Fundamenteel 1.030 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 4 minuten geleden zei TTC: Was nog vergeten te zeggen dat bij die wereldmunt die je ambieert, er ook geen Chinese Yuan meer is. Dat is je wellicht ook even ontgaan in je respons, kan gebeuren. Ik ambieer juist niets We gaan waarschijnlijk allemaal binnenkort weer in lockdown voor da Hantavirus. Trump is de laatste president en Amerika zal wapens van massa destructie op de kop krijgen. Israel wordt van de keert geveegd en wij (als we nog leven) gaan dood in een nucleaire winter. ook dat ambieer ik niet , maar dat is hoogstwaarschijnlijk hoe den teerling zal rollen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik ambieer juist niets We gaan waarschijnlijk allemaal binnenkort weer in lockdown voor da Hantavirus. Trump is de laatste president en Amerika zal wapens van massa destructie op de kop krijgen. Israel wordt van de keert geveegd en wij (als we nog leven) gaan dood in een nucleaire winter. ook dat ambieer ik niet , maar dat is hoogstwaarschijnlijk hoe den teerling zal rollen. Gewoon een vergetelheid nemen we aan, binnen hexaflexen wordt ook soms met dobbelstenen gewerkt. Maar dat gaat over iets anders, er zijn zes kanten aan een dobbelsteen, vandaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 22 uur geleden zei IKBENANDERS: PS: Ik kan alleen maar aanraden om Over de wetende onwetenheid zelf eens te gaan lezen, net zoals ik dat nu aan het doen ben. Ik moet eerlijk zeggen, ook al is mijn wiskunde ronduit slecht, het boek is om te smullen. En eigenlijk, hoe meer ik er in vorder (en ik ben al meerdere keren herbegonnen via de notities en highlights die ik tot nu toe heb gemaakt; overigens: ik moet ook veel zaken opzoeken of aan de AI vragen omdat mijn kennis van de vroege filosofie belabberd is) hoe geweldiger, rijker en diepgaander ik het vind. Het is – maar ik moet dit voorzichtig zeggen, want ik heb het nog niet uit en er komt iets aan wat de inhoud van dit boek misschien gaat overtreffen – tot nu toe het meest diepgaande en mooiste boek over God en de drieëenheid (dat ook nog eens vanuit een zuiver denken is geschreven), dat ik tot nu heb gelezen. En misschien … misschien zal ik vanaf nu wel nooit meer iets lezen dat de inhoud van dit boek kan overtreffen. Het werk is overigens uitstekend, maar dan ook echt uitstekend vertaald door Gert den Hartogh en ruim voorzien van noten, wel ongeveer 1100 (!) in totaal. De inleiding vond ik prachtig, maar niet gemakkelijk om te lezen (ik moest veel woorden opzoeken die ik niet kende). Laat je de inleiding en de noten weg dan hou je misschien maar 150 bladzijden over die de inhoud vormen waar het allemaal om draait. Ik kwam op Soundcloud nog een interview tegen met de vertaler van dit boek. Ik deel het hier voor de geïnteresseerde. Wel leuk om te horen trouwens hoe dit boek op het pad van de den Hartogh is gekomen, een gereformeerde predikant notabene. 8 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 57 minuten geleden 7 uur geleden zei IKBENANDERS: Ik kwam op Soundcloud nog een interview tegen met de vertaler van dit boek. Ik deel het hier voor de geïnteresseerde. Wel leuk om te horen trouwens hoe dit boek op het pad van de den Hartogh is gekomen, een gereformeerde predikant notabene. Cusanus bewoog zich op een groot aantal wetenschapsgebieden. Behalve voor theologie en filosofie interesseerde hij zich vooral in wiskunde, astronomie en taalkunde. Hij beschreef voor het eerst het gebruik van concave lenzen om bijziendheid te corrigeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 12 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 12 minuten geleden 19 uur geleden zei Fundamenteel: We kennne allemaal die mantra's van zionisten, leer eens zelf kijken en wees eerlijk en consequent. Coincidentia oppositorum is ook een term Casunus, dit kan doen denken aan het diepe grondprincipe van Heraclitus, dat volgens Socrates alleen een duiker van Delos kon begrijpen. Aan de oppervlakte is zoiets, denk ik, quasi onbespreekbaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten