Spring naar bijdragen

De propagandaboemerang

Aanbevolen berichten

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/schoof-sliep-tijdens-relnacht-door-noodoproepen-van-halsema-heen

Er werden verhalen verspreid die de paniek verder opdreven. Zoals dat hotels belaagd zouden worden. Daar bleek in de praktijk geen sprake van, agenten die op de meldingen afgingen vonden"nauwelijks tot geen mensen die dreigend voor de deur staan". Ook werd het verhaal verspreid dat er mensen 'gegijzeld' zouden worden, een bericht dat door diverse media werd overgenomen. Er bleek niets van waar.

Uit het feitenrelaas blijkt dat een deel van de beelden die werden verspreid helemaal niet uit Amsterdam kwamen. Eerder was al duidelijk geworden dat opnames verkeerd werden geïnterpreteerd. Zo werden wereldwijd beelden van gewelddadige relschoppers verspreid met het verhaal dat er Amsterdammers op te zien waren terwijl het in werkelijkheid om Israëlische hooligans ging die zich in de hoofdstad misdroegen.

Het is om te huilen en om te lachen.  In de media framen dat relschoppers Amsterdammers zouden zijn, nu blijken het Israëlische hooligans te zijn!    Precies zoals de zionisten thuis doen: framen en leugens verspreiden.   En koren natuurlijk op de molen van de extreemrechtse partijen in het kabinet.  Wilders' koren staat te bloeien. 

Maar het slaat als een boemerang terug bij de moslimhaters.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat een heerlijk rustig topic is dit geworden zeg!

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-propagandaboemerang Rondom de wedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv was er de afgelopen dagen veel geweld en ophef. Onze politici schilderden het om cynische

Het maakt niet uit, Frankrijk laat toch Israëliërs toe.  Die voetbalwedstrijd wordt gezellig met die 4000 agenten.  En dan is er ook nog eens een gala van een pro-Israël-organisatie die banden heeft m

1 uur geleden zei Hopper:

Er werden verhalen verspreid die de paniek verder opdreven. Zoals dat hotels belaagd zouden worden. Daar bleek in de praktijk geen sprake van, agenten die op de meldingen afgingen vonden"nauwelijks tot geen mensen die dreigend voor de deur staan".

Nauwelijks is niet niets en de rest is weer gauw vertrokken op de scooter. Die waren gewoon aan het rammelen aan de deur van Israëlische voetbalsupporters die daar verbleven. Alvast opnaaien, allemaal tactiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/12/het-grote-gelijk-van-israel-a4872701

De Nederlandse media hadden de afgelopen dagen de mond vol van de zogenaamd on-Amsterdamse Jodenhaat waarvan de voetbalsupporters van Maccabi Tel Aviv afgelopen week slachtoffer waren. Ik zal eerlijk zijn; ik heb niet eens meer de energie om de eenzijdige berichtgeving van de rellen hier te herhalen. Maar wát een onvoorstelbaar onvolledige verslaggeving was het, en wát een knap staaltje van recht praten wat overduidelijk krom is, en hoe listig om links en rechts ook nog wat te strooien met angstig makende opmerkingen over jongens op scooters die ‘hit-and-run’-acties uitvoeren op onschuldige Joden.

Vanuit retorisch opzicht is het mateloos interessant wat er gebeurt in een deel van de verslaggeving van de Maccabi-rellen in Amsterdam. Want terwijl de werkelijkheid haaks staat op het verhaal van onschuldige Israëliërs tegenover schuldige Jodenhaters, wordt dat laatstgenoemde narratief bijna unaniem omarmd. Dat de rellen in werkelijkheid een reactie waren op de schaamteloze provocaties van Israëlische supporters, die in goed Amsterdams schijt hebben aan Palestijnse en Arabische mensenlevens en naar onze hoofdstad kwamen om dit luidruchtig uit te dragen – dat lees ik nergens terug. 

Als de beelden van geweld verontwaardiging oproepen, dan moet u eens terugkijken naar wat eraan vooraf is gegaan. Israëlische supporters, onder wie veel aanhangers van de regering-Netanyahu, en ook veel oud-militairen die de beslissingen van die regering hebben uitgevoerd, liepen daags voor de wedstrijd tegen Ajax met honderden door de binnenstad van Amsterdam. Ze vielen naar verluidt een Marokkaanse taxichauffeur aan, trokken Palestijnse vlaggen van de muur, spuugden naar meisjes met hoofddoekjes. 

Langzamerhand ontwaakt Nederland uit de roes van moslimhaat.....

Als iets antisemitisch is, dan is het wel het voortdurende verband dat verschillende media leggen tussen de misdaden van Israël, en de Joodse identiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Hopper:

Israëlische supporters, onder wie veel aanhangers van de regering-Netanyahu, en ook veel oud-militairen die de beslissingen van die regering hebben uitgevoerd, liepen daags voor de wedstrijd tegen Ajax met honderden door de binnenstad van Amsterdam. Ze vielen naar verluidt een Marokkaanse taxichauffeur aan, trokken Palestijnse vlaggen van de muur, spuugden naar meisjes met hoofddoekjes. 

Dat is het? Een paar vlaggetjes, een auto en beetje spugen... Jij bent een echte hooligan.

Maar daar hebben ze in een Islamitisch land als Marokko toch een andere definitie aan gegeven:

Chaos breekt uit in Brussel nadat Marokko België verslaat op het Wereldkampioenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Als iets antisemitisch is, dan is het wel het voortdurende verband dat verschillende media leggen tussen de misdaden van Israël, en de Joodse identiteit.

Die media doen alleen maar wat Israël zelf wil dat wij doen. Zij noemt immers kritiek op haar beleid antisemitisme en stelt het dus gelijk aan Jodenhaat. Zij maakt zo zélf alle Joden directe vertegenwoordigers van haar beleid en dus medeverantwoordelijk. Zij wil dus duidelijk dat wij die connectie ook zo maken, anders zou ze dat zelf immers niet doen.

Begrijp me niet verkeerd, mijns inziens is die connectie vrij onzinnig en zijn de staat Israël en het Jodendom twee verschillende dingen. Er zijn zelfs ook Joden die Israël überhaupt niet als het bijbelse Israël erkennen. Maar ja, als Israël het zelf wil...

Link naar bericht
Deel via andere websites

* In veel kerken is eeuwenlang de betekenis van het land Israël, de stad Jeruzalem en de tempel in die stad genegeerd. Veel theologen hielden hun gemeenteleden voor dat het volk Israël met zijn land, stad en tempel door God waren afgeschreven, dat ze geen betekenis meer hadden, dat ze vervloekt waren en dat alle geestelijke zegeningen die God aan dit land, deze stad en het volk beloofd had, nu bestemd waren voor “de Kerk”.  De Kerk was het nieuwe Israël, het geestelijke Israël, en God had alleen nog bemoeienis met de Kerk. Er was alleen toekomst voor de kerk. Als men in deze kerken in de Bijbel over Israël of over Jeruzalem las, legde men dit uit alsof het ging over de Kerk. Als men in Psalmen over het land Israël en over Jeruzalem zong, legde men dit zo uit dat dit over de Kerk ging. 

Om de toekomst van Jeruzalem te kunnen begrijpen, moeten wij het verleden van Jeruzalem bestuderen. De Bijbel leert namelijk het herstel van Jeruzalem. Dat wil zeggen: wat geweest is, komt weer terug.  Al vele jaren is Jeruzalem de heilige stad voor Joden en Christenen. Joden, Christenen en Arabieren (islamieten) hebben vele malen gevochten om het bezit van de stad. Joden zeiden dat het hun stad was, omdat het sinds koning David de hoofdstad was geweest van hun vaderland. Christenen  zeiden dat het hun stad was, omdat het de stad was waar de Here Jezus geleden had en gestorven was.  Islamieten zeiden dat het hun stad was - weliswaar de derde heilige stad na Mekka en Medina - omdat Mohammed vanaf deze plaats op zijn paard naar de hemel zou zijn gereisd.  Jeruzalem is echter nooit de hoofdstad geweest van een ander volk dan alleen van het volk Israël.  De Arabische islamieten hebben beslist, dat de belangrijkste plaats in het huidige Jeruzalem - het oude tempelterrein - voor Joden “verboden gebied” is. Wat de ouderen nog uit de Tweede Wereldoorlog weten: de bordjes met “verboden voor Joden” geldt nog steeds voor Joden op de Tempelberg.

Jeruzalem is in de Bijbel een belangrijke stad. Dat blijkt wel uit het feit dat de naam Jeruzalem meer dan 800 keer voorkomt in het Oude - en Nieuwe Testament. Daarnaast komt de naam “Sion” als plaats van de tempel en als vervanger voor de naam Jeruzalem ook nog eens meer dan 150 keer voor in de Bijbel.*

Het islamitische antisemitisme wordt zoals ook in dit topic en een aantal andere topics te zien is,  helaas nog steeds ondersteund door sommige atheïsten, andersgelovigen en een aantal christenen. 

* Tekst samengesteld met behulp van brochure Het Licht des Levens, 58e jaargang, Nr 1, Oktober - November 2024.(waar geen copyright op heerst).

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Flawless victory:

De Arabische islamieten hebben beslist, dat de belangrijkste plaats in het huidige Jeruzalem - het oude tempelterrein - voor Joden “verboden gebied” is.

Alleen waar de Al-Aqsamoskee nu staat is zeer waarschijnlijk niet de plaats van de Tempel. Ik denk ook dat het zo is, want als je denkt dat het wel zo is (dus dat de Al-Aqsamoskee op de tempel plaats staat) heb je weer een reden voor conflict. Hoe hou je de mensen van de waarheid af? Verzin een conflict en laat ze elkaar uitmoorden, dan zijn ze te druk om op te letten wat er achter de schermen gebeurd... Divide et impera.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Die media doen alleen maar wat Israël zelf wil dat wij doen. Zij noemt immers kritiek op haar beleid antisemitisme en stelt het dus gelijk aan Jodenhaat. Zij maakt zo zélf alle Joden directe vertegenwoordigers van haar beleid en dus medeverantwoordelijk. Zij wil dus duidelijk dat wij die connectie ook zo maken, anders zou ze dat zelf immers niet doen.

Klopt.   Kritiek op Israel wordt gelijk gesteld aan antisemitisme.   Daarmee is het begrip antisemitisme aan inflatie onderhevig, het is een niets-zeggende term geworden.  En Israel stelt ook nog eens alle Joden verantwoordelijk voor de misdaden die Israel pleegt.

Citaat

Begrijp me niet verkeerd, mijns inziens is die connectie vrij onzinnig en zijn de staat Israël en het Jodendom twee verschillende dingen. Er zijn zelfs ook Joden die Israël überhaupt niet als het bijbelse Israël erkennen. Maar ja, als Israël het zelf wil...

Die connectie  is ook onzinnig.  Maar omdat het geframe't wordt benadeeld het wel alle Joden.   Voor mij als buitenstaander wordt het wel ingewikkeld.   Dat er Joden zijn die antizionistisch zijn is mij bekend.   Maar zionistische Joden zijn weer verdeeld in religieuze zionisten en niet-religieuze zionisten.  En zionistische Joden wonen weer zowel in Israel als daarbuiten.

Bekeken door een islamitische bril heb ik er begrip voor dat Joden als het ultieme kwaad wordt gezien.   Moslims hebben niks te maken met religieuze of nationalistische motieven van Joden/joden en/of christenen.    Voor hen is Jeruzalem een heilige stad en wordt de  Al-Aqsamoskee regelmatig onteerd door Joden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Aristarkos:

Alleen waar de Al-Aqsamoskee nu staat is zeer waarschijnlijk niet de plaats van de Tempel. Ik denk ook dat het zo is, want als je denkt dat het wel zo is (dus dat de Al-Aqsamoskee op de tempel plaats staat) heb je weer een reden voor conflict. Hoe hou je de mensen van de waarheid af? Verzin een conflict en laat ze elkaar uitmoorden, dan zijn ze te druk om op te letten wat er achter de schermen gebeurd... Divide et impera.

Aristarkos

Persoonlijk geloof ik dat die Al Aqsa moskee inderdaad moet verdwijnen en dat dit op vreedzame wijze zal gebeuren doordat veel Arabieren inzien en zich daarover uitspreken dat Jeruzalem ook volgens de Koran aan de Joden toebehoort.   Moslims hebben al Mekka en Medina.  Jeruzalem is ook volgens hun eigen Koran van de Joden.  Ik denk dat het de Antichrist zal lukken om de moslims ervan te overtuigen dat ze de Al Aqsa moeten opgeven.  

De grootste Joodse kranten maken er gewag van dat Trump de derde tempel zal bouwen.  Een voorbeeld https://israel365news.com/397766/midrash-hints-that-trump-will-return-glory-to-western-world-by-building-third-temple/

Een replica van de ark des verbonds staat ook in het huis van Trump in de VS.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* De Tempelberg in Jeruzalem is de enige plaats op aarde waar de God van de Bijbel wilde dat voor Hem een huis op aarde gebouwd zou worden en waar Hij zou wonen.  Psalm 132: 13-14:”De Heer heeft Sion verkozen en als woonplaats begeerd: Dit is voor altijd mijn rustplaats, hier verlang Ik te wonen.” Van de tempel zei later de Here Jezus  dat het het huis van Zijn hemelse Vader was. In de tempel van Salomo was “Gods aanwezigheid”, de “Sjekina”, de Geest van God, de Heilige Geest, de Geest van de profetie.  In de tempel was een vertrek dat de Allerheiligste plek op aarde was: het Heilge der Heiligen. Hier woonde God!  Hier lagen de twee stenen tafelen die Mozes ontvangen had. Dit was de plaats waar God luisterde naar de gebeden van Zijn volk.

De Tempelberg is de enige plaats in de Bijbel waar God al in een ver verleden aankondigde dat Hij er in de geestelijke nood van de mens zou voorzien (Genesis 22). De berg Moria wordt dan “makom” genoemd. In onze vertaling heet dat: plaats. We kennen dat woord bij Amsterdam; mokum, dat betekent toevluchtsoord.  De berg Moria zou het toevluchtsoord worden voor de Israëlieten, omdat daar de tempel gebouwd zou worden, 

De Tempelberg in Jeruzalem is de enige plaats in de gehele wereld waar God de offers van Zijn volk en van andere mensen aanvaardde. (Deuteronomium 12:10,11; 14:23; 16:2; 26:2). God en Jeruzalem en God en de tempel horen bij elkaar! God heeft Zich voor eeuwig verbonden met Jeruzalem en met de tempel in die stad! God kan en zal dit nooit herroepen. Jeruzalem is voor eeuwig - dus ook vandaag - de stad van God: de God van Abraham, Izaak en Jakob. Hij is de God van Israël. Dit is uniek. Dit dienen wij te accepteren en te respecteren. Dit dient een geloofspunt voor ons te zijn!

Jeruzalem is heel belangrijk voor de Joden.

1. Alleen in Jeruzalem en in en bij de tempel kunnen de Joden de Bijbelse feesten vieren die God hen opgedragen heeft: Pasen, Pinksteren en Loofhutten. Want alleen hier kunnen zij de voorgeschreven offers brengen. Alleen hier verschenen zij voor het aangezicht van God (Deuteronomiun 16:16). Nu er geen tempel meer is, kunnen de Joden de feesten niet vieren zoals God ze opgedragen heeft. Pas als er weer een tempel in Jeruzalem zal zijn, is dit weer mogelijk.

2. De gebeden die de Joden opzonden en opzenden zijn altijd gericht op de aardse woonplaats van God: de tempel(berg). Dit zien wij in de Bijbel ook bij Daniël. 

3. De inrichting van de synagogen is zo, dat de heilige arke (de Aron haKodesh) altijd gericht is op Jeruzalem en ook daar gebeden wordt in de richting van de tempel(berg).

4. Steeds bidden vrome Joden om de komst van de Messias in Jeruzalem en om de vestiging van Zijn Messiaanse vrederijk. Steeds bidden zij om de herbouw van de tempel in Jeruzalem, opdat de Messias zal komen en zij God weer kunnen dienen, zoals Hij gediend wil worden en zoals zij Hem vroeger dienden, toen zij nog niet over de hele wereld verstrooid waren. 

5. Steeds realiseren vele Joden zich, dat zij zonder Messias en zonder nieuwe tempel en in de verstrooiing onder de volken op aarde geestelijk verminkt zijn. Zoals de Joden indertijd in Babel zeiden, dat zij daar niets meer te zingen hadden - hoe zouden zij in een vreemd land liederen kunnen zingen die alleen in het beloofde land gezongen behoren te worden? (Psalm 137:4) Zo vergaat het de Joden nu eigenlijk ook. Ze zingen hun liederen, maar altijd met een ondertoon in mineur. Ze zingen vaak vrolijk en toch in mineur. 

6. Overal zijn Joden zich bewust dat zij Jeruzalem niet mogen vergeten. “Als ik jou vergeet, Jeruzalem laat dan mijn hand de snaren vergeten. Laat mijn tong aan mijn gehemelte kleven als ik niet meer denk aan jou, als ik Jeruzalem niet stel boven alles wat mij verheugt.” (Psalm 137:5,6)

7. Net zoals wij geloven dat wij in “de eindtijd” leven, zo geloven vrome Joden dit ook. Al duizenden jaren geloven zij, dat zoals God de wereld in zes dagen schiep en daarna een rustdag instelde, Hij de aarde 6000 jaar “werktijd” geeft en daarna het 7e 1000 jaar een periode van rust en vrede zal schenken.*

* Tekst samengesteld met behulp van brochure van stichting Het Licht des Levens, titel: “De Tempel in Jeruzalem”,  58e jaargang, Nr 1, Oktober - November 2024.(waar geen copyright op heerst).

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat zo te denken, als dat wat we verleden week hebben gezien een 'pogrom' was, dan stelden die pogroms eigenlijk helemaal niks voor.  Heeft iemand wel eens bedacht dat het Joodse verleden met die term belachelijk wordt gemaakt?   Het Joodse verleden blijkt dan schromelijk overdreven.......

Nog een mazzeltje dat ze het niet de Holocaust hebben genoemd met dat valse narratief. Want Holocaust bagatelliseren kan wel eens strafbaar zijn.  (Dat weet ik niet zo precies)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De propaganda is toch gewoon overal aanwezig en is daarom toch niet nodig verder te verspreiden? 

Stel u eens voor mensen als wij gewoon de originele taal als bron zouden nemen en daar consequent op vormen? Zonder al die wereldse zaken? Stel u eens voor! 

Oei wat een foute keuze lyrischgewijs bekeken

Mijn excuses haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Volgens de meerderheid van historici, archeologen en religieuze tradities stond de Joodse Tempel op de Tempelberg in Jeruzalem.

Dat weet ik natuurlijk ook. Alleen, dit kun je niet democratisch oplossen.

https://www.hope-of-israel.org/realsite.html

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...
Op 12-11-2024 om 08:33 zei Figulus:
Op 12-11-2024 om 00:29 zei Dat beloof ik:

Een belachelijke opmerking van iemand die weigert in te zien dat ook Joden hier schuld aan hebben.

Door dat te stellen wordt impliciet een rechtvaardiging gezocht voor antisemitisch geweld. Je manier van reageren draagt niet bij aan de-escalatie en vreedzaam samenleven, maar vergroot juist de afstand tussen groepen.

Nee, ik stel alleen dat de Joodse supporters ook schuld hebben.

Of vind je dat ik antisemiet ben omdat ik er op wijs dat de Joodse supporters ook verkeerde dingen deden?  

Link naar bericht
Deel via andere websites