Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Hermanos2:


Wil je nog een aanname? Ik lees dat de slang gemeenschap had met Eva en dat Kaïn daaruit voortkwam. Vandaar dat de bijbel zegt: And I will put enmity between you and the woman. And between your seed and her seed. Genesis 3:15 Wie is hier your seed? Kaïn? Zou een hoop verklaren. 

 


Wat je nu schrijft is wel een aanname.  Jouw aanname past overigens wel in het plaatje van Sitchin. Wat “de slang” genoemd wordt dat zijn bij Sitchin de Anunnaki oftewel de Nefilim wat betekent “zij die op de aarde neergeworpen zijn”.  De “goden” die zich “de dochteren der mensen tot vrouw namen”. In het geval van jouw aanname zou Kaïn half aardling half “god” (de Nefilim werden voor goden aangezien) zijn geweest.      Zou kunnen maar persoonlijk houd ik me liever aan de bijbeltekst zoals door mij genoemd en dan huisde er gewoon kwaad in Kaïn, want God zei niet voor niets tegen Kaïn dat Hij blij met hem zou zijn als hij goed deed en dat hij weerstand moest bieden aan het kwaad. En dat deed hij niet.  Ik vind de genoemde tekst uit Genesis 4 volkomen duidelijk. Een offer zonder offerbereidheid in het hart heeft geen zin.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:


Wat je nu schrijft is wel een aanname.  Jouw aanname past overigens wel in het plaatje van Sitchin. Wat “de slang” genoemd wordt dat zijn bij Sitchin de Anunnaki oftewel de Nefilim wat betekent “zij die op de aarde neergeworpen zijn”.  De “goden” die zich “de dochteren der mensen tot vrouw namen”. In het geval van jouw aanname zou Kaïn half aardling half “god” (de Nefilim werden voor goden aangezien) zijn geweest.      Zou kunnen maar persoonlijk houd ik me liever aan de bijbeltekst zoals door mij genoemd en dan huisde er gewoon kwaad in Kaïn, want God zei niet voor niets tegen Kaïn dat Hij blij met hem zou zijn als hij goed deed en dat hij weerstand moest bieden aan het kwaad. En dat deed hij niet.  Ik vind de genoemde tekst uit Genesis 4 volkomen duidelijk. Een offer zonder offerbereidheid in het hart heeft geen zin.

Ik schreef duidelijk erbij dat het om een aanname ging. De bijbel zegt namelijk nergens dat Eva gemeenschap heeft met de slang en zegt ook niet dat Kaïn een nakomeling is van de slang. Ik gaf een voorbeeld van een aanname. Zo is jouw tekst ook een aanname. 

Ik herhaal nog eens Hebreeën 11:4. Nu uit de Willibrordvertaling:

Door geloof bracht Abel een beter offer dan Kaïn...

Het enige wat je dus zou kunnen concluderen is dat Abel mogelijk een groter of sterker geloof had. Al het andere berust op aannames die niet door de tekst ondersteund worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik schreef duidelijk erbij dat het om een aanname ging. De bijbel zegt namelijk nergens dat Eva gemeenschap heeft met de slang en zegt ook niet dat Kaïn een nakomeling is van de slang. Ik gaf een voorbeeld van een aanname. Zo is jouw tekst ook een aanname. 

Ik herhaal nog eens Hebreeën 11:4. Nu uit de Willibrordvertaling:

Door geloof bracht Abel een beter offer dan Kaïn...

Het enige wat je dus zou kunnen concluderen is dat Abel mogelijk een groter of sterker geloof had. Al het andere berust op aannames die niet door de tekst ondersteund worden. 


Nogmaals, de tekst in Genesis 4 laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Kaïn had kwaad in zijn hart.  Maar het is voor sommigen moeilijk om toe te geven dat ze daar jarenlang overheen gelezen hebben. 

wGod zei niet voor niets tegen Kaïn dat Hij blij met hem zou zijn als hij goed deed. God was niet blij met Kains offer dus heeft Kaïn geen goed maar kwaad gedaan.  God zei ook niet voor niets dat Kaïn weerstand moest bieden aan het kwaad. En dat deed hij niet.  Ik vind de genoemde tekst uit Genesis 4 volkomen duidelijk. Een offer zonder offerbereidheid in het hart heeft geen zin.  Je zou dat ook kunnen duiden als te weinig geloof hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Monachos:
11 uur geleden zei Hermanos2:

God haat bloedvergieten. Het is pure noodzaak. Zolang je dat niet begrijpt blijf je hangen in ideeën over bloeddorstige goden. 

Deuteronomium 32:

39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.

40 Voorwaar, Ik hef mijn hand ten hemelen zeg: Zowaar Ik in eeuwigheid leef:

41 Als Ik mijn bliksemend zwaard wet, en mijn hand grijpt naar het gericht, dan zal Ik wraak oefenen aan mijn tegenstanders, en vergelding brengen over wie Mij haten.

42 Ik zal mijn pijlen dronken maken van bloed, en mijn zwaard zal vlees verslinden: het bloed der verslagenen en der gevangenen, de harige hoofden der vijanden.

Ezechiël 39:

17 Gij nu, mensenkind, zo zegt de Here Here: zeg tot het gevogelte van allerhande gevederte en tot al het gedierte des velds: verzamelt u en komt, verenigt u van alle kanten bij het slachtoffer dat Ik voor u slacht, een groot slachtoffer, op de bergen van Israel; eet vlees en drinkt bloed.

18 Vlees van helden zult gij eten en bloed van de vorsten der aarde zult gij drinken; rammen, lammeren, bokken, stieren, alles mestvee van Basan.

19 Tot verzadiging toe zult gij vet eten, tot dronkenschap toe bloed drinken van het slachtoffer dat Ik voor u geslacht heb;

20 Ja, gij zult u aan mijn tafel verzadigen, aan paarden en ruiters, aan helden en allerlei krijgslieden, luidt het woord van de Here Here.

Ja, God heeft echt een hekel aan bloedvergieten.

Hemeltjelief wat een teksten. 🤨

Paarden en ruiters ???? Helden vorsten der aarde ???? 

Dat klinkt als kannibalisme. Is het metaforisch? Zoals Jezus wiens bloed wijn is en brood zijn lichaam ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Hermanos2:

Door geloof bracht Abel een beter offer dan Kaïn...

Het enige wat je dus zou kunnen concluderen is dat Abel mogelijk een groter of sterker geloof had. Al het andere berust op aannames die niet door de tekst ondersteund worden

Ook het stukje uit Hebreeen is een aanname die niet door de tekst van Genesis wordt ondersteund.

1 uur geleden zei Monachos:

Goeie vraag. Ik heb het antwoord niet.

 

3 uur geleden zei Petra.:

Hemeltjelief wat een teksten. 🤨

Paarden en ruiters ???? Helden vorsten der aarde ???? 

Dat klinkt als kannibalisme. Is het metaforisch? Zoals Jezus wiens bloed wijn is en brood zijn lichaam ? 

 

Metaforisch of niet, het is duidelijk dat deze teksten niet van een vredelievende god komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid