Spring naar bijdragen

Game Consoles & Handhelds


Welke ga je (denk je) kopen?  

  1. 1. Welke ga je (denk je) kopen?

    • Xbox 360
      8
    • Playstation 3
      6
    • Nintendo Revolution
      7
    • Nu de prijzen zullen zakken ga ik een ouder model kopen, nl
      2
    • Ik koop er geen, behalve zoâ??n handheld (PSP, nintendo DS etc.), nl
      3
    • Nee, ik houd het bij een gewone computer
      36
    • Nee, games boeien me niet echtâ?¦
      7


Aanbevolen berichten

Quote:

Op maandag 09 oktober 2006 12:42:08 schreef Thorgrem het volgende:

Ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen tussen de Xbox 360 en de PS3. Ben ook benieuwd of Sony het waar kan maken met online mogelijkheden, Xbox live heeft zich inmiddels al bewezen.

Die online mogelijkhgeden spreken me niet zo aan. Dat komt vooral door de kosten, die je bij een pc meestal niet hebt.

Als de PS3 het gratis zou hebben, dan zou me dat al meer aanspreken.

Maar ik ben toch vooral de man van de single player games.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind juist het online gedeelte in veel spellen de moeite meer dan waard. Niets zo leuk als een vriend in maken met een leuk spelletje, voor mij zegt het meer als tegen de computer spelen.

Volgens mij zou het online spelen op de Wii en PS3 gratis worden. Dan kan Microsoft haast niet anders als Xbox live ook gratis maken. Maar doordat je Microsoft betaald is kwaliteit van het netwerk natuurlijk wle weer gegarandeerd, dat is bij Sony nog maar even afwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Multiplayer vind ik alleen leuk als ik met of tegen bekenden speel. Het hele online gebeuren laat ik links liggen, eng verslavend ook. Ik ben benieuwd wanneer een of andeer ouderbelangenvereniging Blizzard aanklaagt omdat wereldwijd miljoenen kinderen zijn blijven zitten dankzij WoW...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:34:08 schreef Mark1987 het volgende:

Das hetzelfde... ze hebben alleen de naam veranderd
hamer.gif

Nou volgens mij gingen er twee beursen samen. Maar als je game-expo zegt en iemand gaat proberen kaartjes daarvoor te kopen, en het lukt dan niet, is dat niet handig. Dus kun je beter de echte naam zeggen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Komen er op de nieuwe generatie ook goede RPG's uit? En dan bedoel ik niet die japanse games. Maar games als Baldurs gate, Neverwinter nights en Icewind dale.

Ik ben er erg benieuwd naar aangezien ik me met dit soort games dagen/weken/maanden kan vermaken en dit wel eens een doorslag kan geven in de keuze die ik uiteindelijk maak voor een nieuwe spelcomputer.

En ja, ik weet dat de door mij genoemde games allemaal pc games zijn die ook op de mac zijn uitgekomen en nog niet zijn overgezet naar een console (alhoewel bioware bezig is met een RPG voor de DS).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 24 oktober 2006 22:10:52 schreef Thorgrem het volgende:

Komen er op de nieuwe generatie ook goede RPG's uit? En dan bedoel ik niet die japanse games. Maar games als Baldurs gate, Neverwinter nights en Icewind dale.

Ik ben er erg benieuwd naar aangezien ik me met dit soort games dagen/weken/maanden kan vermaken en dit wel eens een doorslag kan geven in de keuze die ik uiteindelijk maak voor een nieuwe spelcomputer.

En ja, ik weet dat de door mij genoemde games allemaal pc games zijn die ook op de mac zijn uitgekomen en nog niet zijn overgezet naar een console (alhoewel bioware bezig is met een RPG voor de DS).

Gothic 3 is net uit, binnenkort komt Neverwinter Nights 2. Verder komen ook binnenkort Dark Messiah of Might and Magic en Guild Wars: Nightfall uit (laatste 2 zijn online RPGs). De uitbreiding van World of Warcraft is verplaatst naar volgend jaar.

Quote:
Op dinsdag 24 oktober 2006 22:13:58 schreef Gorthaur het volgende:

Waren ze ook niet bezig met een Diablo III?

Nooit aangekondigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je vraagt dus om Europese RPG's voor de next-gen. Laten we eens op zoek gaan.

Je gaf zelf al drie titels, hierbij gaf je al aan dat ze PC-rpg's waren. Maar ik zet ze even op een rijtje:

- Baldurs gate- Kwam uit op een groot deel van de huidige generatie. Er is een kans op een next-gen versie, maar tot nu toe is er weinig over bekend.

- Neverwinter nights - Is tot nu toe steeds op de pc uitgekomen, en komt dus waarschijnlijk niet naar een console

- Icewind dale - Zelfde als Neverwinter

Voor de rest weet ik het zo niet. Maar ik zal het voor je checken. Ik hoop je morgen een antwoord te geven. Morgen geen antwoord, herinner mij er dan even aan, wil je?

-------------------

Ik zelf zit nu na te denken over het aanschaffen of van een PSP of van een Wii. Beide heeft zijn voordelen, maar ik vind de vrijheid van een PSP wel heel handig. Wat is jullie mening hierover?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 24 oktober 2006 22:21:05 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Idd. Maar dat zegt niets over of ze er wel of niet mee bezig zijn.

Geruchten en aanwijzingen zijn er wel.

Er is altijd een heleboel geruchten rondom Blizzard. Ik geloof echt dat ze zich eerst richten op de uitbreiding van World of Warcraft, die ondertussen al verschoven is naar volgend jaar.

Het zou me niks verbazen als de volgende game die ze aankondigen niet Starcraft 2 of Diablo 3 is, maar een compleet nieuw spel. Mensen willen wel iets meer dan de drie grote reuzen (Warcraft, Starcraft, Diablo).

Quote:

Op dinsdag 24 oktober 2006 22:17:54 schreef X_CyB3RmAsT3R het volgende:

Ik zelf zit nu na te denken over het aanschaffen of van een PSP of van een Wii. Beide heeft zijn voordelen, maar ik vind de vrijheid van een PSP wel heel handig. Wat is jullie mening hierover?

Het is appels met peren vergelijken. Een handheld van Sony die al uit is, tegenover een console van Nintendo die (voor Europa) pas op 9 december uitkomt. Ik zou voor de Wii gaan. De spellen die de PSP te bieden heeft zijn rondom matig te noemen (een handjevol goede titels, that's it) terwijl de line-up van de Wii al sterk te noemen is (Red Steel, Zelda, Excite Truck, Rayman etc. etc.). Plus is de Wii ECHT iets origineels. De PSP is een mobiele PS2, makkelijk gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een DS gekozen in plaats van de PSP. Ik kocht het samen met mijn vriendin en die vindt Mario geweldig dus...... (echt veel keus had ik niet). Maar heb er niet echt spijt van.

Een PSP lijkt me een erg mooi apperaat met veel mogelijkheden, alleen de games spreken me tot nu toe nog niet zo aan. Star wars battlefront leek me leuk, maar een FPS vind ik lastig spelen op een console/handheld. Verder heb ik me in de PSP nooit zo verdiept, maar de nieuwe Tekken schijnt erg goed te zijn, en er schijnen goede games voor uit te komen de komende tijd.

De Wii koopt mijn vriendin waarschijnlijk. Toch wacht ik nog even de Amerikaanse release af om te kijken wat de review cijfers zijn en de ervaringen.

Al met heb ik de ervaring dat ik een handheld veel sneller oppak dan dat ik een TV aanzet om een spel te spelen.

Kortom, als ik jou was zou ik even wachten tot de release van de Wii in de VS om te kijken hoe dat gaat, en wellicht dat de PSP met Sinterklaas/kerst voor een leuk prijsje in de aanbieding is.

Baldurs gate is wel uitgekomen op de consoles maar in een andere niet RPG stijl maar volgens mij een meer hack & slash versie (wat ik persoonlijk minder vind).

Link naar bericht
Deel via andere websites

De reden dat RPGs niet op consoles/handhelds uitkomen is omdat de systemen er zit niet voor lenen. Om een PC-achtige RPG (jij geeft aan dat je geen 'Japanse' RPGs wil spelen ala Children of Mana, Final Fantasy etc.) te spelen heb je echt een hele serie toetsen + 3 muisknoppen + muis + scrollwheel nodig. Dat kan technisch gezien gewoon niet op een console, tenzij je een toetsenbord op je console aansluit (PS2 in combinate met Final Fantasy online).

Op de DS komen mogelijk wel wat meer RTS/RPG-games door de touchpad, maar verwacht niks spectaculairs. Dan ben je toch echt beter af met de 'Japanse' RPGs. Ook daar kun je tientallen uren mee bezig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Thorgrem

Je vroeg of er ook RPG's uitkwamen voor de next-gen. Hier tel ik de PC niet bij. Dan kom ik op de volgende vier namen:

- Marvel: Ultimate Alliance -> o.a Xbox 360, Wii, PS3

- Bioshock -> o.a 360

- Mass Effect -> 360

- Enchanted Arms -> 360

Het kan zijn dat ik een boel games ben vergeten, maar op dit moment kom ik tot deze vier namen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid