Monachos 535 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden N.a.v. bepaalde uitingen van lieden die zichzelf op de borst kloppen à la 'ik ben gelovig dus ik hoef niks meer te doen behalve elke maand mijn uitkering te ontvangen en verder alleen op de Heer te wachten': ik ben van mening dat als je geen echte mankementen hebt, je jezelf nuttig dient te maken in deze wereld en in dit leven. Ik heb zelf een baan. Dat is geen superbaan, geen 'rechtvaardiging' richting God maar gewoon, eenvoudig werk waarmee ik mijn brood verdien en niet mijn brood passief zit af te wachten. Samengevat en mijn stelling: ook een gelovige moet gewoon werken voor zijn of haar brood. Als je meent van niet, geef dan een goede reden waarom niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 142 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Heeft werken je automatisch het morele gezag gegeven om te oordelen over een ander die dat niet doet? 5 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Ik heb niet eens een uitkering. Jij gaat helemaal nergens over in je leven. Jij denkt dat je zelf uit je eigen opdracht je eigen leven in handen hebt. Er is iemand die dat wel heeft en jouw hulp verleend, ik ben dat niet. Er is iemand die bepaald heeft voor je hoe je leven is en de kwaliteit daarvan. En als diegene dan boos is of verdrietig. Dat is iemand waar jij nooit op gelet hebt of naar gekeken hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten