Thinkfree 528 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden Zojuist zei Paulus888: Leven is een chemisch proces. Dus als je lang genoeg wacht en de planeet word bestookt met kometen met daarop chemische dingen dan kan daar leven door ontstaan. Veel betrouwbaarder dan "God sprak en zie het was er"... Laten we dan het verhaaltje "God wil een relatie met de mens (waarom niet met een ander dier?) en daarom komt Gods Zoon op de Wereld om voor de zonden te sterven, opdat God de mens kan vergeven" maar helemaal buiten beschouwing laten.. Veel christenen denken "het leven is te ingewikkeld om zomaar ontstaan te zien (alsof wetenschap dit overigens zegt) dus onze God moet wel waar zijn"... Whahaha,.. die heeft het over sprookjes en bijgeloof. Nou dit is er één in ieder geval. Meschien moet jij maar een toontje lager zingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 131 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 24 minuten geleden zei Paulus888: Leven is een chemisch proces. Dat is een onbewezen aanname. Door te beginnen met de stelling "Leven is een chemisch proces" zet je een impliciete basis neer voor het betoog die alles wat volgt sterk kleurt. Dit is een voorbeeld van priming, waarbij een bepaalde aanname of framing invloed heeft op hoe de rest van de argumentatie wordt geïnterpreteerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 38 minuten geleden zei Thinkfree: Whahaha,.. die heeft het over sprookjes en bijgeloof. Nou dit is er één in ieder geval. Meschien moet jij maar een toontje lager zingen. waarom weer zo dom "misschien moet jij maar een toontje lager zingen"? Zelfs al zou er een God bestaan die alles gemaakt heeft, zoals het Universum, dan zegt het niks over de Joodse Godheid die uiteindelijk de Christelijke werd. Dat is wat ik wil zeggen. En die stappen maken gelovigen veel te snel "alles is te moeilijk voor ons te bevatten DUS God bestaat, DUS het is de Joods-Christelijke DUS Jezus is gestorven voor onze zonden DUS als je de naam Jezus aanroept dan sidderen de demonen DUS moet je tegen de UFO's Jezus roepen en dan verdwijnen de ufo's". Dat is gewoon magisch denken anno 2024.. Ik denk dat wetenschap voldoende heeft aangetoond dat je van "levenloze materie" "levende materie" kan maken. Dus als je een poeltje hebt met die ingrediënten en er komt een komeet met andere ingrediënten dan krijg je "levende materie".. vraagvoordewetenschap.be/p/thema_detail?c=962#:~:text=Die%20energie%20kwam%20bijvoorbeeld%20van,ging%20om%20primitieve%20eencellige%20organismen. Citaat Hoe dat precies gebeurde weten we nog niet volledig. We gaan ervan uit dat eenvoudige chemische verbindingen zich omvormden tot complexere structuren onder invloed van energie. Die energie kwam bijvoorbeeld van vulkanen, meteorieten, uv-straling of specifieke chemische omstandigheden in warmwaterbronnen op de zeebodem. Daaruit ontstonden de eerste zelfreproducerende vormen van leven. Het ging om primitieve eencellige organismen. Door de evolutie ontstonden steeds ingewikkeldere eencelligen en daarna meercellige organismen, waaronder planten en dieren. Dat leven voortkomt uit de dood is overigens een teken dat je er weinig van gelezen of gesnapt hebt.. Dus houdt je zelf maar gedeisd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 14 minuten geleden zei Paulus888: waarom weer zo dom "misschien moet jij maar een toontje lager zingen"? Zelfs al zou er een God bestaan die alles gemaakt heeft, zoals het Universum, dan zegt het niks over de Joodse Godheid die uiteindelijk de Christelijke werd. Dat is wat ik wil zeggen. En die stappen maken gelovigen veel te snel "alles is te moeilijk voor ons te bevatten DUS God bestaat, DUS het is de Joods-Christelijke DUS Jezus is gestorven voor onze zonden DUS als je de naam Jezus aanroept dan sidderen de demonen DUS moet je tegen de UFO's Jezus roepen en dan verdwijnen de ufo's". Dat is gewoon magisch denken anno 2024.. Ik denk dat wetenschap voldoende heeft aangetoond dat je van "levenloze materie" "levende materie" kan maken. Dus als je een poeltje hebt met die ingrediënten en er komt een komeet met andere ingrediënten dan krijg je "levende materie".. vraagvoordewetenschap.be/p/thema_detail?c=962#:~:text=Die%20energie%20kwam%20bijvoorbeeld%20van,ging%20om%20primitieve%20eencellige%20organismen. Dat leven voortkomt uit de dood is overigens een teken dat je er weinig van gelezen of gesnapt hebt.. Dus houdt je zelf maar gedeisd. Paulus de boskabouter heeft gesproken uit zijn grote sprookjesboek. En toen was het grote off-topic sprookje uit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 2 minuten geleden zei Thinkfree: Paulus de boskabouter heeft gesproken uit zijn grote sprookjesboek. En toen was het grote off-topic sprookje uit. Kan je er niet tegen Think"free"? Dat jouw "je hoeft maar Jezus tegen UFO's te roepen en ze sidderen" niet geloofd word en als magisch denken worden gelabeld? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden (bewerkt) 44 minuten geleden zei Figulus: Dat is een onbewezen aanname. Door te beginnen met de stelling "Leven is een chemisch proces" zet je een impliciete basis neer voor het betoog die alles wat volgt sterk kleurt. Dit is een voorbeeld van priming, waarbij een bepaalde aanname of framing invloed heeft op hoe de rest van de argumentatie wordt geïnterpreteerd. Waarom zou leven iets ander zijn dan een chemisch proces en wat is het dan wel volgens jou ? En dan uiteraard wel zonder onbewezen aannames, waar je zelf ook niets van wil hebben.0 Maar kennelijk heb je er geen enkele moeite mee om zelf wel onbewezen aannames te doen....: Citaat Het interesseert me geen kont wie er komt en beweert Christus te zijn. Wat deze persoon ook aan wonderen en tekenen zal verrichten, het liegt! Jezus is reeds gekomen en heeft de weg naar zaligheid gebaand door een wonder dat deze antichrist en duivel nooit zal kunnen doen. Begin er dan ook niet over tegen anderen. 18 uur geleden bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden Zojuist zei Paulus888: Kan je er niet tegen Think"free"? Dat jouw "je hoeft maar Jezus tegen UFO's te roepen en ze sidderen" niet geloofd word en als magisch denken worden gelabeld? Oké terug naar het topic, meschien moet jij beter gaan lezen. Ik heb nergens gezegd dat je er Jezus tegen moet gaan roepen. Kortom jouw manier van lezen is allesbehalve magisch te noemen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 1 uur geleden zei Thinkfree: Nee helaas, er zijn nog heel veel bijgelovigen die de evolutie voor waar houden. Die geloven bv dat leven voortkomt uit de dood. (Lijkt wel een vampire storie) Ja je verzint het niet, haha.. Helaas voor jou niet, want evolutie zegt niets over het ontstaan, alleen over de ontwikkeling van leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden Zojuist zei Dat beloof ik: Helaas voor jou niet, want evolutie zegt niets over het ontstaan, alleen over de ontwikkeling van leven. Meschien kan/wil @sjako deze berichten verplaatsen naar de juiste onderwerpen? Kunnen we daar verder babbelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 1 minuut geleden zei Thinkfree: 3 minuten geleden zei Dat beloof ik: Helaas voor jou niet, want evolutie zegt niets over het ontstaan, alleen over de ontwikkeling van leven. Meschien kan/wil @sjako deze berichten verplaatsen naar de juiste onderwerpen? Kunnen we daar verder babbelen. Waar het ook staat, dat verandert er niets aan dat evolutie niets zegt over het ontstaan, alleen over de ontwikkeling van leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 8 minuten geleden zei Thinkfree: Oké terug naar het topic, meschien moet jij beter gaan lezen. Ik heb nergens gezegd dat je er Jezus tegen moet gaan roepen. Kortom jouw manier van lezen is allesbehalve magisch te noemen. je hebt zelf een video gepost over iets waarvan de titel was "hearing Jesus" of zo. En je vond het interessant. Daar reageerde ik op, met dat het magisch denken is.. Als gelovige dacht ik ook zo, dat demonen sidderen bij de naam Jezus. Maar nu ik niet meer geloof (agnost ben ik) vind ik het dom dat ik zo geloofde. Alsof demonen reageren op een Westerse naam, terwijl de persoon zelf waarschijnlijk een Hebreeuwse naam had. Alsof demonen uberhaupt sidderen bij het horen van welke naam dan ook. Als ze al bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 2 minuten geleden zei Paulus888: je hebt zelf een video gepost over iets waarvan de titel was "hearing Jesus" of zo. En je vond het interessant. Daar reageerde ik op, met dat het magisch denken is.. Ja ik vind de gang van zaken interessant of het nou echt is of niet. (laat ik in het midden) Post ik video's of ze nou echt zijn of niet.( laat ik in het midden) Die veel weg hebben van bijbelse zaken. Of ze nou echt zijn of niet.( Laat ik in het midden). Mij boeit dat. (Althans enkel de bijbel gerelateerde zaken aangaande dit onderwerp.) Meschien begrijp jij het nu beter. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 131 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 1 uur geleden zei Dat beloof ik: Waarom zou leven iets ander zijn dan een chemisch proces en wat is het dan wel volgens jou ? En dan uiteraard wel zonder onbewezen aannames, waar je zelf ook niets van wil hebben.0 Maar kennelijk heb je er geen enkele moeite mee om zelf wel onbewezen aannames te doen....: Ik geloof dat God alles geschapen heeft. Ik kan dat niet empirisch bewijzen. Net zo min als er bewezen kan worden dat leven enkel een chemisch proces is. Ik heb geen problemen met aannames, maar poneer ze dan ook als zodanig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 15 uur geleden Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 3 uur geleden zei Thinkfree: Ja ik vind de gang van zaken interessant of het nou echt is of niet. (laat ik in het midden) Post ik video's of ze nou echt zijn of niet.( laat ik in het midden) Die veel weg hebben van bijbelse zaken. Of ze nou echt zijn of niet.( Laat ik in het midden). Mij boeit dat. (Althans enkel de bijbel gerelateerde zaken aangaande dit onderwerp.) Meschien begrijp jij het nu beter. o dat laat je in het midden? Maak dat the cat wise! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 2 uur geleden zei Figulus: Ik geloof dat God alles geschapen heeft. Ik kan dat niet empirisch bewijzen. Net zo min als er bewezen kan worden dat leven enkel een chemisch proces is. Ik heb geen problemen met aannames, maar poneer ze dan ook als zodanig. Verwijt anderen dan niet dat ze met onbewezen aannames komen..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 131 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 38 minuten geleden zei Dat beloof ik: Verwijt anderen dan niet dat ze met onbewezen aannames komen..... Dat is dan ook niet wat ik verwijt. Lezen is een kunst kerel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 1 uur geleden zei Paulus888: o dat laat je in het midden? Maak dat the cat wise! Ja dat laat ik in het midden. Aangenaam Cat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden Nog een mooi stukje en uitleg van een broeder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden Helemaal eens met shamoun. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 10 uur geleden zei Figulus: 10 uur geleden zei Dat beloof ik: Verwijt anderen dan niet dat ze met onbewezen aannames komen..... Dat is dan ook niet wat ik verwijt. Lezen is een kunst kerel. Onthouden wat je nog geen dag geleden schreef kennelijk ook: 15 uur geleden zei Figulus: 15 uur geleden zei Paulus888: Leven is een chemisch proces. Dat is een onbewezen aanname. 3 uur geleden bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten