Spring naar bijdragen

Game Consoles & Handhelds


Welke ga je (denk je) kopen?  

  1. 1. Welke ga je (denk je) kopen?

    • Xbox 360
      8
    • Playstation 3
      6
    • Nintendo Revolution
      7
    • Nu de prijzen zullen zakken ga ik een ouder model kopen, nl
      2
    • Ik koop er geen, behalve zoâ??n handheld (PSP, nintendo DS etc.), nl
      3
    • Nee, ik houd het bij een gewone computer
      36
    • Nee, games boeien me niet echtâ?¦
      7


Aanbevolen berichten

Dus wat je zegt is dat een console alleen beter kan worden als het x keer beter is dan de voorganger? Het is nu al duidelijk dat de Wii de potentiele winner is, omdat het gewoon het vernieuwenst is. Wat biedt de PS3 of Xbox 360 naast een handjevol nieuwe features en mooiere graphics?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als je goed las, zie je dat ik op alle 3 kritiek heb.

Het probleem met Wii is dat alle Wii games er uit zien als Cube games en ik dus het idee heb dat ze je voor €250 een afstandbediening verkopen. Als ik een paar 100 euro voor een nieuwe console neertel, wil ik ook dat ik waar voor mijn geld krijg. Wii bevat Cube onderdelen die een beetje zijn opgevoerd, meer is het niet. Xbox360 bevat geen opgevoerde Celeron, PS3 geen opgevoerde Emotion Engine.

Dat Xbox360 en PS3 alleen mooiere gfx zullen bieden, is een grove misvatting. Krachtigere technologie betekent veel meer tegenstanders op je scherm, veel beter AI, veel betere physics, kortom een veel geloofwaardigere spelwereld.

Speel the Elder Scrolls: Oblivion maar eens, en zeg me dan dat die game niks nieuws biedt, een game zoals dat was deze generatie helemaal niet mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morrowind die game zonder AI, animaties, physics, maar met frequente framedrops en system lockups?

Het probleem aan Morrowind was dat het in die tijd eigenlijk nog niet kon, op console iig, daar hebben we het immers over.

Zjin voorganger, Daggerfall, was nog veel erger, die was ook op PC zo ongeveer onspeelbaar. Al was ie voor zijn vast NOG indrukwekkender...

Oblivion kent geavanceerde AI, Havok physics, veel betere animaties, een veel constantere framerate, een oneindig veel beter battle systeem en oneindig mooiere gfx.

AI kost geen power zeg je, trouwens? *kuch*

Toch wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morrowind kent (voor die tijd) goede AI, heeft gewoon animaties, physics bestonden toen nog niet, framedrops lagen aan het systeem en lockups niet meer na de tig patches. (maar dat is geen argument, Oblivion kent net zoveel bugs - ze zijn er goed in bij Bethesda).

Wat kent Oblivion wat Morrowind niet kent op een revolutionaire schaal? "Doen wat je wilt"? Nee, dat had MW al. Mooie graphics? Had MW toen ook.

Ja logisch kost Oblivion meer kracht, het is ook een nieuwer spel. Het is appels met peren vergelijken op dat gebied.

Ik heb uren en uren meer lol met MW beleefd dan ik met Oblivion heb gehad (en voor Oblivion heb ik met een team een complete guide geschreven).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 15 september 2006 23:42:13 schreef JoostG het volgende:

Nee, ik speel gewoon nooit met meer mensen

Gelukkig heeft iemand die ook komt een Xbox (360, geloof ik) dus die neemt z'n controller mee.

En dan gaan we SNES spellen doen, vermoed ik
smile.gif

SNES ftw! heb 2 jaar geleden op mijn oude stage heel wat SNES herinneringen opgehaald (idd, ik had daar niet veel te doen, en m'n baas interesseerde het ook niet echt puh2.gif) Mario blijft leuk... maar final fantasy is toch net ff wat beter puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, want FF was (een soort van) trendsetter. FF staat erom bekend moeilijk te zijn. Golden Sun is natuurlijk ook een RPG, maar kent een ander vechtsysteem, betere graphics, betere kwaliteit muziek (dat is niet hetzelfde als dat de muziek ook beter is, want FF staat bekend om de prachtige muziek) etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar hoe is het vechtsysteem dan? Ik vind RPG's als Baldurs Gate en Star Wars: KOTOR erg gaaf, maar op de een of andere manier trekt FF me niet. Goden Sun was ook een topper, maar het kon mij niet bekoren.

Ik heb gister in een bui van nostalgie Sonic Rush gekocht voor de DS. Dat schijnt de beste Sonic game ever te zijn. Of het de beste aller tijden is weet ik niet (Sonic 2 (MegaDrive) is bijna onverslaanbaar goed), maar het is wel een kei goede game met lekker ouderwetse 2D gameplay.

Ik heb ook filmpjes gezien van de nieuwe Sonic voor de Wii, die schijn het 2D systeem bijna perfect over gezet te hebben naar 3D. Een titel die ik in de gaten zal houden, en als de reviews een goed zijn dan kan ik de aanschaf niet weerstaan denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga maar eens FF VII spelen, je leven zal nooit meer hetzelfde zijn puh2.gif

Wat betreft het vechtsysteem, dat is volgens mij in elke final fantasy game turn-based geweest.

En trouwens, FF is echt nergens mee te vergelijken vind ik. Het heeft echt hele goeie verhaallijnen, prachtige muziek, en biedt gegarandeerd vele uren spelplezier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrijwel elke Japanse RPG (als in: genre) heeft een turn based systeem heur. Final Fantasy, Dragon Quest, Xenosaga, Chrono Trigger etc. etc.

FFVII is trouwens exclusief ps1. Sommige mensen beweren dat FFVII de reden is geweest dat de ps1 zo'n succes was.

FF 3 komt binnenkort uit op de DS, en FF 6, en de rest is ook al gereleased.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer, want Japanse RPG's zijn wel erg goed in het vertellen van een verhaal.

Welke je eventueel kunt proberen:

Baldurs Gate + uitbreidingen (oud, maar erg goed)

Neverwinter Nights

Oblivion

Titan Quest?

Tjsa... ik ben niet echt een grote RPG fan eigenlijk. Iemand anders nog wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"ArjenV" schreef het volgende:

Morrowind kent (voor die tijd) goede AI

Ik heb de eindbaas verslagen door 'm in die lavaput te duwen. Daar bleef ie 20 minuten tegen een rotsblok oplopen totdat ie stierf aan de fire damage.

Quote:
"ArjenV" schreef het volgende:

heeft gewoon animaties

Animaties zijn oko voor die tijd erg slecht. Lijkt System Shock wel, een game uit 1995...

Quote:
"ArjenV" schreef het volgende:

physics bestonden toen nog niet

Tuurlijk wel. Of wil je zeggen dat Halo geen physics engine kent? Die is nog ouder...

Physics kosten veel kracht, met de krachtige hardware van vandaag de dag kun je een goede physics engine combineren met mooie gfx, sterke AI, veel vijanden onscreen, enorme draw distance en stabiele framerate, om er een paar te noemen.

Quote:
"ArjenV" schreef het volgende:

framedrops lagen aan het systeem en lockups niet meer na de tig patches. (maar dat is geen argument, Oblivion kent net zoveel bugs - ze zijn er goed in bij Bethesda).

Ik heb het over de console versies, dit is het topic niet voor PC games.

Xbox360 Oblivion is veel stabieler dan Xbox Morrowind.

Quote:
"ArjenV" schreef het volgende:

Wat kent Oblivion wat Morrowind niet kent op een revolutionaire schaal? "Doen wat je wilt"? Nee, dat had MW al. Mooie graphics? Had MW toen ook.

Ja logisch kost Oblivion meer kracht, het is ook een nieuwer spel. Het is appels met peren vergelijken op dat gebied.

Ik heb uren en uren meer lol met MW beleefd dan ik met Oblivion heb gehad (en voor Oblivion heb ik met een team een complete guide geschreven).

Het gaat er niet om welke game leuker is, de games waar ik het meeste plezier aan heb beleefd zijn meer dan 10 jaar oud. Het gaat erom dat meer kracht ook nieuwe gameplay met zich meebrengt mits die kracht goed wordt benut.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dit moment zou mijn Wii-launch er als volgt uit zien (de prijs staat tussen haakjes).

- De console (250)

- Extra setje controllers (58)

- Classic Controller (19)

- Rayman Raving Rabbits (50)

Maar daarnaast zijn games als Tony Hawk, Zelda, NFS Carbon etc ook nog leuk. De komende tijd moet ik er maar een beslissing over nemen.

VOlgende week eerst maar even FIFA 07 halen voor de PC yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid