Tomega 322 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 6 uur geleden zei IKBENANDERS: Als er wordt gezegd ‘de grootste’, dan kan men daar in mijn beleving nog iets achter zetten: de grootste … man, vrouw, ellende, klootzak … Maar als er wordt gesproken over ‘het Grootste-zonder-meer’ dan heeft men het over iets dat alles overstijgt, over eeuwigheid en oneindigheid. Nou, door het betrekkelijk te maken en binnen redelijke grenzen van voordstelbaarheid, voorkom je juist dat mensen zich verliezen in abstracties en fantasieën over wat volgens hun persoonlijke voorstelling dat ene onbereikbare is. Waardoor ze het juist des te onbereikbaarder maken. Maar de wereld en de mens is geschapen naar wie God is en naar zijn beeld van wat geldt als norm en als waarheid. Dat is waarom ik zeg dat de wetmatigheden op aarde, laten zien wie God naar Geest en identeit is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 48 minuten geleden zei Tomega: Nou, door het betrekkelijk te maken en binnen redelijke grenzen van voordstelbaarheid, voorkom je juist dat mensen zich verliezen in abstracties en fantasieën over wat volgens hun persoonlijke voorstelling dat ene onbereikbare is. Waardoor ze het juist des te onbereikbaarder maken. Maar de wereld en de mens is geschapen naar wie God is en naar zijn beeld van wat geldt als norm en als waarheid. Dat is waarom ik zeg dat de wetmatigheden op aarde, laten zien wie God naar Geest en identeit is. Sommige dingen lijken op het proces van wetenschappelijke bewijsvoering beschrijven, en dan, ik heb geen idee wat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 13 minuten geleden zei TTC: Sommige dingen lijken op het proces van wetenschappelijke bewijsvoering beschrijven, en dan, ik heb geen idee wat. Als je iets gebruikt naar zijn doel en bestemming, dan doe je dat ding en dat gebruik eer aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 13 minuten geleden zei Tomega: Als je iets gebruikt naar zijn doel en bestemming, dan doe je dat ding en dat gebruik eer aan. Ja, dat is zo, en van een glaskikker kan je maar moeilijk verwachten expert kleiduifschieten te zijn, er zijn nuances. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten