Spring naar bijdragen

De 144.000 in Openbaringen


Aanbevolen berichten

Waar zijn deze mensen en die kinderen dan die voor de tijd van Jezus op aarde stierven ?

Die rusten in het graf (Hebr: Sjeool; Grieks: Hades). Degenen die zijn gestorven, zijn zich van niets bewust. Dat staat in Prediker 9:5,6,10. Jezus vergeleek de dood dan ook met slapen.

Beste Sanne69,

Prediker wordt vaak aangehaald door de verdedigers van de leer van de zielenslaap. Ik heb hier op een ander topic al een stukje over geschreven. Maar ik wil het je niet onthouden dus bij deze nog een keer op dit topic omdat ik zie dat het onderwerp ook binnen dit topic ter sprake komt:

Het leven hier op aarde daar gaat het om in de eerste hoofdstukken van prediker. Die passages gaan helemaal niet over wat zich na het aardse bestaan afspreelt, daarom lees je telkens weer dat deze gebeurtenissen zich: onder de zon afspelen. Maar toch trekt het WTG conclusies uit deze hoofdstukken van prediker om hun doctrines over wat er na de dood zich afspeelt met de mens te staven. Maar deze teksten gaan helemaal niet over het leven na de dood, maar over wat de mens waarneemt onder de zon(op aarde) als de mens sterft.

Toch citeert het WTG meestal alleen heel kort het stukje...de doden weten niets..etc... Los van de context lijkt dit een sterke bijbeltekst die hun doctrine dat de mens na de dood ophoudt te bestaan perfect zou staven....maar als je heel prediker leest zie je dat alle gebeurtenissen zich op aarde afspelen.. en deze specifieke tekst alleen maar gaat over wat Prediker waarneemt vh zichtbare sterven vd mens. Niet of de ziel/ geest naar God gaat. Dit komt pas in hoofdstuk 12 ter sprake!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In Genesis 1:2-3 lezen we: "In den beginne schiep God de hemel en aarde. De aarde nu was woest en ledig en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods (Heilige Geest) zweefde over de wateren. En God

Openbaring 14

1En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg Sion, en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen.2 En ik hoorde een geluid uit de hemel als het geluid van vele wateren en als het geluid van zware donder; en het geluid dat ik hoorde, was als van zangers die zichzelf op de harp begeleiden, spelend op hun harpen.3En zij zingen als het ware een nieuw lied vóór de troon en vóór de vier levende schepselen en de oudere personen; en niemand kon zich dat lied eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend, die van de aarde zijn gekocht.4Dezen zijn het die zich niet met vrouwen hebben bevlekt; ja, zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam,5en in hun mond werd geen onwaarheid gevonden; zij zijn zonder smet.

Dat speelt zich in de hemel af maar nu

6En ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen, en hij had eeuwig goed nieuws, om dat als blijde tijdingen bekend te maken aan hen die op de aarde wonen, en aan elke natie en stam en taal en elk volk,7en hij zei met een luide stem: „Vreest God en geeft hem heerlijkheid, want het uur van het oordeel door hem is gekomen, en aanbidt daarom Degene die de hemel en de aarde en [de] zee en [de] waterbronnen gemaakt heeft.â€

144000 koning priesters in de hemel die regeren over de aarde en mensen die Gods goedkeuring hebben.

Jezus sprak ook over een kleine en een grote kudde

en er zijn nog meer teksten die dit bevestigen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Openbaring 14

1En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg Sion, en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen.2 En ik hoorde een geluid uit de hemel als het geluid van vele wateren en als het geluid van zware donder; en het geluid dat ik hoorde, was als van zangers die zichzelf op de harp begeleiden, spelend op hun harpen.3En zij zingen als het ware een nieuw lied vóór de troon en vóór de vier levende schepselen en de oudere personen; en niemand kon zich dat lied eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend, die van de aarde zijn gekocht.4Dezen zijn het die zich niet met vrouwen hebben bevlekt; ja, zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam,5en in hun mond werd geen onwaarheid gevonden; zij zijn zonder smet.

Dat speelt zich in de hemel af maar nu

6En ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen, en hij had eeuwig goed nieuws, om dat als blijde tijdingen bekend te maken aan hen die op de aarde wonen, en aan elke natie en stam en taal en elk volk,7en hij zei met een luide stem: „Vreest God en geeft hem heerlijkheid, want het uur van het oordeel door hem is gekomen, en aanbidt daarom Degene die de hemel en de aarde en [de] zee en [de] waterbronnen gemaakt heeft.â€

144000 koning priesters in de hemel die regeren over de aarde en mensen die Gods goedkeuring hebben.

Jezus sprak ook over een kleine en een grote kudde

en er zijn nog meer teksten die dit bevestigen

Ok je houdt vol dat de grote schare niet in de hemel zal zijn, maar slechts op aarde zullen wonen(noemen jullie de 'aardse hoop' )

Laten we nu gaan spitten in Gods woord naar aanwijzingen om te checken of jullie wachttorengenootschap dit bij het rechte eind heeft.

-Eerste aanwijzing: Waar bevindt de troon van God en het Lam zich volgens de bijbel?

Volgens openb 4 vers 2 bevind de troon zich....in de hemel!!

Op naar de tweede aanwijzing:Waar bevindt zich de tempel?

Volgens openb 11 vers 19 en openb 14 vers 19 bevind de tempel zich ...in de hemel!!

Heeey opmerkelijk deze aanwijzingen want waar bevind de grote schare zich volgens openbaringen 7 vers 9?.....voor de Troon!!, en waar bevind die troon zich volgens openb 4 vers 2?..in de hemel.... ofwel 1+1= 2

En niet schrikken Antoon, maar lees ook eens openb 7 vers 15 , weer een opmerkelijke aanwijzing want in dit vers wordt gezegd dat de grote schare zich bevind in de Tempel,vóór de Troon ...en waar bevind de tempel zich volgens openb 11 vers 19?..:in de hemel beste Antoon!!

Ook hier geld 1+1=2

Uiteraard kan je de voorkeur geven om het WTG te geloven, maar ik denk dat de bijbel de autoriteit is in dit soort kwesties en niet de uitleg van een aardse/menselijke en dus per definitie feilbare organisatie.

Dus inderdaad als je alle door mij opgesomde aanwijzingen in de bijbel tegenkomt kun je inderdaad vaststellen dat de grote schare zich in de hemel bevind.

Dus terrecht lezen we in openb 19 vers 1

Hierna hoorde ik als een luide stem ener grote schare in de hemel zeggen:

Dus ik heb genoeg bijbelse aanwijzingen om aan te nemen dat de grote schare zich in de hemel bevind en niet op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Mag ik, geheel terzijde, opmerken dat het wel mooi is hoe serieus hier een discussie gevoerd wordt zonder een spatje relevantie? En dat bedoel ik op geen enkele wijze negatief. Ik vind dat oprecht mooi, dit soort discussies met nul komma nul impact op de werkelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar als je heel prediker leest zie je dat alle gebeurtenissen zich op aarde afspelen.. en deze specifieke tekst alleen maar gaat over wat Prediker waarneemt vh zichtbare sterven vd mens. Niet of de ziel/ geest naar God gaat. Dit komt pas in hoofdstuk 12 ter sprake!

Wat is volgens jou dan het verschil tussen de geest (Hebr: roeach) die volgens Prediker 12:7 terugkeert naar God en ziel (Hebr.: nefesj) die volgens Ezechiel 18:4 "zal sterven"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar als je heel prediker leest zie je dat alle gebeurtenissen zich op aarde afspelen.. en deze specifieke tekst alleen maar gaat over wat Prediker waarneemt vh zichtbare sterven vd mens. Niet of de ziel/ geest naar God gaat. Dit komt pas in hoofdstuk 12 ter sprake!

Wat is volgens jou dan het verschil tussen de geest (Hebr: roeach) die volgens Prediker 12:7 terugkeert naar God en ziel (Hebr.: nefesj) die volgens Ezechiel 18:4 "zal sterven"?

De sleuteltekst is math 10 vers 28 waarin er duidelijk een onderscheid wordt gemaakt tussen het lichaam wat men kan doden, maar dit niet per definitie betekent dat de ziel dan ook dood is...opmerkelijke tekst als de mens alleen maar een ziel kan zijn.

En ook Elia liet de ziel terugkomen in het lichaam van een dood kind. Dus ook daar zie je een onderscheid tussen het lichaam en de ziel. 1 kon 17 vers 21.

Als een lichaam dood is schijnt de ziel nog ergens te zijn volgens deze 2 teksten.

En ook in openbaring wordt gesproken over de 'zielen onder het altaar' van mensen die om de naam van Jezus gedood zijn. Dus deze teksten lerend dat er na iemands lichamelijke dood iets blijft voortbestaan, en dat wordt hier in deze 3 teksten: de ziel genoemd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid