Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe Paus, nog onbekend wie, maar de Klokken van de Sint Pieter luiden, en er stijgt witte rook op uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel!

Verwacht wordt dat met een uur de nieuwe Paus op het balkon zal verschijnen!

Ik wens hem een wijs Pontificaat toe!

Bekend is geworden dat de nieuwe Paus de naam Benedictus 16 zal dragen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kardinaal Joseph Ratzinger volgt Johannes Paulus II op. Zijn pauselijke naam is Benedictus XVI.

Alle katholieke users, van harte proficiat met jullie nieuwe leider en Gods zegen, liefde, wijsheid, inzicht, rust, vrede en nabijheid toegewenst. Moge hij voor jullie een goede leider zijn, met (het evangelie van) Christus als fundament.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij staat bekend als een behoudende Kardinaal,

en vanwege zijn ietwat hoge leeftijd (78) wordt hij inmiddels door kenners aangeduid als een zogenaamde tussen Paus.

Dit wil zeggen dat de Kardinalen er (waarschijnlijk) voor gekozen hebben een oudere Kardinaal te nemen die ietwat in de lijn van de oude Paus handelt, en wiens Pontificaat aanzienlijk korter zal zijn dan dat van Johannes Paulus 2,

Dit om niet gelijk al te grote veranderingen in de kerk te krijgen, en de weg vrij te maken voor een andere Paus binnen pak hem beet 10 jaar!

Vondt het prachtig om nu voor het eerst in mijn leven de aankondiging van een nieuwe Paus te hebben gezien!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Met de hulp van God en Maria", zei Ratzinger.

Nou dat vind ik niet zo jammer. Ik zou het vervelender vinden als de Mariale devotie van JPII nu overboord zou worden gegooid.

Zijn pluspunten zijn in mijn ogen zijn inzet voor de vrede en de spiritualiteit binnen de Kerk. Zijn nadelen zijn in mijn ogen de starre houding die hij waarschijnlijk aan zal nemen tegenover bijv. voorbehoedsmiddelen en vrouwen.

ratzinger.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:04:19 schreef Abbath het volgende:

Kiezen ze nu expres een Paus van 78?

Gezien de gemiddelde leeftijd van mensen hoort hij al dood te zijn. Zometeen kunnen ze binnen 5 jaar weer een nieuwe halen.

Wat denk je wat de reden is... Al die kardinalen willen paus worden en denken 'als ik nou voor een hele oude kies, dan wordt ik misschien wel de volgende'

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze paus heeft, zoals anderen hier ook zeggen, goede en minder goede kanten. Ik denk dat het goed zou zijn als hij de ruimte iets openliet voor condooms en zo. Bijvoorbeeld het ABC-plan promoten (=geen seks voor het huwelijk, trouw binnen het huwelijk en als het nodig is, gebruik condooms), dat in Oeganda het aantal HIV-besmetten van bijna 30% tot 6% heeft teruggedrongen

Maar ze zeggen ook dat hij een intellectueel is, die zich heel goed staande kan houden in discussies. Hij kan dus de discussie aangaan met andere stromingen binnen en buiten de katholieke kerk en dat zie ik als een pluspunt.

Maar goed, het is dus al een oudere man dus erg lang zal hij niet paus blijven. Hoewel ik hem wel er kwiek uit vond zien knipoog_dicht.gif.

Ik zal voor hem bidden en God vragen of Hij hem wil leiden. Ik geloof niet in het principe van een paus. Maar als er dan toch een paus is, dan hoop ik dat het een goede is yes.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joseph Ratzinger is nieuwe paus Benedictus XVI

img.php?t=cb_mm&id=233

ROME (RKnieuws.net) - De kardinalen hebben dinsdag Joseph Ratzinger (78), Prefect van de Congregatie voor de Geloofsleer, gekozen tot nieuwe paus. Eerst was er nog verwarring over de kleur van de rook maar even later kwam er zekerheid toen de klokken begonnen te luiden.

Even voor 18 uur steeg er rook op uit de schoorsteen van de Sixtijnse kapel. Het was echter helemaal niet duidelijk of het nu witte dan wel zwarte rook was. Tien minuten later begonnen de klokken te luiden: de bevestiging dat er wel degelijk een nieuwe paus werd verkozen.

Ratzinger is kardinaal sinds 27 juni 1977. Benedictus XVI zal hij heten. Ratzinger is van Beierse afkomst en zoon van een politieman. Hij doceerde aan verscheidene Duitse universiteiten.

Ratzinger gold lange tijd als conservatief. De kardinalen zouden door de verkiezing van Ratzinger voor een overgangspaus hebben gekozen.

Ratzinger maakte een goede indruk door zijn genuanceerd standpunt over de Amerikaanse verkiezingen van 2004. Ook heeft hij eerder al aangegeven de bestuursstructuur van de Kerk te willen hervormen, waar veel steun voor lijkt te bestaan onder de kardinalen. (tb)

Bron: www.rorate.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid