Spring naar bijdragen

lang haar man


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 06 november 2005 18:24:29 schreef xx-taam-xx het volgende:

ik vraag zich nog steeds af waarom christen zo naar het uiterlijk kijken?

In wat voor kleren je voor God staat, of hoe je haar zit of voor mijn part welke schoenen je aan hebt en in welke kleur je rond hobbelt zal Hem niet meer of minder van je laten houden.

Hoe je _hart_ is als je voor God staat zal hem waarschijnlijk meer intersseren, en of je werkelijk in hem gelooft.

je kan namelijk heel schijnheilig in je nette pak van bijv. Hugo boss naar de kerk om indruk op de mensen te maken, en niet op God

terwijl iemand met skatekleding, kisten en lang haar met heel zijn hart voor God staat.

Denk je niet dat dat belangrijker is thijs? niet wat je aan hebt en hoe je erbij loopt, maar wat er in je hart gebeurt
smile.gif

groetjes tamar

is zo...toch zijn er mensen die dit beweren, dat mannen kort haar moeten hebben(ik ken ze zelf niet echt)

ik weet ook totaal niet hoe ik deze tekst moet interpreteren

@prst: nee idd dit staat ook niet in de bijbel dus.....

zelf heb ik halflang haar, dus al voer de oren

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 298
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 06 november 2005 18:24:29 schreef xx-taam-xx het volgende:

ik vraag zich nog steeds af waarom christen zo naar het uiterlijk kijken?

In wat voor kleren je voor God staat, of hoe je haar zit of voor mijn part welke schoenen je aan hebt en in welke kleur je rond hobbelt zal Hem niet meer of minder van je laten houden.

Hoe je _hart_ is als je voor God staat zal hem waarschijnlijk meer intersseren, en of je werkelijk in hem gelooft.

je kan namelijk heel schijnheilig in je nette pak van bijv. Hugo boss naar de kerk om indruk op de mensen te maken, en niet op God

terwijl iemand met skatekleding, kisten en lang haar met heel zijn hart voor God staat.

Denk je niet dat dat belangrijker is thijs? niet wat je aan hebt en hoe je erbij loopt, maar wat er in je hart gebeurt
smile.gif

groetjes tamar

Dit vind ik ook altijd heel simpel geredeneerd als je hart maar goed is, maar als je dat stukje niet wilt doen dan heeft Hij toch nog steeds niet je volledige hart of zie ik dat nou verkeerd...

Deze richtlijnen zijn dus gegeven om maar naast je neer te leggen???

Leuk is dat 'Ja ik geloof' maar verder doe ik alles wat God verboden heeft...

Ik snap best wel wat je bedoeld met als je hart maar goed zit, maar dat is nog geen vrijbrief om dingen naast je neer te leggen...

Quote:
Op donderdag 03 november 2005 22:00:01 schreef rupz het volgende:

Dit vers is denk ik tijd- en cultuurgebonden. In die tijd was lang haar voor mannen raar, maar ja, toen droegen ze ook andere kleding eh. Dus je moet deze tekst naar mijn mening in het licht van de tijd waarin Paulus leefde bekijken.

Ook z'n leuke uitspraak, kan je dit voor mij eens bijbels onderbouwen dat het alleen voor die tijd gold en niet meer voor deze...

Dit heet dus de bijbel naar je hand zetten... doen wat jou uitkomt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 07 november 2005 21:25:39 schreef living stone het volgende:

[...]

Dit vind ik ook altijd heel simpel geredeneerd als je hart maar goed is, maar als je dat stukje niet wilt doen dan heeft Hij toch nog steeds niet je volledige hart of zie ik dat nou verkeerd...

Deze richtlijnen zijn dus gegeven om maar naast je neer te leggen???

Leuk is dat 'Ja ik geloof' maar verder doe ik alles wat God verboden heeft...

Ik snap best wel wat je bedoeld met als je hart maar goed zit, maar dat is nog geen vrijbrief om dingen naast je neer te leggen...

Dat zal ik ook nooit doen, maar staat er ergens in de bijbel dat het niet mag?

God gebruikte in de bijbel lang haar, kijk naar simson , die mocht zijn haar niet afknippen.

Het is alleen zo, dat ik er af en toe zo moe van word dat christenen (en nee niet allemaal) zo naar het uiterlijk kijken.

groetjes tamar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet er als man gewoon niet verwijfd bij gaan lopen. Dat is mijn idee. En datzelfde geldt voor de regel dat vrouwen geen mannenkleding mogen dragen. Dat wil niet zeggen dat ze geen broeken mogen dragen, maar dat ze er niet als mannen bij moeten lopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 08 november 2005 00:34:09 schreef Eli7 het volgende:

Je moet er als man gewoon niet verwijfd bij gaan lopen.

defineer verwijfd bijlopen.

Quote:
En datzelfde geldt voor de regel dat vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.

defineer mannenkleding.

Quote:
Dat wil niet zeggen dat ze geen broeken mogen dragen, maar dat ze er niet als mannen bij moeten lopen.

Dus mannen mogen wel een rok dragen maar moeten er niet als vrouw bijlopen?

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal goed HJ; waar het God/Paulus om gaat is dat er toen nogal wat vrouwen zich verkleden als man om het leger in te komen om daar eens seks te hebben met de mannen aldaar, dat wilde God niet hebben..

God houdt niet zo van travestieten, maar God maakt het weer niets uit of jij nou in een kilt gaat lopen, en ik denk dat ik persoonlijk wel in een kilt zou lopen (ik doe het niet om de cultuur) maar absoluut niet in een bloemtjes jurk.

Een defintie van vrouwen en mannenkleding is gegeven, alles wat door de cultuur gezien wordt als vrouwenkleding (BH, minirokjes of bloemtjesjurken) zijn vrouwenkleding, dat geld ook voor mannenkleding (boxershorts, maatpakken en herenbroeken). Ik vind dat je daar als man/vrouw niet in hoort te lopen.

In de SV staat dit trouwens eigenlijk mooier: Of leert u ook de natuur zelve niet, dat zo een man lang haar draagt, het hem een oneer is? antwoord zelf: ik vind van niet; dus Neen het smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 08 november 2005 13:29:57 schreef Raido het volgende:

God houdt niet zo van travestieten, maar God maakt het weer niets uit of jij nou in een kilt gaat lopen, en ik denk dat ik persoonlijk wel in een kilt zou lopen (ik doe het niet om de cultuur) maar absoluut niet in een bloemtjes jurk.

God houdt denk ik best van travestieten, alleen niet van mensen die zich anders gedragen dan ze zijn of misbruik maken van de situatie.

Quote:
Een defintie van vrouwen en mannenkleding is gegeven, alles wat door de cultuur gezien wordt als vrouwenkleding (BH, minirokjes of bloemtjesjurken) zijn vrouwenkleding, dat geld ook voor mannenkleding (boxershorts, maatpakken en herenbroeken). Ik vind dat je daar als man/vrouw niet in hoort te lopen.

Ik zal niet snel in een mini-rokje lopen knipoog_dicht.gif, ik voel me daar dan ook niet gemakkelijk in, maar als iemand anders zich daar wel lekker in voelt lijkt het me prima. Je bent zoals God je geschapen heeft.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Een defintie van vrouwen en mannenkleding is gegeven, alles wat door de cultuur gezien wordt als vrouwenkleding (BH, minirokjes of bloemtjesjurken) zijn vrouwenkleding, dat geld ook voor mannenkleding (boxershorts, maatpakken en herenbroeken). Ik vind dat je daar als man/vrouw niet in hoort te lopen.

Dat is nogal een hellend vlak hoor. Door wie is die defenitie gegeven dan? Er zijn bijvoorbeeld ook nette broekpakken die speciaal voor vrouwen gemaakt worden. Vrouwelijke boksers dragen wel eens boxershorts. In de mode en haute couture is androgyne (mannelijk en vrouwelijk tegelijk) kleding best gebruikelijk. Waar de scheidslijn precies ligt lijkt me nog niet zo duidelijk.

Voor zover ik heb kunnen zien geeft de Bijbel hierover ook geen klip en klare aanwijzingen. Dan lijkt me dat je daar ook redelijk vrij in kunt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat is nogal een hellend vlak hoor. Door wie is die defenitie gegeven dan? Er zijn bijvoorbeeld ook nette broekpakken die speciaal voor vrouwen gemaakt worden. Vrouwelijke boksers dragen wel eens boxershorts. In de mode en haute couture is androgyne (mannelijk en vrouwelijk tegelijk) kleding best gebruikelijk. Waar de scheidslijn precies ligt lijkt me nog niet zo duidelijk.

Ze zijn speciaal voor vrouwen gemaakt, dan is het toch ook vrouwen kleding? het wordt vooral bepaald door de cultuur..

Het lijkt mij heel logisch dat God een travestitische relatie afkeurd omdat dat gewoonweg een homoseksuele relatie is, en zo heeft God dat niet bedoeld imho..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 08 november 2005 00:28:01 schreef xx-taam-xx het volgende:

[...]

Dat zal ik ook nooit doen, maar staat er ergens in de bijbel dat het niet mag?

God gebruikte in de bijbel lang haar, kijk naar simson , die mocht zijn haar niet afknippen.

Het is alleen zo, dat ik er af en toe zo moe van word dat christenen (en nee niet allemaal) zo naar het uiterlijk kijken.

groetjes tamar

Dat geloof ik ook wel, daarom gaf ik ook al aan dat ik je ook wel snapte toen je over het hart sprakknipoog_dicht.gif

als je op pagina 2 kijkt zie je daar een mooie uitleg van RobertF...

Die gaat als volgt ' [quoute] Simson (ook wel Samson genoemd) was een zogenoemde nazireeër, al vanaf zijn geboorte. Een nazireeër was iemand die vanwege een vrijwillig gedane gelofte of om een speciale reden geheel aan God was gewijd. Zo iemand mocht kortweg geen alcohol drinken, moest rein blijven en mocht zijn of haar haren niet afknippen. lees Numeri 6:1-21

overgens wil ik aan je vragen om 1 Korintiërs 11 te lezen, waar het gaat over de hoofdbedekking van de vrouw...

Dat mensen alleen naar het uiterlijk kijken kan ik me helemaal voor stellen, wordt er zelf soms ook moe van, maar dat is helaas de wereld waarin we leven...

Maar om heel eerlijk te zijn vind lang/half lang haar bij een vrouw toch wel iets leuker/vrouwelijker staan dan echt kort...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 08 november 2005 13:29:57 schreef Raido het volgende:

Helemaal goed HJ; waar het God/Paulus om gaat is dat er toen nogal wat vrouwen zich verkleden als man om het leger in te komen om daar eens seks te hebben met de mannen aldaar, dat wilde God niet hebben..

draaid deze opmerking weer uit op dat was vroeger zo en vandaag geld deze niet meer, omdat het niet meer van deze tijd is???

Quote:
God houdt niet zo van travestieten, maar God maakt het weer niets uit of jij nou in een kilt gaat lopen, en ik denk dat ik persoonlijk wel in een kilt zou lopen (ik doe het niet om de cultuur) maar absoluut niet in een bloemtjes jurk.

Hele gevaarlijke uitspraak dit en bijbels gezien absoluut niet te onderbouwen, want God hou van alle mensen... lees johannes 3:16 nog maar een keer...

hier wordt gesproken over de wereld en niet over de wereld, behalve ...

Want als God nou echt niet van travestieten houd, houd Jij toch ook niet van zondaars???

Quote:
Een defintie van vrouwen en mannenkleding is gegeven, alles wat door de cultuur gezien wordt als vrouwenkleding (BH, minirokjes of bloemtjesjurken) zijn vrouwenkleding, dat geld ook voor mannenkleding (boxershorts, maatpakken en herenbroeken). Ik vind dat je daar als man/vrouw niet in hoort te lopen.

In de SV staat dit trouwens eigenlijk mooier: Of leert u ook de natuur zelve niet, dat zo een man lang haar draagt, het hem een oneer is? antwoord zelf: ik vind van niet; dus Neen het
smile.gif

Dit mag je idd vinden, maar weet wat er in de bijbel staatsmile.gif

overgens is naar mijn idee een minirokje ook niet helemaal bijbels goed te praten, maar das weer een andere discussie puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 08 november 2005 21:48:08 schreef living stone het volgende:

[...]

Dat geloof ik ook wel, daarom gaf ik ook al aan dat ik je ook wel snapte toen je over het hart sprak
knipoog_dicht.gif

smile.gif mooi zo smile.gif

Quote:
overgens wil ik aan je vragen om 1 Korintiërs 11 te lezen, waar het gaat over de hoofdbedekking van de vrouw...

Dan nog denk ik dat je een bijbel wel naar deze eeuw en deze cultuur moet betrekken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 08 november 2005 22:28:06 schreef xx-taam-xx het volgende:

[...]

smile.gif
mooi zo
smile.gif

[...]

Dan nog denk ik dat je een bijbel wel naar deze eeuw en deze cultuur moet betrekken
smile.gif

en dan op z'n manier de halve bijbel afschijven door te zeggen dat het een andere tijd is... nee persoonlijk kan ik daar niets voor voelen, vanwege het feit dat nergens staat dat het alleen voor die mensen geld of dat er ondertussen andere wetten zijn gekomen... Dit zie ik dus persoonlijk de bijbel naar je hand zetten en op z'n manier kunnen doen wat je zelf wilt...

Dit is ook 1 van de redenen waarom ik mezelf nog geen volgeling van Jezus noem en nog flink aan het zoeken ben hiernaar....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 08 november 2005 23:59:53 schreef living stone het volgende:

[...]

en dan op z'n manier de halve bijbel afschijven door te zeggen dat het een andere tijd is...

Nee, dat hoor je mij niet zeggen, alleen hou er wel rekening mee dat de bijbel 2000 jaar oud is.

kijk naar ouders nu en vroeger, er wordt anders opgevoed (niet helemaal een perfect voorbeeld dat weet ik.)

De bijbel zowieso helemaal volgen is onmogelijk, dan zou je, je aan alle 10 de geboden moeten houden, zou je zonder zonde zijn en de bijbel niet meer nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid