Spring naar bijdragen

[parodie topic] Virussen fictie?


Bestaan virussen?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Bestaan virussen?

    • Nee, ik ben christen
      20
    • Nee, ik ben atheïst
      4
    • Ja, ik ben atheïst
      7


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 519
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 09 september 2006 18:03:48 schreef Gorthaur het volgende:

Nee Thorgrem, je bent of voor of tegen God! Je bent christen of atheïst!

Dus kun je op dat woord atheïst dingen invullen als evolutionist, virusist, katholiek, copernicusist, satanist, fantasieverhalen-zijn-niet-per-definitie-occult-ist, etc-ist, etc.

Oh is dát het. Nou dan maar tegen God. Hup m'n hele familie er gelijk maar bij.

@Anastasia: Dat HIV geen virus is wil toch niet meteen zeggen dat virussen helemaal niet bestaan? Dat de hondhaai eieren legt maakt hem toch niet meteen geen haai meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 18 oktober 2006 08:37:06 schreef Joëlle het volgende:

worshippy.gif

wat is dit toch een briljant topic.

tuurlijk bestaan virussen niet.

Ik vind het altijd weer briljant hoe je dergelijke dingen op zo'n simpele maar toch enorm overtuigende manier altijd weer kunt geven. Word ik gewoon stil van. smile.gif

Hij die geen virussen heeft, verheugt u! En u die meent virussen te bezitten, zelfs de virussen die u meent te bezitten zult u verliezen.

Aldus de Bergrede in het evangelie van Jakobus. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:42:25 schreef RobertF het volgende:

De bijbel spreekt wel degelijk over virussen. Alleen worden ze consequent vertaald met 'demonen.' Het woord virus stamt af van de naam Fi Roesj. Fi Roesj was in Oud-Egypte een kleine, miserabele demon.

Nu was deze demon bepaald niet populair, dus men schreef er niet over. Zodoende vind je er niets over terug in Egyptische geschriften. Maar de joden in die tijd waren hem niet vergeten. Voortaan werden Satans engelen daarom Fi Roesjen genoemd.

Helaas hebben verderfelijke Roomse vertalers het woord Fi Roesj vertaalt naar Dè Moen. Dit was een piepklein kwaad afgodje uit de Romeinse godsdienst. Net zoiets als Fi Roesj dus. Dit kon, omdat zowel de Egyptische als de Romeinse godsdienst uit Babel kwamen en door Satan over de wereld zijn verspreidt.

Maar de Roomse Kerk heeft haar wortels met het jodendom afgesneden en besloot om Fi Roesjen te vertalen als Dè Moenen. Zij die het woord Fi Roesjen bleven gebruiken, werden ernstig vervolgd. En sindsdien zitten we met het woordje demonen opgescheept. Gelukkig is er hoop op redding.

We mogen weten dat de wetenschap door God geschapen is, maar Satan er verwarring in wil brengen. Daarom is er een getrouwe Echte Vertaling der Geschriften Gods, die demonen gewoon nog vertaald met Fi Roesjen, dus virussen. Waarom zou u met minder willen doen?

Wat!? Don Moen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Ik hoorde van iemand over een betrouwbare website. Ik las de site en geloofde het gelijk, want het heeft nl. naar de wetenschap. ook hoorde ik een gerucht dat de maker van de site geloofde in complot theorieën van de Amerikaanse regering. Dus dan moet het wel allemaal zo zijn!

Ik vind die complotten nl. tot de verbeelding spreken, dus geloof ik er ook in. En de wetenschap, die maakt het zo lastig, want het komt niet altijd overeen met hoe ik over dingen denk. Dus, toen ik deze site tegen kwam geloofde ik dit gelijk en bestempel ik de wetenschap als een grote leugen.

Ik wilde al een topic over die geniale site maken, maar iemand was me voor, dus post ik deze post in zijn topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik mis de bijbelse onderbouwing voor virussen dus ze bestaan niet.

Precies! yes.gif

Amen! worshippy.gif

Quote:

@Gorthaur: besta jij dan wel?

Jazeker besta ik! Wat heeft dat er mee te maken? nooo.gifcry.gif

Quote:

Gorthaur is trouwens een duivelse naam. Wist je dat wel? Ik zou toch voor een andere nick kiezen hoor.

Dan vergis je je. Gorthaur staat voor:

Geloof

openbaring

reformatie

theologie

hervorming

absolutie

uitverkiezing

radicaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ gorthaur

leuk topic.. niet helemaal doorgelezen nog, maar komt wel smile.gif

Wat me opviel aan die site van je, is dit:

Quote:
Wat zegt de bijbel?

Elke christen zal kunnen zien dat die virussen ÉÉN GROTE LEUGEN VAN SATAN is!!! In de bijbel staat over duidelijk dat het een LEUGEN is! Er staat nergens iets over virussen geschreven in genesis. NERGENS!!! Sterker nog, in de hele bijbel komt het niet voor.

Beetje tegenstrijdig wat hierin staat, vindt je niet?

Eerst zg je dat de bijbel zegt dat het 1 grote leugen is, en dan zeg je dat de bijbel er niks over zegt..

Ik denk dus dat dit 1 grote grap is, mede door de "wetenschappers" die op jouw site staan, zover ik weet zijn dat fictie figuren, maar dat is ook al gezegd..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wraaaggghh... in dat geval wil ik gebanned worden van dit forum, doe ik me computer het raam uit, m'n ventilator weg, m'n geliefde qtek...

Quote:
Kijk maar hoe virsussen aan afbraak doen aan Gods almacht!

Dit valt me allemaal wel weer een beetje tegen hoor.. crysmile.gif

Na al die ijzersterke argumenten van al die discussies krijg je dit.

Nu zijn wij allemaal getuigen dat iedereen, en zelfs onze grote discussielegende Gorthaur fouten maakt.

Heb ik longontsteking veroorzaakt door een virus, bid ik natuurlijk of het over mag gaan pray.gif

Na een maand is het vast over. Dan heeft God z'n almacht toch laten

zien?

En ja, AIDS is een verhaal apart. Niet iedereen wordt genezen als hij er om vraagt.

Overigens is het medicijn nog niet uitgevonden, maar als je er om bidt betekent niet dat het meteen gebeurt. Misschien komt het wel over 60-70 jaar. Dan heeft God de virus toch overwonnen.

( clown.gif )

EDIT: Mogen de bevoegden van dit forum het eerste deel voor de quote niet te serieus nemen aub...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit valt me allemaal wel weer een beetje tegen hoor..
crysmile.gif

Na al die ijzersterke argumenten van al die discussies krijg je dit.

Nu zijn wij allemaal getuigen dat iedereen, en zelfs onze grote discussielegende Gorthaur fouten maakt.

Dat zeg je alleen maar omdat ik een man ben. copper2.gif

Quote:
Heb ik longontsteking veroorzaakt door een virus, bid ik natuurlijk of het over mag gaan
pray.gif

Na een maand is het vast over. Dan heeft God z'n almacht toch laten

zien?

Maar zodra je denkt die longontstekingsdemon met medicijnen te kunnen bestrijden doe je dat wel!

Quote:
En ja, AIDS is een verhaal apart. Niet iedereen wordt genezen als hij er om vraagt.

Overigens is het medicijn nog niet uitgevonden, maar als je er om bidt betekent niet dat het meteen gebeurt. Misschien komt het wel over 60-70 jaar. Dan heeft God de virus toch overwonnen.

Dwaalleer!!! Het zijn demonen!!!

Waar staat in de bijbel dat er medicijnen tegen aids komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat zeg je alleen maar omdat ik een man ben.
copper2.gif

Ow, nooit opgemerkt.

Quote:
Maar zodra je denkt die longontstekingsdemon met medicijnen te kunnen bestrijden doe je dat wel

Wat doe ik wel? Bidden?

Quote:
Dwaalleer!!! Het zijn demonen!!!

Waar staat in de bijbel dat er medicijnen tegen aids komen.

Tja, dat is geloof en vertrouwen hebben he, iets waar het chr. geloof op gebaseerd is.

Maar waarom zou zo'n demon eets veroorzaken???

Ik neem aan dat zo'n demon graag heel lang in een persoon blijft zitten.

Met eets wordt dat een beetje moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat doe ik wel? Bidden?

Juist! Of beveel die demon uit het lichaam te gaan in de naam van de Heer.

Quote:
Tja, dat is geloof en vertrouwen hebben he, iets waar het chr. geloof op gebaseerd is.

Vertrouwen op de wereld is dat!!!

Quote:
Maar waarom zou zo'n demon eets veroorzaken???

Ik neem aan dat zo'n demon graag heel lang in een persoon blijft zitten.

Met eets wordt dat een beetje moeilijk.

Omdat ze de schepping kapot willen maken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Juist! Of beveel die demon uit het lichaam te gaan in de naam van de Heer.

Ah, dus als een dominee uit de oud gereformeerde gemeente

(or whatever) longontsteking krijgt is hij bezeten???

Quote:
Vertrouwen op de wereld is dat!!!

Fout!!!

Dat is vertrouwen op God dat hij de zondige mens kennis wil geven om medicijnen uit te vinden tegen eets.

Quote:
Omdat ze de schepping kapot willen maken!

Nee hoor, dat denk ik niet. Als de schepping compleet verwoest is, ( ik ga er van uit dat jij denkt dat ze dit willen doen)

Dan kan de slang uit het paradijs nergens meer heen, en is er onenigheid in het koninkrijk van satan.

Ik citeer enige woorden uit de bijbel en woorden van Jezus:

"25 Doch Jezus, kennende hun gedachten, zeide tot hen: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan.

26 En indien de satan den satan uitwerpt, zo is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn rijk bestaan?

27 En indien Ik door Beëlzebul de duivelen uitwerp, door wien werpen ze dan uw zonen uit? Daarom zullen die uw rechters zijn.

28 Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen. "

Matt 12: 25-28

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ah, dus als een dominee uit de oud gereformeerde gemeente

(or whatever) longontsteking krijgt is hij bezeten???

Jazeker! Want die dominee is niet van de waere Gorthaur kerk. Kijk, als ik een longontsteking krijg is het een beproeving Gods.

Quote:

Fout!!!

Dat is vertrouwen op God dat hij de zondige mens kennis wil geven om medicijnen uit te vinden tegen eets.

Leugens van de wetenschappelijke pseudo christenen!

Quote:

Nee hoor, dat denk ik niet. Als de schepping compleet verwoest is, ( ik ga er van uit dat jij denkt dat ze dit willen doen)

Dan kan de slang uit het paradijs nergens meer heen, en is er onenigheid in het koninkrijk van satan.

Ik citeer enige woorden uit de bijbel en woorden van Jezus:

Ook dat zeg je alleen maar omdat ik een man ben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jazeker! Want die dominee is niet van de waere Gorthaur kerk. Kijk, als ik een longontsteking krijg is het een beproeving Gods.

waar staat deze kerk? Bestaat deze kerk wel?

Quote:
[...]

Leugens van de wetenschappelijke pseudo christenen!

onderbouw dat is...

Quote:
[...]

Ook dat zeg je alleen maar omdat ik een man ben!

he he widegrin.gif eindelijk iemand die het door heeft. Mannen zijn stom. duh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]waar staat deze kerk? Bestaat deze kerk wel?

Jazeker!

Het is de universele Gemeente van waere christenen. Iedereen hoort daar bij die het met mij eens is. Het heeft geen fysieke plaats.

Quote:
onderbouw dat is...

Iedereen die echt gelooft weet dat het waar is en heeft geen onderbouwing nodig!

Alles is te onderbouwen, maar dat is werelds. Waar het om gaat is geloof!

Quote:

he he
widegrin.gif
eindelijk iemand die het door heeft. Mannen zijn stom. duh.

nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaan we weer widegrin.gif

Zo gorthaurtje..

De waere christen, bestaat die wel?

Een waere christen moet denk ik aan een bepaalde eis voldoen.

Dat is zonder zonde zijn.

Er zijn geen mensen die zonder zonde zijn, alleen Jezus was dat!!

Jij zegt dat jij bij de waere Gorthaur gemeente zit.

Jij vind dus dat je een waer christen bent.

Jij vind dus dat je gelijk bent aan Jezus. (1+1=2, maar dat wist je denk ik al)

Wat zegt Jezus hierop?

Quote:
Jezus zei: Let op, laat je niet misleiden. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen:
Ik ben het,
of: De tijd is gekomen.
Volg hen niet!

Lucas 21:8

Het lijkt erop dat je een wolf in schaapskleren bent. Je probeert iedereen hier te verleiden en van God af te houden.

Maar omdat je ontoerekeningsvatbaar bent, kan het ook zijn dat je gewoon 1 grote waas voor je ogen hebt. Dat je misleid wordt door de "grote bedrieger"

Een 3e optie zou zijn, en ook de meest logische, is dat je gewoon idioot aan het praten(typen) bent.

Het is aan jouw te bewijzen welke klopt.

In ieder geval beschouw ik je vorige argumenten als teniet gedaan.. nooo.gif

Quote:
Ook dat zeg je alleen maar omdat ik een man ben!

Je valt wel een beetje in de herhaling hoor...

Ook hier heb ik m'n twijfels bij.

Want,

a, Er is geen naam, foto, of enig iets waaruit blijkt dat je een man bent hier op het forum aanwezig

b, Met de antwoorden die je geeft kan je net zo goed van het andere geslacht komen (clown.gif)

c, En nog een reden waarom ik twijfel, je gaat er niet op in met wat ik zei. Iemand met ballen(man) was er op in gegaan

Rindert heeft gesproken, hier zult u het mee moeten doen.

Einde zitting

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid