Spring naar bijdragen

Jezus als persoon van het jaar


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kijk voor mijzelf had Jezus niet in dat rijtje gehoeven, maar toen ik hem daar eenmaal tegenkwam, ja, dan stem je, althans ik wel, is dat fout, is dat goed, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik van Jezus hou, en dus volg ik nu mijn hart en gevoel, en stem ik net als alle andere fans, ook elke dag 1 x op hem, omdat ik vind dat hij daar nu gewoon een hoge plaats verdientbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook blijf ik hopen dat nu hij toch in die lijst staat, al is het maar 1 iemand vanuit die site, nieuwsgierig wordt naar Jezus en hem ook leert kennen, want er zijn nog mensen genoeg die op zoek zijn naar de motivatie liefde. Verder ben ik een grote jongen, kan gelukkig prima relativeren, het is maar een verkiezing, niets meer of minder, en JA Jezus staat op nr 1, is zoveel meer dan dat, etc, maar feit is ook dus dat hij nu in die lijst staat, wat moet je dan hem links laten liggen daar, sorry, rechts, links, ik laat me niet vangen in wetten, en ik stem vanuit mijn eigen motivatie, lees liefde, op hem. Gewoon omdat ik straks bij de eindlijst liever zie dat hij hoog staat dan laag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Ook dit jaar blijf ik erbij: Jezus hoort daar niet. Jezus is van een totaal andere orde dan wie dan ook in die lijst. Hij behoort niet in het rijtje popsterren of wat dan ook, want dat is Hij niet. Jezus liet Zich juist vernederen voor ons, maakte het kleine groot en het grote klein. Alleen al daarom is het zeer ongepast dat Hij in die lijst staat. Om die reden zal ik dus niet stemmen.

Overigens is het op het forum van die site al een discussie in een topic losgebarsten of Jezus daar wel thuishoort. En ook hier zie je zelfs andersgelovigen zeggen dat Jezus daar niet hoort, omdat Hij 'een heilige' is. Wat mij betreft wordt Hij volgend jaar niet meer op de lijst gezet, zodat wij christenen weer harten gaan winnen in plaats van stemmen voor Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:15:26 schreef RobertF het volgende:

Wat mij betreft wordt Hij volgend jaar niet meer op de lijst gezet, zodat wij christenen weer harten gaan winnen in plaats van stemmen voor Jezus.

big-smile.gif Het een hoeft het andere niet uit te sluiten... Maar het is idd belachelijk om Jezus tussen Andre Hazes, Jantje Smit en Elvis te zien staan knipoog_dicht.gif

Anyway, nu Hij er echter toch bij staat, kan Hij maar beter bovenaan staan widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Ik vind dit zelf niet kunnen (als gelovige) Jezus hoort niet aan zo verkiezing mee te doen. Dat zullen de beheerders toch ook moeten inzien, en als Jezus persoon van het jaar word, aan wie gaan ze dan die prijzen geven, aan hem zelf, ik vind het schandalig.'

'Maar dat kan bij Elvis ook niet. Als Jezus wint gaat de prijs naar het vaticaan.'

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:34:37 schreef punkgod het volgende:

Maar waarom staat hij dit jaar op 1 terwijl hij 2006 jaar geleden leefde??? Waarom stond hij de eerste keer dat 'persoon van het jaar' werd gehouden dan niet op 1? Wat is er dit jaar gebeurd dat hij op 1 staat?

Elvis Presley leeft ook niet meer, 2Pac leeft niet meer, Pim Fortuyn leeft niet meer, Andre Hazes leeft niet meer... Iemand kan best een persoon van het jaar zijn, want ze blijven bij ons in gedachten.

Daarbij, Jezus leeft wel, dus des te meer reden dat Hij er wel bij mag staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:42:08 schreef punkgod het volgende:
@Marianne 2009???

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_%28historisch-kritisch_benaderd%29

Quote:
De precieze dag en maand of zelfs het jaar van Jezus' geboorte kan niet definitief bepaald worden. Door onjuiste berekeningen, gebaseerd op de Romeinse kalender van Dionysius Exiguus in 525, werd steeds aangenomen dat Jezus geboren was in het jaar 1 voor Chr. In de evangeliën worden echter gebeurtenissen vermeld die chronologisch niet lijken te kloppen. Mattheüs stelt dat Jezus werd geboren toen Herodes nog leefde en de dood beval van alle kinderen onder de twee jaar (Matt. 2:16). Volgens de kalender van Dionysius Exiguus stierf Herodes echter in het jaar 4 v. Chr. Veel historici hebben geconcludeerd dat het jaar 6 v. Chr. het meest waarschijnlijke jaar van Jezus' geboorte was.

Marianne gaat uit van 3 jaar, sommige van 1, andere van 6. Hij is in ieder geval niet geboren in het jaar 0, dat staat vast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid