Spring naar bijdragen

Israëliërs vestigen zich legaal op de westbank.

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Fundamenteel:

Hey Kyroneke,

Agreed to disagree. De eerste generatie moslims kwamen ook naar Europa en hun baby's werden later verkrachters, die nu belijden ons continent te willen veroveren.

Ik onmenselijk de moslim niet, maar ze zijn wel inferieur aan ons en horen niet langer thuis in het westen. Dat is mijn mening, feel free to disagree. 

Hey Fundamenteel,

"Agreed to disagree" …… mooi, want die zin bewaar je normaal voor ajuinsoep met of zonder kaas, niet voor de vraag of een miljard mensen als mens tellen.

Ik ontmenselijk de moslim niet, maar ze zijn wel inferieur aan ons" …. die zin bijt in zijn eigen staart.

"Eerste generatie kwam, hun baby's werden verkrachters" is een uitzondering die je tot wet verheft. Met diezelfde logica kan ik elke Vlaming (ik ben belg) aanspreken op wat een dronken kerel zaterdagnacht op de Reyerslaan misdreef …. ook wij leveren ons deel monsters af. Ik doe het niet, want schuld is geen erfelijke aandoening die je meekrijgt via bloedgroep of geboortegrond. Ze kleeft aan de dader, niet aan wie toevallig dezelfde taal spreekt.

En voor alle duidelijkheid: ik ben zelf scherp kritisch voor wat er binnen de islam grondig scheef zit …. van doodsbedreigingen bij kritiek op de profeet tot moskeelawaai zonder enig respect voor de buurt. Dat laatste ken ik trouwens niet van horen zeggen: ik heb anderhalf jaar in Indonesië gewoond…..Maar dat is kritiek op een systeem, geen verachting voor de mensen erin. De vrouw in Iran die haar hoofddoek afrukt en daarvoor gestenigd dreigt te worden, is evenzeer slachtoffer van dat systeem als ik er criticus van ben. Haar "inferieur" noemen zou de wereld op zijn kop zetten.

"Horen niet langer thuis in het westen" is dan gewoon de praktische vertaling van die inferioriteit …. mensen wegzetten op wat ze zijn, niet op wat ze deden. Geen mening om "agreed to disagree" over te zeggen. Een grens, en jij staat er voorbij.

Denk er nog eens over na, Fundamenteel … niet voor mij, maar omdat het de moeite waard is.

Groet,

Kyron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aggressieve opmerking Hopper. Niet echt een sterk argument.

Nederlands gesproken video met het verhaal van een ssettler:  

De afgelopen twee jaar onderzocht de Commissie de gebeurtenissen die op en sinds 7 oktober 2023 plaatsvonden. Daarbij kwam ze tot het besluit dat de Israëlische autoriteiten en veiligheidsdiensten zic

Posted Images