leren_schoen 59 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 2 uur geleden zei Fundamenteel: Wat is erger, Maarten Luther citeren of explosieven in kinderspeeltjes verstoppen om Palestijnse kinderen op te blazen? Nee ik vind het alleen niet goed dat je NT in een Jihad jasje wilt of in een nazi jasje. Of in een rechts extremistisch jasje wat je ook vaak gebruikt en anti immigranten dingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 321 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 5 uur geleden zei Fundamenteel: Dus eigenlijk zeg je dat Jezus niet de enige weg is want de wet gaat nog op voor anderen? Wie gaat dussen eindigt als vanzelf in hersenlussen. Je praat te simpel over Jezus als de enige weg. Het is niet het zalvend woord van Jezus dat redt, maar de Geest van Jezus die redt, waardoor de mens zegt dat hij een kind is van God. Judas werd niet gered foor Jezus. In bepaalde streken kon Jezus niet veel wonderen doen. Dat bewijst dat de Geest van God moet indalen in de ziel om daar ontvangst en huis te vinden. Dan is de volgende stap, die al in de tijd eerder kan zijn, namelijk dat God actief is in de ziel. Te herkennen aan de vruchten van recht, waarheid, zuiverheid, mededogen, en een afkeren van elk kwaad. Dat leert ook de bergrede in Mat.5 behoorlijk concreet. 6 uur geleden zei Fundamenteel: Als je de joden liefhebt, dan wijs je ze toch op hun error in plaats van weg te kijken of ze nog als uitverkorenen te behandelen? Als je God liefhebt, dan zie je wat van God is terug in elk mens die in iets God volgt. Het is niet de vonk van het goddelijke dat de mens kind van God maakt, maar de geest in de mens die zegt, Abba, Vader, en dan zoekt te zijn wat een kind van de vader is. 6 uur geleden zei Fundamenteel: De wet veroorzaakt nu een holocaust op de Paestijnen he. Ze wachten daar op een politieke messias die niet Jezus is, wie is deze dan wel Je praat verwaterd. Holocaust is niet wat jij zegt. Zeg eens wat zinnigs. Nederland wacht ook op een politieke messias. En jij ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Tomega: Je praat verwaterd. Holocaust is niet wat jij zegt. Zeg eens wat zinnigs. Nederland wacht ook op een politieke messias. En jij ook. Neen. De politiek zal ons niet kunnen redden. Ik moet dit loslaten. Weinigen kunnen doorgronden wat ik zeg, en dat zal dan maar aan mij liggen. đ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 23 uur geleden zei najjreb86: Ik neem dat niet als argument. Het is wat in het OT heel duidelijk steeds naar voren komt. "Onze God is de grootste, de Enige, de Wijste, de Machtigste" etc.. Hij is koning. Hij is de Schepper van alles wat er is.. Nederigheid komt in de Bijbel niet voor. Of "we weten het niet".. En inderdaad, WELKE God de ware God is is een andere discussie. Maar een God die de genocide op Zijn Eigen Volk niet weet te voorkomen is niet de grootste kanshebber, naar mijn nederige mening. Jouw God (en die van christenen en Joden) is een God op papier. In het echt doet jullie God niks. En over "intelligent ontwerp" zijn al vele boeken geschreven. Ik denk dat je vergeet dat er miljoenen jaren aan leven is geweest en dat wat niet intelligent was is uitgestorven. Hoe weet jij dat jij het wel weet? En als je gewoon vindt dat niemand het weet, waarom heb je dan zo'n uitgesproken mening? Een ander ding, Israel heeft wel degelijk 'papieren' te maken te hebben met de enige -levende god-. Niet voor niets, Israel is de boosdoener van al het kwaad, Jodenhaat, is puur ontstaan, omdat het kwaad een hekel heeft aan de ENIGE levende God. De berg Jebel al Lawz, is de berg Sinai, ga maar ontkennen dat er 'iets aan de hand is'. Niet omdat iemand claimt -mijn God- maar precies ANDERSOM, God verklaart -mijn volk-. En daar ga jij niets aan veranderen.  Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 321 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Fundamenteel: Neen. De politiek zal ons niet kunnen redden. Ik moet dit loslaten. Weinigen kunnen doorgronden wat ik zeg, en dat zal dan maar aan mij liggen Dat is correct. Maar de verlossing die niet politiek is, zal ook politiek gewenst zijn en zal zich ook politiek doen gelden. Loslaten is voor hen die niets meer te zeggen hebben, en wijselijk de mond houden. Dat is een goede zaak. Maar wie de strijd aangaat moet volharden in de zoektocht  naar meer begrip. Dat is niet eenvoudig. Het is nu eenmaal een tijd waarin velen emotioneel de waarheid omarmen en nastreven, zonder rationeel gescherpt en kritisch te zijn op wat achter elk eigen zingevend woord steekt. Dat driftgedrevene was trouwens overal in de wereld gebruikelijk, echter was het in renaissance en verlichting tijdelijk wat minder dominant. Recht en waarheid en logica werd zowaar gezien als een gemeenschappelijke deler van gezond verstand. Nu zijn die begrippen slechts splijtzwammen en haatfaciliteerders. 3 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 49 minuten geleden zei Tomega: Dat is correct. Maar de verlossing die niet politiek is, zal ook politiek gewenst zijn en zal zich ook politiek doen gelden. Loslaten is voor hen die niets meer te zeggen hebben, en wijselijk de mond houden. Dat is een goede zaak. Maar wie de strijd aangaat moet volharden in de zoektocht  naar meer begrip. Dat is niet eenvoudig. Het is nu eenmaal een tijd waarin velen emotioneel de waarheid omarmen en nastreven, zonder rationeel gescherpt en kritisch te zijn op wat achter elk eigen zingevend woord steekt. Dat driftgedrevene was trouwens overal in de wereld gebruikelijk, echter was het in renaissance en verlichting tijdelijk wat minder dominant. Recht en waarheid en logica werd zowaar gezien als een gemeenschappelijke deler van gezond verstand. Nu zijn die begrippen slechts splijtzwammen en haatfaciliteerders. Als de bijbelcitaten genegeerd worden waar de joden in ballingschap worden geplaatst, en men negeert hun genocide en illegale nederzettingen, dan is de mond houden inderdaad een wijze zaak. Maar ik blijf bij wat ik gezegd heb, zolang zij zich niet tot christendom bekeren , zolang zullen zij voor problemen zorgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 41 minuten geleden zei Fundamenteel: Als de bijbelcitaten genegeerd worden waar de joden in ballingschap worden geplaatst, en men negeert hun genocide en illegale nederzettingen, dan is de mond houden inderdaad een wijze zaak. Maar ik blijf bij wat ik gezegd heb, zolang zij zich niet tot christendom bekeren , zolang zullen zij voor problemen zorgen. Leg eens uit, hoe kan je in je eigen land, let wel, Israel is nooit -anders- geweest dan bezet, sinds de romeinse vernietiging, en in 1948 was het nog van de Engelsen, daarvoor van de Turken.  Dus, leg eens uit, als je je land verdedigt, tegen terroristen, heet dat ineens 'genocide'?? Ben je wel lekker? Stel dat de belgen 1400 nederlands vermoorden, op één dag, en Nederlands schieten terug zeg maar, dan ineens roepen ze: "staakt het vuren!" huh? Maar jullie begonnen toch? Waar zit jouw rechtsgevoel? Verder is de definitie van genocide heel duidleijk, doelbewust een etnische groep uitroeien. Als Israel dat wilde doen, hadden ze gewoon 1 grote bom gegooid , en klaar. Maar daar zijn dus blijkbaar NIET goed in???    Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 24 minuten geleden zei distazo: Leg eens uit, hoe kan je in je eigen land, let wel, Israel is nooit -anders- geweest dan bezet, sinds de romeinse vernietiging, en in 1948 was het nog van de Engelsen, daarvoor van de Turken.  Dus, leg eens uit, als je je land verdedigt, tegen terroristen, heet dat ineens 'genocide'?? Ben je wel lekker? Stel dat de belgen 1400 nederlands vermoorden, op één dag, en Nederlands schieten terug zeg maar, dan ineens roepen ze: "staakt het vuren!" huh? Maar jullie begonnen toch? Waar zit jouw rechtsgevoel? Verder is de definitie van genocide heel duidleijk, doelbewust een etnische groep uitroeien. Als Israel dat wilde doen, hadden ze gewoon 1 grote bom gegooid , en klaar. Maar daar zijn dus blijkbaar NIET goed in???    Genocide is ook de hele infrastructuur vernietigen zodat progressie voor de volgende generaties onmogelijk wordt. Dus als tiental terroristen iets doen , mogen christen en moslim collectief gestraft worden en noem je dat zelfverdediging? Als de BRICS landen nu aankomende jaren Israel compleet vernietigen, dan is dat wél zelfverdediging te noemen. Althans volgens uw logica. Wij als westen trekken onze handjes beter van Israel af, zetten beter in op eigen mensen en laat ze daar maar alleen staan tegen de rest. Het kostte ons al genoeg migratie en het veroorzaakte genoeg prijsverhogingen. 27 minuten geleden zei distazo: Leg eens uit, hoe kan je in je eigen land, let wel, Israel is nooit -anders- geweest dan bezet, sinds de romeinse vernietiging, en in 1948 was het nog van de Engelsen, daarvoor van de Turken. het was van moslims, christenen en joden. Daarna bezet door Engelsen. Die "joden" dat daarna toekwamen is een Europees/Russisch volk dat niemand wou. Waarom wou niemand ze? 3 minuten geleden zei Fundamenteel: Genocide is ook de hele infrastructuur vernietigen zodat progressie voor de volgende generaties onmogelijk wordt Het begrip genocide omvat niet alleen het opzettelijk doden van een bepaalde groep mensen, maar ook het vernietigen van de cultuur, geschiedenis, en infrastructuur van die groep. Dit kan leiden tot een blijvende impact op de gemeenschap, waardoor toekomstige generaties geen toegang hebben tot hun erfgoed, onderwijs en mogelijkheden voor ontwikkeling. ### Infrastructuur en Genocide - **Culturele Vernietiging**: Het afbreken van scholen, kerken, en andere culturele symbolen belemmert de overdracht van kennis en tradities aan toekomstige generaties. - **Economische Impact**: Het vernietigen van economische infrastructuur, zoals markten en banen, zorgt ervoor dat gemeenschappen economisch kwetsbaar blijven. - **Sociale Ontwrichting**: De impact op sociale structuren, zoals familie en gemeenschap, heeft langdurige gevolgen voor de sociale cohesie en samenwerking. Deze aspecten maken genocide een bijzonder destructieve daad die de toekomst van de getroffenen in gevaar brengt. Door deze vernietiging wordt niet alleen de huidige generatie beïnvloed, maar ook de kansen van volgende generaties worden ernstig beperkt. VN-Commissie concludeert: Israël heeft genocide gepleegd in Gaza https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/ https://www.amnesty.org/en/latest/news/2024/12/amnesty-international-concludes-israel-is-committing-genocide-against-palestinians-in-gaza/ 37 minuten geleden zei distazo: Waar zit jouw rechtsgevoel? Is dat niet duidelijk? Waar zit dat van u als u collectief straffen "zelfverdediging" noemt? En we weten allemaal heel goed dat ze gewoon Israel groter willen maken dan het reeds is. Kom niet af met wir haben das nicht gewusst zoalz de vorige nazi. Israel is full on nazi gegaan en dat verzwijgen of wegredeneren zal alleen maar meer doden veroorzaken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 15 minuten geleden zei Fundamenteel: Genocide is ook de hele infrastructuur vernietigen zodat progressie voor de volgende generaties onmogelijk wordt. Dus als tiental terroristen iets doen , mogen christen en moslim collectief gestraft worden en noem je dat zelfverdediging? Als de BRICS landen nu aankomende jaren Israel compleet vernietigen, dan is dat wél zelfverdediging te noemen. Althans volgens uw logica. Wij als westen trekken onze handjes beter van Israel af, zetten beter in op eigen mensen en laat ze daar maar alleen staan tegen de rest. Het kostte ons al genoeg migratie en het veroorzaakte genoeg prijsverhogingen. het was van moslims, christenen en joden. Daarna bezet door Engelsen. Die "joden" dat daarna toekwamen is een Europees/Russisch volk dat niemand wou. Waarom wou niemand ze? Het begrip genocide omvat niet alleen het opzettelijk doden van een bepaalde groep mensen, maar ook het vernietigen van de cultuur, geschiedenis, en infrastructuur van die groep. Dit kan leiden tot een blijvende impact op de gemeenschap, waardoor toekomstige generaties geen toegang hebben tot hun erfgoed, onderwijs en mogelijkheden voor ontwikkeling. ### Infrastructuur en Genocide - **Culturele Vernietiging**: Het afbreken van scholen, kerken, en andere culturele symbolen belemmert de overdracht van kennis en tradities aan toekomstige generaties. - **Economische Impact**: Het vernietigen van economische infrastructuur, zoals markten en banen, zorgt ervoor dat gemeenschappen economisch kwetsbaar blijven. - **Sociale Ontwrichting**: De impact op sociale structuren, zoals familie en gemeenschap, heeft langdurige gevolgen voor de sociale cohesie en samenwerking. Deze aspecten maken genocide een bijzonder destructieve daad die de toekomst van de getroffenen in gevaar brengt. Door deze vernietiging wordt niet alleen de huidige generatie beïnvloed, maar ook de kansen van volgende generaties worden ernstig beperkt. VN-Commissie concludeert: Israël heeft genocide gepleegd in Gaza https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/ https://www.amnesty.org/en/latest/news/2024/12/amnesty-international-concludes-israel-is-committing-genocide-against-palestinians-in-gaza/ Is dat niet duidelijk? Waar zit dat van u als u collectief straffen "zelfverdediging" noemt? En we weten allemaal heel goed dat ze gewoon Israel groter willen maken dan het reeds is. Kom niet af met wir haben das nicht gewusst zoalz de vorige nazi. Israel is full on nazi gegaan en dat verzwijgen of wegredeneren zal alleen maar meer doden veroorzaken. Misschien dat je je beter bezig houdt met Palantir Techologies, dan hoef je hier niet te doen alsof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Misschien dat je je beter bezig houdt met Palantir Techologies, dan hoef je hier niet te doen alsof. Misschien dat gij beter in uw eigen topic lult en onderwerpen boven uw petje links laat liggen. Paraconsistente logica... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Misschien dat gij beter in uw eigen topic lult en onderwerpen boven uw petje links laat liggen. Hebben er in alle rust en sereniteit een heel voorstelling over gekregen, zo leren we beter wat je doelstelling is. Je hoeft er ook niets aan te veranderen, je hebt immers een vrije wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Hebben er in alle rust en sereniteit een heel voorstelling over gekregen, zo leren we beter wat je doelstelling is. Je hoeft er ook niets aan te veranderen, je hebt immers een vrije wil. "je""je"... Wat iemand als u of een ander in mij denkt te zien is niet aan de orde. De materie is dat Israel genocide pleegt en illegale nederzettingen vestigt en internationaal recht schendt. Ergo: we trekken daar als westen beter onze handen vanaf. 2 minuten geleden zei TTC: zo leren we beter wat je doelstelling is Ik doe daar niet cryptisch over. Ergo de verontwaardiging. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei Fundamenteel: "je""je"... Wat iemand als u of een ander in mij denkt te zien is niet aan de orde. De materie is dat Israel genocide pleegt en illegale nederzettingen vestigt en internationaal recht schendt. Ergo: we trekken daar als westen beter onze handen vanaf. Ik doe daar niet cryptisch over. Ergo de verontwaardiging. Ja, hebben we al veel gehoord, eens kijken hoe lang het weer duurt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei TTC: Ja, hebben we al veel gehoord, eens kijken hoe lang het weer duurt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 59 minuten geleden Zojuist zei Fundamenteel: Het is op bestelling, niemand merkt iets op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 56 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 56 minuten geleden Zojuist zei TTC: Het is op bestelling, niemand merkt iets op. De cijfers spreken voor zich. En twas ook allemaal bullshit en van den duivel. Vergeet niet dat ik toen ook transparant was en met amper 10 euro begon. Zet daar nu maar enkele nullen achter. En wa cashte al uw blabla? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 53 minuten geleden 2 minuten geleden zei Fundamenteel: De cijfers spreken voor zich. En twas ook allemaal bullshit en van den duivel. Vergeet niet dat ik toen ook transparant was en met amper 10 euro begon. Zet daar nu maar enkele nullen achter. En wa cashte al uw blabla? Sedlacek zei het al, in een boxclub kan je beter niet over boxen beginnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 50 minuten geleden 1 minuut geleden zei TTC: Sedlacek zei het al, in een boxclub kan je beter niet over boxen beginnen. ge zijt knock out geklopt kerel.... Ik ben niet wat gij dacht dat ik was, maar gij zijt exact wie ik dacht dat gij waart. Simpel ... Kzou uw elitair gedrag maar opbergen en uw zielig bestaan elders op projecteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 42 minuten geleden 5 minuten geleden zei Fundamenteel: ge zijt knock out geklopt kerel.... Ik ben niet wat gij dacht dat ik was, maar gij zijt exact wie ik dacht dat gij waart. Simpel ... Kzou uw elitair gedrag maar opbergen en uw zielig bestaan elders op projecteren. Wat ons rest is bidden en hopen op een goede afloop, zo helpe ons God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 321 Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 32 minuten geleden 1 uur geleden zei Fundamenteel: negeert hun genocide Dat is lege irrationele emorionele praat. Genocide is een misdrijf, geen volkskwaal en al helemaal geen zaak van het joodse geloof in de diaspora. Van welk misdrijf jij kennelijk de bestanddelen niet kent. 1 uur geleden zei Fundamenteel: illegale nederzettingen Zijn een zaak van een regering. Als ik jou afstraf voor wat Rutte en Jetten mijn volk misdeden, zou je dan ook eerst schuld bekennen namens Rutte en Jetten? 1 uur geleden zei Fundamenteel: zolang zij zich niet tot christendom bekeren , zolang zullen zij voor problemen zorgen. Welk christendom? Dat nu meer van God los is dan het heidendom? Wat leert jou de bergrede over het christendom? Dat Here Here roepen niet volstaat en dat wie Christus' kruisweg niet volgt, op het verkeerde pad is. Dus krijg geen kramp en kriebels van labels, en begin stapjes te zetten op de weg van rechtvaardiging en heiliging. Dit hebben de wachters aan de poort gemeenschappelijk, dat ze liever met geweld inwoners Sion uitjagen, dan dat ze er zelf daadwerkelijk binnen zouden willen gaan. Ik praat niets slechts goed. Ik praat jouw slechts fout. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 32 minuten geleden 9 minuten geleden zei TTC: Wat ons rest is bidden en hopen op een goede afloop, zo helpe ons God. Joden zijn de eerste en laatste nazi die we als wereld moeten overkomen. Daarom is het belangrijk daar als westen los van te komen voor ze ons historisch meetrekken. Zojuist zei Tomega: Dat is lege irrationele emorionele praat. Genocide is een misdrijf, geen volkskwaal en al helemaal geen zaak van het joodse geloof in de diaspora. Van welk misdrijf jij kennelijk de bestanddelen niet kent. Blijkbaar wel, ik deelde reeds de betekenis van genocide en dat de wereld oordeelde dat ze genocide plegen. 1 minuut geleden zei Tomega: Zijn een zaak van een regering. Als ik jou afstraf voor wat Rutte en Jetten mijn volk misdeden, zou je dan ook eerst schuld bekennen namens Rutte en Jetten? In een democratie is het aan het volk. Dus als genoeg mensen bij Israël staan, zijn die politici gedwongen erbij te staan. Maar als genoeg mensen de oorlogsmisdaden benoemen, zijn ze gedwongen sancties op te leggen. 2 minuten geleden zei Tomega: Welk christendom? Dat nu meer van God los is dan het heidendom? Wat leert jou de bergrede over het christendom? Dat Here Here roepen niet volstaat en dat wie Christus' kruisweg niet volgt, op het verkeerde pad is. Dus krijg geen kramp en kriebels van labels, en begin stapjes te zetten op de weg van rechtvaardiging en heiliging. Dit hebben de wachters aan de poort gemeenschappelijk, dat ze liever met geweld inwoners Sion uitjagen, dan dat ze er zelf daadwerkelijk binnen zouden willen gaan. Ik praat niets slechts goed. Ik praat jouw slechts fout Dat van de Bijbel he. Maar geef de citaten en het gros negeert ze om hun ego of wereldse praat te verkopen. Praat maar mij fout, maar als je dat liever doet om de génocide te negeren; is dat niet mijn probleem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 321 Geplaatst 12 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 12 minuten geleden (bewerkt) 20 minuten geleden zei Fundamenteel: Joden zijn de eerste en laatste nazi die we als wereld moeten overkomen. Daarom is het belangrijk daar als westen los van te komen voor ze ons historisch meetrekken. Als wij de nazi's niet hebben hoeven overkomen, ben jij het hier die zich identificeert met nazi's. De joden zijn vreedzaam gebleven tot ze werden uitgeroeid, en toen hebben ze het zelfverdedigingsrecht gejregenven geclaimd voor hun voortbestaan. Zou jij er anders in staan als alle oude en jonge en aangetrouwde fundanentelen behalve jij werden afgezonderd en als demonen werden geplaagd en afgemaakt als een kippenfarm waar de vogelpest is uitgebroken? Wist je wel dat christenen zichzelf niet mogen verdedigen? Dat is de weg en de waarheid ten leven. Want Christus verdedigde zich ook niet. Wat verdedig je dan? 11 minuten geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten