Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Hermanos2:

Wil je nog een aanname? Ik lees dat de slang gemeenschap had met Eva en dat Kaïn daaruit voortkwam. Vandaar dat de bijbel zegt: And I will put enmity between you and the woman. And between your seed and her seed. Genesis 3:15 Wie is hier your seed? Kaïn? Zou een hoop verklaren. 

Wat je nu schrijft is wel een aanname.  Jouw aanname past overigens wel in het plaatje van Sitchin. Wat “de slang” genoemd wordt dat zijn bij Sitchin de Anunnaki oftewel de Nefilim wat betekent “zij die op de aarde neergeworpen zijn”.  De “goden” die zich “de dochteren der mensen tot vrouw namen”. In het geval van jouw aanname zou Kaïn half aardling half “god” (de Nefilim werden voor goden aangezien) zijn geweest.      Zou kunnen maar persoonlijk houd ik me liever aan de bijbeltekst zoals door mij genoemd en dan huisde er gewoon kwaad in Kaïn, want God zei niet voor niets tegen Kaïn dat Hij blij met hem zou zijn als hij goed deed en dat hij weerstand moest bieden aan het kwaad. En dat deed hij niet.  Ik vind de genoemde tekst uit Genesis 4 volkomen duidelijk. Een offer zonder offerbereidheid in het hart heeft geen zin.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, precies! Dat is toch ff andere koek dan -keer je andere wang toe- En lang leve de vrede en Liefde enzo. 

Deuteronomium 32: 39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht. 40 Voorwaar, I

Onzin. En die Sitchin was full of sh*t. Als 'God' Kaïn's offer gewoon had geaccepteerd zou Kaïn ook niet boos zijn geworden. God had blijkbaar een lievelingetje en dat was Abel. Zou ik ook pissig om z

1 minuut geleden zei Flawless victory:

Wat je nu schrijft is wel een aanname.  Jouw aanname past overigens wel in het plaatje van Sitchin. Wat “de slang” genoemd wordt dat zijn bij Sitchin de Anunnaki oftewel de Nefilim wat betekent “zij die op de aarde neergeworpen zijn”.  De “goden” die zich “de dochteren der mensen tot vrouw namen”. In het geval van jouw aanname zou Kaïn half aardling half “god” (de Nefilim werden voor goden aangezien) zijn geweest.      Zou kunnen maar persoonlijk houd ik me liever aan de bijbeltekst zoals door mij genoemd en dan huisde er gewoon kwaad in Kaïn, want God zei niet voor niets tegen Kaïn dat Hij blij met hem zou zijn als hij goed deed en dat hij weerstand moest bieden aan het kwaad. En dat deed hij niet.  Ik vind de genoemde tekst uit Genesis 4 volkomen duidelijk. Een offer zonder offerbereidheid in het hart heeft geen zin.

Ik schreef duidelijk erbij dat het om een aanname ging. De bijbel zegt namelijk nergens dat Eva gemeenschap heeft met de slang en zegt ook niet dat Kaïn een nakomeling is van de slang. Ik gaf een voorbeeld van een aanname. Zo is jouw tekst ook een aanname. 

Ik herhaal nog eens Hebreeën 11:4. Nu uit de Willibrordvertaling:

Door geloof bracht Abel een beter offer dan Kaïn...

Het enige wat je dus zou kunnen concluderen is dat Abel mogelijk een groter of sterker geloof had. Al het andere berust op aannames die niet door de tekst ondersteund worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik schreef duidelijk erbij dat het om een aanname ging. De bijbel zegt namelijk nergens dat Eva gemeenschap heeft met de slang en zegt ook niet dat Kaïn een nakomeling is van de slang. Ik gaf een voorbeeld van een aanname. Zo is jouw tekst ook een aanname. 

Ik herhaal nog eens Hebreeën 11:4. Nu uit de Willibrordvertaling:

Het enige wat je dus zou kunnen concluderen is dat Abel mogelijk een groter of sterker geloof had. Al het andere berust op aannames die niet door de tekst ondersteund worden. 

Nogmaals, de tekst in Genesis 4 laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Kaïn had kwaad in zijn hart.  Maar het is voor sommigen moeilijk om toe te geven dat ze daar jarenlang overheen gelezen hebben. 

wGod zei niet voor niets tegen Kaïn dat Hij blij met hem zou zijn als hij goed deed. God was niet blij met Kains offer dus heeft Kaïn geen goed maar kwaad gedaan.  God zei ook niet voor niets dat Kaïn weerstand moest bieden aan het kwaad. En dat deed hij niet.  Ik vind de genoemde tekst uit Genesis 4 volkomen duidelijk. Een offer zonder offerbereidheid in het hart heeft geen zin.  Je zou dat ook kunnen duiden als te weinig geloof hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Monachos:
11 uur geleden zei Hermanos2:

God haat bloedvergieten. Het is pure noodzaak. Zolang je dat niet begrijpt blijf je hangen in ideeën over bloeddorstige goden. 

Deuteronomium 32:

39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.

40 Voorwaar, Ik hef mijn hand ten hemelen zeg: Zowaar Ik in eeuwigheid leef:

41 Als Ik mijn bliksemend zwaard wet, en mijn hand grijpt naar het gericht, dan zal Ik wraak oefenen aan mijn tegenstanders, en vergelding brengen over wie Mij haten.

42 Ik zal mijn pijlen dronken maken van bloed, en mijn zwaard zal vlees verslinden: het bloed der verslagenen en der gevangenen, de harige hoofden der vijanden.

Ezechiël 39:

17 Gij nu, mensenkind, zo zegt de Here Here: zeg tot het gevogelte van allerhande gevederte en tot al het gedierte des velds: verzamelt u en komt, verenigt u van alle kanten bij het slachtoffer dat Ik voor u slacht, een groot slachtoffer, op de bergen van Israel; eet vlees en drinkt bloed.

18 Vlees van helden zult gij eten en bloed van de vorsten der aarde zult gij drinken; rammen, lammeren, bokken, stieren, alles mestvee van Basan.

19 Tot verzadiging toe zult gij vet eten, tot dronkenschap toe bloed drinken van het slachtoffer dat Ik voor u geslacht heb;

20 Ja, gij zult u aan mijn tafel verzadigen, aan paarden en ruiters, aan helden en allerlei krijgslieden, luidt het woord van de Here Here.

Ja, God heeft echt een hekel aan bloedvergieten.

Hemeltjelief wat een teksten. 🤨

Paarden en ruiters ???? Helden vorsten der aarde ???? 

Dat klinkt als kannibalisme. Is het metaforisch? Zoals Jezus wiens bloed wijn is en brood zijn lichaam ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Hermanos2:

Het enige wat je dus zou kunnen concluderen is dat Abel mogelijk een groter of sterker geloof had. Al het andere berust op aannames die niet door de tekst ondersteund worden

Ook het stukje uit Hebreeen is een aanname die niet door de tekst van Genesis wordt ondersteund.

1 uur geleden zei Monachos:

Goeie vraag. Ik heb het antwoord niet.

3 uur geleden zei Petra.:

Dat klinkt als kannibalisme. Is het metaforisch? Zoals Jezus wiens bloed wijn is en brood zijn lichaam ? 

Metaforisch of niet, het is duidelijk dat deze teksten niet van een vredelievende god komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Все цены (13)
Витальная пульпотомия (ампутация коронковой пульпы частичная) 7 200 ?
вид заболевания, а также степень его тяжести; сложность конкретно взятого медицинского случая; объем предстоящих стоматологических работ; разновидность используемых материалов https://www.amkdental.ru/promotions
Снятие зубного камня(отложений) и полировка в области 1-го зуба 100 ?
Лечения кариеса методом Icon 8 000 ?
+7 499 110-17-66 https://www.amkdental.ru/team

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-9-2024 om 07:17 zei Petra.:

Wees dankbaar dat je in een land leeft dat vrede kent, dat niet onderdrukt wordt door een meedogenloze, wrede tiran en dat je al zo lang deze tijd van vrede en vrijheid mag genieten, dat deze teksten je wezensvreemd overkomen. Genoeg volken hier die heel goed begrijpen wat hier wordt geprofeteerd en daadwerkelijk hopen op zijn bevrijding. Omdat al deze gruwelen en erger henzélf al zo lang aangedaan zijn.
Deze teksten zijn geen rustige gebeden van een peinzende theoloog over haar schrijftafel, met een goed glas wijn erbij. Het zijn heftige smeekbeden en uitingen van hoop, door iemand die onder verschrikkelijk veel leed en verlies de dood in de ogen kijkt. Misschien niet helemaal naar onze smaak, maar wel oprecht en door het leven getekend.

Citaat

Die oproep wordt gedaan aan de wilde vogels en dieren (vers 17). De profeet moet dit tegen hén zeggen. De gesneuvelde vijanden krijgen dus geen begrafenis, wat in die tijd een grote schande was, maar blijven op het slagveld liggen als voedsel voor de aaseters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Robert Frans:
Op 11-9-2024 om 07:17 zei Petra.:

Wees dankbaar dat je in een land leeft dat vrede kent, dat niet onderdrukt wordt door een meedogenloze, wrede tiran en dat je al zo lang deze tijd van vrede en vrijheid mag genieten, dat deze teksten je wezensvreemd overkomen. Genoeg volken hier die heel goed begrijpen wat hier wordt geprofeteerd en daadwerkelijk hopen op zijn bevrijding. Omdat al deze gruwelen en erger henzélf al zo lang aangedaan zijn.
Deze teksten zijn geen rustige gebeden van een peinzende theoloog over haar schrijftafel, met een goed glas wijn erbij. Het zijn heftige smeekbeden en uitingen van hoop, door iemand die onder verschrikkelijk veel leed en verlies de dood in de ogen kijkt. Misschien niet helemaal naar onze smaak, maar wel oprecht en door het leven getekend.

Desalniettemin: wraakzuchtige, bloeddorstige oorlogstaal. 
Oprecht? Vast wel.
Maar niet op vrede gericht, want dan had er een oproep gestaan om de wapens neer te leggen en vreedzaam als broeders en zusters verder te leven.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Oprecht? Vast wel.
Maar niet op vrede gericht, want dan had er een oproep gestaan om de wapens neer te leggen en vreedzaam als broeders en zusters verder te leven.  

Micha 4:3 is een oproep om de wapens neer te leggen.

3Hij zal recht doen tussen de vele volken en machtige naties tuchtigen, al wonen zij nog zo ver. Dan smeden zij hun zwaarden om tot ploegscharen en hun speerpunten tot snoeimessen; geen volk heft het zwaard meer tegen een ander en de oorlog leren zij niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dannyr:

3Hij zal recht doen tussen de vele volken en machtige naties tuchtigen, al wonen zij nog zo ver. Dan smeden zij hun zwaarden om tot ploegscharen en hun speerpunten tot snoeimessen; geen volk heft het zwaard meer tegen een ander en de oorlog leren zij niet meer. 

Micha 4 is een profetie over het Millennium. Een belofte.

1Eens zal de dag komen

dat de berg met de tempel van de HEER

rotsvast zal staan,

verheven boven de heuvels,

hoger dan alle bergen.

Volken zullen daar samenstromen,

2machtige naties zullen zeggen:

‘Laten we optrekken naar de berg van de HEER,

naar de tempel van Jakobs God.

Hij zal ons onderrichten, ons de weg wijzen,

en wij zullen zijn paden bewandelen.’

Vanaf de Sion klinkt zijn onderricht,

vanuit Jeruzalem spreekt de HEER.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dannyr:

Dat is geen oproep om, wapens neer te leggen. Micha 4 is een wens over de toekomst, waarin men hoopt op een groots Jeruzalem dat de baas is over de rest van de wereld.
Micha 5 : 13-14  Voorts zal Ik uw bossen uit het midden van u uitroeien, en Ik zal uw steden verdelgen. En Ik zal in toorn en in grimmigheid wrake doen aan de heidenen, die niet horen.
Dat klinkt niet als een oproep om wapens neer te leggen he? 
Denk dus goed na als je iets aanhaalt, want wie kaatst....

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Oprecht? Vast wel.

Nog niet inderdaad. Daar was het de tijd nog niet voor. Er was nog geen VN, er waren zelfs nog geen stabiele overheden met professionele politie- en krijgsmachten. Het was een tijd van veroveringen, wreedheid en totale vernietigingen. En ook nu zijn er oorlogen die je niet meer kunt oplossen met een simpele oproep tot vrede. Zo'n vredesoproep is namelijk alleen zinvol als het door iemand wordt verricht die bij alle betrokken partijen voldoende gezag daarvoor geniet en alle betrokken partijen voldoende belang hebben bij vrede.

Soms is oorlog nodig om vrede te stichten. Dat klinkt paradoxaal, maar zolang er kwaad is in de wereld, hebben we soms ook met materiale wapens ons ertegen te verdedigen. Totdat de tijd aanbreekt dat alle zwaarden tot ploegscharen worden gesmeed, alle kwade machten worden gebroken en de oorlog niet meer wordt geleerd. Maar die tijd is er nog niet. Nu nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is geen oproep om, wapens neer te leggen. Micha 4 is een wens over de toekomst, waarin men hoopt op een groots Jeruzalem dat de baas is over de rest van de wereld.
Micha 5 : 13-14  Voorts zal Ik uw bossen uit het midden van u uitroeien, en Ik zal uw steden verdelgen. En Ik zal in toorn en in grimmigheid wrake doen aan de heidenen, die niet horen.
Dat klinkt niet als een oproep om wapens neer te leggen he? 
Denk dus goed na als je iets aanhaalt, want wie kaatst....

Het is niet eens een wens, het is God zelf die spreekt..

En dan doen de gelovigen alsof God Liefde is..

Enkel als je kersen plukt uit de Bijbel kan je beweren dat de Bijbelse God liefde is. Ik weet nog goed dat ik eens in de kerk zat en we hadden net gelezen "zalig zijn zij die uw kinderen tegen de rotsen verpletteren" en dat we toen een psalm moesten zingen over de liefde van God voor de Joden...

Toen leefde ik echt in twee werelden..

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Paulus888:

Het is niet eens een wens, het is God zelf die spreekt..

En dan doen de gelovigen alsof God Liefde is..

Enkel als je kersen plukt uit de Bijbel kan je beweren dat de Bijbelse God liefde is. Ik weet nog goed dat ik eens in de kerk zat en we hadden net gelezen "zalig zijn zij die uw kinderen tegen de rotsen verpletteren" en dat we toen een psalm moesten zingen over de liefde van God voor de Joden...

Toen leefde ik echt in twee werelden..

Ik ken uiteraard dergelijke teksten maar het glas lijkt wel altijd half leeg bij sommigen😞

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Oprecht? Vast wel.

Ja, precies! Dat is toch ff andere koek dan -keer je andere wang toe- En lang leve de vrede en Liefde enzo. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dannyr:

Ik ken uiteraard dergelijke teksten maar het glas lijkt wel altijd half leeg bij sommigen😞

en bij anderen weer halfvol.. Ook al ligt het tegendeel recht voor hun neus, dan blijken ze toch alles positief te zien van hun God.. Zou dit in de Koran staan dan zou men ook alles als halfleeg zien.

3 minuten geleden zei Petra.:

Dit weet toch iedereen die de Bijbel een keer of misschien vaker gelezen heeft?

ik snap je verwarring niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Petra.:

Je kunt geen vrede hebben met het kwaad. Je kunt de haat niet liefhebben. Het is het één of het ander. En ik weet zeker dat als bijvoorbeeld jouw kinderen kwaad wordt aangedaan, je dan ook als een leeuwin ze zal verdedigen. Misschien dat je de daders (ooit) kunt vergeven en misschien maakt het je niet uit als ze jou uitschelden of slaan. Maar wee hun gebeente als ze ook maar in de buurt van jouw kinderen komen.

Ik weet zeker dat duizenden, miljoenen misbruikte, uitgebuite, mishandelde en vertrapte kinderen en volwassenen uitzien naar de dag van hun bevrijding, verlossing en genezing, de dag waarop God het oordeel zal vellen over hen die nietsontziend zoveel schade hebben aangericht. Als je je beseft wat voor onvoorstelbare gruweldaden er dagelijks aan alleen al zoveel kinderen en ook vrouwen worden verricht, dan begin je de teksten over Gods toorn denk ik al heel wat beter te begrijpen en misschien zelfs al meer te waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Robert Frans:

Je kunt geen vrede hebben met het kwaad. Je kunt de haat niet liefhebben. Het is het één of het ander. En ik weet zeker dat als bijvoorbeeld jouw kinderen kwaad wordt aangedaan, je dan ook als een leeuwin ze zal verdedigen. Misschien dat je de daders (ooit) kunt vergeven en misschien maakt het je niet uit als ze jou uitschelden of slaan. Maar wee hun gebeente als ze ook maar in de buurt van jouw kinderen komen.

Ik weet zeker dat duizenden, miljoenen misbruikte, uitgebuite, mishandelde en vertrapte kinderen en volwassenen uitzien naar de dag van hun bevrijding, verlossing en genezing, de dag waarop God het oordeel zal vellen over hen die nietsontziend zoveel schade hebben aangericht. Als je je beseft wat voor onvoorstelbare gruweldaden er dagelijks aan alleen al zoveel kinderen en ook vrouwen worden verricht, dan begin je de teksten over Gods toorn denk ik al heel wat beter te begrijpen en misschien zelfs al meer te waarderen.

houdt eens op man, met je theologisch geouwehoer...

Die God die zogenaamd liefde is en mensen komt veroordelen/beoordelen heeft zelf genocide op zijn naam staan (volgens het OT althans). Die moet geen mensen veroordelen die nog geen vlieg kwaad zouden doen.. Enkel mensen als Pot, Stalin en Hitler zouden veroordeeld kunnen worden door die Godheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Robert Frans:

Hoe bestaat het in vredesnaam dat je het hebt over misbruikte kinderen en vrouwen, waarbij de RK net zo vaak schuldig is als anderen.
En dan zegt dat je de teksten over Gods toorn (jawel, de God van de RK kerk) beter begrijpt....  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Paulus888:

houdt eens op man, met je theologisch geouwehoer...

Prima, wat jij wil.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hoe bestaat het in vredesnaam dat je het hebt over misbruikte kinderen en vrouwen, waarbij de RK net zo vaak schuldig is als anderen.
En dan zegt dat je de teksten over Gods toorn (jawel, de God van de RK kerk) beter begrijpt....  

Ook die misbruikers en hen die het toedekten vallen onder Gods oordeel en toorn, als zij zich niet alsnog bekeren. Denk maar niet dat God ook maar een beetje welgevallig op hen neerziet. Integendeel, Hij rekent het hen des te zwaarder aan, omdat zij het vertrouwen dat ze genoten zo afschuwelijk misbruikt hebben. Ook in de Bijbel zie je vaak hoe God niet zelden juist zijn éígen gelovigen vonnist en tot bekering oproept. Met de kerk is dat niet anders. Lidmaatschap van de kerk is geen vrijbrief voor de hemel. Een wijding of professie is geen vrijbrief voor de hemel. Het geloof zelf is geen vrijbrief voor de hemel. Alleen echte, oprechte bekering brengt je nader tot God.

Ik durf zelfs te stellen dat als iemand vanwege het misbruik de kerk verlaat, God het niet diegene zal aanrekenen, maar degenen verantwoordelijk voor het misbruik. Als je als herder op zo'n afschuwelijke wijze je schapen beschadigd en wegjaagt, dan zijn niet de schapen het probleem. Sommigen hier zullen dat ongetwijfeld 'theologisch geouwehoer' vinden, maar dat is dan maar zo.

Zelf heb ik van heel nabij machteloos moeten toezien hoe misbruik van een kind onvoorstelbaar veel schade toebracht aan het kind en het gezin eromheen. Het misbruik gebeurde dan niet door een geestelijke, maar dat maakte voor de gevolgen weinig uit. En ik heb onder meer in documentaires en boeken nog veel meer smerige, gruwelijke vormen van kindermisbruik leren kennen en ja, ook binnen mijn eigen kerk. Dus ja, ik voel die teksten wel mee en ik hoop en bid dat God al die gebroken kinderen recht zal doen.

Ik ben geen robot hè. Ik heb ook gevoelens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Robert Frans:

Jazeker.  Ik zou zeker willen vergelden. Maar dat is niet des Jezus: 

Mattheus 5

"38  Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39   Dit zeg Ik daarover: verzet je niet tegen wie kwaad doet, maar keer degene die je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42  Als iemand iets van je vraagt, geef het hem, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43  Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44  Dit zeg Ik daarover: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen  ; 45alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel."

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Petra.:

Jazeker.  Ik zou zeker willen vergelden. Maar dat is niet des Jezus: 

Mattheus 5

"38  Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39   Dit zeg Ik daarover: verzet je niet tegen wie kwaad doet, maar keer degene die je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42  Als iemand iets van je vraagt, geef het hem, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43  Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44  Dit zeg Ik daarover: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen  ; 45alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel."

Is het je wel eens opgevallen dat de "taal" van de Heere Jezus radicaal verandert?

Mat. 10:10 "Noch male tot den weg, noch twee rokken, noch schoenen, noch staf; want de arbeider is zijn voedsel waardig."

Luk. 22:36 "Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard."

We leven nu niet in de tijd om vijanden lief te hebben, maar hebben een zwaard nodig zoals de Heere Jezus zegt.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites