leren_schoen 59 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Als iedereen hier wat minder haatvol tegenover mekaar was wegens de "verkeerde mening" en er in eenheid grondig onderzocht werd, was iedereen hier nu miljonair. En dan kunde wel onnozel ranten over de Mammon. Maar beter is dat geld u dient en niet andersom. Je schuift zelf je portemonnee onder onze neuzen en maakt deze connecties. Jij bent het die draad hijacked met israel-palestina conflict en dit hier komt zeggen en je portomonee laat zien en zegt dat het vanwege je mening israel-palestina conflict komt. Ik vraag er gewoon naar toch Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 1 minuut geleden zei IKBENANDERS: Reincarnate is een belangrijke gedachte die het christendom veel inzichten zou kunnen opleveren om vele zaken te verklaren. We zullen. maar denken dat het ‘kindje’ nog volwassen moet worden. Ik heb je al eerder uitgelegd dat reïncarnatie tegen het Evangelie in gaat. Reïncarnatie gaat zelfs in tegen de boeddhistische leer. Reïncarnatie is niks anders dan het ego wat wil overleven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Zojuist zei Hopper: Ik heb je al eerder uitgelegd dat reïncarnatie tegen het Evangelie in gaat. Reïncarnatie gaat zelfs in tegen de boeddhistische leer. Reïncarnatie is niks anders dan het ego wat wil overleven. Das een beetje kortzichtig en te kort door de bocht voor mij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 4 uur geleden zei Fundamenteel: "Ik ben 1 met de bron van overvloed, iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en alles wat ik onderneem vermenigvuldigt zich." Amen Een overvloed aan schaarste is ook overvloed, het is maar hoe je het bekijken wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 10 minuten geleden zei TTC: Een overvloed aan schaarste is ook overvloed, het is maar hoe je het bekijken wil. Kan. Ik blijf wel tekstgetrouw en dat armoede een vloek is. Maar wat wel kan is rijkdom in andere dingen dan geld. In je geloof kan je rijk zijn, bijvoorbeeld. Of in liefde. W/e Wijsheid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 2 minuten geleden zei leren_schoen: Kan. Ik blijf wel tekstgetrouw en dat armoede een vloek is. Maar wat wel kan is rijkdom in andere dingen dan geld. In je geloof kan je rijk zijn, bijvoorbeeld. Of in liefde. W/e Wijsheid Wees maar voorzichtig, subiet komt er weer een statistiek aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 13 minuten geleden zei TTC: Wees maar voorzichtig, subiet komt er weer een statistiek aan. Ik houd erover op. Maar het kan toch dat het zo is voor fundamenteel dat het voelt alsof hij een beloning krijgt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 10 minuten geleden zei leren_schoen: Ik houd erover op. Maar het kan toch dat het zo is voor fundamenteel dat het voelt alsof hij een beloning krijgt. lol ik krijg just nix. Ik pak da gewoon. 56 minuten geleden zei leren_schoen: Je schuift zelf je portemonnee onder onze neuzen en maakt deze connecties. Jij bent het die draad hijacked met israel-palestina conflict en dit hier komt zeggen en je portomonee laat zien en zegt dat het vanwege je mening israel-palestina conflict komt. Ik vraag er gewoon naar toch Het is eerder een "told you so" 😏 29 minuten geleden zei TTC: Wees maar voorzichtig, subiet komt er weer een statistiek aan. Of een advies : Je kan ook met geld van je broker traden aan een fee van amper 10%. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 1 minuut geleden zei Fundamenteel: lol ik krijg just nix. Ik pak da gewoon. Van straat mentaliteit houd ik wel. Het is wel de bedoeling dat je laag koopt en hoog verkoopt he Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 1 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 18 uur geleden zei Fundamenteel: Genocide is ook de hele infrastructuur vernietigen zodat progressie voor de volgende generaties onmogelijk wordt. Dus als tiental terroristen iets doen , mogen christen en moslim collectief gestraft worden en noem je dat zelfverdediging? Als de BRICS landen nu aankomende jaren Israel compleet vernietigen, dan is dat wél zelfverdediging te noemen. Althans volgens uw logica. Wij als westen trekken onze handjes beter van Israel af, zetten beter in op eigen mensen en laat ze daar maar alleen staan tegen de rest. Het kostte ons al genoeg migratie en het veroorzaakte genoeg prijsverhogingen. het was van moslims, christenen en joden. Daarna bezet door Engelsen. Die "joden" dat daarna toekwamen is een Europees/Russisch volk dat niemand wou. Waarom wou niemand ze? Het begrip genocide omvat niet alleen het opzettelijk doden van een bepaalde groep mensen, maar ook het vernietigen van de cultuur, geschiedenis, en infrastructuur van die groep. Dit kan leiden tot een blijvende impact op de gemeenschap, waardoor toekomstige generaties geen toegang hebben tot hun erfgoed, onderwijs en mogelijkheden voor ontwikkeling. ### Infrastructuur en Genocide - **Culturele Vernietiging**: Het afbreken van scholen, kerken, en andere culturele symbolen belemmert de overdracht van kennis en tradities aan toekomstige generaties. - **Economische Impact**: Het vernietigen van economische infrastructuur, zoals markten en banen, zorgt ervoor dat gemeenschappen economisch kwetsbaar blijven. - **Sociale Ontwrichting**: De impact op sociale structuren, zoals familie en gemeenschap, heeft langdurige gevolgen voor de sociale cohesie en samenwerking. Deze aspecten maken genocide een bijzonder destructieve daad die de toekomst van de getroffenen in gevaar brengt. Door deze vernietiging wordt niet alleen de huidige generatie beïnvloed, maar ook de kansen van volgende generaties worden ernstig beperkt. VN-Commissie concludeert: Israël heeft genocide gepleegd in Gaza https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/ https://www.amnesty.org/en/latest/news/2024/12/amnesty-international-concludes-israel-is-committing-genocide-against-palestinians-in-gaza/ Is dat niet duidelijk? Waar zit dat van u als u collectief straffen "zelfverdediging" noemt? En we weten allemaal heel goed dat ze gewoon Israel groter willen maken dan het reeds is. Kom niet af met wir haben das nicht gewusst zoalz de vorige nazi. Israel is full on nazi gegaan en dat verzwijgen of wegredeneren zal alleen maar meer doden veroorzaken. Dus... Amerika pleegt genocide op Iran??? Je bent de weg kwijt. Infrastructuur wordt gebruikt voor terreur, internationaal recht, als je vanuit een school gaat schieten met militair materiaal wordt de school een legitiem doel. Als infrastructuur wordt gebruikt, om terreur te plegen, is het gerechtigd te reageren. Het is andersom, de terroristen verbergen zich in ambulances, scholen, ziekenhuis, zij zijn degenen die interinationaal recht schenden, zij plaatsen kinderen graag in een positie als menselijk schild, VN - comissie? Een Libanese moslim als rechter? Serieus!? Moslims hebben in hun handvast, in hun heilige boeken dat de mahdi niet komt mits de laatste jood gedood is. Dus, niet bepaald NEUTRAAL he? Collectief straffen? ONZIN. Israel heeft het recht om terug te schieten. Als ze COLLECTIEF genocide wilden plegen had 1 bom genoeg geweest. Maar nu gaat het tunnel voor tunnel, en wacht even, heb jij niet met je belastinggeld deze tunnels gefinacieerd, waar de GEWONE bevolking niet in mag schuilen behalve de humus terroristen? Er is meer dan 1000 kilometer tunnels aangelegd met jouw geld, in een gebied zo groot als texel. Israel geeft gratis energie en water. Dta was al heel lang zo. Ze hoeven alleen maar gif toe te dienen en de klus is geklaard, maar hey, waarom niet gedaan? Omdat Israelis van het leven houden. Humus daarentegen, Islam, houdt van de dood. Ze zeggen het zelf. Zoek maar even met google. Zoek ook maar even op het originele HANDVEST van humus, al sinds de oprichting, de UITROEIING van israel. Uitroeiing van alle joden. Wat hebben zij jou aangedaan dat je zo met de vijand heult? 10 uur geleden bewerkt door distazo Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 6 minuten geleden zei leren_schoen: Van straat mentaliteit houd ik wel. Het is wel de bedoeling dat je laag koopt en hoog verkoopt he Nope... Mijn stragegie is beter. ge kunt ook superhoog inzetten en laag verkopen en alsnog winst maken (short). Ik wou dat vorig jaar allemaal gratis leren en deelde zelfs transparant de coins die mij uiteindelijk rijk maakte. Maar nu moeten mensen mij minstens 10000 euro betalen voor ik ze da uitleg. Kheb deze week meer dan 800% rendement gedraaid en de week is nog niet om. 1 minuut geleden zei distazo: Dus... Amerika pleegt genocide op Iran??? Je bent de weg kwijt. Infrastructuur wordt gebruikt voor terreur, internationaal recht, als je vanuit een school gaat schieten met militair materiaal wordt de school een legitiem doel. Als infrastructuur wordt gebruikt, om terreur te plegen, is het gerechtigd te reageren. Het is andersom, de terroristen verbergen zich in ambulances, scholen, ziekenhuis, zij zijn degenen die interinationaal recht schenden, zij plaatsen kinderen graag in een positie zodat zij veilig zijn. VN - comissie? Een Libanese moslim als rechter? Serieus!? Moslims hebben in hun handvast, in hun heilige boeken dat de mahdi niet komt mits de laatste jood gedood is. Dus, niet bepaald NEUTRAAL he? Collectief straffen? ONZIN. Israel heeft het recht om terug te schieten. Als ze COLLECTIEF genocide wilden plegen had 1 bom genoeg geweest. Maar nu gaat het tunnel voor tunnel, en wacht even, heb jij niet met je belastinggeld deze tunnels gefinacieerd, waar de GEWONE bevolking niet in mag schuilen behalve de humus terroristen? Er is meer dan 1000 kilometer tunnels aangelegd met jouw geld, in een gebied zo groot als texel. Israel geeft gratis energie en water. Dta was al heel lang zo. Ze hoeven alleen maar gif toe te dienen en de klus is geklaard, maar hey, waarom niet gedaan? Omdat Israelis van het leven houden. Humus daarentegen, Islam, houdt van de dood. Ze zeggen het zelf. Zoek maar even met google. Zoek ook maar even op het originele HANDVEST van humus, al sinds de oprichting, de UITROEIING van israel. Uitroeiing van alle joden. Wat hebben zij jou aangedaan dat je zo met de vijand heult? ok dan Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei Fundamenteel: lol ik krijg just nix. Ik pak da gewoon. Het is eerder een "told you so" 😏 Of een advies : Je kan ook met geld van je broker traden aan een fee van amper 10%. Het is alsof je hier de biecht komt afleggen, maar zonder enige schaamte. 25 minuten geleden zei leren_schoen: Ik houd erover op. Maar het kan toch dat het zo is voor fundamenteel dat het voelt alsof hij een beloning krijgt. Zeker weten, het geeft zelfs voeding aan veel boeken, iedereen wint erbij. 10 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 17 minuten geleden zei Fundamenteel: Nope... Mijn stragegie is beter. ge kunt ook superhoog inzetten en laag verkopen en alsnog winst maken (short). Ik wou dat vorig jaar allemaal gratis leren en deelde zelfs transparant de coins die mij uiteindelijk rijk maakte. O je bent aan het shorten. Het is alsnog allemaal vanuit de Vader want je, hebt de middelen, hebt genoeg stabiliteit voor termijnen (om vast te houden) iaw je verhongert niet en voelt je comfortabel en geduldig genoeg. Er kan zomaar iets gebeuren waardoor je elke cent nodig hebt. Zelfs miljonairs kunnen van 1 op de andere dag vallen. En miljonairs kunnen in 1 dag geboren worden. Ik vraag me af waar dat geschreven staat.. het is niet zo dat het raketwetenschap is Dat geldt ook voor Palestijnen en Israelieten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 3 minuten geleden zei leren_schoen: O je bent aan het shorten. Het is alsnog allemaal vanuit de Vader want je, hebt de middelen, hebt genoeg stabiliteit voor termijnen (om vast te houden) iaw je verhongert niet en voelt je comfortabel en geduldig genoeg. Er kan zomaar iets gebeuren waardoor je elke cent nodig hebt. Zelfs miljonairs kunnen van 1 op de andere dag vallen. En miljonairs kunnen in 1 dag geboren worden. Ik vraag me af waar dat geschreven staat.. het is niet zo dat het raketwetenschap is Dat geldt ook voor Palestijnen en Israelieten. short en long naargelang de trend. En alle eer komt God toe, want Hij schiep mij met dit brein. 23 minuten geleden zei TTC: Het is alsof je hier de biecht komt afleggen, maar zonder enige schaamte Schaam u zelf om jaren desinformatie over geld te verspreiden . 10 uur geleden bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden 31 minuten geleden zei TTC: Het is alsof je hier de biecht komt afleggen, maar zonder enige schaamte. Zeker weten, het geeft zelfs voeding aan veel boeken, iedereen wint erbij. En nu, wij achten de hoogmoedigen gelukzalig Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden 12 minuten geleden zei Fundamenteel: Schaam u zelf om jaren desinformatie over geld te verspreiden . Er moet iemand de onderwereld blijven promoten, anders wordt het voor anderen onmogelijk om dat te doorzien. Ergo, het is waardevol om het ons op die manier zo helder te maken, je bent ook niet alleen natuurlijk. Overigens, in de speltheorie worden deze dynamieken netjes omschreven, het is dus allemaal niet zo'n geheim dan je er om welke reden ook van wil maken. 6 minuten geleden zei leren_schoen: En nu, wij achten de hoogmoedigen gelukzalig Ja, het is niet het continuüm waarin we als gewone sterveling ageren, maar wel de tol betalen wanneer het misloopt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden Als je 10% betaal zeg ik niks Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 55 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 55 minuten geleden 10 uur geleden zei IKBENANDERS: Ja, het niet iedereen gegeven om Cusanus te begrijpen, vooral niet als er een klein gedeelte uit zijn werk wordt belicht wat men toch vooral in zijn geheel tot zich zou moeten nemen Kies één woord van Cusanus dat zingevend is en win respect. Of kies geen enkel woord van Cusanus en verlies de inhoud van je bijdrage. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 46 minuten geleden (bewerkt) 28 minuten geleden zei Tomega: Kies één woord van Cusanus dat zingevend is … Wiskunde (iets waar ik nooit goed in ben geweest) Google AI: ‘Cusanus zag wiskunde als het meest betrouwbare hulpmiddel om over God na te denken. Omdat wiskundige waarheden eeuwig en onveranderlijk zijn, vormen ze volgens hem de beste "spiegel" voor het goddelijke. Zijn bekendste methode is het gebruik van geometrische figuren die hij "oprekt" naar het oneindige om te laten zien hoe tegenstellingen daar verdwijnen. 1. De Oneindige Cirkel en de Rechte Lijn Een van zijn beroemdste voorbeelden is de relatie tussen een cirkel en een rechte lijn. De logica: Hoe groter een cirkel wordt, hoe minder de omtrek krom loopt. Het oneindige: In een cirkel die oneindig groot is, valt de boog van de cirkel samen met een rechte lijn. De theologische les: Voor ons verstand zijn een "kromme lijn" en een "rechte lijn" tegenpolen. Maar in het oneindige (God) vallen deze tegenstellingen samen (de coincidentia oppositorum). 2. De Oneindige Driehoek Cusanus gebruikte ook de driehoek om de Drie-eenheid uit te leggen: Als je één zijde van een driehoek (de top) oneindig lang maakt (oprekt), moeten de andere twee zijden ook oneindig lang zijn om de figuur te sluiten. In dat geval vallen de drie zijden samen tot één enkele oneindige lijn. Dit was voor hem een wiskundige manier om te laten zien hoe God drie personen kan zijn, maar toch één wezen. 3. Het Punt en de Lijn Hij stelde dat een lijn feitelijk een "uitvouwtoestand" is van een punt. Een punt heeft geen afmeting; het is een eenheid zonder veelheid. Een lijn is een verzameling punten die is uitgevouwen in de ruimte. God als Punt: God is de "samenvouwing" (complicatio) van alles wat bestaat. De wereld is de "uitvouwing" (explicatio) van dat ene goddelijke punt in tijd en ruimte.’ 26 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 322 Geplaatst 39 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 39 minuten geleden 9 uur geleden zei Fundamenteel: En alle eer komt God toe, want Hij schiep mij met dit brein Is dat niet precies wat bomaanslagplegers roepen op hun moment suprême? De vraag die ik daarbij heb, is of dat God ter eer is, of tot zijn lastering. Voor zover ik de moslims begrijp, wat mij rationeel niet lukt, zou een fatwa hiertegen eerder op zijn plaats zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 36 minuten geleden (bewerkt) 10 minuten geleden zei Tomega: Is dat niet precies wat bomaanslagplegers roepen op hun moment suprême? De vraag die ik daarbij heb, is of dat God ter eer is, of tot zijn lastering. Voor zover ik de moslims begrijp, wat mij rationeel niet lukt, zou een fatwa hiertegen eerder op zijn plaats zijn. Men roept dan: ‘God is de grootste’ (de grootste van wat?) maar zo heeft men geen oog (meer) voor het feit dat God niet ‘de grootste (van wat?)’ is, maar dat Hij het ‘het Grootste-zonder-meer’ is. 28 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten