Jon. 0 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Breuk: Leg aub eens in je eigen woorden uit, wat hij dan beschrijft… en leg ook eens uit hoe jij Jezus ziet. Wie of wat is het geestelijk Lichaam van Christus. Een persoonlijke vraag aan @sjako. Sta jij dichter bij traditionele christelijke opvattingen (de personen die vanuit verschillende kerken hier vertegenwoordigd zijn) of meer mystieke, gnostische opvattingen van individuen (die tegenwoordig vaak niet tot een geloofsgemeenschap behoren). Sjako heeft het heel duidelijk aangegeven. Hopper ook. Wat je tweede alinea betreft een vrijblijvend advies: stop liever met de inquisitiementaliteit. 22 uur geleden bewerkt door Jon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 378 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) 7 uur geleden zei Jon.: Sjako heeft het heel duidelijk aangegeven. Hopper ook. Wat je tweede alinea betreft een vrijblijvend advies: stop liever met de inquisitiementaliteit. 7 uur geleden bewerkt door Jon. Ik becommentarieer de 3 punten van Sjako en laat zien dat ze alle 3 niet kloppen. Jij maakt je er wel heel gemakkelijk vanaf. Ik heb ook aangegeven dat de drie eenheid een essentieel en cruciaal onderdeel is van het christelijke geloof. Het gaat hier om een kernpunt. Het ontkennen of belachelijk maken (puntmutsjes) zonder een (degelijke) onderbouwing is juist de blasfemische aanval die hier gebeurt. Jezus komt niet met geweld maar wel met een tweesnijdend zwaard (Openbaring) uit zijn mond. In die teksten zie je opnieuw dat Jezus allerlei kenmerken krijgt die ook aan God de Vader worden toegekend. Ik vraag jou dus opnieuw, kom met een brede bijbelse onderbouwing die de drie eenheid onderuit haalt en stop met zielig doen over een inquisitiementaliteit. Dit is een forum* waar je bent (zonder je fatsoenlijk voor te stellen). Openbaring 1:16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand en uit Zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn gezicht was zoals de zon schijnt in haar kracht. 17. En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten, en Hij legde Zijn rechterhand op mij en zei tegen mij: Wees niet bevreesd, Ik ben de Eerste en de Laatste, 18. en de Levende, en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels van het rijk van de dood en van de dood zelf. *Credible heeft als basis het christelijk geloof, zoals dat kernachtig wordt beschreven in de Apostolische Geloofsbelijdenis. (https://credible.nl/faq/#faq1i2) 8 uur geleden zei Hopper: Ik en de Vader zijn één. Het viel me ook op hoe Johannes 17 de geloofsbelijdenis is van de drie eenheid. Ik heb ook het idee dat jij het niet snapt, want je haalt steeds die teksten aan en ontkent ze daarna weer. Ik probeer te achterhalen waarom jij Jezus niet als God de Zoon kan zien en dus de eenheid weer gaat ontkennen. Bij jou moet God in een goddelijke hoge sfeer blijven, waar je naar toe moet groeien en dat met geheime, mystieke, geestelijke kennis? Dat is juist wat de drie eenheid niet zegt. God wordt mens en daalt juist af in onze wereld. Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Filippenzen 2:5 Laat daarom die gezindheid in u zijn die ook in Christus Jezus was, 6. Die, terwijl Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn, 7. maar Zichzelf ontledigd heeft door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden. 8. En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja, tot de kruisdood. 9. Daarom heeft God Hem ook bovenmate verhoogd en heeft Hem een Naam geschonken boven alle naam, 10. opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen elke knie van hen die in de hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn, 11. en elke tong zou belijden dat Jezus Christus de Heere is, tot heerlijkheid van God de Vader. NB over eniggeboren In de klassieke christelijke theologie, vooral binnen de trinitarische leer, is “eniggeboren” vaak verstaan als: Christus is de enige Zoon van God die van eeuwigheid voortkomt uit de Vader (zie ook de Geloofsbelijdenis van Nicea: “geboren, niet geschapen”). Hij is dus wezenlijk anders dan gelovigen die ook kinderen van God worden genoemd, maar door aanneming (door geloof, Johannes 1:12), niet door geboorte uit de Vader. Moderne vertalingen Veel moderne bijbelvertalingen kiezen ervoor om “eniggeboren” anders weer te geven: NBV21: “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven…” HSV: “Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft…” Willibrordvertaling (1995): “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven…” Sommige vertalingen kiezen dus voor “enig” i.p.v. “eniggeboren”, om de nadruk te leggen op het unieke karakter van de Zoon, niet op het biologische aspect van geboorte. 14 uur geleden bewerkt door Breuk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 2 uur geleden zei Breuk: Het viel me ook op hoe Johannes 17 de geloofsbelijdenis is van de drie eenheid. Ik heb ook het idee dat jij het niet snapt, want je haalt steeds die teksten aan en ontkent ze daarna weer. Ik probeer te achterhalen waarom jij Jezus niet als God de Zoon kan zien en dus de eenheid weer gaat ontkennen. Bij jou moet God in een goddelijke hoge sfeer blijven, waar je naar toe moet groeien en dat met geheime, mystieke, geestelijke kennis? Dat is juist wat de drie eenheid niet zegt. God wordt mens en daalt juist af in onze wereld. Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Waar ik tegen protesteer is God als 3 entiteiten/personen. Dan wordt God opgedeeld en dat is hetgeen ik verwerp. Discussie over de drie-eenheid is prima, maar dat is zoals dit bericht al aangeeft: een afleiding. Een afleiding welke jij terecht noemt en ik niet. Waar ik naar toe wil is dat het Evangelie dermate kostbaar is dat je er geen dogma op moet loslaten. God als 3 entiteiten/personen is een dogma, ingevoerd door menselijk handelen. Je doet daarmee een uitspraak over God Zelf, zonder instemming van God. Terwijl het primair Jezus was die ons God heeft verklaard. Neem bv 1 Johannes 4:8, daar staat dat God liefde is. Hoe pas je dat dan weer in , in die drie-eenheid? Is de Vader die liefde? De Zoon? Of toch de Heilige Geest? En lees dan eens 1 Johannes 4:7. Wat staat daar? Een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God! God is kenbaar, staat gewoon in 1 Johannes 4. Wat zou je dan God nog opdelen volgens een besluit van een concilie van eeuwen terug? De discussie die ik hier lees is een discussie tussen verschillende denkbeelden, maar de essentie van wat Jezus had mede te delen staat gewoon geschreven in het Evangelie. En lees vers 9 dan eens, wij gewone mensen kunnen leven middels de Zoon. En dan de vele "IK ben" uitspraken van Jezus. Allemaal in het Johannes Evangelie: ‘Ik ben het brood des levens’ (6:35) ‘Ik ben het licht van de wereld’ (8:12) ‘Ik ben de deur der schapen’ (10:7) ‘Ik ben de goede herder’ (10:11) ‘Ik ben de opstanding en het leven’ (11:25) ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven’ (14:6) ‘Ik ben de ware wijnstok’ (15:1) Een brood, een deur, het licht der wereld (enz) dat is toch geen persoon of entiteit? De kern volgens mij van de Zoon is de Zoon vinden in je eigen leven. Bij het beeld van 3 personen, heb ik het beeld van 3 personen op zo'n kringverjaardag waar ze aan de koffie zitten. Het is God die het Woord spreekt "in het begin", zo staat het geschreven. Aan het Woord (de Zoon) zit dus een begin. En dat is hetgeen ons aangaat, wij kunnen dat begin oppakken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon. 0 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Hopper: Waar ik tegen protesteer is God als 3 entiteiten/personen. Dan wordt God opgedeeld en dat is hetgeen ik verwerp. Discussie over de drie-eenheid is prima, maar dat is zoals dit bericht al aangeeft: een afleiding. Een afleiding welke jij terecht noemt en ik niet. Waar ik naar toe wil is dat het Evangelie dermate kostbaar is dat je er geen dogma op moet loslaten. God als 3 entiteiten/personen is een dogma, ingevoerd door menselijk handelen. Je doet daarmee een uitspraak over God Zelf, zonder instemming van God. Terwijl het primair Jezus was die ons God heeft verklaard. Neem bv 1 Johannes 4:8, daar staat dat God liefde is. Hoe pas je dat dan weer in , in die drie-eenheid? Is de Vader die liefde? De Zoon? Of toch de Heilige Geest? En lees dan eens 1 Johannes 4:7. Wat staat daar? Een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God! God is kenbaar, staat gewoon in 1 Johannes 4. Wat zou je dan God nog opdelen volgens een besluit van een concilie van eeuwen terug? De discussie die ik hier lees is een discussie tussen verschillende denkbeelden, maar de essentie van wat Jezus had mede te delen staat gewoon geschreven in het Evangelie. En lees vers 9 dan eens, wij gewone mensen kunnen leven middels de Zoon. En dan de vele "IK ben" uitspraken van Jezus. Allemaal in het Johannes Evangelie: ‘Ik ben het brood des levens’ (6:35) ‘Ik ben het licht van de wereld’ (8:12) ‘Ik ben de deur der schapen’ (10:7) ‘Ik ben de goede herder’ (10:11) ‘Ik ben de opstanding en het leven’ (11:25) ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven’ (14:6) ‘Ik ben de ware wijnstok’ (15:1) Een brood, een deur, het licht der wereld (enz) dat is toch geen persoon of entiteit? De kern volgens mij van de Zoon is de Zoon vinden in je eigen leven. Bij het beeld van 3 personen, heb ik het beeld van 3 personen op zo'n kringverjaardag waar ze aan de koffie zitten. Het is God die het Woord spreekt "in het begin", zo staat het geschreven. Aan het Woord (de Zoon) zit dus een begin. En dat is hetgeen ons aangaat, wij kunnen dat begin oppakken. 👍 Het Ik Ben in Jezus is de Vader. 8 uur geleden bewerkt door Jon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 6 minuten geleden zei Jon.: 👍 Het Ik Ben in Jezus is de Vader. Aha, je zegt iets wat ik niet meteen snap, dus het moet wel heel mystiek zijn. Misschien spreek je in runen? Of communiceer je rechtstreeks met het universum via rooksignalen van je ziel? Fascinerend! Omdat mijn brein er niet bij kan, verklaar ik jou officieel onbegrijpelijk en daarmee spiritueel superieur. Namasté en succes met het ontrafelen van je eigen aura. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon. 0 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Figulus: Aha, je zegt iets wat ik niet meteen snap, dus het moet wel heel mystiek zijn. Misschien spreek je in runen? Of communiceer je rechtstreeks met het universum via rooksignalen van je ziel? Fascinerend! Omdat mijn brein er niet bij kan, verklaar ik jou officieel onbegrijpelijk en daarmee spiritueel superieur. Namasté en succes met het ontrafelen van je eigen aura. 21 Opdat zij allen één zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn, opdat de wereld gelove dat Gij Mij gezonden hebt. 22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, gelijk als Wij één zijn: 23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in één, en opdat de wereld bekenne dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt. 24 Vader, Ik wil dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt, want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld. 25 Rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend; maar Ik heb U gekend, en dezen hebben bekend dat Gij Mij gezonden hebt. 26 En Ik heb hun Uw Naam bekendgemaakt en zal hem bekendmaken, opdat de liefde waarmede Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen. De Vader in Jezus, en Jezus in de mens. Dat maakt die mens tot één. Dit gaat niet over een religieuze groepering van welke orde ook,maar over alle mensen die zonen en dochteren van de Vader zijn geworden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Jon.: 👍 Het Ik Ben in Jezus is de Vader. Een beetje te kort door de bocht, de Vader spreekt Zich als Zichzelf (Ik Ben die ik Ben) uit in de Zoon. Het is dan de Vader die Zichzelf uitspreekt als de Zoon in de Eeuwigheid. De Zoon is dan Enig-geboren van (in de schoot van) de Vader. Dan is de Zoon Werkende uitspraak , waarmee ik bedoel te zeggen dat de Vader werkt in de Zoon. Wat je schrijft klopt, Johannes 14:19-20 biedt een aanknopingspunt: Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven. In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u. Tussen de Vader en de Zoon bestaat een wederkerigheid in het "Ik Ben". Maar het werpt natuurlijk de vraag op waarom God eerst het Woord moest spreken, kon God niet buiten dat spreken? Wat ik nu schrijf is geheel voor eigen rekening omdat ik weinig exegetische aanknopingspunten kan vinden. Het "In den Beginne" ligt oorzakelijk in de wereld. Het scheppingsverhaal hebben we eigenlijk al gehad in Genesis, waarom doet Johannes het dan nog een keer over? Het "Ik Ben" van de Zoon heeft de wereld tegenover zich. (Daarom is Jezus het Licht der wereld) Voordat de schepping er was, was er geen sprake van Vader en Zoon , er was immers nog geen schepping en God was geheel in Zichzelf. Omdat God Een is, en de schepping buiten God staat was er een nieuw Beginsel noodzakelijk, dat betekent volgens mij dat "In den Beginne". Maar het enige exegetische aanknopingspunt wat ik heb is dat Jezus zegt dat hij de wereld heeft overwonnen. En uiteraard Johannes 14:19-20 waarin staat dat de Zoon in de Vader is. En let op: Jezus zegt ook "gij in mij". Dat betekent dat de mens ook deelachtig kan zijn aan het "Ik ben" , maar wel middels de Zoon.... 6 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Jon.: De Vader in Jezus, en Jezus in de mens. Dat maakt die mens tot één. Dit gaat niet over een religieuze groepering van welke orde ook,maar over alle mensen die zonen en dochteren van de Vader zijn geworden. Heel poëtisch van jou gebracht. "Dat maakt die mens tot één" suggereert een universeel effect (alle mensen worden één met God) terwijl in het christendom vaak wordt benadrukt dat geloof en bekering voorwaarden zijn om in Christus te zijn. Er klopt wel iets van je redenering, maar dan wel als onderdeel van een leugen. 55 minuten geleden zei Hopper: Tussen de Vader en de Zoon bestaat een wederkerigheid in het "Ik Ben". Maar het werpt natuurlijk de vraag op waarom God eerst het Woord moest spreken, kon God niet buiten dat spreken? Dat is een vraag naar de noodzaak van openbaring: God had niet nodig een Woord in de zin van beperking, maar God is het Woord in de zin van wie Hij altijd al is. Het spreken via het Woord is hoe God Zich ervoor gekozen heeft te openbaren. Wie ben jij om daar moeilijk over gaan lopen te doen? Het Woord is geen klank of idee, geen deur of brood, maar een Persoon: Jezus. Hij is van eeuwigheid bij God en is zelf God. God openbaart Zich niet pas via woorden, maar is het Woord, levend en persoonlijk. God houdt niet van Zichzelf, als een narcist, maar van zijn Zoon: Jezus! 5 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon. 0 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Figulus: Heel poëtisch van jou gebracht. "Dat maakt die mens tot één" suggereert een universeel effect (alle mensen worden één met God) Een hele bizarre conclusie die je trekt. En de rest van je berichten is nog bizarder. 5 uur geleden bewerkt door Jon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 10 minuten geleden zei Jon.: Een hele bizarre conclusie die je trekt. En de rest van je bericht is nog bizarder. Dat is een afwijzing zonder onderbouwing. 5 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon. 0 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Dat is een afwijzing zonder onderbouwing. Ik doelde op je daaraan voorafgaande bericht, dat ik maar even gemeld heb bij de moderator. Wát een idioterie. En dan geloof jij dat ik ook nog maar een woord van je serieus neem? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei Jon.: Ik doelde op je daaraan voorafgaande bericht, dat ik maar even gemeld heb bij de moderator. Wát een idioterie. En dan geloof jij dat ik ook nog maar een woord van je serieus neem? Het is als poep uit mijn endeldarm vanzelfsprekend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 21 uur geleden zei Hopper: Dit vind ik wel een mooie on topic opmerking. Ik plaats hem in Johannes 1:18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in den schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard. Niemand heeft ooit God gezien, maar toch weten velen hier dat Hij uit 3 personen bestaat. Heeft de eniggeboren Zoon ons dat verklaard? Dat is het punt nou juist. Jezus heeft ons God verklaard en nadat Jezus verdwenen is , is de 3 personen-God verklaard. Door wie? Niet door Jezus.... Men kissebist maar door over de 'puntmutsjes'. Wie wat over God wil weten die leest de Bijbel maar. Je vergeet nog iets, waarom en hoe heeft de eniggeboren Zoon Hem ons verklaard? En in het OT hebben mensen God gezien. Dus over welke God hebben ze het? En waarom is Jezus of Christus de Eniggeboren Zoon? In de oudheid werden mensen die Gods woorden volgden zonen of dochters van God genoemd. 23 uur geleden zei Breuk: De bijbel is inderdaad beschreven door mensen en de evangeliën in het NT pas vele decennia na de dood van Jezus. Ik ben me bewust dat de evangeliën geloofsgetuigenissen zijn van de tweede? generatie christenen. En ja de bijbel verwacht dat Jezus terugkomt en dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt. Mooi visioen en ik geloof mee. Jezus verkondigde ook dat zijn koninkrijk al aanwezig was. Ik denk dat als je in dat geloof leeft, dat het in je leven zichtbaar wordt. Ik ervaar en zie het om heen: mensen die uitgesloten, gediscrimineerd, eenzaam, arm, afgemat zijn worden in dit koninkrijk weer op eigen voeten gezet (staan op in een nieuw leven). Ik mis wel de relevantie van jouw tekst met de discussie over de drie eenheid. Waarom zeg je "de Bijbel verwacht dat Jezus...."? De Bijbel bestaat uit vele Boeken, geschreven door vele mensen. Met vele verwachtingen. Je bent het toch wel met me eens dat de NT schrijvers veel dingen uit het OT totaal anders invulden dan wat de schrijvers van het OT bedoelden? Mooi voorbeeld is de maagd Maria die Jezus kreeg. Door de Griekse vertaling dachten ze dat de profetie was "zie de maagd zal zwanger worden".... En wat schreven ze in het NT? Dat Jezus geboren werd door Maria die zwanger werd van de Heilige Geest! Dat is toch wel HET bewijs dat men bij het fabriceren van het NT het OT erbij pakte en alles wat rook naar profetie door Jezus lieten meemaken/beleven? Zelfs de kruisiging kan je lezen in het OT, als David het heeft over handen doorboren en dobbelen om de kleren.. Het heeft ook niet veel met de drie-eenheid te maken. Maar in het OT lees je nergens dat God uit drie personen bestaat. Dat is er in het NT ergens in gefietst. Zelfs Paulus heeft geen kennis van de drie-eenheid. Het enige echte uit het NT wat verwijst naar de drie-eenheid is een vervalsing gebleken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Op 17-5-2025 om 05:19 zei Breuk: Ik ben het met je eens. Vanuit de theologie (ook weer bv Barth) worden allerlei theorieën over God die af te leiden zou zijn uit de natuur afgewezen. Juist in deze draad gaat het over de openbarende God in Israël en de geopenbaarde Messias Jezus zoals de bijbel dat in de geloofsgetuigenissen beschrijft. Kun je uitleggen wat de relatie is met de drie eenheid? (of moeten jullie een apart topic beginnen?). Hoe denk jij dat de NT schrijvers getuigen over Vader, Zoon en Heilige Geest. Het gaat er niet om of je dat gelooft of onderschrijft, maar hoe denk jij dat de volgelingen van Jezus dit hebben beschreven en dus beleden? Klopt, men deed alsof je de Bijbelse God uit de natuur kan afleiden. Maar helaas voor de gelovigen, kan je nergens God uit halen.. Je laatste zin is lachwekkend. Welke openbarende God in Israel? Israel was gewoon een land/volk zoals er 99 waren. En de geschriften over die Godheid zijn propaganda.. Vandaar ook de Joodse hoogmoed van "er is maar 1 God en dat is toevallig de onze!".. Waar je nu in Gaza zoveel problemen door hebt. En waarom veel Joden in het verleden zijn vervolgd. Mensen houden nou eenmaal niet van hoogmoed. Dat wij vandaag de dag de propoganda niet doorzien is heel jammerlijk. Dan zouden we de Bijbel achterwege kunnen laten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei Figulus: Dat is een vraag naar de noodzaak van openbaring: God had niet nodig een Woord in de zin van beperking, maar God is het Woord in de zin van wie Hij altijd al is. Het spreken via het Woord is hoe God Zich ervoor gekozen heeft te openbaren. Wie ben jij om daar moeilijk over gaan lopen te doen? Het Woord is geen klank of idee, geen deur of brood, maar een Persoon: Jezus. Hij is van eeuwigheid bij God en is zelf God. God openbaart Zich niet pas via woorden, maar is het Woord, levend en persoonlijk. God houdt niet van Zichzelf, als een narcist, maar van zijn Zoon: Jezus! Ik kan dit niet serieus nemen, sorry. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei Hopper: Ik kan dit niet serieus nemen, sorry. Dan zwijg gewoon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei Figulus: Dan zwijg gewoon. Zodat alleen de dwazen aan het woord komen ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei Hopper: Zodat alleen de dwazen aan het woord komen ? Zodat jij enkel met argumenten te berde komt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten