Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 20:53:39 schreef Wever het volgende:

[...]

Een verzonnen taal dus. Een taal die niet bestaat is een brabbel taaltje, bijeengeraapt door het onderbewustzijn en uitgespuwd in een soort trance-toestand.

correctie het is een goddelijke taal. met meesta lbedoelde ik, dat er wel degelijk mensen zijn, die maar wat brabbelen.

wat jij noemt trance noem ik de krachtr van de heilige geest die ons die taal geeft om god te aanbidden. het mooiste is, dat satan zelf die taal niet kan verstaan en er dus niks tussen de communicatie tussen christen en god zit.

'het sticht jezelf en geeft bemoediging

greetz johan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 733
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:33:45 schreef Johan777 het volgende:

[...]

dat heb je verkeerd begepen. ik zei dat je behouden wordt door je bekering. als je jezus zijn verlossing aangenomen hebt en erkent hebt dat je een zondaar bent en je god op de eerste plek zet in je leven en hem gaat dienen. dat is je behoudenis.

paulus zegt zelf, dat niet iedereen de gave van tongentaal is toebedeeld, terwijl ze wel bij zijn gemeente horen. het is een gave van de geest.

greetz johan

Duidelijk

dank je voor de toelichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 19 juni 2005 00:53:54 schreef gerartje het volgende:

maar als andere mensen tongentaal moeten kunnen verstaan :S zegmaar, ik versta het niet, en naar mijnst wetens is het ook geen andere taal die mensen dan uitslaan

In een ander topic gaf ik het taalkundige feit al aan.

http://www.onzetaal.nl/nieuws/tongentaal.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

mensen die ik ken zijn aangehouden door een man...die vroeg bent u christen..ze antwoorden ja...

die man stak een verhaal af over dat als je in tongen sprak je in de hemel kwam..anders nietverbaasd.gif

sommigen zeggen dat je behouden bent maar dat iedereen het kan leren

en dat je voor dat ke het kan geestelijk moet groeien..wat dat invredesnaam inhoud snap ik ook niet

ik ben nu heel erg op zoek naar wat ik wel en niet geloof.....over tongentaal ben ik nog niet uit..het zal niet de eerste keer zijn dat christenen heel verschillend over dingen denken...het verwart mij..wat is nou waar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, wat is de waarheid?

Mag ik mijn verhaal vertellen?

Ik ben gelovig opgevoed. Op m'n 4e ofzo ben ik opniew geboren volgen mn ouders, ik beleed jezus als mijn Heer.MAar ik werd tijdens mijn tienertijd erg gefrustreerd. Ik had veel vragen

Ik wilde goed voor God leven maar kon het gewoon niet. En God leek ver weg

Ik wist dat ik naar de hemel zou gaan, want dat staat in de bijbel

Maar ik wilde meer met mijn leven dan alleen naar de hemel gaan aan het eind

(Hier wordt het verhaal heel lang met drugs en rotte dingen enzo, laten we dat maar overslaan)

Op mijn 22e, 3 jaar geleden grofweg ontving ik de doop in de heilige geest. iemand bad met mij en ik begon in een mij onbekende taal te spreken.

vanaf dat moment ben ik regelmatig in mijn gebedstijd met God gaan spreken in die taal en ik begon te merken dat ik contact maakte. Ik werd sterker stap bij stap in het weerstaan van zonden en ook andere dingen gingen gebeuren. Im kreeg soms het gevoel naar iemand toe te gaan om te bidden en die werd dan genezen van een ziekte ofzo.

God bracht bovennatuurlijk (of stomtoevallig) mensen op mijn pad, die vervolgens tot geloof kwamen.

Nu spreek ik 3 jaar in tongen en mijn relatie met God is sterker, Ik kan Hem beter aanbidden, Ik kan beter voor anderen bidden en als ik mensen vertel over jezus gaan mijn woorden gepaart met wonderen en tekenen.

Ok de theologie erachter:

Jezus zegt tegen de discipelen: Blijf wachten op de heilige geest

Wedergeboorte: Naar de hemel, nieuwe geest aan je binnenkant

Doop in de heilige geest: Kracht ontvangen om een getuigen te zijn, dus te zorgen dat ándere mensen naar de hemel gaan

Door spreken in tongen spreekt je geest, maar je verstand blijft onvruchtbaar, God is Geest, wil je Hem aanbidden moet je aanbidden in geest (en in waarheid)

daar naast aanbid je natuurlijk ook met je verstand

ervaring: vaak tegelijkertijd

Link naar bericht
Deel via andere websites

iedereen verteld wat anders en dat is frustrerend....ik ben kerkloos..niet actief op zoek..om een een of andere manier ben ik nu meer gaan zoeken..wat maakt mij christen ..

wat mensen doen is dat wel van God of zijn dat verzonnen regels

alles is zo onduidelijk

ik geloof best dat tongen heel belangrijk kunnen zijn..ik weet alleen niet hoe en wat en word er zelfs een beetje verdrietig van eigenlijk

als een christen me iets verteld weet ik niet of het waar is....ik wil gaan Bijbellezen maar de teksten zijn zo lekker moeilijk...ga wrs nieuwe Bijbelvertaling kopen e

Link naar bericht
Deel via andere websites

Amen!!! prachtige getuigenis dat is wat ik noem een herboren christen. niet omdat ze in tongen spreekt, maar dat ze enthousiast is over god en het wil doorvertellen, dat zijn dingen die je krijgt als je bekeerd bent 'tongentaal' overigens niet iedereen kan het, maar de meeste bekeerde wel.

ik spreek zelf ook in tongen en jet is echt geen kindertaaltje het is veel te complex. De tongentaal die om me heen hoor tijdens bidstonden is ook een taal opzich. het is niet telkens hetzelfde, maar het is een echte taal, die niet van de aarde komt.

greetz johan

Link naar bericht
Deel via andere websites

snappie? Doordat ik in tongen spreek en de Heilige Geest

(hier komt die tekst toch, sorry :S)

mij te hulp komt want wij weten niet hoe we moeten bidden naar behoren maar de Geest zelf pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen (tongen dus)

kamt hij tot geloof

Ik weet niet wat hem over de streep kan trekken? Weet ik veel?

De Heilige Geest weet t wel

Dus hij bidt door mij heen en hopla

Snap je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 00:05:27 schreef Thijs het volgende:

iedereen verteld wat anders en dat is frustrerend....ik ben kerkloos..niet actief op zoek..om een een of andere manier ben ik nu meer gaan zoeken..wat maakt mij christen ..

wat mensen doen is dat wel van God of zijn dat verzonnen regels

alles is zo onduidelijk

ik geloof best dat tongen heel belangrijk kunnen zijn..ik weet alleen niet hoe en wat en word er zelfs een beetje verdrietig van eigenlijk

als een christen me iets verteld weet ik niet of het waar is....ik wil gaan Bijbellezen maar de teksten zijn zo lekker moeilijk...ga wrs nieuwe Bijbelvertaling kopen e

Cool molet je doen

Het boek is ook leuk

En je hebt gelijk, veel wat mensen doen is fake. VErgeet de mensen. Vergeet de christenen. Zoek God

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid