Spring naar bijdragen

Jehovah en de Vader, de Zoon en de Heilige Geest

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Barnabas:

Vreemde gedachte dat Christus de geformeerde God is. God is niet geformeerd.

Dat moet je tegen Jesaja zeggen, daar zegt God dat hij geformeerd is 43:10, niet dat Hij Christus is want die bestond toen nog niet als zodanig.

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat moet je tegen Jesaja zeggen, daar zegt God dat hij geformeerd is 43:10, niet dat Hij Christus is want die bestond toen nog niet als zodanig.

Aristarkos

Jesaja 43:10: "U bent Mijn getuigen, spreekt de HEERE, en Mijn dienaar die Ik verkozen heb, opdat u het weet en Mij gelooft, en begrijpt dat Ik Dezelfde ben: vóór Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn."

Hier staat niet dat God geformeerd is. Hier staat dat er vóór God geen God geformeerd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Abraham is de aartsvader (ca. 2000 v.Chr.), terwijl de profeet Jesaja in de 8e eeuw voor Christus (ca. 750-700 v.Chr.) optrad in het koninkrijk Juda. Heeft u dat?

Nu beweert hier een forumdeelnemer dat Christus nog niet bestond ten tijde van Jesaja.   En nu wordt het ronduit vermakelijk.   Want die forumdeelnemer spreekt Christus Zelve tegen.  (Wat uiteraard is toegestaan in de dwaling)

Johannes 8:58. Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Eer Abraham was, ben Ik.

Ik besluit dat ik Christus geloof en niet zomaar een willekeurige forumdeelnemer.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hopper:

Abraham is de aartsvader (ca. 2000 v.Chr.), terwijl de profeet Jesaja in de 8e eeuw voor Christus (ca. 750-700 v.Chr.) optrad in het koninkrijk Juda. Heeft u dat?

Nu beweert hier een forumdeelnemer dat Christus nog niet bestond ten tijde van Jesaja.   En nu wordt het ronduit vermakelijk.   Want die forumdeelnemer spreekt Christus Zelve tegen.  (Wat uiteraard is toegestaan in de dwaling)

Johannes 8:58. Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Eer Abraham was, ben Ik.

Ik besluit dat ik Christus geloof en niet zomaar een willekeurige forumdeelnemer.....

Niemand gelooft dat Christus dit zelf heeft gezegd. Stel dat een schrijver zegt "Pinkeltje zei dit en dat" heeft Pinkeltje dit dan ook gezegd, of is het in de mond van Pinkeltje gelegd? 

Tevens zijn de verhalen over Abraham ook verhalen over Abraham. Geschreven vele eeuwen later dan de man zou hebben geleefd. 

En jij spreekt Christus zo vaak tegen, zoals het idee van een leven na de dood. Jij gelooft er niet in, maar Christus wel. Paulus ook. Die citaten heb ik jou al zo vaak gegeven. Maar gaat ene oor in en andere uit. Ik kan beter tegen de Klaagmuur praten, de kans dat dat aankomt is groter dan bij jou.

19 minuten geleden zei Barnabas:

Jesaja 43:10: "U bent Mijn getuigen, spreekt de HEERE, en Mijn dienaar die Ik verkozen heb, opdat u het weet en Mij gelooft, en begrijpt dat Ik Dezelfde ben: vóór Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn."

Hier staat niet dat God geformeerd is. Hier staat dat er vóór God geen God geformeerd is.

Dat is propaganda. 

"ik ben de Grootste, ik ben Alles, ik kan Alles, IK, IK, Ik"..

Denk je dat een echte God dit nodig heeft? 

Link naar bericht
Deel via andere websites