milou.christen 6 Geplaatst Rapport Share Geplaatst hallo allemaal, ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde? mvg, milou Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 821 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei milou.christen: hallo allemaal, ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde? mvg, milou Nee, natuurlijk niet. Mensen die homoseksualiteit veroordelen, die zijn zondig! Jezus leert dat we met ons eigen oordeel geoordeeld worden. Dus ik kijk wel uit om jou te oordelen omdat je lesbisch bent. We dienen te beseffen dat God ons met een bepaalde geaardheid geschapen heeft, dus is het Gods bedoeling dat jij lesbisch bent. Wijs je je geaardheid af dan wijs je ook God af. milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.662 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Elk mens kent wel verlangens die je als tegennatuurlijk kunt beschouwen. En dan niet in morele zin, maar in de zin van dat we daarvoor niet geschapen zijn. Dergelijke verlangens zelf zijn dus wellicht niet naar het doel dat God met ons heeft, maar als je er niets aan kunt doen, zijn ze geen zonde. Homoseksualiteit is een geaardheid waarmee je geboren wordt en waarmee je weer sterft, en gaat dieper dan alleen lust of begeerte. Je zondigt dus niet door gewoon homo of lesbisch te zijn. En ook hechte vriendschappen met iemand van hetzelfde geslacht hoeven zeker niet zondig te zijn, maar kunnen zelfs heel mooi en liefdevol zijn. Het wordt echter een ander verhaal als er seksualiteit in het spel komt. Voor homo's gelden dan precies dezelfde regels als voor hetero's, namelijk dat seks buiten het huwelijk wel degelijk zondig is, omdat je daarmee geen recht doet aan de diepe bedoelingen ervan. Namelijk de eenwording tussen man en vrouw in een huwelijk en het openstaan voor het krijgen van kinderen. Als lesbische zul je echter niet met een man willen trouwen, laat staan seks met hem willen hebben, en kun je dus geen christelijk huwelijk sluiten. Dat betekent dat je in principe geroepen bent tot een celibatair, kuis leven. Net zoals elke ongehuwde hetero dus. Ook als je voor de wet trouwt, ben je niet automatisch voor God getrouwd en blijf je beiden geroepen tot kuisheid. Sommige kerken zegenen dergelijke huwelijken in, maar hun inzegeningen worden door lang niet alle kerken erkend. Als je dan naar een andere kerk gaat, soms zelfs binnen dezelfde stroming, dan kan het zomaar gebeuren dat je ineens niet meer getrouwd voor de kerk blijkt te zijn. Je geaardheid kan dus betekenen dat je een leefwijze moet aanhouden waar je niet zelf voor kiest. Net zoals iemand die ziek of gehandicapt is niet meer alles kan doen wat zij wil vanwege de beperkingen. Dat kan heel moeilijk zijn en het is dan ook de plicht van jouw kerk om je daar liefdevol en zonder oordeel (!) bij te helpen waar nodig. Het betekent echter níét dat God minder van je houdt en je niet zijn kind zou zijn. Ook als het je niet altijd lukt om kuis te leven, staat Hij altijd met open armen klaar om je te vergeven. Zijn liefde en geduld zijn eindeloos groot, dus daar mag je altijd op vertrouwen. Je bent daarin dus niet anders dan welke gelovige ook, want elke gelovige heeft een kruis te dragen en faalt daar regelmatig in. Laat je daarom door niemand zeggen dat jij vanwege je geaardheid extra zondig zou zijn, want niemand anders dan God komt dat oordeel toe en er zijn genoeg mensen die nog veel zwaarder en ernstiger zondigen dan een vrouw die uit liefde met een andere vrouw zou willen trouwen. milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) 1 uur geleden zei milou.christen: hallo allemaal, ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde? mvg, milou Onzin, niemand is homo, net zoals niemand een hond is. Homoseksualiteit is geen identiteit, maar een gedraging waar men voor kiest, net zoals een hond geen fundamentele staat van zijn is voor de mens. Hoewel en genoeg zijn die zich wensen te gedragen als een hond. bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 60 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden zei Figulus: Onzin, niemand is homo, net zoals niemand een hond is. Homoseksualiteit is geen identiteit, maar een gedraging waar men voor kiest, net zoals een hond geen fundamentele staat van zijn is voor de mens. Hoewel en genoeg zijn die zich wensen te gedragen als een hond. Helemaal niet.. Al in de jaren 80 heeft men gezien dat hersenen van homo's anders zijn dan de hersenen van hetero's. Heeft niks met gedragingen te maken. Je vergelijking met hond en mens gaat nergens over. Zoals we jou wel kennen 😄 milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
milou.christen 6 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden zei Figulus: Onzin, niemand is homo, net zoals niemand een hond is. Homoseksualiteit is geen identiteit, maar een gedraging waar men voor kiest, net zoals een hond geen fundamentele staat van zijn is voor de mens. Hoewel en genoeg zijn die zich wensen te gedragen als een hond. jawel, je word hiermee geboren en gaat hiermee dood. het is dus niet dat ik speciaal wil zijn of zoiets maar dit ben ik gewoon. het is niet als een hond maar bijvorbbeeld als adhd. je word geboren met adhd en je hebt het je hele leven. Paulus888, Dat beloof ik en Hopper reageerden hierop 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 821 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei milou.christen: jawel, je word hiermee geboren en gaat hiermee dood. het is dus niet dat ik speciaal wil zijn of zoiets maar dit ben ik gewoon. het is niet als een hond maar bijvorbbeeld als adhd. je word geboren met adhd en je hebt het je hele leven. Laat ze maar kletsen, geaardheid is aangeboren. En gezien dat God de Schepper is, is God ook de Schepper van je geaardheid. Waarom God jou als lesbisch heeft geschapen, dat weten we allebei niet, maar we dienen dat wat God ons schenkt in dankbaarheid te aanvaarden. milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 718 Geplaatst gisteren om 06:31 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:31 (bewerkt) 22 uur geleden zei milou.christen: hallo allemaal, ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde? mvg, milou Logischerwijs is het tegennatuurlijk als je als heteroseksueel het met iemand van je eigen geslacht zou doen. En als homoseksueel is het juist tegennatuurlijk als je het met iemand van een ander geslacht zou doen. Tenzij je biseksueel bent. Een homo die leeft als hetero; leeft dus tegennatuurlijk. Lees dit maar eens: De beste man is Dominee en getrouwd met een man: https://kro-ncrv.nl/morgen-kan-liever/dominee-alexander-noordijk-dominee-en-trouwen-met-een-man " Bijbel ‘In de bijbelboeken Romeinen en Leviticus wordt geschreven over tempelprostitutie. De Bijbel veroordeelt homoseksualiteit niet. Er wordt gesproken over seksuele handelingen tussen personen van hetzelfde geslacht. Deze zijn echter niet zoals wij die kennen, namelijk op basis van toewijding, liefde en genegenheid.' 'Kort samengevat spreekt de Bijbel over homoseksualiteit in een andere context, namelijk als het gaat over heteroseksuelen die zich te buiten gaan met homoseksuele handelingen in combinatie met tempelprostitutie. Het gaat in deze bijbelteksten meer over afgoderij en die is verwerpelijk. Dat staat allemaal los van liefde en trouw. Ik denk dat twee mensen voor elkaar bestemd zijn, en dat een mens niet alleen hoeft te zijn.' 'God schiep een man en een vrouw, dat is een diversiteit in de schepping, maar er is nog veel meer diversiteit. Ik als homoseksueel, de ander als biseksueel en daar mogen we dankbaar voor zijn. Ik denk dat het betekent: twee mensen horen bij elkaar.' gisteren om 06:38 bewerkt door Petra. milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 529 Geplaatst gisteren om 08:34 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:34 Op 24-2-2025 om 08:57 zei milou.christen: hallo allemaal, ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde? mvg, milou Volgens mij weet jij het antwoord al, en wil je gekieteld worden in het uitleven daarvan zoals sommige hierboven doen. Als christenen moeten wij openstaan voor correctie en zelfverloochening, alles tot eer van Christus. Zoniet is het beter jezelf geen christen te noemen, want dan ben je dan namelijk niet. Je lust voor God zetten is afgoderij. milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst gisteren om 08:51 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:51 (bewerkt) Op 24-2-2025 om 08:57 zei milou.christen: hallo allemaal, ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde? mvg, milou Volgens mij staat er niet in de Bijbel dat dit tegennatuurlijk is. In Romeinen 1 staat dat vrouwen het natuurlijk gebruik hebben veranderd in het gebruik tegen de natuur. Opmerkelijk is wel de eerste zin van dat vers: dat God hen hiertoe heeft gebracht. Zonde? O ja, welzeker volgens de Bijbel. Er staat in de Bijbel dat God het een gruwel vind en iedereen die het doet, moe worden uitgeroeid: Leviticus 18, vers 22 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Wat er met die mensen moet gebeuren staat in vers 29: ze moeten worden uitgeroeid. Dus niet gedogen, niet tolereren, geen conversie, niets van dat alles. Wat wel? Uitgeroeid. Alles kerken die LHBTQ ers accepteren, negeren dat volledig, zijn dus hypocriet en liegen je voor. Op 24-2-2025 om 10:19 zei Hopper: Nee, natuurlijk niet. Mensen die homoseksualiteit veroordelen, die zijn zondig! Jezus leert dat we met ons eigen oordeel geoordeeld worden. Dus ik kijk wel uit om jou te oordelen omdat je lesbisch bent. We dienen te beseffen dat God ons met een bepaalde geaardheid geschapen heeft, dus is het Gods bedoeling dat jij lesbisch bent. Wijs je je geaardheid af dan wijs je ook God af. Zoiets bedoel ik dus, daarmee negeert deze persoon dat in de Bijbel duidelijk staat dat deze mensen uitgeroeid moeten. Niet bekeerd, niet getolereerd, Nee heel duidelijk: uitgeroeid. gisteren om 09:20 bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 821 Geplaatst gisteren om 09:07 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:07 8 minuten geleden zei Dat beloof ik: Zoiets bedoel ik dus, daarmee negeert deze persoon dat in de Bijbel duidelijk staat dat deze mensen dood moeten. Niet bekeerd, niet getolereerd, Nee heel duidelijk: dood. Er staan in de Bijbel wel meer rottige dingen. Het enige wat telt is of 'het boze' geen bezit van je neemt. En het is 'de boze' die je influistert dat je niet goed bent zoals je geschapen bent. Stel: een lesbische vrouw laat zich wijsmaken dan ze zondig is als ze met een vrouw vrijt. En ze gaat dan maar met een man trouwen. Dan begaat ze juist een zonde, want ze bedriegt haar man met haar geaardheid. Juist dan treedt 'het boze' binnen in haar hart. En onderwijl blijft ze toch maar naar vrouwen kijken en die begeren. Begeren is ook zonde. Lesbo's en homo's kunnen maar beter hun hart volgen, dan blijven ze zuiver van hart. Het is notabene het hart waar Jezus het Woord des Koninkrijks spreekt. Milou is nog jong, dus ze heeft nog wat tijd om er over na te denken als mensen in haar omgeving met een valse tong spreken. Op dit forum zijn er ook mensen die alleen christen in naam zijn en met valse tong spreken. Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst gisteren om 09:13 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:13 2 uur geleden zei Petra.: In de bijbelboeken Romeinen en Leviticus wordt geschreven over tempelprostitutie. De Bijbel veroordeelt homoseksualiteit niet. Onzin, want Leviticus 18 heeft het niet over tempel prostitutie. Dat is simpelweg een veroordeling van homoseksualiteit. 6 minuten geleden zei Hopper: Er staan in de Bijbel wel meer rottige dingen. Het enige wat telt is of 'het boze' geen bezit van je neemt. En het is 'de boze' die je influistert dat je niet goed bent zoals je geschapen bent Niks 'de boze'. Het idee dat je niet goed bent zoals je bent geboren, komt ook uit de Bijbel en wel van de erfzonde. Romeinen 5 vers 12. Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.662 Geplaatst gisteren om 09:36 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:36 37 minuten geleden zei Dat beloof ik: Volgens mij staat er niet in de Bijbel dat dit tegennatuurlijk is. In Romeinen 1 staat dat vrouwen het natuurlijk gebruik hebben veranderd in het gebruik tegen de natuur. Opmerkelijk is wel de eerste zin van dat vers: dat God hen hiertoe heeft gebracht. Zonde? O ja, welzeker volgens de Bijbel. Er staat in de Bijbel dat God het een gruwel vind en iedereen die het doet, moe worden uitgeroeid: Leviticus 18, vers 22 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Wat er met die mensen moet gebeuren staat in vers 29: ze moeten worden uitgeroeid. Dus niet gedogen, niet tolereren, geen conversie, niets van dat alles. Wat wel? Uitgeroeid. Alles kerken die LHBTQ ers accepteren, negeren dat volledig, zijn dus hypocriet en liegen je voor. Net zoals alle kerken die ongehoorzame kinderen niet doodstenigen? Misschien is het jouw plaats wel helemaal niet om te bepalen hoe kerken hun eigen Bijbel zouden moeten lezen. Ons boek, onze regels. Laat staan om te bepalen dat zij alleen jouw extreme, anachronistische versie van sola Scriptura zouden mogen aanhouden, terwijl de normale versie daarvan toch echt alleen een protestants ding is. Ik ga toch ook niet voor jou bepalen hoe jij als 'ware atheïst' zou moeten leven? milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 821 Geplaatst gisteren om 10:56 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:56 1 uur geleden zei Dat beloof ik: Niks 'de boze'. Het idee dat je niet goed bent zoals je bent geboren, komt ook uit de Bijbel en wel van de erfzonde. Romeinen 5 vers 12. Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben. Mensen die 'de boze' ontkennen staan onder invloed van 'de boze'. milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst gisteren om 12:00 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:00 (bewerkt) 2 uur geleden zei Robert Frans: Net zoals alle kerken die ongehoorzame kinderen niet doodstenigen? Misschien is het jouw plaats wel helemaal niet om te bepalen hoe kerken hun eigen Bijbel zouden moeten lezen. Ons boek, onze regels. Laat staan om te bepalen dat zij alleen jouw extreme, anachronistische versie van sola Scriptura zouden mogen aanhouden, terwijl de normale versie daarvan toch echt alleen een protestants ding is. Ik ga toch ook niet voor jou bepalen hoe jij als 'ware atheïst' zou moeten leven? De vraag van @milou.christen was hoe het in de Bijbel stond. Dat is een andere vraag dan hoe christenen er anno 21e eeuw tegenaan kijken. Vraag je dat aan 10 christenen, dan krijg je 10 verschillende antwoorden, variërend van ja tot nee en alles wat daar als grijs tussen zit. Allemaal persoonlijke interpetaties waarbij meer of minder stukken Bijbel worden genegeerd. Mijn antwoord aan Milou heb is gebaseerd op de Bijbel, want dat was haar vraag. Zonder persoonlijke of kerkgedwongen inkleuring. Daarbij heb ik geanticipeerd op al die mensen die vanuit hun 21e persoonlijke geloof reageren en dus geen antwoord geven op de vraag van Milou. Dat kan hard overkomen, maar iemand die op 14 jarige leeftijd deze vraag stelt kan dat best aan. En ja, als ze die vraag had gesteld in de tijd dat die oude Bijbelboeken werden geschreven (pak hem beet 2500 jaar geleden) dan was ze inderdaad gestenigd. "Ons boek, onze regels" ja, dat is natuurlijk een inkopper die ik normaliter niet kan laten liggen. Deze keer zal ik het beschaafd houden, want anders wordt het onoverzichtelijk voor Milou. gisteren om 12:07 bewerkt door Dat beloof ik milou.christen reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 60 Geplaatst gisteren om 12:22 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:22 3 uur geleden zei Dat beloof ik: Onzin, want Leviticus 18 heeft het niet over tempel prostitutie. Dat is simpelweg een veroordeling van homoseksualiteit. Niks 'de boze'. Het idee dat je niet goed bent zoals je bent geboren, komt ook uit de Bijbel en wel van de erfzonde. Romeinen 5 vers 12. Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben. Sommige mensen willen van de Bijbel en diens God een soort leuk en lief wezentje maken. Ontdaan van alle, in onze ogen, vreemde en ergerlijke zaken. Dan krijg je dat mensen esoterisch gaan Bijbellezen. Er staat A, maar er word G mee bedoeld.. Voor de Bijbel zijn lesbische en homoseksuele mensen een zonde. Maar de Bijbel heeft dan ook geen kennis van hersenstructeren, van testosteron teveel of te weinig etc. Dus die zagen de gedragingen van homoseksuelen en dachten dat het enkel gedrag was. Maar het is gelukkig voor wie ogen heeft om wetenschap te lezen en hersenen om wetenschap te begrijpen duidelijk dat homoseksualiteit en heteroseksualiteit hetzelfde is. Hen dus iets verwijten is onnodig. Mensen die zich houden aan een 2500 jaar oud Boek zonder de kennis van vandaag de dag valt pas wat te verwijten. Tevens zou de "zonde" van een homoseksueel niet anders moet zijn dan zonden van heteroseksuelen. Er is geen mens die perfect is. Dat beloof ik, Robert Frans en milou.christen reageerden hierop 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 529 Geplaatst gisteren om 12:26 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:26 3 minuten geleden zei Paulus888: Tevens zou de "zonde" van een homoseksueel niet anders moet zijn dan zonden van heteroseksuelen. Er is geen mens die perfect is. Dat is ook niet het geval, bij God is geen aanziens des persoon. Dat wil zeggen God maakt geen onderscheid, zonde is zonde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 60 Geplaatst gisteren om 12:52 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:52 23 minuten geleden zei Thinkfree: Dat is ook niet het geval, bij God is geen aanziens des persoon. Dat wil zeggen God maakt geen onderscheid, zonde is zonde. Nou, God maakt er wel vaak problemen van. Andere zondes kan je afkopen met een offer, maar bij een man liggen zoals je bij een vrouw zou doen zou je op stenigen komen te staan. De kerk zelf maakt er ook vaak een groter probleem van dan veel andere zonden. Mensen mogen niet aan het Avondmaal bijvoorbeeld. Terwijl mensen die ruzie hebben met elkaar wel gewoon naast elkaar aan het Avondmaal kunnen zitten. dominees die samenwonen met iemand van een ander geslacht worden ontslagen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 529 Geplaatst gisteren om 13:04 Rapport Share Geplaatst gisteren om 13:04 4 minuten geleden zei Paulus888: Nou, God maakt er wel vaak problemen van. Andere zondes kan je afkopen met een offer, maar bij een man liggen zoals je bij een vrouw zou doen zou je op stenigen komen te staan T' is niet alleen homo's, ook overspelige hetero's moesten gestenigd worden. Zie de overspelige vrouw die de farizeeën bij christus brachten. 6 minuten geleden zei Paulus888: De kerk zelf maakt er ook vaak een groter probleem van dan veel andere zonden. Mensen mogen niet aan het Avondmaal bijvoorbeeld. Terwijl mensen die ruzie hebben met elkaar wel gewoon naast elkaar aan het Avondmaal kunnen zitten. Elke zonde zou gelijk behandeld moeten worden omtrent het avondmaal, ja we blijven zondaars maar wie de zonde gaat goedpraten moet buitengesloten worden zo simpel is het. 9 minuten geleden zei Paulus888: dominees die samenwonen met iemand van een ander geslacht worden ontslagen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En terecht een dominee heeft een vb functie en wordt net als elk ander op dezelfde maatstaf beoordeeld bekeer u en anders byby. Zo hoort het ook bijbels gezien, ieder mens kan met bepaalde zonden worstelen en strijden dat is het probleem niet. Maar het goedpraten is wel een probleem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 60 Geplaatst gisteren om 13:26 Rapport Share Geplaatst gisteren om 13:26 20 minuten geleden zei Thinkfree: T' is niet alleen homo's, ook overspelige hetero's moesten gestenigd worden. Zie de overspelige vrouw die de farizeeën bij christus brachten. Elke zonde zou gelijk behandeld moeten worden omtrent het avondmaal, ja we blijven zondaars maar wie de zonde gaat goedpraten moet buitengesloten worden zo simpel is het. En terecht een dominee heeft een vb functie en wordt net als elk ander op dezelfde maatstaf beoordeeld bekeer u en anders byby. Zo hoort het ook bijbels gezien, ieder mens kan met bepaalde zonden worstelen en strijden dat is het probleem niet. Maar het goedpraten is wel een probleem. Als jij gelijk zou hebben dan zou de kerk nu enkel met goede en heilige mensen zijn. Wel enorm saai, want beetje buiten de lijntjes kleuren is juist leuk.. En dan zouden de kerken ook erg leeg zijn. Maar men wijst altijd op Jezus die voor de zonden gestorven is. Daarom hoeven andere "zondige" mensen ook niet weg, dus waarom homos en lesbos en bios wel? Ik snap de tweematenmeterigheid gewoon niet zo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst gisteren om 13:50 Rapport Share Geplaatst gisteren om 13:50 1 uur geleden zei Paulus888: Sommige mensen willen van de Bijbel en diens God een soort leuk en lief wezentje maken. Ontdaan van alle, in onze ogen, vreemde en ergerlijke zaken. Dan krijg je dat mensen esoterisch gaan Bijbellezen. Er staat A, maar er word G mee bedoeld.. Voor de Bijbel zijn lesbische en homoseksuele mensen een zonde. Maar de Bijbel heeft dan ook geen kennis van hersenstructeren, van testosteron teveel of te weinig etc. Dus die zagen de gedragingen van homoseksuelen en dachten dat het enkel gedrag was. Maar het is gelukkig voor wie ogen heeft om wetenschap te lezen en hersenen om wetenschap te begrijpen duidelijk dat homoseksualiteit en heteroseksualiteit hetzelfde is. Hen dus iets verwijten is onnodig. Mensen die zich houden aan een 2500 jaar oud Boek zonder de kennis van vandaag de dag valt pas wat te verwijten. Tevens zou de "zonde" van een homoseksueel niet anders moet zijn dan zonden van heteroseksuelen. Er is geen mens die perfect is. Helemaal mee eens. Helaas zijn er veel gelovigen die de Bijbel letterlijk nemen en zien als Gods Woord. Dan ligt het toch anders en we weten niet in welke handen Milou is gevallen. Ook zijn er gelovigen die bij jouw tekst op een hartje klikken en elders geen enkele moeite hebben om uit te dragen dat homo's niet voor de kerk mogen trouwen. Tsja, wat moet je daar dan mee? 🤥 Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 529 Geplaatst gisteren om 15:02 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:02 1 uur geleden zei Paulus888: Als jij gelijk zou hebben dan zou de kerk nu enkel met goede en heilige mensen zijn. Wel enorm saai, Voor jou allicht spreek voor jezelf. 1 uur geleden zei Paulus888: want beetje buiten de lijntjes kleuren is juist leuk.. Enorm lelijk en ik vind dat totaal niet leuk. 1 uur geleden zei Paulus888: En dan zouden de kerken ook erg leeg zijn. Kerk moet dan ook voor kwaliteit gaan en niet kwantiteit. 1 uur geleden zei Paulus888: Maar men wijst altijd op Jezus die voor de zonden gestorven is. Tuurlijk zodat jij en ik ook met de zonde geholpen worden om ervan af te komen niet om erin te blijven hangen. 1 uur geleden zei Paulus888: Daarom hoeven andere "zondige" mensen ook niet weg, dus waarom homos en lesbos en bios wel? Ik snap de tweematenmeterigheid gewoon niet zo. Heb ik al eerder gezegd met een zonde of zonden worstelen en strijden is één ding, zonden gaan goedpraten is wat anders. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 60 Geplaatst gisteren om 16:15 Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:15 59 minuten geleden zei Thinkfree: Voor jou allicht spreek voor jezelf. neen, ik heb het over de gevolgen die het geeft als iedereen doet zoals jij zegt. Iedereen met zonden moet eruit volgens dat idee.. Dus iedereen. Want mensen die denken zonder zonden te zijn zijn arrogant narcistisch en dat is ook een zonde. 1 uur geleden zei Thinkfree: Enorm lelijk en ik vind dat totaal niet leuk. dan ben jij een saaie gast die graag wil dat er 1000000 in een dozijn mensen zijn? Ik heb me vaak afgevraagd over Jezus zijn zondeloosheid. In zijn jeugd moet het dan een enorm irritant mannetje zijn geweest. Zonde is juist leuk. En dan heb ik het over de kleine dingen. Niet over moord of overspel. Beetje elkaar plagen bijvoorbeeld wat kinderen doen. Zou Jezus een schijnheilig mannetje geweest zijn die alles verpeste (je tas ligt op het dak!). "Meester, Ronald heeft op het bord geschreven!".. 1 uur geleden zei Thinkfree: Kerk moet dan ook voor kwaliteit gaan en niet kwantiteit. Dan was de Kerk in het begin niet zo groot geweest. En zou die nu weg zijn geweest. Juist het feit dat iedereen er kon komen maakte de Kerk een grote macht in de Wereld. En dat voor zonden Jezus gestorven zonder dat je daar nog iets voor moest doen. 1 uur geleden zei Thinkfree: Tuurlijk zodat jij en ik ook met de zonde geholpen worden om ervan af te komen niet om erin te blijven hangen. Houden van iemand lijkt me geen zonde. Dat het dan iemand van dezelfde kant is maakt voor de liefde niet uit. Mensen die daarmee "geholpen" worden krijgen op de plek van de liefde leegte. En nogmaals, dit kan iedereen zelf zien bij hersenscans. Waar de schrijvers van de Bijbel nog geen kaas van gegeten hadden. 2 uur geleden zei Dat beloof ik: Helemaal mee eens. Helaas zijn er veel gelovigen die de Bijbel letterlijk nemen en zien als Gods Woord. Dan ligt het toch anders en we weten niet in welke handen Milou is gevallen. Ook zijn er gelovigen die bij jouw tekst op een hartje klikken en elders geen enkele moeite hebben om uit te dragen dat homo's niet voor de kerk mogen trouwen. Tsja, wat moet je daar dan mee? 🤥 klopt. Ik geloof dat die persoon denkt dat het huwelijk persoonlijk door God uitgevonden is. Dat beloof ik reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 529 Geplaatst gisteren om 16:31 Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:31 6 minuten geleden zei Paulus888: neen, ik heb het over de gevolgen die het geeft als iedereen doet zoals jij zegt. Iedereen met zonden moet eruit volgens dat idee.. Dus iedereen. Want mensen die denken zonder zonden te zijn zijn arrogant narcistisch en dat is ook een zonde. Lul toch niet zo uit je nek man, mensen zonder zonde bestaan niet op Christus na maar dat was het punt ook niet begrijp niet waarom je wederom met dit kul argument komt. 6 minuten geleden zei Paulus888: dan ben jij een saaie gast die graag wil dat er 1000000 in een dozijn mensen zijn? Wat een onzin, dat maak jij ervan. Iemands karakter staat los van goed of kwaad ieders karakter is uniek. De zonde maakt het er niet mooier op. 8 minuten geleden zei Paulus888: Ik heb me vaak afgevraagd over Jezus zijn zondeloosheid. In zijn jeugd moet het dan een enorm irritant mannetje zijn geweest. Zonde is juist leuk. En dan heb ik het over de kleine dingen. Niet over moord of overspel. Beetje elkaar plagen bijvoorbeeld wat kinderen doen. Zou Jezus een schijnheilig mannetje geweest zijn die alles verpeste (je tas ligt op het dak!). "Meester, Ronald heeft op het bord geschreven!". Wat jij beschrijft is dan ook geen zonde, zonde is overtreding van de 10 geboden. Beetje plagen, grapjes maken hoort er bij zolang het ook gezond blijft. 10 minuten geleden zei Paulus888: Dan was de Kerk in het begin niet zo groot geweest. En zou die nu weg zijn geweest. Juist het feit dat iedereen er kon komen maakte de Kerk een grote macht in de Wereld. En dat voor zonden Jezus gestorven zonder dat je daar nog iets voor moest doen. In het begin was er gewoon ontzettend veel kwaliteit. 11 minuten geleden zei Paulus888: Houden van iemand lijkt me geen zonde. Dat het dan iemand van dezelfde kant is maakt voor de liefde niet uit. Mensen die daarmee "geholpen" worden krijgen op de plek van de liefde leegte. En nogmaals, dit kan iedereen zelf zien bij hersenscans. Waar de schrijvers van de Bijbel nog geen kaas van gegeten hadden. Je hebt verschillende manieren van houden van, op de juiste manier geen zonde. Zoals jij en anderen het willen "tegennatuurlijk" wel Op een hersenscan kun je niets anders zien dan wat Activiteit van bepaalde hersengebieden zowat. Wat wil je er mee bewijzen? Zonde is zonde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 60 Geplaatst gisteren om 16:40 Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:40 2 minuten geleden zei Thinkfree: Lul toch niet zo uit je nek man, mensen zonder zonde bestaan niet op Christus na maar dat was het punt ook niet begrijp niet waarom je wederom met dit kul argument komt. ik vind dat je nu ook zondig bezig bent met je manier van praten. Dus jij moet ook uit de kerk. 3 minuten geleden zei Thinkfree: Wat een onzin, dat maak jij ervan. Iemands karakter staat los van goed of kwaad ieders karakter is uniek. De zonde maakt het er niet mooier op. 3 minuten geleden zei Thinkfree: Wat jij beschrijft is dan ook geen zonde, zonde is overtreding van de 10 geboden. Beetje plagen, grapjes maken hoort er bij zolang het ook gezond blijft. dus jij denkt dat er maar 10 geboden zijn? Leviticus uit je Bijbel gesloopt? Citaat De 613 mitswot (voorschriften, enkelvoud mitswa) is een lijst met geboden en verboden die God volgens de gelovige Joden hen via de Thora (de eerste vijf boeken van de Tenach) gaf. Deze voorschriften vormen de kern van de halacha, de religieus-joodse regelgeving. Er zijn 248 geboden en 365 verboden.[1] De mitswot bestaan niet alleen uit misjpatiem of mitswot die we menselijkerwijs kunnen begrijpen, maar ook uit choekiem: mitswot waarvan wij de betekenis niet logisch kunnen verklaren, zoals de spijswetten en de besnijdenis. Ze dienen om de band tussen mensen en de Eeuwige te verstevigen. Ook de mitswot die vandaag niet meer in praktijk worden gebracht – zoals de mitswot die de Tempeldienst betreffen – moeten worden bestudeerd.[2] In dit artikel worden alle 613 voorschriften[bron?] letterlijk weergegeven, ingedeeld naar onderwerp en samengesteld uit de Misjna van Maimonides (ook met een acroniem aangeduid als De Rambam) met verwijzing naar de Bijbelteksten uit de Thora.[3] nl.wikipedia.org/wiki/613_mitswot Dus iedereen die zich niet aan de 613 geboden houdt moet de kerk uit volgens jouw redenering. 7 minuten geleden zei Thinkfree: In het begin was er gewoon ontzettend veel kwaliteit. Nou, dat betwijfel ik. Men kwam er vooral omdat christendom makkelijker was dan vele andere godsdiensten of sekten. Waar je zwaar aan jezelf moest werken. Plus de Kerk stond open voor slaven en vrouwen. 8 minuten geleden zei Thinkfree: Je hebt verschillende manieren van houden van, op de juiste manier geen zonde. Zoals jij en anderen het willen "tegennatuurlijk" wel Op een hersenscan kun je niets anders zien dan wat Activiteit van bepaalde hersengebieden zowat. Wat wil je er mee bewijzen? Zonde is zonde. Denk je dat homoseksualiteit en lesbianiteit enkel om het lichamelijke gaat? Want qua houden van is er geen verschil tussen welke seksualiteit ook. Geestelijk, lichamelijk en alles ertussenin. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten