Spring naar bijdragen

Jongerenbijbel


Aanbevolen berichten

Tip:

In het najaar zal een jongerenbijbel verschijnen. Deze Bijbel is tot stand gekomen uit een samenwerking tussen de EO en de NBG. Het is een NBV-vertaling, maar met veel meer uitleg dan de normale NBV (zo staat er bij sommige teksten hoe we deze tekst kunnen gebruiken in onze levens, wat soms best onduidelijk is in de Bijbel). Er staan ook veel verduidelijkende platen in (bijvoorbeeld van de tempel in Jeruzalem) en nog veel meer.

Er is nu alvast een uitgave verschenen van het boek Johannes dat later in de jongerenbijbel te vinden zal zijn. Je kunt hem gratis krijgen op het onderstaande adres:

http://www.eo.nl/home/html/eoshop_product.jsp?prd=5577304

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

img.db?5577274

Johannes Jongeren Bijbel

Product-omschrijving:

EO-RONDUIT EN NEDERLANDS BIJBELGENOOTSCHAP KOMEN MET JONGERENBIJBEL

Als voorproefje op de Jongerenbijbel, die in het najaar van 2005 verschijnt, is vandaag het evangelie volgens Johannes in de stijl van de Jongerenbijbel in De Nieuwe Bijbelvertaling verschenen. Deze uitgave is tot stand gekomen in een unieke samenwerking tussen EO-Ronduit en het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG). Met de Jongerenbijbel willen EO-Ronduit en het NBG het bijbellezen onder (christelijke) jongeren stimuleren.

Met de pilot van het evangelie volgens Johannes kunnen jongeren alvast kennismaken met de Jongerenbijbel. De Jongerenbijbel zelf krijgt een verwisselbare omslag, zodat jongeren hun favoriete voor- en achterkant kunnen kiezen of maken. Ook de vormgeving sluit aan bij de belevingswereld van jongeren. In de Jongerenbijbel staan tussen de bijbeltekst diverse rubrieken met uitleg, inleidingen op de bijbelboeken, themapagina’s per bijbelboek, een uitgebreide woordenlijst en meer achtergrondinformatie over bijvoorbeeld Joodse tijden en feesten. Deze toevoegingen helpen jongeren verder op weg bij het ontdekken van de Bijbel. Kaarten en plattegronden bieden extra visuele informatie.

Diverse christelijke jongerenorganisaties, kerkelijke organisaties en jeugdkerken, een aantal theologen en een groep jongeren zijn betrokken bij dit project. Zij denken mee over de inhoud en vormgeving.

Naast de geprinte versie van de Jongerenbijbel komen er achtergronden, beeldmateriaal en studies te staan op de interactieve site www.jongerenbijbel.nl. Door middel van een nieuwsbrief kunnen jongeren op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van dit project.

Wim Grandia (EO-Ronduit) en Bert de Jong (NBG) hebben de projectleiding op zich genomen. Frank van der Velde (EO-Ronduit) en Joyce van de Veen (NBG) vormen de hoofdredactie. Auteurs met feeling voor jongeren, een vlotte pen en een grote bevlogenheid met de Bijbel gaan zich toeleggen op de overige 65 bijbelboeken.

1 - 10 ex. --> gratis

11 - 25 ex. --> 2,- per stuk

meer dan 25 ex. --> 1,- per stuk

Er worden geen verzend- en administratiekosten in rekening gebracht!

bron

Hij is echt super, ik heb er 4 besteld voor onze jeugdgroep, maar ga er zeker meer bestellen(als dat kan op mijn adres) voor onze andere jeugdgroepen!

Van de binnenkant ziet het er uit als een gewone bijbel in de nbv naar dan met schrijfruimte langs de kanten, er worden stukjes uitgelicht die wat belangrijker zijn....

en dat voor een gratis voorproefje.... ik ben benieuwd hoe die jongerenbijbel er dan uit gaat zien!

echt een aanrader!!!!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

quote presentator eojdag

Vandaag ben ik verder aan de slag gegaan met de Jongerenbijbel. In 2006 komt die uit en ik ben een van de twee hoofdredacteuren (samen met Joyce van de Veen van het NBG). We gaan op de Jongerendag een proefuitgave uitdelen van het boek Jozua en de Efezebrief. Alle teksten zijn binnen en dus moet ik hard aan de slag om de puntjes op de i te zetten. Over twee weken moet het naar de vormgever en dan gaat ie de drukpers op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik blij dat ik de NBV nog niet heb gekocht!

Ik wacht nu mooi op de JongerenBijbel!!

Ik heb de Johannes Bijbel net besteld en ook 1 voor mn vriendin.

Ik ben zeer benieuwd!

Groeten, Aaron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem ook thuis en hij is al meteen ingepikt door mijn ouders.

Ik had zelf liever een kolom tekst gezien en dan daarnaast een kolom met toelichtingen enzo. Nu vind ik het te onoverzichtelijk en wat krokeledokus zegt, erg onrustig!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ik gebruik hem nu een week en vind hem best lekker lezen. Af en toe vind ik die bijgeschreven rubrieken een beetje vergezocht, maar er staat ook wel heel veel nuttigs in.

Ik vind hem alleen veel te zwaar nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid