Flawless victory 607 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Figulus heeft een punt. Een mijns inziens uitstekend antwoord is hier te vinden: Citaat In de geschiedenis van het aren plukken is wat anders aan de hand. Het gaat hier niet om de vraag hoe erg de zonde is, maar om de vraag naar de autoriteit van Jezus. De farizeeën gaven hun eigen wetten, die veel verder gingen dan de wet van Mozes, het hoogste gezag. Volgens hun wetten zijn de discipelen in overtreding. Jezus leert hen dat Hijzelf Goddelijke autoriteit heeft. Zijn woord en bevel gaat uit boven de zelfgemaakte wetten van de farizeeën. De farizeeën ontkennen de macht, de autoriteit en de Godheid van Jezus. Ze zoeken de Godsdienst in gehoorzaamheid aan regels en niet in een dienen van God vanuit het hart. Met deze denkbeelden rekent de Heere Jezus hier af. Lees vooral het hele antwoord hier: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/24021/steniging-vanwege-hout-sprokkelen-op-sabbat/ Ik heb er niets aan toe te voegen. Uitstekend antwoord Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 541 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst (bewerkt) 40 minuten geleden zei Flawless victory: Figulus heeft een punt. Een mijns inziens uitstekend antwoord is hier te vinden: Lees vooral het hele antwoord hier: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/24021/steniging-vanwege-hout-sprokkelen-op-sabbat/ Ik heb er niets aan toe te voegen. Uitstekend antwoord In hoeverre geeft dit volgens jou 'uitstekende' antwoord een bevredigende reactie op de vraag waarom 'de Here' in Numeri zonder pardon goedkeuring/opdracht gaf om de houtsprokkelaar te laten stenigen maar Jezus daarentegen zei 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' toen men de overspelige vrouw wilde stenigen? Het artikel vult allerlei zaken in. Bijvoorbeeld dat de houtsprokkelaar opzettelijk tegen God's geboden inging. Ten eerste staat dat nergens en ten tweede: hoe weten we dat de overspelige vrouw dat dan niet deed? Wat vind je zelf? bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden zei Breuk: Zo is Jezus niet de Vader of de Geest. Zo is de Geest niet de Vader of de Zoon. Ze zijn echter wel een goddelijke eenheid. Geen meerdere goden zoals jij denkt. Dit is gewoon niet waar. 2Kor 3:17 Jehovah (of de Heer)is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid. 18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest. Dus Vader=de (heilige Geest) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 607 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 42 minuten geleden zei Monachos: In hoeverre geeft dit volgens jou 'uitstekende' antwoord een bevredigende reactie op de vraag waarom 'de Here' in Numeri zonder pardon goedkeuring/opdracht gaf om de houtsprokkelaar te laten stenigen maar Jezus daarentegen zei 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' toen men de overspelige vrouw wilde stenigen? Het artikel vult allerlei zaken in. Bijvoorbeeld dat de houtsprokkelaar opzettelijk tegen God's geboden inging. Ten eerste staat dat nergens en ten tweede: hoe weten we dat de overspelige vrouw dat dan niet deed? Wat vind je zelf? Uit het feit dat de Heer (vers 35) de sprokkelaar liet stenigen blijkt dat de zonde opzettelijk was. God kent de overwegingen van ieders hart. Met de geboorte van Jezus, het vleesgeworden Woord, ving een andere bedeling aan. Jezus vergaf de overspelige vrouw omdat Hij haar de mogelijkheid gaf tot een nieuw leven en een toeverzekering van Gods vergeving en barmhartigheid. De schriftgeleerden en farizeeën probeerden Jezus in een valstrik te lokken, maar Hij antwoordde met een diepe boodschap van hoop en verzoening, waarbij Hij zei: "Wie van jullie zonder zonde is, werpe de eerste steen". De schriftgeleerden en farizeeën die de vrouw die op overspel betrapt was naar Jezus brachten, wilden Jezus dwingen om zich te uiten over de vraag of de vrouw gestenigd moest worden, zoals de wet van Mozes voorschreef. In plaats van een directe oordeel uit te spreken, schreef Jezus met zijn vinger op de grond. Toen ze aandringden, sprak Hij de woorden: "Wie van jullie zonder zonde is, werpe de eerste steen." Door dit te zeggen, wilde Jezus hen dwingen om hun eigen zonden te overwegen. Hij liet hen beseffen dat niemand perfect was en dat ze allemaal vergeving nodig hadden. Nadat iedereen vertrokken was, keek Jezus naar de vrouw en zei: "Ook ik veroordeel je niet. Ga heen, en zondig voortaan niet meer." Jezus liet zien dat Hij bereid was om iedereen te vergeven, inclusief de overspelige vrouw. Hij bood haar een kans op een nieuw leven en een toeverzekering van Gods barmhartigheid. In essentie gaf Jezus de vrouw een kans op verandering en liet hij zien dat Gods vergeving niet afhankelijk was van de ernst van een zonde, maar van de bereidheid om te luisteren en te veranderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 532 Geplaatst Rapport Share Geplaatst @Monachos Op aarde was Jezus zijn werk dit. 47 (knip..knip) want Ik ben niet gekomen, opdat Ik de wereld oordele, maar opdat Ik de wereld zalig make. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 147 Geplaatst gisteren om 03:23 Rapport Share Geplaatst gisteren om 03:23 5 uur geleden zei Thinkfree: Op aarde was Jezus zijn werk dit. 47 (knip..knip) want Ik ben niet gekomen, opdat Ik de wereld oordele, maar opdat Ik de wereld zalig make. Jezus zegt niet: "De Wet is achterhaald." Hij erkent dat de vrouw schuldig is. Hij relativeert niet de ernst van zonde, maar laat zien dat de aanklagers hypocriet zijn: ook zij verdienen dood vanwege hun zonden. Dat zal een beste berg met gestenigde mensen zijn geweest. Allemaal gestenigd door Jezus, althans dat volste recht had Hij! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 380 Geplaatst gisteren om 05:41 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:41 8 uur geleden zei sjako: Dit is gewoon niet waar. 2Kor 3:17 Jehovah (of de Heer)is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid. 18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest. Dus Vader=de (heilige Geest) De Vader is in eenheid met de Geest, daar zijn we het al lang over eens. De Vader is niet gelijk aan de Geest, want de Geest is uitgestort in ons. Romeinen 8:9 Maar u bent niet in het vlees, maar in de Geest, wanneer althans de Geest van God in u woont. Maar als iemand de Geest van Christus niet heeft, die is niet van Hem. Jij gelooft ook niet dat God de Vader nu opgegaan is aan alle mensen. De Geest is niet hetzelfde als de Vader, maar wel een eenheid. Kijk je ook nog even naar de teksten die ik al meerdere keren heb benoemd. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 836 Geplaatst gisteren om 07:38 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:38 (bewerkt) Indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. (vers 13) Het mooie van Romeinen 8 is dat het zo kernachtig gezegd wordt. Het is de Geest die de werking van het lichaam doodt. Dan vraag je je niet meer af welke Geest, want er is er maar één. In Christus zijn wij allen in dezelfde Geest gedrenkt. En deze Geest is niet de Vader. En wie de Geest kent begrijpt 'het' ook mentaal. De Geest is niet aanwezig op een plaats, maar verkrijgt een plaats in de mens. In vers 11 staat dat namelijk. Is de Geest dan bij ongelovigen afwezig? Zeker niet, ieder vleselijk, menselijk lichaam is een tempel voor de Geest. Dat staat namelijk in 1 Korinthiërs 6:19 reeds geschreven. Wat daar ook staat is dat u niet van uzelf bent, u bent 'eigendom' van God. Het klinkt heel erg rot zoals het daar staat, wie wil nu een eigendom van God zijn? Dan ben je toch een slaaf? Tja, daarop kan ik slechts antwoorden dat u zich moet overgeven aan God, alleen dan kan daadwerkelijk geweten worden wat het is om 'eigendom' van God te zijn. Dan ben je juist géén slaaf, leven als 'eigendom' van God is bevrijding. Wie meent dat hij de baas is over zichzelf, die mensen leven juist in slaafsheid. God heeft het beste voor met ieder mens, maar ja, mensen zijn zo eigenwijs.... 10 uur geleden zei sjako: Dit is gewoon niet waar. 2Kor 3:17 Jehovah (of de Heer)is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid. 18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest. Dus Vader=de (heilige Geest) Waar je aan refereert -2 Korinthiërs 3 vers 17 en 18- is geschreven omdat het voor de mens mogelijk is om de Heerlijkheid Gods als in een spiegel te aanschouwen. Ook in dit verstaan aanschouwt de mens God niet rechtstreeks, maar "als in een spiegel". Wat wil nou het geval? Normaliter spiegelt de mens zichzelf aan "de wereld". Als die spiegeling stopt (en daar ben je zelf bij) dan verschijnt God in de spiegel. Deze aanschouwing zou je het diepste Wezen van God kunnen noemen, en dit Wezen is niet de Vader, niet de Zoon en ook niet de Heilige Geest. God's diepste Wezen is namelijk (enkelvoudige) Liefde. Met raden naar God op een forum schiet geen enkele mens wat op. gisteren om 07:40 bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst gisteren om 08:21 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:21 2 uur geleden zei Breuk: De Vader is niet gelijk aan de Geest, want de Geest is uitgestort in ons. Het staat er toch? De Heer (Jehovah) = de Geest. En dat is ook niet zo vreemd want Jehovah is een Geest en Hij gebruikt de kracht van Zijn geest om in ons te werken. Als je de Geest in actie ziet dan is dat de Vader. De Geest kan zodoende nooit een derde persoon zijn. En de Joden hebben dat ook nooit geloofd. Pas veel later werd dit bedacht. 15 uur geleden zei Monachos: Het is zinloos Dat heb je goed gezien, want ik zie de waarheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst gisteren om 08:48 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:48 17 uur geleden zei Breuk: Kun je ook nog de vergelijking tussen Johannes 12 versus Jesaja 6 en Hebreeën 1 versus Psalm 120 uitleggen. Je bedoelt het verband tussen Johannes 12:37,38 en Jesaja 53:1 Hoewel hij voor hun ogen zo veel wonderen had gedaan, geloofden ze niet in hem. 38 Zo moesten de woorden van de profeet Jesaja in vervulling gaan, die zei: ‘Jehovah, wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord? En aan wie is de arm van Jehovah geopenbaard? en Jesaja 53:1 53 Wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord? En aan wie is de arm van Jehovah geopenbaard? Om te beginnen kunnen we zeggen dat Jehovah, de Vader, een Geest is dus geen armen heeft. De arm van Jehovah is dan ook de macht van Jehovah. Zo is het ook vertaald in de NBV21: Heer, wie heeft onze boodschap geloofd? Aan wie is de macht van de Heer geopenbaard? Als je de context erbij haalt uit Johannes 12 en dan vanaf vers 13: Ze namen takken van palmbomen, gingen hem tegemoet en riepen: ‘Red toch! Gezegend is degene die komt in Jehovah’s naam de Koning van Israël!’ Jezus komt dus in Jehovah's naam. Hij doet ook alle wonderen door de heilige Geest van Jehovah. De kracht van Jehovah wordt dus gedemonstreerd door Jezus. Dat zie je bijv heel sterk terug in Johannes 11:41 Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord. 42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd. Ondanks dat Jezus wonderen deed geloofden ze nog steeds niet. Conclusie: Jesaja zag niet fysiek God, maar de kracht van God. Hetzelfde kan gezegd worden in Johannes 12:37 en 38. De mensen zagen de kracht van God door Jezus en nog steeds geloofden ze Hem niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 380 Geplaatst gisteren om 08:49 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:49 (bewerkt) 36 minuten geleden zei sjako: Het staat er toch? De Heer (Jehovah) = de Geest. En dat is ook niet zo vreemd want Jehovah is een Geest en Hij gebruikt de kracht van Zijn geest om in ons te werken. Als je de Geest in actie ziet dan is dat de Vader. De Geest kan zodoende nooit een derde persoon zijn. En de Joden hebben dat ook nooit geloofd. Pas veel later werd dit bedacht. Dat heb je goed gezien, want ik zie de waarheid. Er staat de Geest van God (en Christus!) woont in je. De Geest is dat wat God in ons uitstoort. Het is niet God de Vader zelf (want dat geloof jij toch ook niet) nee de Geest woont in ons. Het is taal en deze taal maakt dat je uitkomt bij God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Dit heel goed te verdedigen in deze teksten. Ik wil overigens de teksten niet inleveren voor dogma’s behalve als er andere dogma’s komen die het weerspreken zoals de leer van de JGs. 10 minuten geleden zei sjako: Je bedoelt het verband tussen Johannes 12:37,38 en Jesaja 53:1 Hoewel hij voor hun ogen zo veel wonderen had gedaan, geloofden ze niet in hem. 38 Zo moesten de woorden van de profeet Jesaja in vervulling gaan, die zei: ‘Jehovah, wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord? En aan wie is de arm van Jehovah geopenbaard? en Jesaja 53:1 53 Wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord? En aan wie is de arm van Jehovah geopenbaard? Om te beginnen kunnen we zeggen dat Jehovah, de Vader, een Geest is dus geen armen heeft. De arm van Jehovah is dan ook de macht van Jehovah. Zo is het ook vertaald in de NBV21: Heer, wie heeft onze boodschap geloofd? Aan wie is de macht van de Heer geopenbaard? Als je de context erbij haalt uit Johannes 12 en dan vanaf vers 13: Ze namen takken van palmbomen, gingen hem tegemoet en riepen: ‘Red toch! Gezegend is degene die komt in Jehovah’s naam de Koning van Israël!’ Jezus komt dus in Jehovah's naam. Hij doet ook alle wonderen door de heilige Geest van Jehovah. De kracht van Jehovah wordt dus gedemonstreerd door Jezus. Dat zie je bijv heel sterk terug in Johannes 11:41 Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord. 42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd. Ondanks dat Jezus wonderen deed geloofden ze nog steeds niet. Conclusie: Jesaja zag niet fysiek God, maar de kracht van God. Hetzelfde kan gezegd worden in Johannes 12:37 en 38. De mensen zagen de kracht van God door Jezus en nog steeds geloofden ze Hem niet. Johannes 12 versus Jesaja 6 en Hebreeën 1 versus psalm 102. Die staan ook zo in jouw vertaling. In de TeNaCh slaat het op God, JHWH en in het NT slaan dezelfde teksten op Jezus. De evangelist/briefschrijver koppelt ze aan elkaar. Dat is ook wat er in het dogma van de drie eenheid gebeurt. Het heeft geen zin om met jou te discussiëren want je gaat het nooit toegeven. Hopelijk lezen andere JGs mee en trekken wel hun eigen conclusies. Teksten slecht vertalen, erom heen praten. God JHWH wel als een twee eenheid zien met de Geest, maar dat niet willen toegeven. Van Jezus een ondergod maken… Wat een droefheid en vooral een zeer beroerde theologische onderbouwing. En dan van jezelf beweren dat jij de waarheid ziet. Nou als objectieve lezer (en er zijn er hier meer) gaan ik daar niet in mee. gisteren om 08:59 bewerkt door Breuk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst gisteren om 09:00 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:00 17 uur geleden zei Breuk: Hebreeën 1 versus Psalm 120 uitleggen. Denk dat je bedoelt Psalm 110? In Hebreeen 1 staat: Hij is de weerspiegeling van Gods glorie en zijn volmaakte evenbeeld, en door zijn krachtige woord houdt hij alle dingen in stand. Nadat hij ons van onze zonden had gereinigd, heeft hij plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit hoog daarboven. In Psalm 110 staat: 110Jehovah heeft tegenover mijn Heer verklaard: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’ Nadat Jezus zijn zoenoffer had gebracht, wat je ook als een ultieme test op loyaliteit tov God kan zien, werd Jezus verhoogd. In vers 4 staat dat Hij dus beter dan de engelen is geworden, nadat Hij zich eerst verlaagd had tot iets minder dan engelen door mens te worden. In Efeziers 1:20,21 zie je dat Jezus verhoogd werd: Die grootsheid blijkt uit de werking van zijn geweldige kracht, 20 die hij gebruikte toen Hij Christus uit de dood opwekte en hem een plaats gaf aan zijn rechterhand in de hemelse gewesten, 21 hoog boven alle regeringen, autoriteiten, krachten en heersers en boven elke naam die wordt genoemd, niet alleen in dit tijdperk maar ook in het tijdperk dat nog moet komen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 380 Geplaatst gisteren om 09:04 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:04 Johannes 12 versus Jesaja 6 en Hebreeën 1 versus psalm 102. Die staan ook zo in jouw vertaling. Hier wordt het uitgelegd, maar jij kijkt geen filmpjes zoals deze: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst gisteren om 09:04 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:04 11 minuten geleden zei Breuk: Er staat de Geest van God (en Christus!) woont in je. De Geest is dat wat God in ons uitstoort. Het is niet God de Vader zelf (want dat geloof jij toch ook niet) nee de Geest woont in ons. Beste, het staat er toch?! Ik snap dat het niet in je theologische beeld past, maar voor deze verzen is geen andere uitleg. De Heer is geen andere naam voor God! De Heer is hier de Vader van Jezus of hoogstens kan het ook nog Jezus zijn, want die gebruikt net zo goed de Geest van Zijn Vader. Maar de hele Bijbel getuigd dat de HG Jehovah is. De Geest wordt zichtbaar door de kracht die de Geest uitoefent in mensen of door bijv wonderen. Zojuist zei Breuk: Hier wordt het uitgelegd, maar jij kijkt geen filmpjes zoals deze: Jawel maar ze kloppen niet. Jij bent zo gefixeerd op het je gelijk krijgen dat de waarheid je niks kan schelen terwijl het zo duidelijk is. Dat moet je zelf weten natuurlijk, maar straks moet je er wel zelf verantwoording voor afleggen. Mij pak je er niet mee, wel jezelf. 19 minuten geleden zei Breuk: In de TeNaCh slaat het op God, JHWH en in het NT slaan dezelfde teksten op Jezus. Lees je m'n uitleg eigenlijk wel? Ik stop hier tijd in he. Voor je eigen bestwil. Jezus kwam in de Naam van Jehovah. Alle wonderen is het werk van Jehovah. God werkt via Jezus. Lees m'n antwoord nu eens zorgvuldig en reageer niet binnen 2 seconden want je maakt me dan niet wijs dat je het dan goed hebt onderzocht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 40 Geplaatst gisteren om 09:54 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:54 (bewerkt) 12 uur geleden zei sjako: Dit is gewoon niet waar. 2Kor 3:17 Jehovah (of de Heer)is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid. 18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest. Dus Vader=de (heilige Geest) Apart daar je eerst beweerde dat de Heilige Geest een kracht is. Maar nu is de HG geen kracht maar de Vader? Hier staat ook niet dat de Vader de HG is maar dat met de Heer de Geest bedoeld wordt! En zoals je weet worden ook Jezus en de Vader Heer genoemd en hier in deze specifieke tekst wordt de HG ook Heer genoemd! Wat naar mijn mening de drie eenheid ondersteund en problemen geeft als je beweerd dat de HG zowel een kracht als de Vader is!! gisteren om 09:55 bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst gisteren om 10:13 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:13 18 minuten geleden zei Dannyr: Apart daar je eerst beweerde dat de Heilige Geest een kracht is. Maar nu is de HG geen kracht maar de Vader? Het is de zichtbare kracht van de Vader. De Vader in actie. 19 minuten geleden zei Dannyr: Hier staat ook niet dat de Vader de HG is maar dat met de Heer de Geest bedoeld wordt! En wat is het verschil? Dat is nu het kwalijke dat de Naam is weg vertaald uit de meeste vertalingen. Het wordt zo onleesbaar. Waar Heer staat wordt meestal JHWH bedoelt of Jezus, afhankelijk van de context. Dus er staat dus niet God is de Geest. Nee, Jehovah is de Geest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 8 uur geleden zei Dannyr: Hier staat ook niet dat de Vader de HG is maar dat met de Heer de Geest bedoeld wordt! Lees het nog maar eens goed. Nergens wordt de Geest met Heer aangesproken, dat is altijd de Vader of Jezus. Maar waar Heer staat voor de Vader moet je vaak Jehovah lezen. Anders krijg je rare zinsconstructies zoals Here Here.... Terwijl er dan moet staan Heer Jehovah. Heer Geest bijv wordt nergens gezegd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 380 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 24 minuten geleden zei sjako: Lees het nog maar eens goed. Nergens wordt de Geest met Heer aangesproken, dat is altijd de Vader of Jezus. Maar waar Heer staat voor de Vader moet je vaak Jehovah lezen. Anders krijg je rare zinsconstructies zoals Here Here.... Terwijl er dan moet staan Heer Jehovah. Heer Geest bijv wordt nergens gezegd. Er staat Kurios in het NT. Dat is een vertaling van het gebruikte Kurios in de Septuaginta, wat weer gebaseerd is op de uitspraak Adonai i.p.v. JHWH in de TeNaCh. Men gebruikte dus geen JHWH in het NT en in het OT spraken de Hebreeuws sprekende Joden de naam JHWH uit als Adonai. Dit verzin ik niet zelf, maar dat snap je wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 40 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 3 uur geleden zei sjako: Lees het nog maar eens goed. Nergens wordt de Geest met Heer aangesproken, dat is altijd de Vader of Jezus. Maar waar Heer staat voor de Vader moet je vaak Jehovah lezen. Anders krijg je rare zinsconstructies zoals Here Here.... Terwijl er dan moet staan Heer Jehovah. Heer Geest bijv wordt nergens gezegd. Het staat er weldegelijk!! Kurios= Heer. Maar wie beweerde geen kaas vh grieks te hebben gegeten? Dat zei jij over anderen hier waaronder tegen mij. Weet niet welke griekse grondtekst vh nt jij gebruikt maar bij mij staat er Kurios!!! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 541 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 21 minuten geleden zei Dannyr: 3 uur geleden zei sjako: Lees het nog maar eens goed. Nergens wordt de Geest met Heer aangesproken, dat is altijd de Vader of Jezus. Maar waar Heer staat voor de Vader moet je vaak Jehovah lezen. Anders krijg je rare zinsconstructies zoals Here Here.... Terwijl er dan moet staan Heer Jehovah. Heer Geest bijv wordt nergens gezegd. Het staat er weldegelijk!! Kurios= Heer. Maar wie beweerde geen kaas vh grieks te hebben gegeten? Dat zei jij over anderen hier waaronder tegen mij. Weet niet welke griekse grondtekst vh nt jij gebruikt maar bij mij staat er Kurios!!! 2 Korintiërs 3: 17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. Bron: https://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 607 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) 4 uur geleden zei sjako: Lees het nog maar eens goed. Nergens wordt de Geest met Heer aangesproken, dat is altijd de Vader of Jezus. Maar waar Heer staat voor de Vader moet je vaak Jehovah lezen. Anders krijg je rare zinsconstructies zoals Here Here.... Terwijl er dan moet staan Heer Jehovah. Heer Geest bijv wordt nergens gezegd. @sjako Dit wil ik je echt even zeggen: ik neem mijn petje voor je af dat je zulke egotrippende twistzoekers zo vriendelijk en met een engelengeduld te woord blijft staan. Alleen daar al mee heb je jouw gelijk aangetoond (en inhoudelijk heb je ook gewoon gelijk daar niet van). En dat terwijl je telkens wordt beschimpt omdat je Jg bent, met allerlei flauwe filmpjes om de oren wordt geslagen, terwijl het hele forum ondergespamd wordt door Russische spambots en allerlei kwaadwilligen en je het dan toch nog open houdt ook. Als ik in iemand hier iets van Christus zie dan ben jij dat wel. Hulde en diep respect voor jou. 🙏🌹👍 14 uur geleden bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 380 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 6 uur geleden zei Flawless victory: @sjako Dit wil ik je echt even zeggen: ik neem mijn petje voor je af dat je zulke egotrippende twistzoekers zo vriendelijk en met een engelengeduld te woord blijft staan. Alleen daar al mee heb je jouw gelijk aangetoond (en inhoudelijk heb je ook gewoon gelijk daar niet van). En dat terwijl je telkens wordt beschimpt omdat je Jg bent, met allerlei flauwe filmpjes om de oren wordt geslagen, terwijl het hele forum ondergespamd wordt door Russische spambots en allerlei kwaadwilligen en je het dan toch nog open houdt ook. Als ik in iemand hier iets van Christus zie dan ben jij dat wel. Hulde en diep respect voor jou. 🙏🌹👍 In de 3 en 4 de eeuw had men al door dat de eenheid van Vader, Zoon en Geest het kernpunt is van het christelijke geloof en de christelijke kerk. Jij vindt dus ook de vele tekstaanpassingen, het negeren van vele teksten, het niet ingaan op vragen en het ontbreken van een bijbelse theologie, iets wat je positief moet waarderen. En dat vind je blijkbaar ook van die bedreiging dat het met mij niet goed afloopt… wie wordt hier nu eigenlijk beschimpt? Het is hopelijk wel duidelijk geworden bij jou waar een aantal mensen op dit forum een grens trekken en dat is winst. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 40 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) 7 uur geleden zei Flawless victory: @sjako Dit wil ik je echt even zeggen: ik neem mijn petje voor je af dat je zulke egotrippende twistzoekers zo vriendelijk en met een engelengeduld te woord blijft staan. Alleen daar al mee heb je jouw gelijk aangetoond (en inhoudelijk heb je ook gewoon gelijk daar niet van). En dat terwijl je telkens wordt beschimpt omdat je Jg bent, met allerlei flauwe filmpjes om de oren wordt geslagen, terwijl het hele forum ondergespamd wordt door Russische spambots en allerlei kwaadwilligen en je het dan toch nog open houdt ook. Als ik in iemand hier iets van Christus zie dan ben jij dat wel. Hulde en diep respect voor jou. 🙏🌹👍 Als het negeren van vragen duidelijke teksten, en om dingen heen draaien lof en waardering oproepen .. tsja wat moet je dan nog verder. ik neem eerlijk gezegd mijn petje af voor degene die de moeite nemen om Sjako nog zo uitgebreid te woord te staan. Duidelijke en uitgebreide antwoorden geven met uitgebreide onderbouwing. Ook al worden die genegeerd en niet beantwoord. 7 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 721 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 13 uur geleden zei Breuk: Er staat Kurios in het NT Maar wie wordt er met Heer bedoelt? Dat is 9 van de 10x JHWH. Heer Geest of iets dergelijks wordt nooit gezegd. Heer Jehovah wel en er wordt ook Heer tegen Jezus gezegd. Je snapt er helemaal niks van blijkbaar. 10 uur geleden zei Dannyr: Het staat er weldegelijk!! Kurios= Heer. Maar wie beweerde geen kaas vh grieks te hebben gegeten? Dat zei jij over anderen hier waaronder tegen mij. De Geest wordt nergens Heer genoemd. 10 uur geleden zei Monachos: De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. De Here = Jehovah / Jezus en de Geest is de openbaring van de geest van God, oftewel de kracht van God. Zie je de Geest in actie dan is dat in feite de Vader. Dat staat hier gewoon. 9 uur geleden zei Flawless victory: En dat terwijl je telkens wordt beschimpt omdat je Jg bent, met allerlei flauwe filmpjes om de oren wordt geslagen, terwijl het hele forum ondergespamd wordt door Russische spambots en allerlei kwaadwilligen en je het dan toch nog open houdt ook. Als ik in iemand hier iets van Christus zie dan ben jij dat wel. Hulde en diep respect voor jou. 🙏🌹👍 Dit waardeer ik heel erg. Het is idd Jezus liefde die me drijft. Ik hoop dat ze het toch gaan inzien. Het gaat om levens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 541 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 5 minuten geleden zei sjako: De Geest wordt nergens Heer genoemd. 10 uur geleden zei Monachos: De Here nu is de Geest (...) ... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten