IKBENANDERS 0 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Wat betreft de Triniteit kan ik mij eigenlijk alleen bij de Zoon iets concreets voorstellen door Zijn menswording, maar met de Vader en de Heilige Geest heb ik nog altijd moeite. Zonder in de Bijbel te hebben geneusd en andere schrijvers te hebben geraadpleegd ben ik wat gaan nadenken. Ik kwam tot het volgende Vader = ‘Je hebt mij niet gezien / Je moet doen zoals je moet zijn’ (D.w.z. DIT (DE 10 GEBODEN) IS DE WET WAARAAN JE MOET VOLDOEN) Zoon = ‘Je hebt mij gezien / Je hebt gezien hoe je zou moeten zijn’ (= DE VERVULLING VAN DE WET) Heilige Geest = ‘Ik werk na in een ieder van jullie’ / Godsvonkje van Meister Eckhart, dus dat in ons dat zegt: ‘ik bemerk in mijzelf dat ik het beter wil doen’ (M.a.w. IK WIL ALLEEN MAAR AAN DE WET VOLDOEN)’ Mijn vraag aan jullie is nu: Wat stellen jullie je voor bij de Heilige Geest en de Vader? Ik zou het fijn vinden als ik geen bijbelcitaten krijg die een (mogelijk) antwoord geven op deze vraag. 2 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 41 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Zonder bijbel zie ik 3 eenheid in veel zaken. Zoals een mens , 1 mens bestaand uit geest/ziel en lichaam. Maar ook 1 dag die bestaat uit ochtend/middag/ avond, of tijd bestaande uit: verleden/ heden toekomst. Of Ruimte is lengte/ hoogte/ breedte. We zien het in heel veel dingen terug. Ook de drie-eenheid is op die manier verbonden met elkaar. Neem een beetje risico om de bijbel hierbij niet te citeren ( wilde je niet) want de drie-enige God is niet heel makkelijk in enkele voorbeelden te vatten. Het geeft een klein beetje een idee dat meer voorbeelden uit het leven als 1 geheel onder 1 naam genoemd worden, maar eveneens uit 3 bestaan. 2 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten