Spring naar bijdragen

Jongerenbijbel


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Veel waarde aan de Bijbel hechten betekent niet per se dat je gelooft dat het Gods letterlijke woord is.
smile.gif

Daarnaast is niet iedereen in staat om goed Hebreeuws en Grieks te leren en kunnen we daarom vertrouwen op hen die dat wel kunnen en dus in staat zijn een beoordeling te geven over de kwaliteit van de vertaling.

Overigens wordt er in de meeste protestantse kerken in Nederland van predikanten ook verwacht dat men het Grieks en Hebreeuws beheerst.

Dat allereerst daarnaast heb ik, als ik even voor mijzelf spreek, geen talenknobbel, integendeel zelfs en dus denk ik dat al die geleerden die nu de bijbel hebben vertaald dat een stuk beter doen dan ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Haha, ik heb ook Grieks op school en ik kan er geen sikkepit van! puh2.gif

Ik laat het volgend jaar vallen en ga door met Latijn. puh2.gif

Ik ben alleen maar blij met nieuwe vertalingen.

En als ik denk dat iets niet helemaal klopt pak ik de oudere erbij om te kijken hoe het daarin staat.

Wij hebben ze thuis bijna allemaal. Ook nog zo'n heeeeele oude van m'n moeders tijd. puh2.gifengel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haha, ik heb ook Grieks op school en ik kan er geen sikkepit van!
puh2.gif

Ik laat het volgend jaar vallen en ga door met Latijn.
puh2.gif

Ik ben alleen maar blij met nieuwe vertalingen.

En als ik denk dat iets niet helemaal klopt pak ik de oudere erbij om te kijken hoe het daarin staat.

Wij hebben ze thuis bijna allemaal. Ook nog zo'n heeeeele oude van m'n moeders tijd.
puh2.gifengel.gif

Zegt op zich niets. Een oude vertaling is ook maar een vertaling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid