Spring naar bijdragen

Weten wat te doen en het niet doen...

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Paulus888:

Zelf vind ik het begrip Liefde hippie-achtig. In het echte leven zie je het niet terug, laat staan onvoorwaardelijk.

Liefde is heel wat anders dan een dansje met bloemen in je haar.

Het echte leven ? Of het leven op deze aardbol ?

Zie jij geen liefde terug ? Wat een treurig bestaan dan.

Heb je geen partner of kinderen waar je van houdt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blijf in de geest wandelen en je zult je niet aangetokken voelen voor zonde,  weet niet precies waar maar het staat in de Schrift, zo voel k mij Fundamenteel, ik oordeel verder noet over anderen

Hopper de zondeloze, geen fout in zijn vel, Hij preekt over deugd, maar doet het toch wel. Met handen zo schoon, wast hij stil zijn gezicht, Zijn spiegelbeeld fluistert: "Ach, niemand die ’t zie

Ik kijk wel uit, ik ga je niet voeren.   Je bent onverbeterlijk, maar ik koester niet de wens dat jij je verbeterd.

10 minuten geleden zei HJW5:

Liefde is heel wat anders dan een dansje met bloemen in je haar.

Het echte leven ? Of het leven op deze aardbol ?

Zie jij geen liefde terug ? Wat een treurig bestaan dan.

Heb je geen partner of kinderen waar je van houdt ?

Zoals je kan lezen heb ik het over Liefde. Niet over liefde.. Dus waarom je mijn privéleven erbij pakt snap ik niet..

Ik heb het uiteraard over de Liefde waar jij in gelooft. Als plaatsvervanger van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg niet de indruk dat Paulus888 een gezin heeft. Daarvoor is hij te actief op dit forum en dat zou betekenen dat hij zijn gezin verwaarloost. Of hij zich daar over wil uitlaten of niet is aan hem. Voor wat het waard is: ik heb ook geen gezin, vriendin of kinderen. Gaat ook niet gebeuren. Dat is mijn smalle weg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Monachos:

Ik krijg niet de indruk dat Paulus888 een gezin heeft. Daarvoor is hij te actief op dit forum en dat zou betekenen dat hij zijn gezin verwaarloost. Of hij zich daar over wil uitlaten of niet is aan hem. Voor wat het waard is: ik heb ook geen gezin, vriendin of kinderen. Gaat ook niet gebeuren. Dat is mijn smalle weg. 

Neen dat is de brede weg.

Want je hebt geen verantwoordelijkheden. Je kan gerust een dag zeggen "to hell with it." Een ouder moet hygiëne voorzien voor meer dan zichzelf, eten voor meer dan zichzelf. Daar kunt ge wel een slechte dag hebben, maar is geen excuus om er mee te blijven zitten of ze verhongeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Denk er echt eens over na:

Kunnen wij ECHTE Europese vluchtelingen en eigen volk nog alle zorg geven na die fascisten dat de IS veroorzaakte en ons tiental miljoen burgers rijker maakte? 

Als je niemand terugstuurt en die oorlogszuchtige politici blijft verkiezen, zijt ge weldra een groter kwaad dan de nazi he. 

Nederland koos gelukkig anders, GB ook al, wij eigenlijk ook.

Alle collaborateurs van Duitsland zijn historisch de fascisten gebleken en dat zal vandaag niet anders zijn. 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Kinderen, mannen en vrouwen zijn allemaal dezelfde mensen he. En wij zijn 1 mensheid

Moeilijk he, consequent zijn .... zolang je dat niet bent en maar wat zwetst zoals het je uitkomt, valt er met jou niet het praten 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is de brede weg.

Want je hebt geen verantwoordelijkheden. Je kan gerust een dag zeggen "to hell with it." Een ouder moet hygiëne voorzien voor meer dan zichzelf, eten voor meer dan zichzelf. Daar kunt ge wel een slechte dag hebben, maar is geen excuus om er mee te blijven zitten of ze verhongeren. 

Nee want ik heb m'n werk waar ik verantwoordelijk voor ben. Ik meld me niet ziek als ik niet echt ziek ben. Dus "to hell with it" is niet van toepassing. Jij doet nu net alsof ouder(s) worden iets is wat een mens nou eenmaal overkomt. Terwijl het (als het goed is) een persoonlijke en vooral bewuste keuze is om kindertjes op de wereld te zetten. En dus niet zoiets van 'oeps ik heb haar zwanger gemaakt. Nou laten we dan maar proberen er iets van te maken want ik ben tegen abortus.'

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Monachos:

Nee want ik heb m'n werk waar ik verantwoordelijk voor ben. Ik meld me niet ziek als ik niet echt ziek ben. Dus "to hell with it" is niet van toepassing. Jij doet nu net alsof ouder(s) worden iets is wat een mens nou eenmaal overkomt. Terwijl het (als het goed is) een persoonlijke en vooral bewuste keuze is om kindertjes op de wereld te zetten. En dus niet zoiets van 'oeps ik heb haar zwanger gemaakt. Nou laten we dan maar proberen er iets van te maken want ik ben tegen abortus.'

Dus uw werken rechtvaardigen u? Ge zijt ne goeie omdat ge zelfs ziek gaat werken is niet afkomstig van Hem en dat weet je zelf ook.

Ik hoop voor u dat je ooit dat handje rond uw vinger moogt voelen grijpen. Er is geen grotere liefde. Liefde is iets waarvoor je zonder twijfelen zou sterven, maar vooral iets waarvoor je wilt leven. 

Als ge leeft voor uw werk, bedenk dan dat als je vorig jaar gratis meubelen zou sleuren nu met meer dan 10K zou sleuren om anderen dat gewicht te laten verzetten. 

Wij zeggen hier: het zijn de zotten die werken. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Monachos:

ik heb geen gezin, maar ik snap de hele vraag gewoon niet.

Als ik het heb over dat ik Liefde niet zie in de Wereld, en het dan hebben over dat ik liefde met een kleine letter niet zou zien. Dat is gewoon of verkeerd gelezen (over de hoofdletter heengekeken) of gewoon doelpalen verschuiven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dus uw werken rechtvaardigen u? Ge zijt ne goeie omdat ge zelfs ziek gaat werken is niet afkomstig van Hem en dat weet je zelf ook.

Nee dat zeg ik niet. Jij zegt dat ik geen verantwoordelijkheden heb. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn werk en voor de mensen waar ik voor werk. Als ik me echt ziek voel meld ik me ziek; ik ga niet werken als ik me daar te ziek voor voel. Werken heeft m.i. niks met rechtvaardigen te maken maar met jezelf nuttig maken zodat je je steentje bijdraagt en je boterham verdient. Ik leef niet om te werken en werk is ook geen doel op zich maar wel nodig om de rekeningen te kunnen betalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Monachos:

Ik lees hier 1 Tessalonicenzen 4:11-12 en 2 Tessalonicenzen 3:10-12.

Ja maar daarvoor moet ge niet naar een werkgever gaan die u wijsmaakt dat ge zelfs ziek moet gaan werken hé. :)

Als ge voor 15 euro per uur werkt, mag je dat al moderne slavernij noemen als uw huishuur naar 1000 euro gaat en uw energiefactuur boven de 100 tikt. 

bewerkt door Fundamenteel
Werkgever niet - nemer
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ge voor 15 euro per uur werkt, mag je dat al moderne slavernij noemen als uw huishuur naar 1000 euro gaat en uw energiefactuur boven de 100 tikt. 

Een van de redenen waarom ik blijf waar ik zit.: met mijn kont op de fiets en de hond ernaast. Daar stop ik niet mee met in het vooruitzicht een verslechtering van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Monachos:

Werken is goed he. Corrupte mensenmoordenaars meer dan den helft afgeven die er wereldredder mee spelen (maar alles in verderf achterlaten) is minder goed. 

17 minuten geleden zei Figulus:

Een van de redenen waarom ik blijf waar ik zit.: met mijn kont op de fiets en de hond ernaast. Daar stop ik niet mee met in het vooruitzicht een verslechtering van zaken.

Dat ze maar eens beginnen met een basisinkomen. Iedereen evenveel en dezelfde sociale zekerheid. 

Wie werkt heeft dan gewoon meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites