leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja je hebt al consequent bewezen dat ge een laag IQ hebt, niet compenseert met EQ en dus logischerwijs geen verbanden kunt leggen. Wat dan? Je zit niks te beargumenteren pikkebaas. Constant in een hoekie gedreven, en dan maar van onderwerpen veranderen. Ik ben een kat en jij bent mijn pluisbal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Tomega: Het nieuwe testament is van de joden. Christus is de joodse messias. Koning der joden, stond er in drie talen op zin kruis. Daar was geen woord frans bij. Waarom is het dan dat jij het kruis van Christus niet kunt lezen? Nee, het is de oude belofte en het oude verbond en de oude wet en de oude profeten. Dat een deel afhaakt in een bepaald opzicht is wat anders dan dat een deel totaal afhaakt. In die zin is het katholicisme voor de protestanten ook een afhaken. Maar beide groepen claimen in Gods verbond en belofte en genade te staan. Protestanten beschouwden de katholieken ook als niet van God. En als dan dat verschil verwatert, dan is de vraag wat jij van God bent, dat jij een dwalende groep van kinderen van God beschouwt als kwalijker dan de openbare vijanden van God? Ja, voor jouw leer kan het kwalijk zijn. Maar wie had jou zicht op absolute waarheid gegeven? De waarheid die de heilige Geest deed opschrijven als woord met eeuwigheidswaarde, of jouw intieme communicatie die jou bezieling gaf tot afkering van wat de heilige Geest eerder had gesproken? Onderzoekt alles in he eigen bezielingen wat daarvan echt uit God is  en bewaar de waarheid. De bezieling in de Geest is slechts een vuur, om de waarheid te gaan zoeken en om te kloppen op de deur van heil en om te strijden om zelf te blijven kwalificeren als kind van waarheid en zuiverheid en oprechtheid bij elke stap die je doet. Wat toch bezielt de evangelisch genoemde christenen om zich in het hart te laten leiden over en tegen wat de Geest daadwerkelijk tot de gemeente heeft gezegd? Dat is de onheilige onzuivere luiheid, het vlees, ten dienste van de duivel die er een spot en hoon van maakt. Terugkomend op de joden, weet je dan niet dat de wet en dat ook Christus en de aposteken leren dat wie de wet houdt, zalig wordt?! De christenen weten dat ze het naar het vlees niet kunnen en van genade moeten leven, en zij houden de wet geestelijjk uit dankbaarheid en tot eer van een heilig leven in de genade van God de Vader. Zeg mij, doen die christenen dat?? Of laten ze de wet vallen en bemiddelen ze vrije genade zonder bekering en wedergeboorte? En zeg mij dan wat er is met de joden die geen vrije genade bemiddelen, maar redding door naleving van de Wet van God en verlossing door de Messias die eens komen zal. Als he goed kijkt, zie he dat de bedelingen parallel lopen. Gods genade blijft gelden voor wie zoeken naar Zijn Waarheid en daarin trouw blijven volharden en daarin zichzelf dienstbaar majen tit onderwerping aan wat als waarheid van Gid s gevonden en erkend. De Rechabieten werden IsraĂ«l in Jeremia 35 tot voorbeeld gesteld vanwege hun consistente trouw en volharding. Daardoor kan God met hen werken. Zoals met Paulus en met de kamerling bij Filippus in Handelingen 8. Zoals met met rechtzinnige grootmachten: God zoekt ze op zoals met DaniĂ«l en met Esther en met Jozef en met Jona. Zoals met de rechtzinnige joden. En zoals met diegene die de vruchten van MattheĂŒs 5 laten zien als producten van hun leven. Want het is niet die roept Here Here, die wordt gered, maar die zijn geest ertoe zet om te doen wat de Here vraagt. Dat wat wordt gevraagd is nooit gemakkelijk. Je moet jezelf ervoor verloochenen en zelfs afsterven. Was dat anders, dan was de wedergeboorte geen vereiste, en als jezelf afsterven tot wedergeboorte en een levenslange kruisweg niet aan de orde is, dan is Christus ook niet voor jou gestorven. Hij krijgt eenvoudig geen plaats in jouw dood en jouw leven. Wie dan ben jij, om je naast Jona te zetten en te klagen dat God de joden nog niet geheel heeft verdelgd? Begrijp je dan nog steeds niet dat de geschiedenis van de joden (z)onder de wet een voorafschaduwing is van de geschiedenis van de christenen (z)onder Christus? Wat is de context? Gods wet eist onderwerping. De emotie is irrelevant. De mens onderwerpt zich aan de wet. Want God en de wet van God is heiliger dan de mens. De vader van het meisje heeft naar de wet overzicht en gezag viir de situatie van het meisje. En liefde, want de wet eist ook de liefde. Wat voor jou een brute verkrachting in de struiken is, kan voor de wet gelijk zijn aan misbruik van omstandigheden of aan een 'moetje'. En maak geen vergissing over de wet: het alternatief is dat de zondaar wordt gestenigd. Je redeneert als een ongelovige of als moslim. Je denkt in hoon en spot ten aanzien wat destijds heilig was voor God. Dat is nog steeds zo. Wie geestelijk denkt, ziet dat. Wij prediken de dood van Christus en gemeenschap met zijn bloed. De christenen zijn dus joden en dan ook nog een sekte van de joden. Want die is niet jood die besneden is, maar die de wet en de profeten navolgt. Dus je kunt ergens gelijk hebben, maar dat is hetzelfde gelijk als mijn gelijk wanneer ik bewijs dat jij geen waar navolger van de profeten bent en geen christen. En zoals ik niet mag oordelen over jouw status in de genade van God, mag jij niet oordelen over de status van de genade bij van de joden bij God. De vloek over de ongehoorzame christenen is groter, dan die over de ongehoorzame joden. Wat is hun ongehoorzaamheid ook weer?? Ook in jou zie ik de tekenen van de aankomende vloek. Moet ik nog maar hopen dat je geen christen bent. Pfff Tomega, zo'n lange post.... Het NT is niet aanvaard door de joden, en net dat is de weg naar verlossing. De profetieĂ«n van de Messias zijn vervuld in Hem en Hij vatte de hele wet samen in 2 geboden. Ge pint u dus beter niet te neig meer vast op het oude om joden op een altaar te plaatsen. De Heilige Geest wordt pas ontvangen in het nieuwe, ergo het oude was geestelijk dood en diens letter brengt tot op vandaag de dood. Want wie kan de ganse wet naleven, en wie ze projecteert op een ander doet de ander dood. Zie Paulus voor zijn bekering. Welke wet houden? Zoals een vrouw die verkracht wordt uithuwelijken aan de dader ? De context is wat ze is. Als een vader van het slachtoffer aandringt om te huwen, moet dochterlief er mee huwen en krijgen ze wat zilverstukken. Deuteronomium, wetten van mensen. Jezus waarschuwde de joden toch constant dat ze zich aan wetten van de mensen houden en dat die niet van God zijn? Over genade gesproken, waar is ze te vinden voor de Palestijnse christenen en moslims? Jij scheert die evenzeer over 1 kam zoals ik onlangs bij de joden deed. Kan je dat even in jezelf reflecteren? Ik klaag niet zoals Jona dat God de joden moet verdelgen, maar dat ze Christus beter aanvaarden omdat hun letter door de millennia heen tot dood en verderf leidt. De christenen zijn geen joden, Galaten leert dat er in Christus geen jood (of Griek) meer is. Die labels zijn werelds dat in de volgende geen tel meer heeft en we zijn geboden daar eerlijk over te zijn. Kunt ge uw ad hominems en valse uitingen over mij (al ware ze verdoken) wat meer dempen, het zou uw zever significant inkorten. 4 minuten geleden zei leren_schoen: Wat dan? Je zit niks te beargumenteren pikkebaas. Constant in een hoekie gedreven, en dan maar van onderwerpen veranderen. Ik ben een kat en jij bent mijn pluisbal. Ok dan. 1 uur geleden bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Â 12 minuten geleden zei Fundamenteel: Â Ok dan. merk dat dit je irriteert, laten we het er een andere keer over hebben. Â 1 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 12 minuten geleden zei leren_schoen:  merk dat dit je irriteert, laten we het er een andere keer over hebben.   Is besnijdenis een wet uit de Thora? Ja, besnijdenis is een wet uit de Thora. In de Thora wordt besnijdenis beschreven als een belangrijke rituele praktijk voor Joodse jongens, die doorgaans op de achtste dag na de geboorte wordt uitgevoerd. Dit is vastgelegd in het boek Genesis (17:10-14), waar God een verbond sluit met Abraham en hem gebiedt om zijn zonen te besnijden. Besnijdenis heeft zowel religieuze als culturele betekenis binnen het jodendom. @Tomega Bevat Deuteronomium een wet over het huwelijk van een verkrachter met zijn slachtoffer? Ja, Deuteronomium bevat een wet die stipuleert dat als een vader aandringt op het huwelijk van zijn dochter met haar verkrachter, de verkrachter verplicht is om dit te doen en een compensatie van 30 zilverstukken moet betalen. Dit staat beschreven in Deuteronomium 22:28-29. Deze wet zou bedoeld zijn om recht te doen aan de situatie, hoewel de context en de behandeling van dergelijke kwesties innerlijk complex en ethisch beladen zijn. Deze weten gaan voor meter meer op, want iedereen is vrijgekocht door Zijn bloed. Christus verloste ons van de vloek der wet. Dus for the love of God, fixeer u enkel op Christus. Plaats wat vandaag als een farizeeër leeft niet op een altaar of het bloedoffer gaat aan uw neus voorbij. Het oude gaat niet meer op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Je snapt er geen reet van toch. Maagdelijkheid nemen voor het huwelijk = verkrachting . Voor de 2e keer  7 minuten geleden zei Fundamenteel:  Is besnijdenis een wet uit de Thora? Ja, besnijdenis is een wet uit de Thora. In de Thora wordt besnijdenis beschreven als een belangrijke rituele praktijk voor Joodse jongens, die doorgaans op de achtste dag na de geboorte wordt uitgevoerd. Dit is vastgelegd in het boek Genesis (17:10-14), waar God een verbond sluit met Abraham en hem gebiedt om zijn zonen te besnijden. Besnijdenis heeft zowel religieuze als culturele betekenis binnen het jodendom.  Wat is je punt? Dat je alles kan deflecteren omdat Paulus christenen voorschrijft niet te besnijden? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei leren_schoen: Je snapt er geen reet van toch. Maagdelijkheid nemen voor het huwelijk = verkrachting . Voor de 2e keer Wat bestraft moet worden als je vanuit de Heilige Geest leeft met genade voor het slachtoffer. Niet wat beloont moet worden met een huwelijk om het slachtoffer dieper te duwen. probeer eens bij de materie te blijven (het oude testament is compleet vervallen als christen en wat relevant bleef staat in het nieuwe testament). 6 minuten geleden zei leren_schoen: Wat is je punt? Dat je alles kan deflecteren omdat Paulus christenen voorschrijft niet te besnijden? Dat het oude niet meer opgaat. Duh. Probeer eens verder dan uw neus te kijken... Dit onderwerp vereist wel enig intellect he. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei Fundamenteel: Wat bestraft moet worden als je vanuit de Heilige Geest leeft met genade voor het slachtoffer. Niet wat beloont moet worden met een huwelijk om het slachtoffer dieper te duwen. probeer eens bij de materie te blijven (het oude testament is compleet vervallen als christen en wat relevant bleef staat in het nieuwe testament). Dat het oude niet meer opgaat. Duh. Probeer eens verder dan uw neus te kijken... Dit onderwerp vereist wel enig intellect he. Zo is het niet. Deze wetten om jezelf te beschermen en rechten te geven. Kijk ik zal het wel proberen uit te leggen, dit is al van toepassing als jij gewoon denkt, o, mijn dochter heeft een vriendje. En zij gaan lopen zitten neuken. Dan is jouw dochter verkracht.  Dat is helemaal eigenlijk niet de bedoeling, voor de priester )Israel = priester natie((  Denk jij je kn met Jezus ze dochter neuken, en daarna ga je zeker naast je vrouw liggen? Of een ander. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei leren_schoen: Zo is het niet. Deze wetten om jezelf te beschermen en rechten te geven. Kijk ik zal het wel proberen uit te leggen, dit is al van toepassing als jij gewoon denkt, o, mijn dochter heeft een vriendje. En zij gaan lopen zitten neuken. Dan is jouw dochter verkracht.  Dat is helemaal eigenlijk niet de bedoeling, voor de priester )Israel = priester natie((  Denk jij je kn met Jezus ze dochter neuken, en daarna ga je zeker naast je vrouw liggen? Of een ander. đ€ŠÂ Verkrachting is niet als consensueel met een vriendje he. Zoals ik reeds zei, uw iq en eq beperken u om contextueel te debatteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Fundamenteel: đ€Š Verkrachting is niet als consensueel met een vriendje he. Zoals ik reeds zei, uw iq en eq beperken u om contextueel te debatteren. Nou dan heb je het helemaal mis dus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 57 minuten geleden 4 minuten geleden zei leren_schoen: Nou dan heb je het helemaal mis dus. Â Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 47 minuten geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei Fundamenteel:  Je snapt het nog steeds niet. âEen man wordt gevondenâ.. maar jij zegt, nee het was haar vriendje geen probleem. Je zegt; er is niks speciaals aan verder.. aan de maagdelijkheid en het huwelijk. Je zegt dat je dochters gewoon geneukt mag worden en wat werkelijk de bedoeling is van de unie, het huwelijk. Ik ga het ook niet meer uitleggen verder vanaf nu dan heb je echt iqâtje 20 als je het nog steeds niet begrijpt   Dat is het lot van de haters van de Vader 43 minuten geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden (bewerkt) 18 minuten geleden zei leren_schoen: Je snapt het nog steeds niet. âEen man wordt gevondenâ.. maar jij zegt, nee het was haar vriendje geen probleem. Je zegt; er is niks speciaals aan verder.. aan de maagdelijkheid en het huwelijk. Je zegt dat je dochters gewoon geneukt mag worden en wat werkelijk de bedoeling is van de unie, het huwelijk. Ik ga het ook niet meer uitleggen verder vanaf nu dan heb je echt iqâtje 20 als je het nog steeds niet begrijpt   Neen, maar ok. Ik zal wat meer genade tonen jegens jou want je kan er wellicht niets aan doen. Je bent geestelijk beperkt en ik heb daar begrip voor, alleen geen geduld meer. Bij deze ga je dan ook op negeer voor de goede vrede. 29 minuten geleden bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 42 minuten geleden Zojuist zei Fundamenteel: Neen, maar ok. Ik zal wat meer genade tonen jegens jouw want je kan er wellicht niets aan doen. Je bent geestelijk beperkt en ik heb daar begrip voor, alleen geen geduld meer. Bij deze ga je dan ook op negeer voor de goede vrede. Je kan er niet tegen he vriendje Fundamenteel: neuk mijn dochter maar, ze wil zelf Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 41 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 41 minuten geleden 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Neen, maar ok. Ik zal wat meer genade tonen jegens jouw want je kan er wellicht niets aan doen. Je bent geestelijk beperkt en ik heb daar begrip voor, alleen geen geduld meer. Bij deze ga je dan ook op negeer voor de goede vrede. Het was toch weer een fijne sessie photovoice, met een diversiteit aan inzendingen die niet zelden ook ontroeren konden. Maar ook sprankeltjes hoop, gelukkig maar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 37 minuten geleden Zojuist zei TTC: Het was toch weer een fijne sessie photovoice, met een diversiteit aan inzendingen die niet zelden ook ontroeren konden. Maar ook sprankeltjes hoop, gelukkig maar. ja lol. "Sprankeltjes hoop" heb ik daar helaas niet gelezen. Maar het was uiteraard provocatie om reacties uit te lokken... StoĂŻcisme is een kunst. đ€Â Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 36 minuten geleden Zojuist zei Fundamenteel: ja lol. "Sprankeltjes hoop" heb ik daar helaas niet gelezen. Maar het was uiteraard provocatie om reacties uit te lokken... StoĂŻcisme is een kunst. Straks geloof je jezelf nog, alsof er geen boek geschreven werd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 35 minuten geleden (bewerkt) Het ergste is dat deze man ook nog in de veronderstelling is dat hun dochters dat niet zouden willen. Trouwen met de man die hun maagdelijkheid neemt . 33 minuten geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden 1 minuut geleden zei TTC: Straks geloof je jezelf nog, alsof er geen boek geschreven werd. Ja TTC, ik geloof in mezelf en sta achter wat ik geschreven heb. Doe nu niet alsof het u verbaast... Immers, ik ben 1 met de bron van overvloed, iedere cel in mijn l... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 29 minuten geleden 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja TTC, ik geloof in mezelf en sta achter wat ik geschreven heb. Doe nu niet alsof het u verbaast... Immers, ik ben 1 met de bron van overvloed, iedere cel in mijn l... Zeg ABC-complex en het wordt een totale warboel, voeding voor rabiate complotdenkers die maar al te graag elke vorm van volwassen dialoog ondermijnen. Maar doe rustig verder, zo leren we nog eens wat, never mind. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 26 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 26 minuten geleden Zojuist zei TTC: Zeg ABC-complex en het wordt een totale warboel, voeding voor rabiate complotdenkers die maar al te graag elke vorm van volwassen dialoog ondermijnen. Maar doe rustig verder, zo leren we nog eens wat, never mind. Als gij dat getrol als volwassen dialoog wilt omkaderen, of de vanzelfsprekendheid complotdenken wilt noemen; dan heb ik me toch grandioos vergist in u. Maar ook jou vergeef ik, ik zal bidden dat je wijzer mag worden. In Jezus' Heilige en Machtige Naam. Vergeef Hem Vader, TTC weet niet meer wat hij doet. đ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 24 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 24 minuten geleden Zojuist zei Fundamenteel: Als gij dat getrol als volwassen dialoog wilt omkaderen, of de vanzelfsprekendheid complotdenken wilt noemen; dan heb ik me toch grandioos vergist in u. Maar ook jou vergeef ik, ik zal bidden dat je wijzer mag worden. In Jezus' Heilige en Machtige Naam. Vergeef Hem Vader, TTC weet niet meer wat hij doet. đ Met het acroniem PDS kan niet enkel verwezen worden naar het prikkelbare darmsyndroom, het is ook een geijkte term in de informatica. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 11 minuten geleden (bewerkt) Vraag het maar aan je dochter, of je vrouw. Ze wou wel, met haar eerste 6 minuten geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 1 minuut geleden Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden 50 minuten geleden zei Fundamenteel: De Heilige Geest wordt pas ontvangen in het nieuwe, ergo het oude was geestelijk dood en diens letter brengt tot op vandaag de dood Dat is niet correct. De heilige Geest is er altijd al geweest, en was ook vereist onder de wet om gemeenschap met God te krijgen. Besnijdenis van het hart werd geëist. En God gruwt van de wettelijke offers die niet de werken van de wet representeren. 55 minuten geleden zei Fundamenteel: Het NT is niet aanvaard door de joden, en net dat is de weg naar verlossing. Efeziërs 2 13 Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus. 17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en dien, die nabij waren. 58 minuten geleden zei Fundamenteel: De profetieën van de Messias zijn vervuld in Hem en Hij vatte de hele wet samen in 2 geboden. Ge pint u dus beter niet te neig meer vast op het oude om joden op een altaar te plaatsen. Incorrect. Je begrijot het begrip samenvatting niet. Die sam3menvatting gelsmdt ook onder de wet van Mozes. De wet van Mozes bemiddelt de liefde van God. En de samenvatting is om de mens als drager en uitinggever van Gods liefde lief te hebben en boven dat om God nog meer lief te hebben. 1 uur geleden zei Fundamenteel: Want wie kan de ganse wet naleven, en wie ze projecteert op een ander doet de ander dood. Zie Paulus voor zijn bekering. De christen kan het niet en mag zijn gebrek dus compenseren met een beroep op christus. De jood moet het wel en moet zijn gebrek mer offers vompenseren. En van beiden word de liefde geëist, zonder welke ook het beroep op de offers nutteloos is. Beiden kunnen niet slagen. Beiden doen een beroep op de messias en zijn verlossing en komst naar de aarde. 1 uur geleden zei Fundamenteel: Jezus waarschuwde de joden toch constant dat ze zich aan wetten van de mensen houden en dat die niet van God zijn Dat is een misvatting. De wet van Mozes geldt onverkort voir Jezus. Maar Jezus had het over de regeltjes die aan de wet geplakt waren door de schriftgeleerden. Aren plukken door voorbijgangers was onder de wet van Mozes geen diefstal en niet verboden. Het was juist een wet dat er aren op het land moesten blijven om inhoud te geven aan de wet, die eist dat het kand moet overvloeien can melk en honing. Een kalf redden was onder de,wet van Mozes niet verboden. Een priester werkt op de sabbat, maar dan wel de werken Gods. En zoals de schriftgeleerden de inhoud van de wet van Mozes teniet deden, zo doen de christenen de geestelijje inhoud van de wet van Mozes teniet. 1 uur geleden zei Fundamenteel: Over genade gesproken, waar is ze te vinden voor de Palestijnse christenen en moslims? Jij scheert die evenzeer over 1 kam zoals ik onlangs bij de joden deed. Kan je dat even in jezelf reflecteren Spreken wij over de joden of over een concrete haatcen een concrete oorlog? Als een land in meerderheid stemt op een missie van geweld en haat, dan oogst dat land wat de democratie brengt. Net zoals Oost-Oekraïne stemde voor aansluiting bij Rusland, wat hun rechtstreeks in een bloedige oorlog bracht met hun eigen regering. 1 uur geleden zei Fundamenteel: Ik klaag niet zoals Jona dat God de joden moet verdelgen, maar dat ze Christus beter aanvaarden omdat hun letter door de millennia heen tot dood en verderf leidt Dat is niet correct. De verwerping van Christus bracht de val van Jeruzalem en van de tempeldienst en de diaspora. Dat is feitelijk ook hun nieuwe bedeling. De joden worden niet door God gestraft voor hun jood zijn, maar voor hun verlies van trouwe jood zijn. De wet is uiterlijk en de uiterlijke loslating van de wet, krijgt een uiterlijke straf op deze aarde, zodat deze zonde in de hemel niet meer telt. Daarvoor waren de offerdiensten, weet je nog? Dat geldt voor hen onder hen die rechtvaardig zijn. De rest gaat verloren net zoals onbekeerlijke christenen verloren gaan. 1 uur geleden zei Fundamenteel: De christenen zijn geen joden, Galaten leert dat er in Christus geen jood (of Griek) meer is. Die labels zijn werelds dat in de volgende geen tel meer heeft en we zijn geboden daar eerlijk over te zijn. Er is geen onderscheid meer, zodat jij die veraf staat niet meer de mindere bent van de jood die dichtbij dtaat. Paulus predikte dan ook altijd eerst onder de joden. En dat deed Christus ook. De jood staat dichtbij net als een dominee of priester die jongetjes misbruikt. De wet wordt nageleefd en God straft daarnaast zelf de onbekeerlijke zondaar en de opzettelijke dwaler en zelfs de heilige zonder de vruchten van geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten