Spring naar bijdragen

De drie eenheid is een terechte afleiding uit de bijbel

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Uiteraard. Anders liet Hij Magdalena toch gewoon stenigen?

Waarom doe je of je nadenkt, maar praat je in een onverschillige platheid "dan laat hij haar toch gewoon stenigen"?

De overheid draagt het zwaard ten dienste van het gezag (van God). Romeinen 3:3.

De burger stenigt niet. Maar de rechter oordeelt en de getuigen stenigen, de oudste werpt de eerste steen.

De dood komt van God. Is niet de hel een eeuwige doodstraf? En kregen Adam en Eva niet de doodstraf?

Maar wat is een doodstraf, waar de mens al van zichzelf sterft? Daar is de doodstraf niets anders dan een verkorting van de tijd dat in genade in het vlees en met de geest mag worden geleefd.

12 uur geleden zei Fundamenteel:

De wraak komt God toe, niet de mens.

Zeker. Pas dat eens toe op de joden? Pas dat eens  tie op de heilstaat van Mozes? Pas dat eens toe op je eigen zonden?

Waar lees jij dat de wet van Mozes een burgerwraakuitoefening is? Dat lees je alleen bij hen die de wet onwettig gebruiken.

Goddelozen onderbouwen hun haat en hun wellustig verslinden met woorden van wet en woorden van waarheid en woorden van God. Zonder zelf in de wet en in de waarheid en in God te zijn.

Het leert ons dat de mens niets meer waardig is, als hij loskomt van wet en van waarheid en van God. Hij wordt terug een primitief beest, aangedreven door instincten en driften.

Maar de wet overleeft alle aanvallen. Want zij is helder in zichzelf, zij is vol van waarheid en zij is ingesteld door Gods Geest.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 803
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch malle praat, vind je ook niet Breuk?  Toen de Geest van God boven het water zweefde, denk je dat God Zelf toen thuis bleef?  Waar dat ook moge zijn?  Het is een wijze van uitdrukken.   Als

Ja hoor, alle niet JG bijbelvertalers zien het fout 😀 Kolossenzen 1:15 zegt: “Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.” Deze tekst wordt vaak aan

Wat jij bizar vindt qua geloof is hier niet relevant. Hier is het christelijk geloof maatgevend en zijn christenen de doelgroep. Hun behoeften hebben hier daarom voorang op die van jou. Ik mag hier du

Posted Images

1 uur geleden zei Tomega:

Weten wat je niet weet. Dat maakt dat ik niet veel weet. Maar wat ik weet, dat weet ik zeker. Dat is voor mij de waarheid.

De lijn en de cirkel zijn meetkundige figuren in een plat vlak. Daarvan weet ik zeker dat dat een te platte voorstellng is.

God is Geest en Gods woord is kracht. Daardoor weet ik dat een plat vlak niet volstaat en dat ook een ruimte niet volstaat. Want in abstractie is daar nog geen plaats ingeruimd voor tijd en voor beweging. Er is geen abstractie voor energie.

Het allerkleinste deeltje energie werd geformuleerd door Max Planck. In abstractie leverde dat een constante op, die van Planck. Het grootste in energie werd geformuleerd door Albert Einstein. In abstractie leverde dat een constante op, die van de lichtsnelheid in E=mc2. Maar zowel het grootste als het kleinste mist wat energie in abstractie definieert. Dat is kracht. Dat is botsing. Zowel de kwantummechanica als de relativiteitstheorie gelooft niet in botsingen. Want men gelooft niet in de kracht van God.

De kracht van God is een botsing van Geest tot materie. De kracht die God werkt richting de mensen is per definitie in een botsing. Goed versus kwaad is een zaak van kracht, en dus van botsen. Elke kracht in de natuur is een botskracht. Er bestaat geen kracht die niet door een botsing komt. En elke botsing zelf, is een zaak van controverse. Van ongelijkheid. En hoe groter of hoe kleiner je de extremen zoekt, hoe principiëler de uitkomst niet een gelijkheid oplevert, maar een anti-identificatie.

Dus weet ik zeker dat het gepraat over lijnen en cirkels en oneindigheden die verschillen verdoezelen, incorrect is en principieel geen fundament vindt. Het is gewoon gemoffel op onbereikbare afstanden vanuit een luie stoel. Te lui om dichterbij te komen. Te lui om reeds bij aanvang passende abstracties te kiezen, recht doende aan het fenomeen dat men wil benaderen.

Jezus werkte met de waarheid die geldt tot in eeuwigheid. Die wordt niet gediend met uitvindigen. Maar Jezus bediende zich duidelijk wel van zijn verdergaande kennis. Onze wetenschappers daarentegen, die weten niks en brengen niks, en bedienen zich niet van de kennis die ze al hebben. Dat het lijkt alsof ze bergen verzetten is niet door hun wijsheid en kennis, maar door de technologie achter welke zij hun onkennis verschuilen. Terwijl de ontdekking die Jezus bracht niet alleen technologisch revolutionair was, maar ook voor eens en voor al afrekende met de dood als definitieve winnaar van de schepping.

Maar het punt is hier, de eigen kortzichtigheid. Wie begint te kijken, die ziet. Wie ziet, die weet. Wie weet, kan cognitieve vaardigheden toepassen.

Tja, een mens gelooft natuurlijk wat hij wilt, maar dit is voor mij voedsel dat in de vuilnisbak thuishoort. En ik zal de reden ook geven: het is te kortzichtig. Iemand die zich niet in een ander verdiept, om hem te willen begrijpen … iemand die zich niet in een ander verdiept, omdat hij zijn werk(en) het niet waard acht om te lezen, om er vervolgens een deskundig (onderbouw) ‘oordeel’ over te kunnen vellen is wat mij betreft niet gerechtigd om er überhaupt ook maar iets over te (mogen) zeggen.

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kan niet geloven wat ik hier lees van jou. Zorgwekkend Tomega... 

Verplaats je in de positie van de joden, die mensen zonder kennis en zonder heiligheid moesten erkennen dichter tot God genaderd te zijn dan zij.

Dat is niet alleen zorgwekkend, maar ook onverdragelijk. Daarvan gaan de tanden knarsen.

En daarom zegt de schrift dat het evangelie is op het gehoor. Het gehoor is ingericht op abstracties die evenzeer in eigen vlees snijden als in het vlees van de ander. Het is een tweesnijdend zwaard dat wordt bediend door het gesproken woord.

Maar de mens wil niet horen en de mens wil niet zien wat is geschreven. Want de mens heeft zijn eigen verhaal en eigen positie keurig rond en klaar voorgesteld, en ter onderbouwing wordt gerust in en gefundeerd op bronnen aan wie geloof en vertrouwen wordt toegekend. Waarmee de mens terug een kuddedier is; als schapen die overgeleverd zijn aan meer of minder welwillende herders.

En ook de mens van goede wil ziet door de herders de weg en de weide niet meer. Alles lijkt drijfzand. Een complot.

9 minuten geleden zei IKBENANDERS:

Tja, een mens gelooft natuurlijk wat hij wilt, maar dit is voor mij voedsel dat in de vuilnisbak thuishoort.

Omdat je je ergert. Jouw goed recht. De weg van de minste weerstand. Maar wiskundig en geometrisch en vanuit de abstracties haak je af.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Tomega:

Verplaats je in de positie van de joden, die mensen zonder kennis en zonder heiligheid moesten erkennen dichter tot God genaderd te zijn dan zij.

Dat is niet alleen zorgwekkend, maar ook onverdragelijk. Daarvan gaan de tanden knarsen.

En daarom zegt de schrift dat het evangelie is op het gehoor. Het gehoor is ingericht op abstracties die evenzeer in eigen vlees snijden als in het vlees van de ander. Het is een tweesnijdend zwaard dat wordt bediend door het gesproken woord.

Maar de mens wil niet horen en de mens wil niet zien wat is geschreven. Want de mens heeft zijn eigen verhaal en eigen positie keurig rond en klaar voorgesteld, en ter onderbouwing wordt gerust in en gefundeerd op bronnen aan wie geloof en vertrouwen wordt toegekend. Waarmee de mens terug een kuddedier is; als schapen die overgeleverd zijn aan meer of minder welwillende herders.

En ook de mens van goede wil ziet door de herders de weg en de weide niet meer. Alles lijkt drijfzand. Een complot.

Omdat je je ergert. Jouw goed recht. De weg van de minste weerstand. Maar wiskundig en geometrisch en vanuit de abstracties haak je af.

Ergernis is niet het goede woord. Ik zou het eerder ‘triest’ willen noemen. Dat laatste getuigt van nog een beetje medeleven, het eerste niet.

Ps. ik haak niet af omwille van de abstracties, maar omwille van de kortzichtigheid en de onwil om zich oprecht in de ander of diens werk(en) te willen verdiepen.

Je moet me geen woorden in mond leggen (denken te kunnen weten wat ik denk).

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites