MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Is dat Alcest Christelijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Vroeger vond ik ze ook best goed hoor. Geloof me, nog steeds vind ik power metal best leuk. Gamma Ray, Sonata Arctica, Hammerfall, Kamelot en alles daar in de buurt. Luisteren doe ik het echter zelfden, omdat ik andere metal meestal stukken beter vind dan power metal. Het is een kwestie van prioriteiten leggen.. Alcest is van die verstilde pracht, heerlijk, puur genieten. Power metal, tja.. op een gegeven moment zijn er genoeg ridders met zwaarden ten strijde getrokken.. Alcest is niet christelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Jammer, dan ga ik t ws ook niet luisteren. Ken betere bands (waarvan ik sommige teksten en albumhoezen al heb getsjekt op emmm... niet-anti-Christelijkheid en aankan) in dit genre, maar t klinkt zeker fijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Jammer, dan ga ik t ws ook niet luisteren. Ken betere bands (waarvan ik sommige teksten en albumhoezen al heb getsjekt op emmm... niet-anti-Christelijkheid en aankan) in dit genre, maar t klinkt zeker fijn.Nou ja, er zijn niet al te veel bands met soortgelijk geluid. Amesoeurs, Les Discrets en Lantlôs.. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Ik luister nu Epica - Consign to Oblivion Live (The Classical Conspiracy). Beter als het origineel wmb, en echt, wow, fantastisch En ik heb behoorlijk veel zin in Maart als het album 'Requiem for the indifferent' uitkomt Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Anathema, das wel de beste voor mij. Maar ook daar trek ik niet alles van, vanuit spiritueel perspectief. edit: @raido dus Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Anathema, das wel de beste voor mij. Maar ook daar trek ik niet alles van, vanuit spiritueel perspectief. edit: @raido dus Dat is wel een hele vette band, maar wel gansch andersch Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Dan zouden we in genredefinitiegeneuzel vervallen, en daar heb ik geen zin in. Ik ga even n tukje doen nu, heb al 4 nachten bijna niet geslapen :-( Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Dan zouden we in genredefinitiegeneuzel vervallen, en daar heb ik geen zin in. Ik ga even n tukje doen nu, heb al 4 nachten bijna niet geslapen :-(Daar gaat het mij niet om, het klinkt vooral anders. Je mag dan van classic rock en klassieke muziek houden, het is wat anders ookal is het beide vet Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Classic rock en klassiek liggen natuurlijk veel meer uit elkaar als Anathema en Alcest. Maar goed, als jij t heel veel anders vindt klinken prima. Ik vind zo op de eerste luisterbeurt t wel anders klinken, maar wel in t zelfde straatje liggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 10 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Classic rock en klassiek liggen natuurlijk veel meer uit elkaar als Anathema en Alcest. Maar goed, als jij t heel veel anders vindt klinken prima. Ik vind zo op de eerste luisterbeurt t wel anders klinken, maar wel in t zelfde straatje liggen.Ach wat maakt het ook uit Anathema en Alcest zijn allebei bands die ik enorm kan waarderen. Zou je mij echter vragen om een 'vergelijkbare band' aan te dragen van Anathema dan kom ik niet op Alcest uit. In zijn algemeenheid wel, hou je van atmosferische muziek, die niet kort, noch lang dradig is, je niet vies van wat gitaren, ruis, distortion, grunts e.d. bent. Ja zeker P.S. Als je v.n. het latere werk van Anathema fijn vind (zoals ik), kijk dan ook eens naar de recente albums van Katatonia (b.v. die waar het nummer Leaders op staat). Pracht werk Daarnaast misschien eens wat snuffelen aan Room with a View en Klim1918 Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Musicale ontdekking 2011 was voor mij LA The Voices Ik heb ontdekt dat: 1. je ze het best kunt horen en niet kunt zien, want anders kom ik niet mer bij van het lachen en dan hoor ik ook niets; 2. De tekst van die cover van Ralph van Manen nergens op slaat en helemaal NIETS meer met Gospel te maken heeft. Dat men hier toestemming voor gekregen heeft! Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Ik luister nu Epica - Consign to Oblivion Live (The Classical Conspiracy). Beter als het origineel wmb, en echt, wow, fantastisch Epica is goed! Mijn favoriet is fools of damnation. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Ik luister nu Epica - Consign to Oblivion Live (The Classical Conspiracy). Beter als het origineel wmb, en echt, wow, fantastisch Epica is goed! Mijn favoriet is fools of damnation. da's zeker geen gospel? Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Ik luister nu Epica - Consign to Oblivion Live (The Classical Conspiracy). Beter als het origineel wmb, en echt, wow, fantastisch Epica is goed! Mijn favoriet is fools of damnation. da's zeker geen gospel? nee Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Als je v.n. het latere werk van Anathema fijn vind (zoals ik), kijk dan ook eens naar de recente albums van Katatonia (b.v. die waar het nummer Leaders op staat). Pracht werk Daarnaast misschien eens wat snuffelen aan Room with a View en Klim1918Thanks for the tips (Katatonia ken ik uiteraard). Ik moet altijd eerst tsjekken of ik de teksten, albumhoezen en image etc kan waarderen, dus who knows Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2012 De laatste tijd luister ik vooral veel techno - niet in de laatste plaats omdat de (undergrond) feesten echt te gek zijn. Laatste bazentrack die ik heb ontdekt: Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2012 Wat betreft bandjes ontdek ik de laatste tijd niet veel - ik ken al zoveel bandjes, zoveel artiesten, zoveel dj's en ben er even klaar mee. Ik heb het erg druk, dat heeft ermee te maken. En ik luister dus - zoals gezegd - veel elektronische muziek (waar ik nog wel veel dingen ontdek) zodat ik even geen zin heb in het ontdekken van bandjes. Ik luister er nog regelmatig naar, maar vooral bands die ik toch al ken. Dat zijn er gezien mijn muziekverzameling voorlopig even genoeg hoor, dus maak je geen zorgen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 29 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2012 Lol, ik zit precies naar muziek uit die tijd te luisteren Kurt, en ik ging random het credible muziek topic opzoeken om een van mijn favorieten tracks te posten.... over bazentracks gesproken: Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Laatste tijd helemaal weg van Doveman, Boy&Bear en William Fitzsimmons! Top! Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Ik heb Disciple net 'ontdekt'. Heb ze eerst afgdaan, nu ik me wat in ze verdiept heb keer ik me daarop terug... Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Begin nu zelf een beetje de hardere vormen van dubstep te maken. Hier mijn meest eerste dubstep probeersel ooit: vanaf 02:00 knallen de wobbles echt los hehe http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=882431&songID=11450152 Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Zo mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 15 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2012 Nieuw bandje. Meteen het debuutalbum gepre-ordered. Ik heb wel weer eens zin in wat power metal met gierende gitaren. Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 19 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2012 Gerald troost! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten