Tomega 322 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 26 minuten geleden zei najjreb86: Misschien moet je eens gaan lezen wat mensen die er verstand van hebben zeggen over "wie schreven de evangelieen". Johannes was niet de apostel Johannes. Tevens is dit evangelie niet geschreven door iemand (enkelvoud) die er toevallig meer verstand van had Meerderheidsopinies volgen een opinio communis. Die logica bestrijd ik niet en je beroep er op slaagt. Echter, God is niet een democratisch gevormde geest, maar een Geest van waarheid en onverbreekbaarheid. Jij gelooft dat niet. Maar je kunt niet zo onlogisch zijn dat je gaat verdedigen dat logia niet logisch is. Dus zul je, ook jij, ergens keuzes maken voor logica, zelfs als de goegemeente je punt niet ziet. Dus is de vraag niet wat mensen die er verstand van hebben zeggen, maar wel wat er in verstandigheid over is gesproken. Je zult nog verrast zijn hoeveel mensen met veel verstand in feite dienaars zijn van wat met verstand niet onderbouwd is. De Schrift wordt aangevochten met historische overwegingen. Waarom denk je dat dat is? Omdat de inhoud ergerlijk is. De grootste zonde van iedereen die gelooft, is dat vermeende onwaarheden niet worden aangevallen op inhoud, maar op geest en intentie en secundaire argumenten. God is waarheid, en eist daarom dat eenieder in oprechtheid in alle omstandigheden waarheid spreekt. Want ook God liegt nooit. En dan nu de inhoud: waarop baseer je dat? Onderbouw eens? 38 minuten geleden zei najjreb86: Maar goed, kennis van hoe en waarom de evangelieen geschreven zijn daar heb ik je nooit op kunnen betrappen. Je haat mensen die hier onderzoek naar doen hartgrondig en denkt beter te zijn dan zij. Ben je niet, je denkt het. Raar poppetje heb je in je hoofd van mij gemaakt. Terwijl een oprecht antwoord op jouw inbreng is dat ik je nooit heb kunnen betrappen op kennis van hoe en waarom hoerenbezoek moreel te verwerpen is. Wie of wat ik haat, is waarover jij het hebt. Wat je zegt komt uit jouw gedachten. Hoe zou ik jouw projectie van mij in jouw hoofd moeten verdedigen, als jij jouw projectie alles kunt laten denken en doen? Als ik jou serieus neem, moet ik mij in jouw projectie serieus nemen. Maar als ik de onzin van jouw projectie van mij met gezag kan beoordelen, hoe moet ik dat dan doen zonder veroordeling van de projectant? Neem jij jezelf wel serieus? 47 minuten geleden zei najjreb86: en jij denkt beter te zijn dan zij. Ben je niet, je denkt het Pas op, jij hebt het over mij. Ik ben beter in het beoordelen van wat ik denk dan jij. Dat denk ik en dat weet ik en jij staat daar buiten. Behalve dan dat je bewijst naast het potje te biljarten. Want je kunt niet denken wat ik denk. Je schiet tekort. Je bent volledig van mij afhankelijk. Jammer man. Sterkte. 51 minuten geleden zei najjreb86: Tevens zie ik hier in Nederland en op dit forum dat men hetzelfde doet met Arabieren en de islam. Alles op een grote hoop gooien en als 1 indivu iets slechts doet heel de groep erop afrekenen Uh, ja; zeker. Mee eens. Alle moslims leren om joden te beschouwen als onbetrouwbaar en minderwaardig. En alle christenen leren dat moslims in een soort van oud verbond leven van ongevoeligheid voor het denken en van heerschappij voeren over het vlees (het doen) van de ander. En als Christus iets slechts overkomt, wordt heel het jodendom er op afgerekend. Vind hij dit allemaal erg intelligent? Ik reken jouw af op jouw onzin. Heb ik niet voor nodig om jouw profeet voor af te branden en ook niet om jouw cultuur minderwaardig te achten. Wat een onzin ook, straks is jouw profeet mijn profeet en jouw cultuur mijn cultuur. Maar jij ontsnapt daarmee niet aan jouw eigen onzinnigheden. Dus man-up, en wees concreter. 46 minuten geleden zei najjreb86: Maar jij bent iemand die een waarheid als DE waarheid ziet, en als mensen een andere waarheid hebben dan "zoeken zij er niet eens naar" Hoe dom kun je zijn? Stel dat je ontdekt dat 1+1=2. Ga je vanaf dan steeds vaker nzetten op 2 als uitkomst,bif ga je je katen overreden door degenen die betogen dat je wel erg arrogant spreekt over 1+1? De zorg hier is dat jij kennelijk nog nooit iets hebt ervaren en geloofd als waarheid. Maar ben je dan eigenlijk wel een serieuze gesprekspartner? Welke waarde krijgen mensen dan van jou, behalve het relativerende dat alle waarheid onzekerheid biedt? Wordt je niet moe en ontmoedigd van jezelf zijn? Zou je niet ergens iets van waarheid dienen ze zoeken en vast te grijpen? En kom daarna terug, want dan is er iets waardevols in jou te winnen. 52 minuten geleden zei najjreb86: Ik wil heel graag de waarheid dienen. En ik heb er jaren naar gezocht Mooi. Zoekt en gij zult vinden. Ook in het proces van zoeken is waarheid waardevol. 53 minuten geleden zei najjreb86: onzin uit het OT De bijbel levert geschiedenis. Rijkdom, zonde, wijsheid, domheid, realiteit. Zij zijn gediend de bijbel mis te vatten, die de bijbel zien als propaganda. Zij zijn zelf slachtoffer van propaganda. 56 minuten geleden zei najjreb86: Mijn mening is, waarheid is subjectief. En wij zijn als mensen zo klein dat we niet kunnen weten wat waarheid is. Onze planeet is er een van miljarden. De waarheid is objectief, maar moeilijk te vinden. De kunst die niemand verstaat, is om het kleine beetje waarheid dat men wel verstaat vast te houden als absolute basis. Dan heb je een start van de eeuwigheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.032 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei Tomega: En alle christenen leren dat moslims in een soort van oud verbond leven van ongevoeligheid voor het denken en van heerschappij voeren over het vlees (het doen) van de ander. euh neen? En in de islam is Christus een profeet. In jodendom leren ze dat die in hel brandt. In datzelfde boek (talmoed) leren ze dat je gelijkwaardig aan een dier bent. Ze eten of drinken nog niet uit hetzelfde bord of glas als u. Zo vies is die religieuze nazi van u. Zelfs de beste niet jood moet dood van hen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 10 minuten geleden zei Tomega: Meerderheidsopinies volgen een opinio communis. Die logica bestrijd ik niet en je beroep er op slaagt. Echter, God is niet een democratisch gevormde geest, maar een Geest van waarheid en onverbreekbaarheid. Jij gelooft dat niet. Maar je kunt niet zo onlogisch zijn dat je gaat verdedigen dat logia niet logisch is. Dus zul je, ook jij, ergens keuzes maken voor logica, zelfs als de goegemeente je punt niet ziet. Dus is de vraag niet wat mensen die er verstand van hebben zeggen, maar wel wat er in verstandigheid over is gesproken. Je zult nog verrast zijn hoeveel mensen met veel verstand in feite dienaars zijn van wat met verstand niet onderbouwd is. De Schrift wordt aangevochten met historische overwegingen. Waarom denk je dat dat is? Omdat de inhoud ergerlijk is. De Schrift word aangevochten omdat het historisch niet waar is wat er staat. En we zijn al lang en genoeg voor de gek gehouden. Door te doen alsof de Bijbel het Woord van God is, zodat we het wel serieus moeten nemen... Anderen zeggen "de Bijbel is misschien niet waar maar wel een Literaire kunststuk".. Maar als je het OT gewoon leest zoals het er staat dan is het verwerpelijk. En niet meer dan propaganda. Zoals dat stukje van de Filistijnen die de Ark jatten en dan vallen alle afgodsbeeldjes rondom de ark neer, alsof ze knielen..Pure propaganda, van een kinderlijkheid die zijn gelijke niet kent. Maar dominees en andere kneusjes doen alsof dit om pure historische waarheid gaat. Of de profeten die een grote bek hebben tegen Babylonie, Perzie en andere grote staten. "wacht maar! Onze God zal jullie kapot maken!"... Pure waanzin. 16 minuten geleden zei Tomega: Raar poppetje heb je in je hoofd van mij gemaakt. Terwijl een oprecht antwoord op jouw inbreng is dat ik je nooit heb kunnen betrappen op kennis van hoe en waarom hoerenbezoek moreel te verwerpen is. Wie of wat ik haat, is waarover jij het hebt. Wat je zegt komt uit jouw gedachten. Hoe zou ik jouw projectie van mij in jouw hoofd moeten verdedigen, als jij jouw projectie alles kunt laten denken en doen? Als ik jou serieus neem, moet ik mij in jouw projectie serieus nemen. Maar als ik de onzin van jouw projectie van mij met gezag kan beoordelen, hoe moet ik dat dan doen zonder veroordeling van de projectant? Neem jij jezelf wel serieus? Misschien moet je eens nalezen wat je schrijft voordat je op "verzend" drukt? Dit had ik over Hopper, niet over jou. En Hopper ken ik inmiddels al zo lang dat ik weet dat hij mensen die theologie studeren en kijken waar dingen vandaan komen minderwaardig vind. Terwijl het juist heel belangrijk is om te weten waar termen en ideeen vandana komen en hoe alles en iedereen elkaar heeft beinvloed. Dat jij mij nergens op hebt kunnen betrappen is prima. Een kleuter kan een leraar immers ook niet betrappen op de waarheid wat de leraar zegt. Omdat de kleuter zelf de waarheid nog niet kent. 19 minuten geleden zei Tomega: Pas op, jij hebt het over mij. Ik ben beter in het beoordelen van wat ik denk dan jij. Dat denk ik en dat weet ik en jij staat daar buiten. Behalve dan dat je bewijst naast het potje te biljarten. Want je kunt niet denken wat ik denk. Je schiet tekort. Je bent volledig van mij afhankelijk. Jammer man. Sterkte. Ik had het over Hopper. Dus doei... 19 minuten geleden zei Tomega: Uh, ja; zeker. Mee eens. Alle moslims leren om joden te beschouwen als onbetrouwbaar en minderwaardig. En alle christenen leren dat moslims in een soort van oud verbond leven van ongevoeligheid voor het denken en van heerschappij voeren over het vlees (het doen) van de ander. Nee hoor, moslims leren niet om joden als onbetrouwbaar of minderwaardig te beschouwen.. En alle christenen leren dat ook niet. Misschien niet groepen mensen over 1 kam scheren? 21 minuten geleden zei Tomega: En als Christus iets slechts overkomt, wordt heel het jodendom er op afgerekend. Waarom zou heel het jodendom worden afgerekend op het feit dat christus iets slechts overkomt? Trouwens, de man word al 2000 jaar enorm geprezen en geeerd. Dus ik denk niet dat Christus zelf iets slechts overkomt. 23 minuten geleden zei Tomega: Vind hij dit allemaal erg intelligent? Ik reken jouw af op jouw onzin. Heb ik niet voor nodig om jouw profeet voor af te branden en ook niet om jouw cultuur minderwaardig te achten. Wat een onzin ook, straks is jouw profeet mijn profeet en jouw cultuur mijn cultuur. Maar jij ontsnapt daarmee niet aan jouw eigen onzinnigheden. Dus man-up, en wees concreter. Ik weet niet waar je over brabbelt? Mijn profeet? Ik heb geen profeet. Behalve Darwin (God hebbe zijn ziel).. Dus schrijf eens een keer iets dat hout snijdt. 24 minuten geleden zei Tomega: Hoe dom kun je zijn? Stel dat je ontdekt dat 1+1=2. Ga je vanaf dan steeds vaker nzetten op 2 als uitkomst,bif ga je je katen overreden door degenen die betogen dat je wel erg arrogant spreekt over 1+1? 1 en 1 is voor iedereen 2.. Jouw waarheden zijn geen echte waarheden. Maar jij denkt dat het waarheid is.. Beetje dom en kinderachtig om 1 en 1 te vergelijken met jouw gedachten over ene Godheid. 25 minuten geleden zei Tomega: De zorg hier is dat jij kennelijk nog nooit iets hebt ervaren en geloofd als waarheid. Maar ben je dan eigenlijk wel een serieuze gesprekspartner? Welke waarde krijgen mensen dan van jou, behalve het relativerende dat alle waarheid onzekerheid biedt? Wordt je niet moe en ontmoedigd van jezelf zijn? Zou je niet ergens iets van waarheid dienen ze zoeken en vast te grijpen? En kom daarna terug, want dan is er iets waardevols in jou te winnen. Met de waarheid die subjectief is heb ik het niet over wetenschappelijke waarheden. Zoals 1 en 1. Of evolutie. Maar over religie. Over het idee van Godheden. Dat is voor iedereen anders en dus subjectief. Ik dacht dat volwassen mensen dit wel zouden snappen, maar nee dus. 27 minuten geleden zei Tomega: Mooi. Zoekt en gij zult vinden. Ook in het proces van zoeken is waarheid waardevol. 27 minuten geleden zei Tomega: De bijbel levert geschiedenis. Rijkdom, zonde, wijsheid, domheid, realiteit. Zij zijn gediend de bijbel mis te vatten, die de bijbel zien als propaganda. Zij zijn zelf slachtoffer van propaganda. Nee hoor, ik lees de Bijbel als pure propaganda. En niet als geschiedenis.. De Isralieten zijn nooit in Egypte geweest. Ze zijn niet 40 jaar door de woestijn moeten sjouwen. Ze hebben Jericho niet veroverd door er zeven keer omheen te lopen en dan op een hoorn te blazen. Mozes was niet de nederigste man die ooit leefde of zal leven. Salomo was niet de wijste man die ooit zal leven. De Joodse God was niet de enige God die er bestaat, en de rest is allemaal verzonnen en onzin. Dat is wat ik bedoel met propaganda.. En als je dit eenmaal ziet dan valt het moeilijk te ontzien. 30 minuten geleden zei Tomega: De waarheid is objectief, maar moeilijk te vinden. De kunst die niemand verstaat, is om het kleine beetje waarheid dat men wel verstaat vast te houden als absolute basis. Dan heb je een start van de eeuwigheid. blablabla Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 51 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 51 minuten geleden Beetje cynisch en intellectueel oneerlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 37 minuten geleden 12 minuten geleden zei leren_schoen: Beetje cynisch en intellectueel oneerlijk. wat is er intellectueel aan? En inderdaad, het is oneerlijk om te doen alsof met waarheden die subjectief zijn bedoelt worden 1 en 1 is 2. Of de wet van de zwaartekracht etc. Dan neem je je discussievijand gewoon niet serieus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 6 minuten geleden 15 minuten geleden zei najjreb86: wat is er intellectueel aan? En inderdaad, het is oneerlijk om te doen alsof met waarheden die subjectief zijn bedoelt worden 1 en 1 is 2. Of de wet van de zwaartekracht etc. Dan neem je je discussievijand gewoon niet serieus. Ik denk niet dat het hier om 1-2tjes gaat het zijn alleen badinerende 1-2tjes. Meerder een beetje gewoon de advocaat spelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten