Josminator 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Er is een nieuwe Paus, nog onbekend wie, maar de Klokken van de Sint Pieter luiden, en er stijgt witte rook op uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel! Verwacht wordt dat met een uur de nieuwe Paus op het balkon zal verschijnen! Ik wens hem een wijs Pontificaat toe! Bekend is geworden dat de nieuwe Paus de naam Benedictus 16 zal dragen Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 da's eerder dan de 33 maanden van het eerste conclaaf (en dan nu hopen dat het die keniaan is.... ) Link naar bericht Deel via andere websites
Ender 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Oeee ik ben zo nieuwsgierig! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Kardinaal Joseph Ratzinger volgt Johannes Paulus II op. Zijn pauselijke naam is Benedictus XVI. Alle katholieke users, van harte proficiat met jullie nieuwe leider en Gods zegen, liefde, wijsheid, inzicht, rust, vrede en nabijheid toegewenst. Moge hij voor jullie een goede leider zijn, met (het evangelie van) Christus als fundament. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Witte rook om 18.00 uur? Ze kregen zeker trek en vonden het etenstijd Maar nu weer serieus, ik ben wel benieuwd hoe 'Ben de veertiende'het gaat doen. Hopelijk gaat het hem vooral om het geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
Susanne 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Ehmm robert.. t is volgens mij Benedictus de 16e.. K hoop dat hij z'n taak goed op zich zal nemen! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Aaaah, die Romeinse cijfers ook! Al gewijzigd. Het is een vriendelijke man om te zien. Echt zo'n oude, wijsaard. Ben ook nieuwsgierig wat er verder gaat gebeuren. En wat hij gaat betekenen voor de katholieke kerk en misschien ook de wereld. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 "Met de hulp van God en Maria", zei Ratzinger. Dat vind ik dan weer jammer. Maar goed, aan de echte katholieken: gefeliciteerd. Rudibu. Link naar bericht Deel via andere websites
Josminator 0 Geplaatst 19 april 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Hij staat bekend als een behoudende Kardinaal, en vanwege zijn ietwat hoge leeftijd (78) wordt hij inmiddels door kenners aangeduid als een zogenaamde tussen Paus. Dit wil zeggen dat de Kardinalen er (waarschijnlijk) voor gekozen hebben een oudere Kardinaal te nemen die ietwat in de lijn van de oude Paus handelt, en wiens Pontificaat aanzienlijk korter zal zijn dan dat van Johannes Paulus 2, Dit om niet gelijk al te grote veranderingen in de kerk te krijgen, en de weg vrij te maken voor een andere Paus binnen pak hem beet 10 jaar! Vondt het prachtig om nu voor het eerst in mijn leven de aankondiging van een nieuwe Paus te hebben gezien! Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Kiezen ze nu expres een Paus van 78? Gezien de gemiddelde leeftijd van mensen hoort hij al dood te zijn. Zometeen kunnen ze binnen 5 jaar weer een nieuwe halen. Link naar bericht Deel via andere websites
Huskarl 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Degene voor de paus johannes paulus zoveel deed et maar heel effies en overleed toen. Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Move naar Muziek, Media & Nieuws! Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 33 dagen staat mij bij Huskarl. Link naar bericht Deel via andere websites
Einherjar 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Zullen die andere kardinalen even pech hebben, als ze slechts een paus voor korte duur wouden en deze Benedictus XVI 120 jaar weet te worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Quote: "Met de hulp van God en Maria", zei Ratzinger. Nou dat vind ik niet zo jammer. Ik zou het vervelender vinden als de Mariale devotie van JPII nu overboord zou worden gegooid. Zijn pluspunten zijn in mijn ogen zijn inzet voor de vrede en de spiritualiteit binnen de Kerk. Zijn nadelen zijn in mijn ogen de starre houding die hij waarschijnlijk aan zal nemen tegenover bijv. voorbehoedsmiddelen en vrouwen. Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Hetis geweldig dat dit zoveel media aandacht trekt. Iedereen in de ban van de paus. Ik hoop dat de paus aandacht blijft trekken - op een goede manier dan - en het evangelie blijft vertellen. Het is zo cool, [al is het een paus], dat de hele media ineens hier naar luistert.. Link naar bericht Deel via andere websites
onemangang 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Quote: Op dinsdag 19 april 2005 19:04:19 schreef Abbath het volgende: Kiezen ze nu expres een Paus van 78? Gezien de gemiddelde leeftijd van mensen hoort hij al dood te zijn. Zometeen kunnen ze binnen 5 jaar weer een nieuwe halen. Wat denk je wat de reden is... Al die kardinalen willen paus worden en denken 'als ik nou voor een hele oude kies, dan wordt ik misschien wel de volgende' Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Quote: [al is het een paus] ? Link naar bericht Deel via andere websites
Skippy 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Deze paus heeft, zoals anderen hier ook zeggen, goede en minder goede kanten. Ik denk dat het goed zou zijn als hij de ruimte iets openliet voor condooms en zo. Bijvoorbeeld het ABC-plan promoten (=geen seks voor het huwelijk, trouw binnen het huwelijk en als het nodig is, gebruik condooms), dat in Oeganda het aantal HIV-besmetten van bijna 30% tot 6% heeft teruggedrongen Maar ze zeggen ook dat hij een intellectueel is, die zich heel goed staande kan houden in discussies. Hij kan dus de discussie aangaan met andere stromingen binnen en buiten de katholieke kerk en dat zie ik als een pluspunt. Maar goed, het is dus al een oudere man dus erg lang zal hij niet paus blijven. Hoewel ik hem wel er kwiek uit vond zien . Ik zal voor hem bidden en God vragen of Hij hem wil leiden. Ik geloof niet in het principe van een paus. Maar als er dan toch een paus is, dan hoop ik dat het een goede is . Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Ik ga bidden dat hij geleid wordt in Geest EN waarheid Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Quid est veritas? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Joseph Ratzinger is nieuwe paus Benedictus XVI ROME (RKnieuws.net) - De kardinalen hebben dinsdag Joseph Ratzinger (78), Prefect van de Congregatie voor de Geloofsleer, gekozen tot nieuwe paus. Eerst was er nog verwarring over de kleur van de rook maar even later kwam er zekerheid toen de klokken begonnen te luiden. Even voor 18 uur steeg er rook op uit de schoorsteen van de Sixtijnse kapel. Het was echter helemaal niet duidelijk of het nu witte dan wel zwarte rook was. Tien minuten later begonnen de klokken te luiden: de bevestiging dat er wel degelijk een nieuwe paus werd verkozen. Ratzinger is kardinaal sinds 27 juni 1977. Benedictus XVI zal hij heten. Ratzinger is van Beierse afkomst en zoon van een politieman. Hij doceerde aan verscheidene Duitse universiteiten. Ratzinger gold lange tijd als conservatief. De kardinalen zouden door de verkiezing van Ratzinger voor een overgangspaus hebben gekozen. Ratzinger maakte een goede indruk door zijn genuanceerd standpunt over de Amerikaanse verkiezingen van 2004. Ook heeft hij eerder al aangegeven de bestuursstructuur van de Kerk te willen hervormen, waar veel steun voor lijkt te bestaan onder de kardinalen. (tb) Bron: www.rorate.nl Link naar bericht Deel via andere websites
Skippy 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Wat voor standpunt had hij dan over de Amerikaanse verkiezingen? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Ik weet alleen dat hij een einde heeft gemaakt aan dat gebakkelei over de vraag of katholieke politici die voor abortus waren wel of geen eucharistie mochten. Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 19 april 2005 Rapport Share Geplaatst 19 april 2005 Quote: Op dinsdag 19 april 2005 19:55:48 schreef Tom het volgende: Quid est veritas? Is dit voor mij ? Zo ja, dan snap ik het niet Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten