Najrebii 3 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Op 12-8-2025 om 09:43 zei Hopper: De menswording van God staat inderdaad nergens in de Bijbel. Er staat "En het Woord is vlees geworden". Er staat niet "En God is vlees geworden". Als Johannes het laatste had bedoeld, dan had hij dat wel zo geschreven. En in die foutieve aannames van sommige gelovigen, krijg je opeens een geheel andere Jezus. Dan gaan ze zelfs Jezus aanbidden. Dat zou Jezus zelf nooit doen, hij waste de voeten van zijn leerlingen. Het Woord (Joh 1:1) is het spreken van God, wat zou het anders moeten zijn? Maar door de leer van de drie personen is het monotheïsme verlaten, de kerk heeft van het christendom iets anders gemaakt als wat Jezus gepredikt heeft. Overal tref je verzen aan waarin Jezus ontkent God te zijn, maar de kerk wist het beter dan Jezus zelf. Dat dit al vele eeuwen gaande is, is verbijsterend. Jezus zegt zelf al: Ik en de Vader zijn Een (en niet twee). Maar de Vader is meerder dan Ik. En Ik doe niets uit Mijzelf, ik doe wat ik de Vader zie doen. U noemt Mij goed? Alleen God is goed. (Ook al een ontkenning van Jezus dat hij God is) Dat laatste is dus niet waar.. Het is juist een bevestiging.. Tevens schreef Paulus dat Jezus zonder zonde was. Dus God, want alleen God is zonder zonde. Je doet alsof de Bijbel een tekst is geschreven door 1 mens. Die dus overal en atijd dezelfde mening of theologie had en dat is niet zo. Iedereen weet dat Johannes het jonste evangelie is, waar Jezus al meer getheologiseerd was. Vandaar "het Woord" is vlees geworden.. Tevens is het dom en kinderlijk om te denken dat het Woord het spreken van God is. Logos is heel wat meer dan dat. En Woord is gewoon de vertaling van LOGOS. Zou je eens over moeten lezen, heel verhelderend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 839 Geplaatst 7 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 7 minuten geleden 1 uur geleden zei Najrebii: Dat laatste is dus niet waar.. Het is juist een bevestiging.. Tevens schreef Paulus dat Jezus zonder zonde was. Dus God, want alleen God is zonder zonde. Je doet alsof de Bijbel een tekst is geschreven door 1 mens. Die dus overal en atijd dezelfde mening of theologie had en dat is niet zo. Iedereen weet dat Johannes het jonste evangelie is, waar Jezus al meer getheologiseerd was. Vandaar "het Woord" is vlees geworden.. Tevens is het dom en kinderlijk om te denken dat het Woord het spreken van God is. Logos is heel wat meer dan dat. En Woord is gewoon de vertaling van LOGOS. Zou je eens over moeten lezen, heel verhelderend. Lukas 18:19. En Jezus zei tegen hem: Waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed behalve Eén, namelijk God. Zo is de tekst in de HSV. Jezus zegt hier zelf ook dat God Eén is en dat alleen wat Eén goed is. Jezus was wel zonder zonde, dat klopt. Maar zonder zonde zijn is wat anders dan God zijn. Van God is er maar Een en daarom is God (synoniem aan) Een. Jammer voor de kerkelijk gelovigen, zij geloven al eeuwenlang iets anders dan dat Jezus leert. Citaat Je doet alsof de Bijbel een tekst is geschreven door 1 mens. Die dus overal en atijd dezelfde mening of theologie had en dat is niet zo. Iedereen weet dat Johannes het jongste evangelie is, waar Jezus al meer getheologiseerd was. Vandaar "het Woord" is vlees geworden.. Dat is mij uiteraard bekend, ik weet niet eens hoeveel auteurs de Bijbel heeft. En dat pseudo-Johannes geheel anders schreef dan de Synoptische Evangelisten is ook bekend. Het komt er op neer dat de schrijf en uitdrukkingsvaardigheid van pseudo-Johannes groter was dan de andere drie. Pseudo-Johannes was wellicht wat intelligenter? In combinatie met geestelijke kennis uiteraard. Zelf denk ik dat de Evangelisten alle vier ook geïnspireerd zijn geweest door de Heilige Geest. Citaat Tevens is het dom en kinderlijk om te denken dat het Woord het spreken van God is. Logos is heel wat meer dan dat. En Woord is gewoon de vertaling van LOGOS. Zou je eens over moeten lezen, heel verhelderend. Dat (Logos) heb ik hier vaak zelf geschreven, de Logos was reeds bekend bij de oude Joden en de oude Grieken, de oude Egyptenaren enz. Logos is geen nieuw begrip wat zomaar samen met Jezus opdook. Dat zegt Jezus zelf ook: ik ben eer Abraham was. De Logos is een Oerbeginsel, het Spreken is een dynamisch proces waarbij God's Woord, of "sprekende werking", voortdurend in de schepping werkt en tegelijkertijd in de menselijke ziel aanwezig is. Het Woord is de wijze waarop Jezus in de menselijke ziel spreekt. Anders gezegd: de Vader spreekt als de Zoon in de mens. Spreker en het Gesprokene zijn één in het uitspreken, maar toch is de Vader meerder dan de Zoon. God is een Licht in Zichzelf en Jezus treedt met het 'spreken' naar buiten: het Licht der wereld. Wie met Jezus wandelt, wandelt in dat Licht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten