Spring naar bijdragen

De 144.000 in Openbaringen


Aanbevolen berichten

Volgens mij ken je de Bijbel niet goed. Mattheüs 24:29-30:

Terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven en de sterren zullen van de hemel vallen en de machten der hemelen zullen wankelen. En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid.

En volgens mij begrijp je ook de betekenis van het woord "teken" niet. En ook niet met welk doel dat gebruikt werd. En ook niet met wie Jezus over deze dingen sprak en waarom: enzovoorts.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In Genesis 1:2-3 lezen we: "In den beginne schiep God de hemel en aarde. De aarde nu was woest en ledig en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods (Heilige Geest) zweefde over de wateren. En God

Wanneer dan iemand tot u zegt: 'Ziet! Hier is de Christus', of: 'Daar!' gelooft het niet. Want er zullen valse Christussen en valse profeten opstaan, die grote tekenen en wonderen zullen doen ten einde, indien mogelijk, zelfs de uitverkorenen te misleiden. Ziet! Ik heb u van tevoren gewaarschuwd" (Matth. 24:23-25). Hieruit blijkt dat Christus' aanwezigheid niet op een aanwijsbare geografische plaats zichtbaar zal zijn. Daarom zijn degenen die beweren de wedergekomen Christus te zijn, of hem "hier" of "daar" gezien te hebben, òf misleid òf bedriegers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als Christus op de letterlijke wolken gezeten is, hoe kan elk oog hem dan zien? Als hij zichtbaar is in Australië, zal hij beslist niet tegelijkertijd zichtbaar zijn in Europa en de meeste andere delen van de aarde, ongeacht de hoogte waarop hij zich bevindt. Het feit dat Christus' tegenwoordigheid in verscheidene teksten in verband wordt gebracht met in figuurlijke zin gebruikte wolken, helpt ons te begrijpen dat zijn tegenwoordigheid onzichtbaar moet zijn, daar wolken niet bijdragen tot zichtbaarheid, zoals elke piloot of verkeersleider heel goed weet.

Wie zijn dan degenen die hem hebben doorstoken? Letterlijk werd dit door Romeinse soldaten gedaan, maar die zijn al lang dood (Joh. 19:23, 32-34). Deze woorden moeten dus een andere betekenis hebben. Jezus zelf verschaft de sleutel in zijn gelijkenis van de 'schapen en de bokken' wanneer hij zegt: "Voor zover gij het voor een der geringsten van deze broeders van mij hebt gedaan, hebt gij het voor mij gedaan" (Matth. 25:31-46). Dat natiën en afzonderlijke personen in deze twintigste eeuw Christus' discipelen op aarde mishandelen of 'doorsteken', wordt daarom beschouwd als 'doorstaken' zij Christus in deze periode van zijn onzichtbare tegenwoordigheid. En de ernst van wat zij hebben gedaan, zal hun duidelijk worden gemaakt, alsook wie hen oordeelt. Ja, "alle stammen van de aarde" zullen Christus' tegenwoordigheid en openbaring "zien" of verstandelijk onderscheiden door de plotselinge verandering van omstandigheden die over hen zal komen. Zij zullen gaan beseffen dat Christus heerst en oordeelt, maar niet ten gunste van hen. Zij zullen alle reden hebben om zich in droefheid te slaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze waarschuwing geldt de Joden, omdat zij nog op een Messias wachten van vlees en bloed die in hun midden zal opstaan, een Jood. Wel even binnen de context blijven.

Quote:
Op maandag 21 februari 2005 21:48:17 schreef Aimé het volgende:

Wanneer dan iemand tot u zegt: 'Ziet! Hier is de Christus', of: 'Daar!' gelooft het niet. Want er zullen valse Christussen en valse profeten opstaan, die grote tekenen en wonderen zullen doen ten einde, indien mogelijk, zelfs de uitverkorenen te misleiden. Ziet! Ik heb u van tevoren gewaarschuwd" (Matth. 24:23-25). Hieruit blijkt dat Christus' aanwezigheid niet op een aanwijsbare geografische plaats zichtbaar zal zijn. Daarom zijn degenen die beweren de wedergekomen Christus te zijn, of hem "hier" of "daar" gezien te hebben, òf misleid òf bedriegers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christus is God zelf, Zijn heerlijkheid en macht zal heel de aarde verlichten. Je moet wel even beseffen dat we het hier over de Schepper van hemel en aarde hebben. De Christus die aan het kruis hing, hield door Zijn dragende kracht zelf de atomaire structuur van dat kruis bij elkaar. Als Hij komt met grote macht en heerlijkheid op aarde, wordt diezelfde aarde door Hem gedragen.

Met "zij die Hem hebben doorstoken" wordt het Joodse volk bedoelt. Zo is er ook een profetie in Zacharia over Christus als de geslagen herder, die zegt op de vraag "wat zijn dat voor wonden in uw zijde," "daar ben ik geslagen in het huis van mijn vrienden. "Uw huis" is een term die Jezus gebruikt voor het Joodse volk.

Van bijbelse profetie en interpretatie moet je nog veel leren.

Wees welkom op mijn site daarvoor:

http://www.christen-zijn.nl/Eindtijd-1.htm

Lees Handelingen 1:11. Maar bedenk wel dat Christus in heerlijkheid als God iets anders is als Jezus als Mens. Je moet niet alles door je menselijke beperkte bril bekijken.

Quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:08:21 schreef Aimé het volgende:

Als Christus op de letterlijke wolken gezeten is, hoe kan elk oog hem dan zien? Als hij zichtbaar is in Australië, zal hij beslist niet tegelijkertijd zichtbaar zijn in Europa en de meeste andere delen van de aarde, ongeacht de hoogte waarop hij zich bevindt. Het feit dat Christus' tegenwoordigheid in verscheidene teksten in verband wordt gebracht met in figuurlijke zin gebruikte wolken, helpt ons te begrijpen dat zijn tegenwoordigheid onzichtbaar moet zijn, daar wolken niet bijdragen tot zichtbaarheid, zoals elke piloot of verkeersleider heel goed weet.

Wie zijn dan degenen die hem hebben doorstoken? Letterlijk werd dit door Romeinse soldaten gedaan, maar die zijn al lang dood (Joh. 19:23, 32-34). Deze woorden moeten dus een andere betekenis hebben. Jezus zelf verschaft de sleutel in zijn gelijkenis van de 'schapen en de bokken' wanneer hij zegt: "Voor zover gij het voor een der geringsten van deze broeders van mij hebt gedaan, hebt gij het voor mij gedaan" (Matth. 25:31-46). Dat natiën en afzonderlijke personen in deze twintigste eeuw Christus' discipelen op aarde mishandelen of 'doorsteken', wordt daarom beschouwd als 'doorstaken' zij Christus in deze periode van zijn onzichtbare tegenwoordigheid. En de ernst van wat zij hebben gedaan, zal hun duidelijk worden gemaakt, alsook wie hen oordeelt. Ja, "alle stammen van de aarde" zullen Christus' tegenwoordigheid en openbaring "zien" of verstandelijk onderscheiden door de plotselinge verandering van omstandigheden die over hen zal komen. Zij zullen gaan beseffen dat Christus heerst en oordeelt, maar niet ten gunste van hen. Zij zullen alle reden hebben om zich in droefheid te slaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Over de 144.000 in Openbaring 7 en 14 is al veel te doen geweest. Jehovah's Getuigen behoorden in het begin allemaal tot die 144.000. Maar toen in het midden van de jaren dertig van de vorige eeuw er het er naar uit ging zien dat er méér dan 144.000 Jehovah's Getuigen (of Ernstige Bijbelonderzoekers, zoals ze zich toen noemden) zouden zijn op een gegeven ogenblik, zat men met een probleem. Pas toen is de leer op dit punt drastisch c.q. dramatisch veranderd en kwam de tweede president van het Wachttorengenootschap (J.F. Rutherford) met een "oplossing". Namelijk die van de "aardse en de hemelse hoop"; niet alle getuigen van Jehovah behoorden tot de 144.000, doch alleen de gezalfden met een hemelse hoop van na 1935. De overigen waren dus de "andere schapen" met de hoop op eeuwig leven op een paradijsaarde. De "vorsten", zij die tot de 144.000 behoren, zouden dus eens over deze aarde, samen met Jezus Christus, regeren. De "Johannes-klasse" en de "Jonadabs". Heel slim bedacht! Maar voor Jehovah's Getuigen het toppunt van wijsheid toen. Want gaat niet het licht niet steeds helderder schijnen, en dat te meer tot de dag volledig bevestigd is? Op dat congres toen nam men ook de naam Jehovah's Getuigen aan. Ik geloof dat die 144.000 bestaat uit 12.000 Joodse mensen, 12.000 uit twaalf stammen van Israël. Letterlijk! Nauwelijks één Jood weet nog uit welke stam hij is? Waar! Maar God weet het wél wie Hij kiest na de Opname in de Grote Verdrukking en dus tot deze goep mag behoren. Duidelijk is wel dat ten tijde van de Opname nog geen van die Joodse mensen tot geloof in Jezus Christus was gekomen, anders waren ook zij meegenomen in de Opname. En nú iets, wat niet veel mensen weten. In Openbaring 7 zijn de 144.000 gestitueerd op aarde, maar in Openbaring 14 zijn ze duidelijk in de hemel. Die 144.000 hebben dus, na de Opname van de Gemeente ook een soort opname gehad! Maar waar lees ik dat? Openbaring 12 vertelt over een vrouw, een "hemelkoningin", die we indentificeren als Israël (vergelijk dit met de dromen van Jozef in Genesis). Nu is die vrouw zwanger en baart een kind, een mannelijk wezen. Is dit de Here Jezus? Maar Jezus is toch niet in het midden van de Grote Verdrukking geboren? Ik ben er vast van overtuigt dat ook omdat die vrouw een groep Joden voorstelt, haar kind ook een groep Joden moet zijn, kleiner in aantal dan zijzelf. Het kan niet anders dan dat door dat mannelijke wezen, die zoon, de 144.000 wordt gesymboliseerd. In Openbaring 12 lezen we ook over de opname van de 144.000 in vers 5. Zodra de vrouw haar kind heeft gebaard wil de draak het kind verslinden, maar dat wordt weggerukt (Gr. harpadzo, weggerukt, haastig weggrissen, opnemen) naar God en zijn troon. Lees in dit verband ook eens Jesaja 66:5-9 waar over hetzelfde gesproken wordt.Ik was nimmer een van Jehovah's Getuigen, maar heb wel een omvangrijke bibliotheek met bijna al hun boeken (van 1944 tot 2003). Mijn studiebijbel is de Dake's Annotated Reference Bible. Wie de moeite neemt naar deze Bijbel te informeren zal er zeker zijn voordeel mee doen en er geen spijt van krijgen! www.dake.com

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ik weet dat dit topic meer dan anderhalf jaar oud is, maar ik had er toch nog weer een vraag over. Ik ben nog niet zo heel lang christen en ik ben ook nog maar pasgeleden begonnen met het lezen van de Bijbel. Op aanraden van velen heb ik toen besloten om bij het NT te beginnen. Zo kwam ik ook bij openbaringen uit en ik vond het echt een verschrikkelijk boek om te lezen.

God heeft de hele wereld lief en wil dat we er goed voor zorgen, maar uiteindelijk gaat Hij het allemaal weer vernietigen ?!

Maar goed, even terug naar de 144.000, want daar gaat dit topic over. Er staat dat eerste de 144.000 zullen worden opgenomen en daarna wordt er gesproken van een "tweede opstanding" waarbij "de rest" wordt opgenomen. Ik snapte het boek maar voor een heel klein deel, maar dit snapte ik helemaal niet. Waarom zou je persé bij die eerste 144.000 willen horen als er ook nog een tweede opstanding komt? Of zijn dat degenen die eerst op aarde gemarteld worden enz.?

Bovendien staat er dat alle 144.000 al vanaf het begin staan opgeschreven. Dan maakt het toch ook bar weinig uit wat je nog doet?

Ik snap er écht helemaal niks van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:51:07 schreef Joener het volgende:

Ik weet dat dit topic meer dan anderhalf jaar oud is, maar ik had er toch nog weer een vraag over. Ik ben nog niet zo heel lang christen en ik ben ook nog maar pasgeleden begonnen met het lezen van de Bijbel. Op aanraden van velen heb ik toen besloten om bij het NT te beginnen. Zo kwam ik ook bij openbaringen uit en ik vond het echt een verschrikkelijk boek om te lezen.

Misschien kan je beter zeggen dat het een verschrikkelijk moeilijk boek is om te lezen.

Quote:
God heeft de hele wereld lief en wil dat we er goed voor zorgen, maar uiteindelijk gaat Hij het allemaal weer vernietigen ?!

Nee...

Quote:
Maar goed, even terug naar de 144.000, want daar gaat dit topic over. Er staat dat eerste de 144.000 zullen worden opgenomen en daarna wordt er gesproken van een "tweede opstanding" waarbij "de rest" wordt opgenomen. Ik snapte het boek maar voor een heel klein deel, maar dit snapte ik helemaal niet. Waarom zou je persé bij die eerste 144.000 willen horen als er ook nog een tweede opstanding komt?

Omdat er van de mensen die bij de eerste opstanding horen geschreven staat dat zij niet meer geoordeeld zullen worden, zoals bij de tweede opstanding wel het geval is.

Quote:
Of zijn dat degenen die eerst op aarde gemarteld worden enz.?

Onder meer, denk ik zo.

Quote:
Bovendien staat er dat alle 144.000 al vanaf het begin staan opgeschreven. Dan maakt het toch ook bar weinig uit wat je nog doet?

Ik snap er écht helemaal niks van.

Er wordt in de bijbel (o.a. door Petrus) een aantal keren geschreven dat iedereen geroepen is en Jacubus schrijft dat we onze roeping vast moeten maken. Met andere woorden: we moeten doen waartoe we geroepen zijn. Dat je naam geschreven staat in het boek van het leven is kennelijk niet genoeg, want je moet zorgen dat je daar niet uit gewist zal worden. Tenminste, zo zie ik het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:56:03 schreef Levi het volgende:

Misschien kan je beter zeggen dat het een verschrikkelijk
moeilijk
boek is om te lezen.

ik bedoelde met deze zin dat ik het in eerste instantie een verschrikkelijk boek vond, maar als je gaat kijken wat er achter zit (waar ik nu dus mee bezig ben) wordt het idd een verschrikkelijk moeilijk boek.

Quote:
Nee...

Er daalt vuur neer uit de hemel... 1/3 van het land wordt vernietigd... enz. enz.

Natuurlijk wordt er daarna het Paradijs gemaakt, maar dat gaat dan blijkbaar wel ten koste van de aarde zoals die was.

Quote:
Omdat er van de mensen die bij de eerste opstanding horen geschreven staat dat zij niet meer geoordeeld zullen worden, zoals bij de tweede opstanding wel het geval is.

[/qoute] Ok... dat had ik gemist.

Er wordt in de bijbel (o.a. door Petrus) een aantal keren geschreven dat iedereen geroepen is en Jacubus schrijft dat we onze roeping vast moeten maken. Met andere woorden: we moeten doen waartoe we geroepen zijn. Dat je naam geschreven staat in het boek van het leven is kennelijk niet genoeg, want je moet zorgen dat je daar niet uit gewist zal worden. Tenminste, zo zie ik het.

Dat vind ik een prachtige uitleg!

Maar zie jij persoonlijk de 144.000 als een letterlijk of als een figuurlijk getal? God kan toch nooit zeggen: "Ja sorry, jij hebt fantastisch geleefd, maar je bent de 12.001e van jou stam, dus je moet nog even duizend jaar wachten voor je naar het paradijs mag."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:09:44 schreef Joener het volgende:

[...]

ik bedoelde met deze zin dat ik het in eerste instantie een verschrikkelijk boek vond, maar als je gaat kijken wat er achter zit (waar ik nu dus mee bezig ben) wordt het idd een verschrikkelijk moeilijk boek.

[...]

Er daalt vuur neer uit de hemel... 1/3 van het land wordt vernietigd... enz. enz.

Natuurlijk wordt er daarna het Paradijs gemaakt, maar dat gaat dan blijkbaar wel ten koste van de aarde zoals die was.

Er staan inderdaad een heleboel dingen in waarvan je kunt denken dat de dingen zoals we die nu kennen vernietigd zullen worden.

Maargoed, je moet natuurlijk wel kijken wat de betekenis daarvan is. Johannes zegt dat wat hem getoond wordt visioenen zijn. Het zijn dus kennelijk geen dingen die letterlijk gebeurd zijn of zullen gaan gebeuren.

Lees voor de aardigheid ook Lukas 10 vanaf vers 12 even na. knipoog_dicht.gif

Quote:
[...]

Dat vind ik een prachtige uitleg!

Maar zie jij persoonlijk de 144.000 als een letterlijk of als een figuurlijk getal? God kan toch nooit zeggen: "Ja sorry, jij hebt fantastisch geleefd, maar je bent de 12.001e van jou stam, dus je moet nog even duizend jaar wachten voor je naar het paradijs mag."

Ik zie het figuurlijk, omdat de bijbel met regelmaat getallen gebruikt om iets uit te drukken.

Daarbij: als het maar letterlijk 144.000 zullen zijn, dan was dat getal al vol tijdens de eerste christenperiode.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Levi zegt ; Ik zie het figuurlijk omdat de bijbel met regelmaat getallen gebuikt om iets uit te drukken

Daarbij ; als het maar letterlijk 144000 zullen zijn ,dan was dat getal al vol tijdens de eerte christen periode !

Ik sluit niet uit dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben Levi.

Heb jij voor jezelf ook wel eens over deze Hemelse roep na gedacht en hoe je deze roep kan herkennen in jezelf ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat dat de 144.000 het zegel dragen. Zij hebben dus een 'merkteken' van de Eeuwige ontvangen. In Efeze 4 staat:

'Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing.'

Dit is de NBV, in de SV staat dat men verzegeld is met de Heilige Geest. In ieder geval duidt de tekst er voor mij op dat de 144.000 verzegeld zijn met de Heilige Geest. De manier waarop ik geloof dat dit gebeurt, kun je terugvinden in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er van overtuigd dat iedere christen eerst wordt Weder Geboren voor dat hij door God getrokken kan worden tot de hemelse

bruids klasse of dit nu een leterlijk getal is van 144000 is of niet.

Ik heb hier het een en ander over gelezen in de onderstaande link die ik op internet heb gevonden bij vrije bijbel onderzoekers .

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

De enige voorwaarde is dat wij de christus volgen waar de geest ons leid,en niet waar mensen ons heen leiden .

Ef 3:14-17

Daarom buig ik mijn knieén voor DE VADER,aan wie elke familie in de hemel en op aarde haar naam te danken heeft .

Opdat Hij U overeen komstig de rijkdom van zijn heerlijkheid mag geven dat gij sterkt gemaakt wordt naar de mens die gij innerlijk zijt met kracht DOORMIDDEL VAN ZIJN GEEST.

Ja wij zouden door de Christus zelf gevoed worden door middel van de kracht van de heilige geest . (Joh 14;15-18,23)de geest der waarheid die de wereld niet kan ontvangen ,omdat ze hem niet ziet en niet kent , gij kent hem want hij blijf bij U en is In U )

daarom staat er in Ef 3;17: Dat de Christus door middel van uw geloof in uw hart woont met liefde dat GIJ GEWORTELD MOOGT ZIJN EN BEVESTIGD OP HET FUNDAMENT ,

Christus zelf is dit fundament zoals hij ook vertelde aan de Samaritaanse vrouw bij de bron .Johannes 4;7-14

Als wij hem om dit geestelijke water vragen zullen wij zelf een bron worden van leven gevend water .

Ja God is een geest en wie hem aanbidden moeten Hem met geest en waarheid aanbidden .

Joh 4:24

Het uur komt en is nu waarin de ware aanbidders de VADER "met GEEST" en waarheid zullen aan bidden ,ja want de Vader zoekt zulke mensen om Hem te aan bidden .

Doordat wij ons zelf direct enten "in de Christus" worden wij door middel van Hem geestelijk gevoed via de kracht van de Heilige Geest.

Johannes 15;1-7 > Ik ben de ware wijn stok een ieder die IN MIJ geënt is blijft veel vrucht dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:00:02 schreef mira het volgende:

Ik ben er van overtuigd dat iedere christen eerst wordt Weder Geboren voor dat hij door God getrokken kan worden tot de hemelse

bruids klasse of dit nu een leterlijk getal is van 144000 is of niet.

Ik heb hier het een en ander over gelezen in de onderstaande link die ik op internet heb gevonden bij vrije bijbel onderzoekers .

Dus... jij noemt google-mail 'vrije bijbel onderzoekers'? Typisch. Ik heb op die site niks over de H. Schrift gevonden.

Maar goed - ik geloof, dat het getal van de 144.000 symbolisch is. De Joodse teksten staan vól van symbolische getallen. Het boek Openbaring, de Apocalyps van Johannes, is zelfs een symbolisch boek. En voor de vrouwen onder ons is het maar beter ook. Anders komen zij namelijk nooit in de hemel. Dat staat namelijk in Apocalyps 8,1; "En toen het lam het zevende zegel opende, werd het stil in de hemel, wel een half uur lang..." Zeg nou zelf...

@ mira; wil je je profiel een beetje uitbreiden? Zo kan niemand er van die leuke b'rigjus in schrijven... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedoel je dat je de geplaatste link niet te openen is en dat je het niet kunt lezen ?

Ik heb deze link toe gestuurd gekregen weer van iemand die dit op het internet had ,ik wist niet dat je het niet kon openen ,ben niet zo goed met computers vrees ik ,Ha,ha

Mijn profiel " wel ik ben een vrije christen en behoor nergens toe ,geen een georganiseerde religie ,club ,of organisatie .

Gewoon vrij in Jezus ,en dat voelt grandioos .

Ik lees mijn bijbel en bid ieder dag om Gods geest om licht te ontvangen over alles wat hij mij wil laten zien,

Dit licht deel ik weer met andere, zoals staat in Math 5:14-16

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee; ik bedoel, dat als ik op die link klik, dat ik dan wordt uitgenodigd om lid te worden van gmail.com.

En je bedoelt dus, dat je gewoon vertelt wat jij denkt dat Gods Geest jou vertelt, zonder je te onderwerpen aan één of ander leergezag? Maw je gooit 2000 jaar christendom weg en begint helemaal opnieuw? Interessant...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik onderwerp mij alleen aan de Christus en aan de Almachtige Vader .

De bijbel laat ons keer op keer zien dat christenen zich door middel van de heilige geest lieten leiden en niet door de leer van mensen .Gal 3;14,23-29

De apostelen verwezen altijd direct naar de Christus als degene die geestelijk voed ja doormiddel van de geest en ze wezen niet naar hun zelf!

Dus voor mij geen Paus ,geen Dominee of Pastoor ,geen Mohamed of een CT Russel ,

Geen J Smith ,of enige andere groep mensen die beweren mij geestelijk te voeden .

Voor mij is er slechts één die mij voed en dat is "de Ware Herder"( Johannes 10:1-29 )ja dat is voor mij de Christus.

Johannes 14;15-17,23,26-28.

Hij voed ons door middel van zijn woord de bijbel en door het licht dat schijnt in de werking van de geest .Gal 4;6

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:07:22 schreef mira het volgende:
...

Inderdaad dat bedoel ik ,Ik onderwerp mij alleen aan de Christus en aan de Almachtige Vader .

De bijbel laat ons keer op keer zien dat christenen zich door middel van de heilige geest lieten leiden en niet door de leer van mensen .Gal 3;14,23-29

(Lukas 12:42) 42 En de Heer zei: „Wie is werkelijk de getrouwe, de beleidvolle beheerder, die door zijn meester over diens lichaam van bedienden zal worden aangesteld om hun te rechter tijd hun mate van voedselbenodigdheden te blijven geven?

Ik lees hier toch niet dat Christenen in de toekomst zo 'n beetje elk hun eigen 'self -made' aanbidding zouden samenstellen.

Voor mij kan deze tekst gelinkt worden aan de 144.000.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Aime ..er staat "WIE" is werkelijk de getrouw volle beheerder .

Dat is een vraag ,jullie beweren dat jullie zelfs al weten wie het is

eerst WAS HET ALLEEN "CT Russel" en daarna besloot Rutherford dat het een groep van 10 mannen moest zijn die van nu af aan het bestuurende lichaam zou heten ,en dat deze al reeds door God zelf zijn goed gekeurd ,hoe valt dat te bewijzen ?

Dat is in mijn ogen het verhaal van het kip en het ei !

WIE WAS ER HET EERST ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid