Ol Moth 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 Quote: Op maandag 12 september 2005 16:41:00 schreef Meneer Theemuts het volgende: ik moet nog 2 boeken van de serie en ik houd van de band^^ Ik kan niet wachten tot de film hier in de bios is. Ik heb zelf reclame ervoor gezien op occulte websites welke occulte websites dan? ik vind dit namelijk erg sterk omdat de kronieken van narnia rond het christelijk moraal en de bijbel is geschreven Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 Ik verwacht na het uit komen van de disney verfilming een ingezonde brief in de Visie (EO tv gids) over hoe fout en occult het wel is. Er komt magie in voor en maar van dat soort reacties. Link naar bericht Deel via andere websites
Meneer Theemuts 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 ik zag het langs komen op http://www.elffantasy.nl/ als je beetje naar beneden scrolled kom je vanzelf een foto van een leeuw tegen Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 Ik vind de verfilming trouwens een beetje jammer... Had liever gehad dat er nooit een film van zou uitkomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 mag ik vragen wat er zo occult is aan die site? en als hij occult zou zijn.. wat deed jij er dan? maar ik hoop wel dat het niet een al te commerciele film word.. dat het ook de boeken nog wat recht aandoet Link naar bericht Deel via andere websites
Meneer Theemuts 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 een vriendin was er naartoe geweest, en gaf me die link. wordt veel geromeld met wicca en geesten daar. ik heb op de site van de film gekeken, en geen zorgen, hij word echt super vet Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 Quote: Op maandag 12 september 2005 16:56:05 schreef Meneer Theemuts het volgende: een vriendin was er naartoe geweest, en gaf me die link. wordt veel geromeld met wicca en geesten daar. ik heb op de site van de film gekeken, en geen zorgen, hij word echt super vet Euh, dit is gewoon de site van de elf fantasy fair hoor. Ik vind daar persoonlijks niets verkeerds aan. Als je tegenwoordig ookal geen fantasie meer mag hebben.... En er lopen overal mensen rond die aan wicca doen en misschien weleens geesten hebben opgeroepen. ontopic: Ik heb het verborgen land achter de kleerkast een aantal keer gelezen, vond het altijd heerlijk spannend. Ben ook erg benieuwt naar de film, als ik de voorstukjes bekijk wordt het wel wat. Maar nooit zoals in het boek, uiteraard. (mijn land achter de kleerkast was veel mooier) Link naar bericht Deel via andere websites
Meneer Theemuts 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 ik vind fantasy juist vet , maar er zijn ook mesnen die er iets te ver mee gaan. ik denk dat het niet echt goed is om als demoon verkleed rond te lopen, ik vind donkere kelding en dergelijke vet, maar nee liever geen demoon Link naar bericht Deel via andere websites
jjbstolk 0 Geplaatst 12 september 2005 Rapport Share Geplaatst 12 september 2005 The Narnia Chronicles zijn wel aardig in het nederlands maar als het even kan moet je ze in het engels lezen, het verhaal komt dan veel meer tot zijn recht! Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 14 september 2005 Rapport Share Geplaatst 14 september 2005 Quote: Op zaterdag 16 juli 2005 14:03:47 schreef bbyn het volgende: @tigerente: ze gaan alle andere delen ook verfilmen als dit btj succes word (is t al aan t worden in VS dus waarschijnlijk wel) enne ik ben ook fan maar de BBC film/series zijn wel mooi gemaakt weetje niet zoveel geweld enzo ik denk dat bij disney ze daar meer op uit zijn, op gevechten en van dat soort populaire aandachttrekkers waardoor t verhaal btj weg is zegmaar, maarja eerst zien dan oordelen kennen jullie trouwens de christelijke boodschap erachter?? over dat aslan de leeuw eigenlijk Jezus voorstelt enzo Tsja, ik las ze op 11 jarige leeftijd en ben daarna metteen doorgestoomd naar de s.f en fantasy. Narnia was voor mij de wortel van mijn fantasy hobbie. Fantasy was de opstap naar lezen van mythologie, sagen legenden en sproken als ook de diverse religieuze boeken waar veel thema's de bron zijn van de fantasy verhalen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 november 2005 Rapport Share Geplaatst 21 november 2005 Narnia is helemaal geweldig nouja iig heel cool. Ik ken de boeken en ga zeker naar de film kijken. De Mzzla Sanne Link naar bericht Deel via andere websites
Peter~ 0 Geplaatst 28 november 2005 Rapport Share Geplaatst 28 november 2005 Narnia is zo goed, ben er helemaal gek van. heb de boeken ook al allemaal gelezen. ik kan niet wachten tot 21 december by the way check www.narniaweb.com < Link naar bericht Deel via andere websites
why be 0 Geplaatst 28 november 2005 Rapport Share Geplaatst 28 november 2005 Ik heb de boeken in het nederlands gelezen en vind ze erg goed. Vooral het laatste deel vind ik erg mooi. Ben benieuwd naar de film ga erheen met aantal vrienden dus wordt zeker leuk. Ben benieuwd Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 Ik ben heel benieuwd hoe de film is, ik ga erheen met mijn papa De voorstukjes zien er in ieder geval goed uit! Link naar bericht Deel via andere websites
das fritsel 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 Quote: Op dinsdag 29 november 2005 17:53:28 schreef NathalieS het volgende: Ik ben heel benieuwd hoe de film is, ik ga erheen met mijn papa De voorstukjes zien er in ieder geval goed uit! vet die film lijkt me ook wel erg vet. eigenlijk zou ik het boek ook moeten lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 Quote: Op dinsdag 29 november 2005 18:01:13 schreef das fritsel het volgende: [...] vet die film lijkt me ook wel erg vet. eigenlijk zou ik het boek ook moeten lezen Pas maar op! Er komt een hoop magie in voor. Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 Ik ben nu bezig met the lion, the witch and the wardrobe te lezen. In het engels dus, en aangezien mijn engels niet zo heel sterk is, een wekenproject Maar wel erg leuk. Ik ben nu bij de stenen tafel beland. Dus verklap maar niet wat er allemaal gaat gebeuren! Wat hier net gezegd werd over uiterlijk enzo (ik weet uit mn hoofd niet meer wie dat was) Ik lees juist dat het verschil tussen de lion en de witch zo groot is, juist door het uiterlijk. Een goud/geel gezicht tegen een wit gezicht. Zoiets.. Maar misschien vat ik het gewoon verkeerd op. Het lijkt me super om naar de film te gaan, en miss ga ik ook wel, ik ga het in iedergeval proberen! Oja, kan iemand mij misschien vertellen welke boeken Lewis geschreven heeft en over welke volgorde jullie het hebben? (aangezien sommige zeggen dat ze deel 1-3 hebben gelezen, welke zijn dat dan?) In die andere boeken gaat het dan ook over die vier kinderen? En gaat het ook over het land Narnia? Want dan denk ik dat dit boek toch wel het eerste boek is, in de eerste hoofdstukken was het voor de kinderen een heel nieuw ding! Ach.. wat blaat ik. Van alle Narnia en Lewis-fans, heb ik waarschijnlijk de minste kennis erover Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 In het eerste boek, ik dacht dat het de Tovenaar en de Jongen heette, zie je hoe Narnia ontstaat. In het volgende deel, dat nu dus verfilmd is, komen de kinderen voor het eerst voor. Dus dit is an sich wel de leesvolgorde. Lewis heeft echter eerst deel 2 geschreven, en daarna deel 1. Logisch hè Ik heb verder alleen deel 3 gelezen, en ik weet niet meer precies of de vier kinderen daar nu wel of niet in terugkomen, ze spelen in elk geval niet meer de hoofdrol. Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 Erg logisch ja. Maar da's op zich wel handig. Dan ga ik hierna gewoon deel 1 lezen! In mijn bieb stond trouwens alleen dit boekje bij de L van Lewis. De anderen zal ik dan toch in het Nederlands moeten lezen..... Link naar bericht Deel via andere websites
Amaterasu 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 ik moet m eigenlijk ook maar ns lezen van mezelf Link naar bericht Deel via andere websites
Suomi 0 Geplaatst 29 november 2005 Rapport Share Geplaatst 29 november 2005 op http://adisney.go.com/disneypictures/narnia/index.html kan je trailers van de film bekijken.. de film komt uit op 9 december.. ( in Amerika en Engeland tenminste) Link naar bericht Deel via andere websites
Peter~ 0 Geplaatst 30 november 2005 Rapport Share Geplaatst 30 november 2005 Quote: Op dinsdag 29 november 2005 19:48:48 schreef SilverUnicorn het volgende: Ik heb verder alleen deel 3 gelezen, en ik weet niet meer precies of de vier kinderen daar nu wel of niet in terugkomen, ze spelen in elk geval niet meer de hoofdrol. In deel 3 (de paard en de jongen) hebben de kinderen idd een kleinere rol, maar in deel 4 en 5 hebben ze weer de hoofdrol in nederland komt de LWW op 21 december in de bios Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 30 november 2005 Rapport Share Geplaatst 30 november 2005 Eigelijk is de paard en de jongen deel 5. Link naar bericht Deel via andere websites
MiekieMow 0 Geplaatst 1 december 2005 Rapport Share Geplaatst 1 december 2005 Weet iemand een site o.i.d. waar goed wordt omschreven wat precies de christelijke lijn (symboliek enzo) van de film is? Dus het moraal van de film eigenlijk? Wel handig om te weten voor de gesprekken die gaan volgen met niet-christenen die de film gezien hebben. mm Link naar bericht Deel via andere websites
someone 0 Geplaatst 1 december 2005 Rapport Share Geplaatst 1 december 2005 Pff, ik wist al dat christelijke gedoe wel. T Alsan (zo heete ie toch) is iig Jezus, en ja dan zal de witte tovenares wel de satan zijn. De rest ben ik kwijt. Ik ga waarschijnlijk na eind dec. naar de film, heb dr echt heel veel zin in. Ik heb boek van de serie niet gelezen de rest wel, en heb toneelstuk 'Het drakenschip' gezien. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten