Spring naar bijdragen

Elon Musk verandert van naam. Is hij de antichrist?

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei HJW5:

Toen Jezus onschuldig aan het kruis hing, zei hij niet: jullie zijn moreel onverdedigbaar.

Hij zei: Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.

Dat is een fundamenteel andere insteek.

Jezus' woorden veronderstellen dat zijn vervolgers handelden uit onwetendheid of verblinding. Bij terroristen is er sprake van een bewuste keuze om onschuldige mensen te schaden, wat het moeilijker maakt voor mij om hen onder dezelfde categorie te scharen. Jezus koos voor vergeving, maar dit sluit niet uit dat we rechtvaardigheid mogen nastreven en bescherming mogen bieden aan anderen. Het vergeven van daders betekent niet dat we geen actie mogen ondernemen om verder kwaad te voorkomen. Vergeving kan belangrijk zijn, maar het mag nooit een excuus worden om passief te blijven in het licht van onrecht. Sterker nog, het nalaten van actie om een dader te stoppen kan leiden tot verder leed, zowel voor het slachtoffer als voor potentiële toekomstige slachtoffers, alsook voor de passivist zelf. Het niet ingrijpen in het licht van onrecht zie ik als medeplichtigheid, wat morele verantwoordelijkheid met zich meebrengt. In veel situaties wordt passiviteit ten opzichte van kwaad door mij beschouwd als een vorm van zonde, omdat je daarmee indirect toestaat dat het kwaad blijft voortduren. Zodoende verword je zelf tot het onderwerp waarvoor vergeving nodig is, mocht dat al bestaan voor dergelijke lafaards.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind hem wel degelijk verdacht. Hij bemoeit zich wereldwijd met de politiek, hij werpt zich op als redder van de mensheid door de mensheid multi planetair te maken. Nu neemt hij zelfs de naam aan v

Openbaring 13:16 Het oefent dwang uit op alle mensen — de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven — om een merkteken op hun rechterhand of op hun voorhoofd te aanvaard

Natuurlijk niet. DE antichrist bestaat niet, maar is een groep mensen. 1 Joh 2: 18-22 stelt dat de iedereen die Jezus  niet erkent, antichrist is. Dat wordt nog eens herhaald in 1 Joh 4:3 en 2 J

36 minuten geleden zei Figulus:

Jezus' woorden veronderstellen dat zijn vervolgers handelden uit onwetendheid of verblinding. Bij terroristen is er sprake van een bewuste keuze om onschuldige mensen te schaden, wat het moeilijker maakt voor mij om hen onder dezelfde categorie te scharen. Jezus koos voor vergeving, maar dit sluit niet uit dat we rechtvaardigheid mogen nastreven en bescherming mogen bieden aan anderen. Het vergeven van daders betekent niet dat we geen actie mogen ondernemen om verder kwaad te voorkomen. Vergeving kan belangrijk zijn, maar het mag nooit een excuus worden om passief te blijven in het licht van onrecht. Sterker nog, het nalaten van actie om een dader te stoppen kan leiden tot verder leed, zowel voor het slachtoffer als voor potentiële toekomstige slachtoffers, alsook voor de passivist zelf. Het niet ingrijpen in het licht van onrecht zie ik als medeplichtigheid, wat morele verantwoordelijkheid met zich meebrengt. In veel situaties wordt passiviteit ten opzichte van kwaad door mij beschouwd als een vorm van zonde, omdat je daarmee indirect toestaat dat het kwaad blijft voortduren. Zodoende verword je zelf tot het onderwerp waarvoor vergeving nodig is, mocht dat al bestaan voor dergelijke lafaards.

Jezus greep niet in en was passief.......in het licht van onrecht.

Wat zegt die boodschap ?

Ook de Romeinen namen bewuste keuzes om onschuldige mensen te schaden. Geen verschil.

Ook de terroristen van heden zijn onwetend of verblind voor Gods Liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW5:

Jezus greep niet in en was passief.......in het licht van onrecht.

Wat zegt die boodschap ?

Ook de Romeinen namen bewuste keuzes om onschuldige mensen te schaden. Geen verschil.

Ook de terroristen van heden zijn onwetend of verblind voor Gods Liefde.

Afgezien van je prutserige oneliner-reacties, heb ik het volgende te melden: Mijn standpunt is dat extreem geweld, zoals terrorisme, gerechtvaardigde en extreme maatregelen vraagt om verdere schade te voorkomen. Ik ben bereid om harde acties te ondernemen om onschuldige levens te beschermen, zonder bang te zijn voor de morele implicaties die Jezus volgens jou stelt. Mocht het nodig zijn om mezelf of anderen te beschermen tegen terrorisme, dan gebeurt dat. Die kogel komt zonder twijfelen uit de loop, en de terrorist gaat neer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Het vergeven van terroristen terwijl zij doelbewust onschuldige levens nemen, voelt voor mij als moreel onverdedigbaar. Hier lijkt "no mercy" gerechtvaardigd vanuit het perspectief van zelfverdediging en het voorkomen van verder kwaad. Gevoelens van woede en vergelding zijn bij mij sterk aanwezig bij dergelijke daden. Overheden hebben de verantwoordelijkheid om terroristen te stoppen, inclusief het nemen van harde maatregelen. Maar wat als de overheid verzaakt?

Het is de verantwoordelijkheid van iedereen terroristen te stoppen. Dat het aan de overheid alleen zou zijn zie ik als een manier van het probleem ontwijken.

1 uur geleden zei Flawless victory:

Voor een Christen is “no mercy” geen begaanbare weg. 

Ik begrijp niet hoe je dat bedoelt als reactie op mijn post.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Flawless victory:

Bekeer je liever van je aanbidding van een politicus, nu het nog kan Aristarkos

Ik aanbid alleen Christus Jezus mijn Heer, ik weet niet waar je dit vandaan haalt.

Maar ik snap nu wel waarom jij eerder ergens schreef dat ik vast boos zou worden als ik zou weten wat jij zou weten ivm de mensen in mijn familie die stierven aan kanker.

Goed dat je het onthouden hebt, ik hoop je hier later nog over te spreken.

Jij bent blijkbaar bekend met de Sekte (de Trumpkliek).

Het is een sekte, noch een kliek, ook hier hoop ik je later nog over te spreken.

Ik sterf nog liever dan dat ik mijn ziel verkoop aan Trump. Ze mogen hun medbeds houden. En hun “moederschepen” en hun fake “Yeshua”.

Ook hier hoop ik je later nog over te spreken, hoe zeggen ze dat ook weer..? O ja, eenoog is koning in het land der blinden...

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is de verantwoordelijkheid van iedereen terroristen te stoppen. Dat het aan de overheid alleen zou zijn zie ik als een manier van het probleem ontwijken.

In gevallen van directe dreiging, wanneer er geen overheidsfunctionarissen aanwezig zijn om in te grijpen, is het m.i. gerechtvaardigd dat burgers zelf handelen om zichzelf of anderen te beschermen. Collectief handelen is noodzakelijk. Israël is een voorbeeld van een land dat de verantwoordelijkheid voor de bescherming van zijn burgers en de strijd tegen terrorisme serieus neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Flawless victory:

Een Christen is geboden zelfs zijn vijanden lief te hebben.

Lukas 22:35, 36 "En Hij zeide tot hen: Als Ik u uitzond, zonder buidel, en male, en schoenen, heeft u ook iets ontbroken? En zij zeiden: Niets. 36 Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard."

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Aristarkos:

Lukas 22:35, 36 "En Hij zeide tot hen: Als Ik u uitzond, zonder buidel, en male, en schoenen, heeft u ook iets ontbroken? En zij zeiden: Niets. 36 Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard."

Aristarkos

Je haalt weer lukraak een bijbelcitaat uit zijn context.  Je weet blijkbaar niet wat het betekent je kruis op te pakken en Hem na te volgen. Tot in de dood.  Ik hoop dan maar voor je dat je genoeg Donald Trump Golden Eagles hebt gekocht voor in je geliefde “gouden eeuw”.  Zelf koop ik liever goud van Jezus. Openbaring 3:18. 

54 minuten geleden zei Aristarkos:

Ik aanbid alleen Christus Jezus mijn Heer, ik weet niet waar je dit vandaan haalt.

Goed dat je het onthouden hebt, ik hoop je hier later nog over te spreken.

Het is een sekte, noch een kliek, ook hier hoop ik je later nog over te spreken.

Ook hier hoop ik je later nog over te spreken, hoe zeggen ze dat ook weer..? O ja, eenoog is koning in het land der blinden...

Aristarkos

Je zult mij hier later niet meer over spreken.  Maar je zult misschien wel je eigen bericht teruglezen en dan zien dat je tegen je eigen spiegelbeeld stond te spreken.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij Is André Hazes junior de antichrist. Hij heeft z'n naam veranderd in André Hazes (dus zonder junior) en 'André' lijkt ook heel erg op 'Anti'.

Dan de achternaam Hazes: dat is afgeleid van Hazias en dat weer van Mazias en dat weer van Messias. 

Hij heet dus eigenlijk gewoon Anti Messias.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Monachos:

Volgens mij Is André Hazes junior de antichrist. Hij heeft z'n naam veranderd in André Hazes (dus zonder junior) en 'André' lijkt ook heel erg op 'Anti'.

Dan de achternaam Hazes: dat is afgeleid van Hazias en dat weer van Mazias en dat weer van Messias. 

Andre staat voor Andere, de andere Jezus in de volksmuziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Als je het ziet is het duidelijk😀. En wat te denken van André Rieu. Dat moet natuurlijk Dieu zijn. Zoals ik al zei: het is een groep, wie weet hoe veel het er zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei HJW5:

Met alle respect, maar als ik zie hoe jij op Hamas reageert, dan is daar geen liefde te bekennen en viert het " no mercy" hoogtij.

Jij begrijpt nog niet het verschil tussen genade en wet en besef niet wat Verlossing inhoudt.  Ik acht wat Trump gaat doen -  vooropgesteld dat hij gaat uitvoeren wat hij en zijn groep al maar den zeggen dat ze gaan doen - gerechtvaardigd door de wet (van karma).   Dat staat echter lijnrecht tegen over de Verlossing door genade.   De zielen die door God gebruikt worden om de wet van karma aan anderen te voltrekken, zijn zelf ook nog zielen die onder de wet van karma zijn.   Ergo: God gebruikt de Antichrist. Dus ook Trump.  Maar dat wil niet zeggen dat Trump goed is. 

Trump : “ I am your justice and I am your retribution”……  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Maar dat wil niet zeggen dat Trump goed is.

Orange man bad... Jammer dat je er later niet meer over wilt praten, Opdat zij ziende zien, en niet bemerken, en horende horen, en niet verstaan...

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat christenen betreft is mijns inziens nu de grote vraag of ze voor de wet gaan en ze vasthouden aan hun gramschap en wraak blijven willen uitoefenen via de mens Trump, OF dat ze radicaal de Weg blijven volgen en voor de genade kiezen die van, in en uit Jezus Christus is.  Velen zouden in deze tijd afvallig worden, de grote afval. Trump weet er aardig wat te paaien.    Het is een hele listige kwestie, omdat het lijkt of Trump zo goed bezig is.  De Sekte roept echter om wraak en de personen die ze willen gaan arresteren en vermoorden worden naar hun zeggen voor militaire tribunalen gebracht in onder andere Gitmo (Guantanamo Bay).  Hen wacht dus hoogst waarschijnlijk geen eerlijk proces. Dit willen ze zo doen omdat volgens hun het rechtssysteem corrupt is.  
Kortom…wetteloosheid onder de dekmantel van gerechtigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat christenen betreft is mijns inziens nu de grote vraag of ze voor de wet gaan en ze vasthouden aan hun gramschap en wraak blijven willen uitoefenen via de mens Trump, OF dat ze radicaal de Weg blijven volgen en voor de genade kiezen die van, in en uit Jezus Christus is.  Velen zouden in deze tijd afvallig worden, de grote afval. Trump weet er aardig wat te paaien.    Het is een hele listige kwestie, omdat het lijkt of Trump zo goed bezig is.  De Sekte roept echter om wraak en de personen die ze willen gaan arresteren en vermoorden worden naar hun zeggen voor militaire tribunalen gebracht in onder andere Gitmo (Guantanamo Bay).  Hen wacht dus hoogst waarschijnlijk geen eerlijk proces. Dit willen ze zo doen omdat volgens hun het rechtssysteem corrupt is.  
Kortom…wetteloosheid onder de dekmantel van gerechtigheid.

De Senate Judiciary Committee (Senaatscommissie voor Justitie) is een van de belangrijkste commissies binnen de Amerikaanse Senaat. Zij speelt een centrale rol in de wetgevende en toezichthoudende processen die verband houden met juridische en grondwettelijke kwesties. De commissie bestaat uit senatoren en is een van de oudste commissies van het Congres. Tijdens de regeringen van Obama en Biden hebben Democraten belangrijke beleidsmaatregelen doorgevoerd op gebieden zoals gezondheidszorg, klimaatverandering, gendergelijkheid en burgerrechten. Deze maatregelen zijn naar mijn mening ronduit crimineel en misleidend te noemen, en ik hoop dat de verantwoordelijken achter de tralies belanden voor hun machtsmisbruik en het presenteren van fabeltjes als waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels een filmpje gezien op een kanaal dat door Trump wordt aanbevolen en waarnaar wordt gelinkt, genaamd EBS (emergency broadcast service). Oo de betreffende video is een Amerikaanse vlag te zien en gaat een alarm af waarna door een computerstem wordt gezegd dat met instemming van de overheid de komende 12 uur wapengebruik en misdaad, inclusief moord, is geoorloofd.    Hiermee is dus de mens der wetteloosheid geopenbaard.  Satanisten moeten altijd van te voren kenbaar maken wat ze gaan doen.  Dat schijnt een soort religieuze wet van hun te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Flawless victory:

Inmiddels een filmpje gezien op een kanaal dat door Trump wordt aanbevolen en waarnaar wordt gelinkt, genaamd EBS (emergency broadcast service). Oo de betreffende video is een Amerikaanse vlag te zien en gaat een alarm af waarna door een computerstem wordt gezegd dat met instemming van de overheid de komende 12 uur wapengebruik en misdaad, inclusief moord, is geoorloofd.    Hiermee is dus de mens der wetteloosheid geopenbaard.  Satanisten moeten altijd van te voren kenbaar maken wat ze gaan doen.  Dat schijnt een soort religieuze wet van hun te zijn.

Beste Fv,

Het komt op mij over dat je hier dag en nacht mee bezig bent en dat je je van alles wijs laat maken. Wat verwacht je nu dat er de komende 12 uur gaat gebeuren in Amerika? Geweld? Misdaad? Moord? Dat gebeurt daar elke dag. Echt, ik zit met verbazing je uitingen te lezen die richting een obsessie lijken te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Flawless victory:

Jij bent blijven hangen in the Purge... Dat kan niet anders. Uitdoen die joint en van de bank af is mijn advies.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Monachos:

Beste Fv,

Het komt op mij over dat je hier dag en nacht mee bezig bent en dat je je van alles wijs laat maken. Wat verwacht je nu dat er de komende 12 uur gaat gebeuren in Amerika? Geweld? Misdaad? Moord? Dat gebeurt daar elke dag. Echt, ik zit met verbazing je uitingen te lezen die richting een obsessie lijken te gaan.

Eerder maakte je er melding van hoeveel mensen je wel niet op je negeerlijst had staan en publiceerde je die namen.  Je vond dat zo lekker rustig en het bevredigde kennelijk je vlees om dat even mede te delen.   

Jij lijkt eerder zelf geobsedeerd te zijn met alles wat jou niet zint. Je blijkt het  voortdurend nodig te hebben om ad hominems op gelovigen uit te leven en alles en iedereen te becommentariëren en mensen te achtervolgen met dingen die ze eerder een keer openlijk gedeeld hebben, zoals bijvoorbeeld bij Figulus.  Die obsessie ben je kennelijk niet kwijtgeraakt in de tijd dat dit forum offline was. Voor die tijd was je ook al zo tegen alles en iedereen bezig.    Jammer joh, er was een tijd dat je beter bezig was, dat je zelf inhoudelijk met topics bezig was in plaats met al die ad hominems.  

Ik wens je een goede nachtrust toe en ik hoop in 2025  weer eens een Monachos tegen te komen die heeft geleerd de ad hominems achterwege te laten en die zijn negativiteit niet meer hoeft te botvieren op andere gelovigen en die mensen zoals Figulus niet meer achtervolgt met hun verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Figulus:

Jij bent blijven hangen in the Purge... Dat kan niet anders. Uitdoen die joint en van de bank af is mijn advies.

En jij bent verblind door je liefde voor Trump en je haat voor LHBTIQ+.  Ik trek mijn opmerking aan Monachos over zijn ad hominems aan jouw adres terug.  Jullie verdienen elkaars ad hominems.  Het punt ontgaat jullie dan ook volledig, jullie zien in spiegelen. En blijkbaar ben jij nog een drugsgebruiker ook, wat je reflecteert op de ander. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

En jij bent verblind door je liefde voor Trump en je haat voor LHBTIQ+.  Ik trek mijn opmerking aan Monachos over zijn ad hominems aan jouw adres terug.  Jullie verdienen elkaars ad hominems.  Het punt ontgaat jullie dan ook volledig, jullie zien in spiegelen. En blijkbaar ben jij nog een drugsgebruiker ook, wat je reflecteert op de ander. 

Ik ga vannacht op pad met een aangepaste Remington 700 long action, en ga op zoek naar LHBTIQ plussers. Ik zal ze leren met een joint tussen me lippen.

Dit oproepen tot geweld kan niet hier en wordt ook niet geaccepteerd. Je krijgt hiervoor een strafpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Figulus:

Ik ga vannacht op pad met een aangepaste Remington 700 long action, en ga op zoek naar LHBTIQ plussers. Ik zal ze leren met een joint tussen me lippen.

"De verdachte, die gemaskerd handelde onder invloed van drugs, had te voren op internetfora aangegeven met een vuurwapen 'op zoek te gaan' naar LHBTIQ-ers". 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Monachos:

Beste Fv,

@FlawIess victory is van het padje af en heeft ons hier al te kennen gegeven er later niet meer over te willen praten. Dat is ergens wel begrijpelijk, hij denkt dat propaganda de waarheid is en zal zijn ongelijk moeten bekennen. Dat zal zo gênant voor hem zijn dat we wel nooit meer iets van hem zullen horen.

Aristarkos

PS Hij heeft zelfs mijn vorige bericht (← link) niet begrepen gezien de like die hij gaf.

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Figulus:

Dit oproepen tot geweld kan niet hier en wordt ook niet geaccepteerd. Je krijgt hiervoor een strafpunt.

Wat een nonsens. Dat schrijven is enkel als parodie bedoeld op Flawless idee van the Purge. Het zal je sieren als je zaken es in context weet te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites