Spring naar bijdragen

Jezus als persoon van het jaar


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 02 november 2005 15:36:53 schreef Groninger het volgende:

Heb je een lijstje nodig om Jezus op 1 te hebben staan in je leven?

Ben je gek, zo'n stemming slaat toch nergens op, maar de TS wilde ons mobiliseren om te stemmen en stemt zelf veelvuldig om Jezus op één te krijgen, vand aar dus mijn 'harder werken'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 02 november 2005 21:44:41 schreef Thijs het volgende:

het verbaast me nog dat ik geen doorstuurmailtjes kreeg

wat een onzin actie

Waarom vind je het onzin? Omdat mensen hun mening geven over wie zij het persoon van het jaar vinden? Ik snap niet helemaal waarom het onzin is. Dan zouden dingen als oscars en andere uitreikingen ook onzin zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 02 november 2005 21:50:36 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Waarom vind je het onzin? Omdat mensen hun mening geven over wie zij het persoon van het jaar vinden? Ik snap niet helemaal waarom het onzin is. Dan zouden dingen als oscars en andere uitreikingen ook onzin zijn.

het gaat mij niet zo zeer om de verkiezing maar die hele hype dat Jezus op de eerste plaats moet komen...

volgens mij heeft Jezus dat niet nodig

wat heeft Jezus er nou aan?

ik zie ook niet in hoe hierdoor geevangeliseerd kan worden...

maar goed mensen moeten vooral doen wat hun goeddunkt natuurlijk

dat mensen willen stemmen moeten hun wetenparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hype (de ~ (m.), ~s)

1 rage

Ik denk niet dat Jezus een echte rage is. Nee, tuurlijk heeft Jezus 't niet nodig, maar wat heeft Elvis Presley of Pim Fortuyn er dan aan?

Laat ik het zo stellen - brengt het Jezus in een nadeel, waardoor dit niet zou moeten gebeuren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 02 november 2005 22:09:35 schreef ArjenV het volgende:

hype (de ~ (m.), ~s)

1 rage

Ik denk niet dat Jezus een echte rage is. Nee, tuurlijk heeft Jezus 't niet nodig, maar wat heeft Elvis Presley of Pim Fortuyn er dan aan?

Laat ik het zo stellen - brengt het Jezus in een nadeel, waardoor dit niet zou moeten gebeuren?

Elvis Presley en Pim Fortuyn zijn natuurlijk van een andere orde dan Jezus...en ze zijn beiden nogal doodknipoog_dicht.gif

ik zie alleen niet in waarom Jezus opeens ''levender'' word door elke dag op hem te stemmen en ook de reden waarom dit moderne evangelisatie is ontgaat me....

verder moeten mensen vooral stemmen als ze dat willensmile.gif

en nee Jezus haalt er geen direct nadeel mee..mensen die daardoor grappen over Jezus zouden maken zouden dat toch wel gedaan hebbenknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Laat ik het zo stellen - brengt het Jezus in een nadeel, waardoor dit niet zou moeten gebeuren?

Sjaloom ArjenV,

Ik schets de volgende situatie:

Jezus komt door een paar zich lamklikkende christenen op 1 te staan, dus niet eens omdat Hij écht door heel Nederland geliefd is.

Niet-christenen denken: 'Zucht, krijgen we nu ook meer irritante lui aan de deur, meer hypocrisie, etcetera?'

Ze krijgen daardoor eerder een afkeer van die Jezus.

Conclusie: geen goed idee.

Maar... het kan ook anders! (Tell-sellstem)

Christenen gaan zich meer in de Geest van Christus gedragen en worden fijne, lieve, vrolijke en eerlijke lui.

Niet christenen denken: 'Hé, die christenen hebben iets bijzonders over zich, waar halen ze dat vandaan?'

Ze komen er achter dat Christus hen daartoe beweegt en willen Hem misschien ook wel volgen daardoor.

Conclusie: heel goed idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de theorie van een goed idee, die vlieger kan dan bij elk persoon opgaan.

Andre Hazés - Die man heeft al z'n herdenking gehad voor de ogen van miljoenen mensen op TV, ik mag z'n muziek niet eens.

Elvis Presley - Die man is al een eeuwigheid dood, en hij is bekend doordat hij dood ging (toegeven, dat geldt voor Jezus ook natuurlijk).

Pim Fortuyn - De man is dood, had extremistische ideeën en mensen staan er nog steeds achter. Waar moet het heen met Nederland? Ik stem spontaan op Groen-Links, alleen op LPF dwars te zitten.

Pijn punt is, je stemt alleen op een persoon als je een fan/aanhanger van het persoon bent. Dus het lijkt nogal logisch dat voornamelijk Christenen op Jezus stemmen, en dat de niet-Christenen commentaar erop hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 02 november 2005 17:21:30 schreef anastasia het volgende:

[...]

Ben je gek, zo'n stemming slaat toch nergens op, maar de TS wilde ons mobiliseren om te stemmen en stemt zelf veelvuldig om Jezus op één te krijgen, vand aar dus mijn 'harder werken'

Thumbs up dan maar thumbs-up.jpg

-edit-

doet die tag het nog steeds niet nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid