Spring naar bijdragen

lang haar man


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 298
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

sorry hoor als ik mun haar knip gaat het ook gelijk weer groeien. Hoop alleen dat god me niet allergies maakt voor testosteron anders valt het van me hoofd hihihihi big-smile.gif . Ach maakt ook niet uit eigenlijk. Maar simson kreeg weer geloof toen ie lang haar had. hij vertrouwde toen weer op god. dat is het verschil in lezen. Wat een mens visueel meemaakt en wat er daardoor opgeschreven wordt. dus ik zag hij had weer lang haar en hij had weer kracht/ Ook al is dat letterlijk wat er te zien was. Is heel iets anders dan hoe de emoties van het moment in elkaar zitten. van zun haar was terug nu moet god vast weer aan mijn kant staan. En wat gods hand daarin was is nog veel moeilijker vast te stellen. Daarom ga ik maar op mun eigen gevoel af wat god er mee bedoelt. En dan is het voor mij dus de lessen achter de verhalen te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Klein vraagje als lang haar de man te schande maakt hoe zat het dan met Samson.

Sjaloom Varuca,

Simson (ook wel Samson genoemd) was een zogenoemde nazireeër, al vanaf zijn geboorte. Een nazireeër was iemand die vanwege een vrijwillig gedane gelofte of om een speciale reden geheel aan God was gewijd. Zo iemand mocht kortweg geen alcohol drinken, moest rein blijven en mocht zijn of haar haren niet afknippen. Hieronder de regels die voor het nazireeërschap golden:

De HEER zei tegen Mozes: ‘Zeg tegen de Israëlieten:

“Wanneer een man of vrouw een bijzondere gelofte aflegt om zich als nazireeër aan de HEER te wijden, moet zo iemand zich onthouden van wijn en andere drank.

Hij mag ook geen verzuurde wijn drinken, geen andere verzuurde drank en geen druivensap, en hij mag geen verse of gedroogde druiven eten.

Zolang zijn nazireeërschap duurt, mag hij niets eten dat van de wijnstok afkomstig is, zelfs niet iets dat van de pitten en velletjes gemaakt wordt.

Ook mag, zolang zijn nazireeërgelofte geldt, zijn hoofd niet door een scheermes worden aangeraakt; gedurende de hele periode dat hij aan de HEER gewijd is, is hij heilig en moet hij zijn hoofdhaar laten groeien.

En zolang hij aan de HEER gewijd is, mag hij niet in de buurt van een dode komen. Zelfs als zijn vader of moeder of zijn broer of zuster sterft, mag hij zich niet verontreinigen door bij hen te komen, want op zijn hoofd draagt hij het teken dat hij aan God gewijd is.

Zolang zijn nazireeërschap duurt, is hij aan de HEER gewijd.

Maar wanneer zijn hoofdhaar verontreinigd wordt doordat er geheel onverwachts in zijn nabijheid iemand sterft, moet hij zich op de zevende dag reinigen door zijn hoofdhaar af te scheren.

Op de achtste dag moet hij de priester, bij de ingang van de ontmoetingstent, twee tortelduiven of twee jonge gewone duiven brengen.

De priester moet dan de ene duif als reinigingsoffer opdragen en de andere als brandoffer en zo verzoening voor hem bewerken, omdat hij schuld op zich heeft geladen door in de nabijheid van de dode te komen.

Diezelfde dag moet hij zijn hoofd weer heiligen, zich opnieuw voor eenzelfde tijdsduur als nazireeër aan de HEER wijden, en een eenjarige ram als hersteloffer aanbieden. De vorige periode telt niet meer, vanwege de ontwijding van zijn nazireeërschap.

Wanneer de periode van het nazireeërschap voorbij is, gelden de volgende voorschriften:

De nazireeër moet naar de ingang van de ontmoetingstent gebracht worden, en daar moet hij de HEER een offergave aanbieden:

een eenjarige ram zonder enig gebrek als brandoffer,

een eenjarige ooi zonder enig gebrek als reinigingsoffer

en een volwassen ram zonder enig gebrek als vredeoffer,

verder een mand met ongedesemd tarwebrood,

dikke broden, met olijfolie bereid,

en dunne ongedesemde broden, met olijfolie bestreken,

en de bijbehorende graan- en wijnoffers.

De priester biedt dit aan de HEER aan en draagt het reinigingsoffer en het brandoffer voor de nazireeër op.

De volwassen ram bereidt hij als vredeoffer ter ere van de HEER en hij biedt daarbij de mand met ongedesemd brood en het bijbehorende graanoffer en wijnoffer aan.

De nazireeër scheert voor de ingang van de ontmoetingstent zijn hoofdhaar af, het teken van zijn nazireeërschap, en gooit dat in het vuur onder het vredeoffer.

Nadat de nazireeër zijn haar afgeschoren heeft, neemt de priester een gekookt schouderstuk van de ram en een dik en een dun ongedesemd brood uit de mand, en legt dit alles op de handpalmen van de nazireeër.

De priester biedt het de HEER als offergave aan. Het is heilig en bestemd voor de priester, evenals het borststuk en de rechterachterbout.

Daarna mag de nazireeër weer wijn drinken.

Dit zijn de voorschriften voor de nazireeër, die op grond van zijn wijding de HEER een offergave verschuldigd is. Volgens de voorschriften met betrekking tot het nazireeërschap moet hij de belofte die hij gedaan heeft nauwkeurig nakomen. Als hij het zich veroorloven kan, mag hij nog meer geven.â€â€™ (Numeri 6:1-21)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 04 november 2005 22:10:08 schreef Thijs het volgende:

[...]

er si nog hoop voor me dus
knipoog_dicht.gif

Bij God werkt geloof werkende door liefde. Liever een langharige liefdevolle gelovige dan een kortharige liefdeloze (on)gelovige.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb tijdenlang gedacht dat ongelovigen in principe net zo goed waren. totdat ik eens een droom had of meerdere eigenlijk, waarin ik spiritueel zicht had. toen was mijn hele kerk en ieder die er was als een witte gloeilamp, de een feller dan de ander.

ik keek naar buiten waar ik somehow al die atheistische vrienden van mijn pa zag waarvan ik toch wel dacht dat ze neit echt slecht waren, en wat bleek. ze waren zo duister als kweetniewa.

Link naar bericht
Deel via andere websites

definieer vriend. sinds ik verhuisd ben ga ik niet meer zoveel met bepaalde mensen om kan ook niet.

en ik zeg niet dat het altijd het geval is hoor. maar vaak wel, als een goed mens niet gelooft, dan komt dat doordat hij teveel ellende of te weinig Goddelijkheid in zijn leven heeft meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jo-kind, ik vind het niet zo fijn dat iemand die mij niet eens kent mij (en een hoop van mijn vrienden en kenissen) zonder meer duister en slecht noemt.

Ik snap dat sommige christenen niet-christenen zien als mensen die niet de juiste weg op gaan, maar jij stelt het naar mijn gevoel toch meteen erg zwart-wit.

Edit: aangepast na een (terechte) opmerking van diakio.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 05 november 2005 10:52:53 schreef Jo-kind het volgende:

definieer vriend. sinds ik verhuisd ben ga ik niet meer zoveel met bepaalde mensen om kan ook niet.

en ik zeg niet dat het altijd het geval is hoor. maar vaak wel, als een goed mens niet gelooft, dan komt dat doordat hij teveel ellende of te weinig Goddelijkheid in zijn leven heeft meegemaakt.

Misschien wel omdat ze óf teveel tegenstrijdigheden in het geloof vinden, óf ze er niet mee zijn opgevoed en/óf er NOG niet mee bezig zijn etc. etc.hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 05 november 2005 14:41:12 schreef Iriacynthe het volgende:

Ik snap dat een christen niet-christenen ziet als mensen die niet de juiste weg op gaan, maar jij stelt het naar mijn gevoel toch meteen erg zwart-wit.

En andersom net zo he: niet alle christenen over 1 kam graag. Je hebt, heel gek misschien, ook christenen die helemaal geen mening hebben over of anderen op welke weg dan ook zijn.

Om BOT te gaan: persoonlijk zal het me roesten of iemand lang of kort haar heeft. De 'regels' die ik meen te moeten volgen, zijn in de grond slechts de regels van mijn geweten, en gelden uitsluitend mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vraag zich nog steeds af waarom christen zo naar het uiterlijk kijken?

In wat voor kleren je voor God staat, of hoe je haar zit of voor mijn part welke schoenen je aan hebt en in welke kleur je rond hobbelt zal Hem niet meer of minder van je laten houden.

Hoe je _hart_ is als je voor God staat zal hem waarschijnlijk meer intersseren, en of je werkelijk in hem gelooft.

je kan namelijk heel schijnheilig in je nette pak van bijv. Hugo boss naar de kerk om indruk op de mensen te maken, en niet op God

terwijl iemand met skatekleding, kisten en lang haar met heel zijn hart voor God staat.

Denk je niet dat dat belangrijker is thijs? niet wat je aan hebt en hoe je erbij loopt, maar wat er in je hart gebeurt smile.gif

groetjes tamar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt?

Vanaf hoeveel centimeter is het haar officieel 'lang' volgens de Bijbel? Is dat tot aan je oren? Of mag het ook net iets daarover?

En met hoeveel centimeter is het voor een vrouw 'kort'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid