Spring naar bijdragen

Jongerenbijbel


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 05 juli 2006 13:57:52 schreef Joost het volgende:

Ik gebruik hem nu een week en vind hem best lekker lezen. Af en toe vind ik die bijgeschreven rubrieken een beetje vergezocht, maar er staat ook wel heel veel nuttigs in.

Ik vind hem alleen veel te zwaar
nosmile.gif

Qua gewicht of qua stof.puh2.gif Als het qua stof is sta ik te kijken.puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:01:18 schreef Ol Moth het volgende:

[...]

Qua gewicht of qua stof.
puh2.gif
Als het qua stof is sta ik te kijken.
puh2.gif

Qua gewicht knipoog_dicht.gif

Quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:17:53 schreef RobertF het volgende:

Ach, moet je de Naardense Bijbel hebben, en dan wel de originele tafeleditie (de dundrukeditie valt wel mee). Dat is pas een enorm groot en zwaar gevaarte. Die hou je niet zomaar op schoot, zeg maar. En wat dacht je van sommige oude Statenvertalingen?

Tsja, maar je zou toch verwachten dat ze een jongerenbijbel even iets eh... aantrekkelijker maken om te lezen/mee te nemen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 juli 2006 13:57:52 schreef Joost het volgende:

Ik gebruik hem nu een week en vind hem best lekker lezen. Af en toe vind ik die bijgeschreven rubrieken een beetje vergezocht, maar er staat ook wel heel veel nuttigs in.

Ik vind hem alleen veel te zwaar
nosmile.gif

Wat vind je ver gezocht bijv.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:51:30 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Wat vind je ver gezocht bijv.

Ben ondertussen iets verder met lezen, dus ik zal vanavond nog even terugbladeren knipoog_dicht.gif Zou het zo uit m'n hoofd niet weten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:58:33 schreef Michie23 het volgende:

Iemand anders nog met recencies/meningen, ben wel erg benieuwd nl. wat voor impact het heeft op onze jeugd. Bah, wat klink ik weer oud
puh2.gif

Zolang je 't zelf maar door hebt hè knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik heb al een hele tijd een groot nieuws bijbel van mezelf. Nooit veel in gelezen maar ik wil wel (weer) eens wat gaan lezen. Nou wil ik sinds de NBV eigenlijk geen oude vertaling gaan lezen, waarom immers een vertaling van een vertaling van een 400 jaar oude vertaling lezen als er een recente vertaling uit het origineel beschikbaar is. Toen kwam ik afgelopen zondag op een open dag van 't dorp (en de kerk) bij 't standje van 't NBG de jongerenbijbel tegen. Ik zal dan met mijn 25 jaar wel bijna buiten de boot vallen daarvoor maar was toch geinteresseerd.

Ik heb 'm even doorgebladerd (en uiteindelijk ook mee naar huis genomen) en vind de voetnoten, dwarsverwijzingen en bijlages etc eigenlijk wel handig, die staan er in de standaard bijbel niet in. Of iig niet zo uitgebreid. Ik weet niet of de bijgeschreven teksten boeiend zijn want ik heb er nog maar amper in gelezen (heb eerst nog andere dingen te doen voorlopig). Jammer dat er geen editie is met deuterocanonieke boeken, ik heb ze nooit gelezen en heb er verder niks mee maar zou 'm wel completer hebben gevonden als 't er bij zou zitten.

Wel weer grappig en volkomen nutteloos is die verwisselbare covers. Is er nog geen Pimp My Jongerenbijbel-topic voor zelf-gemaakte covers?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:10:15 schreef Joëlle het volgende:

als ik het goed heb weegt ie 1.5 kilo ofzo, das best heftig
puh2.gif

Ik heb de jongerenbijbel bijna altijd bij me..en hij is wat zwaar ja, maar zooo fijn om in te lezen smile.gif die 1.5 kilo maakt me dan niks uit, en ik vraag me ook sterk af of t wel 1.5 kilo is engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 06 september 2006 14:47:58 schreef Liset het volgende:

[...]

Ik heb de jongerenbijbel bijna altijd bij me..en hij is wat zwaar ja, maar zooo fijn om in te lezen
smile.gif
die 1.5 kilo maakt me dan niks uit, en ik vraag me ook sterk af of t wel 1.5 kilo is
engel.gif

ik heb 'm vanavond gewogen, hij is echt anderhalve kilo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de Jongerenbijbel erg fijn lezen! Hij zit eigenlijk altijd in m'n schooltas. Soms was zwar/onhandig, maar het kan altijd van pas komen. De slappe kaft vind ik wat minder, maar ja, dat overleef 't wel knipoog_dicht.gif

Na, ik vind de stukjes tussendoor erg fijn, al heb ik ook wel 'ns zo van: 'dat ga ik toch ff verder onderzoeken'. Maar voor de rest niets dan lof!

te zwaar? +/-

goed te lezen? +

de stukjes tussendoor? ++

thema's +

bijbelboek intro's? +

bijschrijfruimte? ++

algemeen: gewoon goed! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 00:05:58 schreef Joëlle het volgende:

Ik vind de Jongerenbijbel erg fijn lezen! Hij zit eigenlijk altijd in m'n schooltas. Soms was zwar/onhandig, maar het kan altijd van pas komen. De slappe kaft vind ik wat minder, maar ja, dat overleef 't wel
knipoog_dicht.gif

Na, ik vind de stukjes tussendoor erg fijn, al heb ik ook wel 'ns zo van: 'dat ga ik toch ff verder onderzoeken'. Maar voor de rest niets dan lof!

te zwaar? +/-

goed te lezen? +

de stukjes tussendoor? ++

thema's +

bijbelboek intro's? +

bijschrijfruimte? ++

algemeen: gewoon goed!
puh2.gif

te zwaar? +/-

goed te lezen? ++

de stukjes tussendoor? ++

thema's +

bijbelboek intro's? ++

bijschrijfruimte? ++

Bijna t zelfde dus, alleen nog ietsjes beter puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 14:47:58 schreef Liset het volgende:

[...]

Ik heb de jongerenbijbel bijna altijd bij me..en hij is wat zwaar ja, maar zooo fijn om in te lezen
smile.gif
die 1.5 kilo maakt me dan niks uit, en ik vraag me ook sterk af of t wel 1.5 kilo is
engel.gif

Mené Mené Tekèl Ufarsin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid