Spring naar bijdragen

Heilzame werking Edelstenen?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 04 januari 2007 11:38:23 schreef Mr. Emilio het volgende:

Maar dan zou het dus niet uitmaken waar je in gelooft en daar geloof IK dus echt niet in.

Jawel, dat maakt wel zeker uit.

Ik neem aan dat het geloof meer voor jou is dan alleen genezende werking voor als je je niet lekker voelt of ziek bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

idd Thorgrem dat bedoelde ik idd...

Quote:
Op donderdag 04 januari 2007 11:14:20 schreef Mr. Emilio het volgende:

Dus elk geloof is wat jou betreft volkomen inwisselbaar op dit specifieke punt; of je nu in in Jezus, Boeda, Allah, een stukje bergkristal, een biostabiel of Lou de Palingboer gelooft: Als anderen zeggen dat het voor hun heeft gewerkt en je gelooft dat, dan werkt het ook voor jou...?

In vele gevallen wil ik dit idd zeggen ja, omdat ik binne verschillende religie's en wereldgodsdiensten dezelfde wonderbaarlijke genezingen zie terug komen...

Als andere zeggen dat het heeft gewerkt, en ik geloof dat van binnen uit dat het ook voor mij zijn nut heeft dan is het idd heel goed mogenlijk dat het voor mij ook zal werken...

Ik houd mezelf bijv. altijd voor dat ik niet ziek wordt en geloof daar ook echt in en ben het de afgelopen 5 a 6 jaar ook niet meer geweest... draag zelf een bepaalde ketting waar ik rust in me hoofd krijg en me veilig voel, omdat ik geloof in de werking hiervan...

In me kennise kring heb ik mensen zitten met verschillende overtuigingen en bij allemaal zie dat de werking in zit bij die mensen... bij mij werkt het niet omdat ik het voor mezelf niet geloof bij hun wel... typisch... en dat voor jouw het geloof in jezus werkt is alleen maar mooi, maar bij een ander, zoals bij mij absoluut niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 01:59:09 schreef Mr. Emilio het volgende:

Als je niet in God, Jezus en/of de bijbel gelooft maakt het ook idd niet uit. Wat maakt het ook uit waar je genezing vandaan komt? Als je maar beter wordt? Toch?

Waar het vandaan komt maakt me idd niet veel uit, iets wat mij geneest van allerlij enge kwalen kan in mijn ogen nooit kwaadaardig zijn, want anders geneest het me niet...

jaja ik weet het dat satan me geneest om me naar hem toe te trekken, sorry geloof ik niet en ga ik niet geloven ook...

Maar de uitspraak die je hier doet wordt gemaakt door meerdere religie´s, omdat een ieder van zichzelf zegt dat het de ware religie is... "wat maakt het uit waar je genezing vandaan komt als je toch niet in allah geloof ? "

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 10:05:33 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ach, voor jou in dit leven wellicht niets, maar of je het nou wel of niet gelooft of
wil
geloven, toch wordt je ooit met de waarheid geconfronteerd.

joh logische conclusie vind je niet... eens zullen we allemaal weten wat er na deze wereld is... en tot die tijd blijft de waarheid in het midden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edelstenen, hé? Als je denkt dat die stenen werken, werken ze ook. Je stuurt onbewust berichten naar je onbewustzijn. Ookal denk je dat ze niet werken, kan je ze laten werken. Gewoon denken aan wat je wilt laten gebeuren helpt al, berichten naar je onderbewustzijn helpt nog beter. Edelstenen zijn slechts een van de vele hulpmiddeltjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:57:45 schreef Kitty het volgende:

Hoi

Ik ben actief vandaag, nog maar een post..

Wat vinden jullie van het dragen van edelstenen omdat ze je bijvoorbeeld rust zouden kunnen geven. Mag dat?

liefs,

Kitty

Natuurlijk mag dat! Edelstenen zijn toch een deel van de schepping? De Heilige Hildegard von Bingen beschreef al de geneeskracht van edelstenen. Natuurkundig gezien heeft de werking van edelstenen gewoon te maken met de trilling van de verschillende mineralen. Iedere trilling heeft andere eigenschappen. Net zoals de verschillende kleuren in het licht ieder hun eigen frequentie hebben, zo hebben ook alle mineralen hun eigen frequentiespectrum, en daarmee eigenschappen, en daarmee werkingen.

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:05:18 schreef Helena het volgende:

Komt tot Mij allen die vermoeid zijn etc Jezus geeft rust. Dus Bijbels gezien is het niet nuttig, mis je je doel, en is het dus zondig.

Lijkt mij.

Is dat zo? Dus... jij gaat niet naar bed, je hébt niet eens een bed... want een bed is zondig, omdat Jézus jou rust geeft? widegrin.gif

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:35:34 schreef slalex het volgende:

Zogenaamde heilzame edelstenen, zoals eerder gezegd geld hiervoor lauter het placebo effect. Echter ga ze niet dragen met het idee van ze werken want dat doen ze niet. Je hebt alleen maar de kans dat ze een afgod voor je worden. En als de Heer ergens een gruwel aan heeft.

Vind je? God heeft de wereld heel, héél erg mooi gemaakt voor ons. voor iedere ziekte die er is, of die nog zal ontstaan, heeft Hij de remedie in de natuur gelegd. Ook de zogenaamde edelstenen horen bij die natuur. Jouw eigen lichaam maakt gebruik van mineralen; je hebt calcium nodig, kalium, magnesium, ijzer, jodium, en ga zo maar door. En dat alleen maar, om je lichaam enigermate in stand te houden. Als je ziek bent, dan ontbreekt er ergens een deel van het mineralenspectrum. DAn kan het zijn, dat er een 'reparateur' moet komen; een medicijn. Dit medicijn kan uit de fabriek komen van Bayer, maar ook uit Gods eigen fabriek; de natuur. En maakt het dan uit, of het een plant is, een etherische olie, een thee, of een mineraal? Zoals de ziekten overal vandaan kunnen komen, kan God de geneesmiddelen overal verstopt hebben, en op de meest fantastische wijzen.

Ik geloof dus óók in acupunctuur. Acupunctuur afwijzen zou voor mij betekenen, dat ik God niet in staat acht, een zó verfijnd netwerk van meridianen in het menselijk (en dierlijk) lichaam aan te leggen, dat de moderne wetenschap ze niet kan vinden, maar wel met veel kunst- en vliegwerk daarvan de werking aan kan tonen. En met werken van de duivel heeft dit niks, maar dan ook niks te maken. St. Paulus zei al; "Onderzoekt alles, en behoudt het goede". St. Hildegard heeft al deze dingen onderzocht, en gezegd, dat ze goed zijn, omdat ze van God komen. Wie denken wij dat we zijn, als wij een stuk van Gods schepping afwijzen, en toeschrijven aan de duivel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of edelstenen werken, ik heb er mijn twifels over, mar ik vind dat de post van De Vegaloog hout snijdt. Is net zoiets als de inentingen discussie eigenlijk. Ik zie inentingen ook als een geschenk van God in de strijd tegen ziekten, misschien schenkt Hij ons zo ook edelstenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom de vegaloog,

Je post is mooi en je zegt rake dingen, ook over Gods alvermogen. Máár... we weten ook dat God wonderen kan verrichten en dat Hij dat ook veelvuldig doet. Toch worden vermeende wonderen zorgvuldig en wetenschappelijk onderzocht, voordat de Kerk er uitspraak over kan doen.

Ik denk dan dat dat ook natuurlijk moet gelden voor geneeskrachtige middelen. Nu gaat de Kerk niet over geneeskunde, maar de medische wetenschap weer wel. Mijns inziens moeten vermeende geneeskrachtige middelen ook zorgvuldig en wetenschappelijk worden onderzocht, voordat we er een uitspraak over kunnen doen. Het gaat toch om je gezondheid.

Mijn vraag is in hoeverre de medische wetenschap voor jou een rol speelt bij het beoordelen van de werking van edelstenen, accupunctuur en meer van dat soort dingen. Voor mij is die rol behoorlijk essentieel, maar hé, ik ben jou niet. knipoog_dicht.gif Daarom: alvast bedankt voor je antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:36:39 schreef LaRosa het volgende:

Ik weet niet of edelstenen werken, ik heb er mijn twifels over, mar ik vind dat de post van De Vegaloog hout snijdt. Is net zoiets als de inentingen discussie eigenlijk. Ik zie inentingen ook als een geschenk van God in de strijd tegen ziekten, misschien schenkt Hij ons zo ook edelstenen?

Een wezenlijk verschil: van de inentingen is wetenschappelijk bewezen dat ze werken en dat geldt niet voor de medicinale werking van edelstenen en bijv. magneten/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:57:45 schreef Kitty het volgende:

Hoi

Ik ben actief vandaag, nog maar een post..

Wat vinden jullie van het dragen van edelstenen omdat ze je bijvoorbeeld rust zouden kunnen geven. Mag dat?

liefs,

Kitty

Ik vind dit erg moeilijk, aan de ene kant lijken edelstenen mij een geschenk van God en dus zou de geneeskrachige werking niet zondig zijn; wat wel zondig is het 'aanbidden' van zo'n steentje want dan schiet je je doel voorbij. Ik denk oprecht dat sommige stenen invloed hebben op energiebanen waardoor ze een positieve invloed kunnen hebben. Het zijn middelen, net zoiets als een homeopathisch middeltje. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 19 januari 2007 22:55:15 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom de vegaloog,

Sjaloom stekel in mijn hiel... flower.gif

Quote:

Je post is mooi en je zegt rake dingen, ook over Gods alvermogen.

Je bent toch niet anders van mij gewend? widegrin.gif

Quote:

Máár...

O jee, nou komt het... nosmile.gif

Quote:

we weten ook dat God wonderen kan verrichten en dat Hij dat ook veelvuldig doet. Toch worden vermeende wonderen zorgvuldig en wetenschappelijk onderzocht, voordat de Kerk er uitspraak over kan doen.

Klopt. Zo gaat dat met wonderen. yes.gif

Quote:

Ik denk dan dat dat ook natuurlijk moet gelden voor geneeskrachtige middelen. Nu gaat de Kerk niet over geneeskunde, maar de medische wetenschap weer wel. Mijns inziens moeten vermeende geneeskrachtige middelen ook zorgvuldig en wetenschappelijk worden onderzocht, voordat we er een uitspraak over kunnen doen. Het gaat toch om je gezondheid.

Mijn vraag is in hoeverre de medische wetenschap voor jou een rol speelt bij het beoordelen van de werking van edelstenen, accupunctuur en meer van dat soort dingen. Voor mij is die rol behoorlijk essentieel, maar hé, ik ben jou niet.
knipoog_dicht.gif
Daarom: alvast bedankt voor je antwoord.

Fijn, dat je af en toe zo'n stimulerende prikkel weet uit te delen aan diversche menschen in de verschillen onderwerpen. Jouw toekomstige vrouw kan haar lol nog op! rofl.gif

Maar even over de rol van de Kerk tegenover de rol van de medische wetenschap. De Kerk wil niet liever, dan Gods Almacht herkennen, erkennen en verkondigen. Daarom onderzoekt zij ieder wonder, om zich ervan te verzekeren, dat een bepaalde gebeurtenis, of het nu om een genezing gaat of om iets anders, werkelijk een getuigenis van Gods Almacht is.

En daar zit nou nét het verschil met de medische wetenschap. De medische wetenschap dient niet God, maar zichzelf. Mijn huisarts vindt alles maar onzin, als hij het niet op de universiteit heeft geleerd. "Lichttherapie? Wat is dát nou weer voor onzin? Acupunctuur? Je bent toch geen speldenkussen? Mensen in types indelen? Ayurveda kent er drie, de TCM vijf, het Enneagram 9, en ik ken er twee; levende en dooie. De eerste groep behandel ik, de tweede niet. Ha Ha Ha!" En zo lopen er méér artsen rond. Tweehonderd jaar geleden werd handen wassen vóór de operatie gezien als achterlijke, bijgelovige nieuwlichterij. Probleem is dus, dat de medische wetenschap voor een groot deel van de beoefenaars tot een afgod is geworden, die alleen zichzelf waardeert. Daarom komen mensen vaak in een vicieuse cirkel terecht binnen de medische wetenschap. "Wat ik ken, dat geloof ik en wil ik onderzoeken. Wat ik niet wil onderzoeken, leer ik nooit kennen, en zal ik dus ook nooit geloven." Dus sluiten vele artsen alles buiten.

Gelukkig zijn er ook artsen, die zich wèl openstellen voor alternatieve geneeswijzen. En die worden dan ook behoorlijk onderzocht. Geneeswijzen als acupunctuur, acupressuur, shiatsu, worden grondig onderzocht in China, Japan, en dergelijke landen. Maar ook aan Amerikaanse universiteiten worden onderzoeken gedaan naar deze soort geneeswijzen. Aromatherapie wordt bijvoorbeeld in Frankrijk, Duitsland, Engeland en de VS heel goed onderzocht. Ik heb boeken waarin van ieder olie de samenstelling staat. Sommige hebben meer dan vijftig verschillende chemische stoffen. De opleiding tot aromatherapeut is in Nederland vierjarig, HBO-niveau, met een behoorlijke dosis chemie erin. Nee; de beoefenaren van de alternatieve geneeswijzen zijn beslist niet (allemaal) achterlijk. Bovendien hebben zij hun BIG-registratie, hun beroepsorganisaties, enz. Als je je gaat verdiepen in een bepaalde soort geneeswijze, dan zul je vaak ontdekken, dat er al heel wat wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Maar... kun jij dan beoordelen of het onderzoek klopt? Neem bijvoorbeeld dhr. Mann, de verzinner van het broeikaseffect. Toen twee Canadezen zijn beweringen gingen onderzoeken, bleek, dat hij in wetenschappelijke bladen als 'Science' en 'Nature' complete artikelen uit zijn duim had gezogen. Een heleboel grafieken had hij gemaakt op basis van verkeerde gegevens, en aan de hand daarvan weer verkeerde conclusies getrokken. Maar... héél West-Europa is bang voor het broeikaseffect. Is dit wetenschap?

Hieronder een aantal sites over verschillende zaken die met alternatieve geneeswijzen en onderzoek te maken hebben.

Een paar sites over acupunctuur en onderzoek;

link

link

Een paar sites over aromatherapie en onderzoek;

link

link

link

link

Laatste link is van een ziekenhuis in München, waar men al ruim 10 jaar aromatherapie gebruikt. Ik kon op de site zo snel niet vinden waar en waarvoor, maar... bel ze gewoon eens op en vráág het!

Een paar sites over St. Hildegard en edelstenen;

link

link

link

link

Let bij deze laatste eens even goed op de laatste zin... Zó is de leer van de RKK! Quod erat demonstrandum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid