Spring naar bijdragen

Jezus als persoon van het jaar


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Op dit moment is er een Internet verkiezing voor de Persoon van het Jaar, 2005! Tot mijn verbazing zag ik dat hier ook Jezus Christus is aangemeld, met de motivatie LIEFDE.

In eerste instantie dacht ik stemmen op Jezus Christus, dat doe je niet, maar bij nader inzien stem ik nu wel elke dag, en ik ben echt niet de enige want in korte tijd is Jezus al op de 31e plaats gekomen van deze internetverkiezing.

Mijn motivatie om elke dag op Jezus te stemmen is natuurlijk allereerst de Liefde, toch ook wetende dat in deze moderne tijd steeds meer jongeren hun rug naar de kerk toekeren, en me bewust dat we met onze tijd moeten meegaan, lijkt het mij nu een goed plan om meer mensen te verzamelen om met ons allen op Jezus Christus te stemmen, want zou het niet leuk zijn als hij nu juist Persoon van het jaar 2005 wordt?

Ik wil jullie daarom vriendelijk vragen om dit nieuws onder de aandacht te brengen bij velen, en als we met ons allen elke dag onze stem uitbrengen kan dit zeker lukken.

Het stemmen kan via internet, is gratis, voor meer info verwijs ik jullie graag naar www.persoonvanhetjaar.nl

Met vriendelijke groet, Robin van de Berg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:37:31 schreef jeroeno het volgende:
Jezus staat nu 6e in de lijst 842 stemmen.elvis presley staat 1e in de lijst met 5008 stemmen
verbaasd.gif
stemmen met zijn allen!!!!!!

Dat is de lijst van oktober he.En het gaat natuurlijk om het totaal... en ja, dan staat Christus op de 31e plaats, dus er is flink wat werk aan de winkel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:42:41 schreef markvand het volgende:
Aangezien zowel Elvis Presley als zijn dochter boven Jezus staan kan ik het niet laten ook af en toe te stemmen (als ik dat doe natuurlijk wel gelijk dubbel met mijn proxy
widegrin.gif
).

Want anders kan jezus niet winnen, als iedereen gewoon normaal een keer stemt..........? Btje zielig vind je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:42:17 schreef Jelmer het volgende:
[...]Want anders kan jezus niet winnen, als iedereen gewoon normaal een keer stemt..........? Btje zielig vind je niet.

Ik denk niet dat het bij andere mensen niet gebeurd, dat elke dag stemmen.Bovendien is het ook de bedoeling: de site is heel duidelijk dat je de volgende dag weer opnieuw kunt stemmen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:19:18 schreef Alexej het volgende:
[...]Ik denk niet dat het bij andere mensen niet gebeurd, dat elke dag stemmen.Bovendien is het ook de bedoeling: de site is heel duidelijk dat je de volgende dag weer opnieuw kunt stemmen...

Nee, maar zo wie zo; het hele idee van zovaak stemmen als je wilt, slaat nergens op. Het is veel beter als iedereen gewoon een keer stemt, dan is de uitslag ook mer waarheidsgetrouw.Bij de politieke verkiezingen stem je maar een keer per onderdeel; je stemt toch ook niet bij de Tweede kamer verkiezingen op 2 of meer personen/partijen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus is pas veel later aangemeld op www.persoonvanhetjaar.nl , veel later als vele anderen die al 12 maanden bezig zijn met stemmen vergaren. Toch heeft Jezus in hele korte tijd deze mooie plaats aldaar veroverd, als ik het zo noemen mag. Verder zijn de spelregels bij deze [gelukkig niet-politieke] verkiezing dat je gewoon elke dag opnieuw kunt stemmen op je favoriet, anderen doen dit, dus waarom wij niet, gewoon blijven doen. Ik heb een collega die stemt zowel op thuis als op haar werk voor haar favoriet [H6] dus waarom wij niet. Speel het spel gewoon mee joh, want het is en blijft een spel, want Jezus zal altijd onze persoon van de eeuwigheid blijven, maar de internetverkiezing is er nu eenmaal, Jezus is daar nu eenmaal aangemeld, dus hij verdient het gewoon nu dat zijn licht en kracht ook daar mag stralen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah fijn, na de bijbel gaan we nu ook Jezus Zélf in van die fijne lijstjes stoppen. We gaan weer lekker mee met de mode van overal lijstjes maken. En natuurlijk Jezus vroom op één zetten...

Weet je wie Jezus misschien wel op één had gezet? Die zwerver die elke dag om eten bedeld. Die junk die elke dag geld bij elkaar schraapt voor zijn joint. Die prostituee die 50 mannen per dag afwerkt om haar kamer te betalen, zodat ze in elk geval niet meer thuis elke dag in elkaar gebeukt wordt door vadertjelief. Die sul die elke dag op school genadeloos in elkaar getrapt en vernederd wordt en door die geestelijke wonden ondanks zijn goede cijfers de universiteit wel kan vergeten...

Wie durft niet Jezus, maar één zo'n iemand in de lijst te zetten? Wie durft die lijst te vullen met mensen die Jézus liefheeft?

Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: 'Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.'

Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: 'Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?'

En de koning zal hun antwoorden: 'Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan.' (Matteüs 25:34-40)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Robert je hebt gelijksmile.gif, daarnaast......verder komen veel van die mensen die jij benoemt helaas niet [meer] in de kerk, horen veelal wel bauer of H6 in de kroeg, dus alle reden te meer, lijkt mij, om Jezus ook nu via deze weg, het internet, in 2005, opnieuw bij hen onder de aandacht te brengenbig-smile.gifPositieve aandacht is nooit verkeerd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 01:24:24 schreef RobinvdBerg het volgende:
Robert je hebt gelijk
smile.gif
, daarnaast......verder komen veel van die mensen die jij benoemt helaas niet [meer] in de kerk, horen veelal wel bauer of H6 in de kroeg, dus alle reden te meer, lijkt mij, om Jezus ook nu via deze weg, het internet, in 2005, opnieuw bij hen onder de aandacht te brengen
big-smile.gif
Positieve aandacht is nooit verkeerd!

Maar hoe weet je zo zeker, dat het positieve aandacht zal ontvangen? Mensen kunnen ook gaan denken 'oh, daar heb je die christenen weer, Jezus, altijd maar op nummer 1' Helaas zijn er genoeg mensen die zulke dingen denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 01:24:24 schreef RobinvdBerg het volgende:
Robert je hebt gelijk
smile.gif
, daarnaast......verder komen veel van die mensen die jij benoemt helaas niet [meer] in de kerk, horen veelal wel bauer of H6 in de kroeg, dus alle reden te meer, lijkt mij, om Jezus ook nu via deze weg, het internet, in 2005, opnieuw bij hen onder de aandacht te brengen
big-smile.gif
Positieve aandacht is nooit verkeerd!

Suggereer je hier dat Bauer en Hazes fout zijn?widegrin.gifmondhouden.gifMaarja ik vind dit zulke grote onzin. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd hier serieus op te reageren om Jezus in zo'n lijstje te laten stijgen. Het gaat er toch om of Hij jouw nummer 1 is. Niet of Hij nummer een is van een vaag lijstje verkozen door een paar negatief overgeslagen geobsedeerden. Wat dus absoluut niet representatief is en gewoonweg kinderachtig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[nadenkertje]Elvis en H6 zijn niet dood maar levenpuh2.gif!...misschien heb je gelijk, en hoort Jezus hier enerzijds niet tussen, terwijl hij anderzijds eigenlijk overal tussen zou moeten staan, dus wat dat betreft... Daarbij kun je het ook zien als moderne evangelisatie, hoe dan ook, ik vind het mooi dat iedereen die daar de lijst bezoekt gewoon ziet dat Jezus ook nog steeds bestaat [leeft].Ik blijf gewoon stemmen en zie wel hoe hoog hij eindigtBaat het niet, het schaadt ook niet, tochbye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[nadenkertje]Daarbij kun je het ook zien als moderne evangelisatie, hoe dan ook, ik vind het mooi dat iedereen die daar de lijst bezoekt gewoon ziet dat Jezus ook nog steeds bestaat [leeft].Ik blijf gewoon stemmen en zie wel hoe hoog hij eindigtBaat het niet, het schaadt ook niet, toch
bye.gif

Sjaloom RobinvdBerg,

Mijns inziens zijn er tien keer betere manieren om te laten merken dat Jezus nog leeft, namelijk zélf als Christus voor de mensen te zijn. En dan lang niet alleen verkondigend, maar ook helpen, pratend, luisterend, meelijdend, etcetera. Als christenen dat nu zouden doen, dan zou zo'n lijst niet eens nodig zijn.

Dan zou men bij zo'n lijst misschien in elk geval niet meer denken: 'Goh wat leuk, Jezus op één, krijgen we nu nog meer irritante lui aan de deur, meer oorlog in Zijn naam en meer jeugden die verknald worden door te fanatieke gelovigen, die het blijkbaar ook nodig vonden zich een muisarm te klikken om Jezus maar bovenaan te krijgen?'

Wat eigenlijk ook heel opdringerig is: elke dag je lam stemmen om Jezus maar bovenaan te krijgen. Is dat nou evangelisatie? 'Mensen zijn niet zo geïnteresseerd in Jezus, dus manipuleren we de lijst wel even, want Hij mot en sal bovenan staan.' Nou vind ik het sowieso heel slecht dat je meerdere malen mag stemmen op die lijst, maar om op die manier die lijst dan ook meteen maar te verzieken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid