leren_schoen 59 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei Fundamenteel: Wat is erger, Maarten Luther citeren of explosieven in kinderspeeltjes verstoppen om Palestijnse kinderen op te blazen? Nee ik vind het alleen niet goed dat je NT in een Jihad jasje wilt of in een nazi jasje. Of in een rechts extremistisch jasje wat je ook vaak gebruikt en anti immigranten dingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 321 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 5 uur geleden zei Fundamenteel: Dus eigenlijk zeg je dat Jezus niet de enige weg is want de wet gaat nog op voor anderen? Wie gaat dussen eindigt als vanzelf in hersenlussen. Je praat te simpel over Jezus als de enige weg. Het is niet het zalvend woord van Jezus dat redt, maar de Geest van Jezus die redt, waardoor de mens zegt dat hij een kind is van God. Judas werd niet gered foor Jezus. In bepaalde streken kon Jezus niet veel wonderen doen. Dat bewijst dat de Geest van God moet indalen in de ziel om daar ontvangst en huis te vinden. Dan is de volgende stap, die al in de tijd eerder kan zijn, namelijk dat God actief is in de ziel. Te herkennen aan de vruchten van recht, waarheid, zuiverheid, mededogen, en een afkeren van elk kwaad. Dat leert ook de bergrede in Mat.5 behoorlijk concreet. 6 uur geleden zei Fundamenteel: Als je de joden liefhebt, dan wijs je ze toch op hun error in plaats van weg te kijken of ze nog als uitverkorenen te behandelen? Als je God liefhebt, dan zie je wat van God is terug in elk mens die in iets God volgt. Het is niet de vonk van het goddelijke dat de mens kind van God maakt, maar de geest in de mens die zegt, Abba, Vader, en dan zoekt te zijn wat een kind van de vader is. 6 uur geleden zei Fundamenteel: De wet veroorzaakt nu een holocaust op de Paestijnen he. Ze wachten daar op een politieke messias die niet Jezus is, wie is deze dan wel Je praat verwaterd. Holocaust is niet wat jij zegt. Zeg eens wat zinnigs. Nederland wacht ook op een politieke messias. En jij ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Tomega: Je praat verwaterd. Holocaust is niet wat jij zegt. Zeg eens wat zinnigs. Nederland wacht ook op een politieke messias. En jij ook. Neen. De politiek zal ons niet kunnen redden. Ik moet dit loslaten. Weinigen kunnen doorgronden wat ik zeg, en dat zal dan maar aan mij liggen. 😏 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 1 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden 23 uur geleden zei najjreb86: Ik neem dat niet als argument. Het is wat in het OT heel duidelijk steeds naar voren komt. "Onze God is de grootste, de Enige, de Wijste, de Machtigste" etc.. Hij is koning. Hij is de Schepper van alles wat er is.. Nederigheid komt in de Bijbel niet voor. Of "we weten het niet".. En inderdaad, WELKE God de ware God is is een andere discussie. Maar een God die de genocide op Zijn Eigen Volk niet weet te voorkomen is niet de grootste kanshebber, naar mijn nederige mening. Jouw God (en die van christenen en Joden) is een God op papier. In het echt doet jullie God niks. En over "intelligent ontwerp" zijn al vele boeken geschreven. Ik denk dat je vergeet dat er miljoenen jaren aan leven is geweest en dat wat niet intelligent was is uitgestorven. Hoe weet jij dat jij het wel weet? En als je gewoon vindt dat niemand het weet, waarom heb je dan zo'n uitgesproken mening? Een ander ding, Israel heeft wel degelijk 'papieren' te maken te hebben met de enige -levende god-. Niet voor niets, Israel is de boosdoener van al het kwaad, Jodenhaat, is puur ontstaan, omdat het kwaad een hekel heeft aan de ENIGE levende God. De berg Jebel al Lawz, is de berg Sinai, ga maar ontkennen dat er 'iets aan de hand is'. Niet omdat iemand claimt -mijn God- maar precies ANDERSOM, God verklaart -mijn volk-. En daar ga jij niets aan veranderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten