Mister_L 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Quote: Op woensdag 20 mei 2009 16:02:34 schreef Olorin het volgende: Geen idee. Ik concludeer het slechts op de ervaring van muziek die je wel eens noemt / heen linkt op dit forum. ah vandaar nahja ieder zn ding ben toch meer van het alternatieve en singer/songwriter gedoe Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Mr L= Zoals dat stotterende nederlandse meisje? Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Miss Montreal? Ja is op zich wel grappig, maar vind het nuiet heel sterk. Met singer/songwriter bedoel ik meer namen als Milow, John Mayer, John Legend, Ozark Henry, Jeff Buckley, Stevie-Ann, Sarah Bettens, Sting, Luka Bloom, Matt Costa, Jack Johnson, Ben Folds, Ben Harper, Beth Hart, , Amos Lee, Paolo Nutini, Jason Mraz, Damien Rice, Pete Murray Zomaar even een paar van mn favo's wat singers/songwriters betreft Mn lijst met favoriete alternatieve bands zal ongetwijfelt nog veel en veel langer zijn, daar begin ik maar niet aan Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 My Silent Wake Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Behalve een aantal clichématige namen, noem je best wat goede singer-songwriters Mister_L. My Dying Bride... Ik luisterde pas nog een albumpje van die band. Ik kan op de een of andere manier niet heel enthousiast worden. En ik heb bij deze band altijd last van flashbacks: Ik zie dan weer een, eh, meisje voor me dat aan het headbangen is op My Dying Bride, en niet een keer, maar zeer regelmatig. In de pauze op school. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Audioslave. Heb ik eigenlijk een paar maanden geleden, door Kurt herontdekt. Ik luisterde het vroeger op mijn werk wel eens, maar daarna nooit meer geluisterd. En het bevalt me weer zeer goed. En daarmee ook alle andere bands/projecten van Chris Cornell. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Terecht. Bedank me maar, want zonder mij had je dus die nieuwe soloplaat -die vreemd, maar ook te gek is- niet gekend. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 The Alarm. Tijd geleden dat ik die beluisterd heb. Een feest van herkenning: The Stand, 68 Guns, Blaze of Glory. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Nou, dat zou ik niet te hard zeggen, want je weet zelf ook dat ik niet heel weinig van muziek weet. En ook genoeg neus om zelf dingen te ontdekken. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 HAP! Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 *slik* Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Voor mij niet echt een ontdekking, maar voor wie Elbow nog niet kent: Hun album The seldom seen kid is een absolute aanrader Elbow, een van de beste Engelse bands op dit moment Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 Mijn muzikale herontdekkingen, int Aria topic: link It made my day Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 2 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2009 Te gek stuk uit Tosca: Een van mijn lievelingsdingen En nog een: link Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 2 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2009 Muzikale herontdekking? Afgelopen weekeinde de cdbox van Gene Vincent uit mijn huis meegenomen naar mijn vrouw. De eerste anderhalve cd gedraaid. Ik ken de meeste gitaarsoli uit het hoofd. Allemaal soli van Cliff Gallup op zijn Gretsch Black Duo Jet met single cutaway. Iedere zichzelf respecterende Rockabilly- of R'n'R-gitarist moet deze soli kennen (en kunnen). Ik ontdekte toen, dat Eddie Cochran (ook een van de klassiekers) op 8 nummer in het post-Galluptijdperk de baslijn heeft ingezongen. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Herontdekt,... onder in m'n cd kast... Creed.. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska!! Voor de mensen met Winamp: link een heerlijke ska webradio, met requestfunctie.. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Surf Surf Surf Van wie is het nummer wat hier (Begint na 1 minuut, in't begin?) gespeeld word? Superbekend, en klinkt erg lekker Samengevoegd: Heb 'm al: Dick Dale - Miserlou Samengevoegd: Van de jaren 60 Surfermusic, naar nu; Mix van surf en tekno (of ch)? InVisible 12's - Enchantrance Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Quote: Op woensdag 03 juni 2009 14:38:56 schreef Caesarion het volgende: Surf Surf Surf Van wie is het nummer wat hier (Begint na 1 minuut, in't begin?) gespeeld word? Superbekend, en klinkt erg lekker Leuk, die dansende kindjes en goede uitvoering. Ska: Bad Manners This is Ska (alleen muziek, geen clip). Hiccup, hiccup! Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Quote: Op woensdag 03 juni 2009 14:38:56 schreef Caesarion het volgende: Surf Surf Surf Van wie is het nummer wat hier (Begint na 1 minuut, in't begin?) gespeeld word? Superbekend, en klinkt erg lekker Samengevoegd: Heb 'm al: Dick Dale - Miserlou Ja ja, Dick Dale & the Deltones. Dick met zijn gouden Fender Stratocaster. De legende verhaalt, dat hij zo snel speelde, dat zijn plectrum onder het spelen smolt. Miserlou is volgens mij bekender in de versie van de Trashmen. Je weet wel, die ooit een proces hebben verloren vanwege hun 'Surfin' Bird'. Ze zouden plagiaat hebben gepleegd, en de Rivingtons voelden zich bestolen vanwege hun 'Pa-Pa-Oom-Mow-Mow'. Gewoon even uit mijn linkermouw geschud. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Dan zegt tie Je-weet-wel Het is mijn Ontdekking, dat hele genre. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Ik heb deze Pinksteren verherontdekt dat ik Krezip echt niks vind en Bruce Springsteen ook niet... Arme mensen, je zal maar je kaartje gekocht hebben voor Depeche Mode en dan krijg je de zusjes Govaert, hoe lief ze ook zijn, ze zijn wat mij betreft niet voor niks met een afscheidstoernee bezig... Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Afgezegd hè... blij dat ik niet gegaan ben. Zou alleen voor hen gekomen zijn Sowiezo trekt dat festival mij niet... Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 Een CD die ik vroeger bezat, maar kwijt raakte.. herinneringen.... van school met de bus naar het ouderlijk huis.... beetje pijnlijk...: Machinehead - The Burning Red ('99) Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2009 Sisters Of Mercy en Clan Of Xymox herontdekt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten