Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je vooral een god bestrijdt waar ik zelf ook niet in geloof. Dat je een godsdienst bestrijdt die ik zelf ook bepaald niet aanhang. Wanneer ik dan iets schrijf waar jij het op zich pr

Zoals we allemaal weten is er afgelopen zaterdag, 13 juli een aanslag gepleegd op Donald Trump.  De exacte aanslag, met precies de afloop zoals we die nu kennen is drie maanden geleden voorspeld door

grappig, twee religekken die elkaar een beetje de maat nemen.. Ik neem er een popcorn bij.. Een van de grappigste quotes uit de Bijbel vind ik "22 Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal h

https://www.gva.be/cnt/dmf20240715_95157958

 

Maffe profeet deed griezelige voorspelling van aanslag op Trump

 

Dat detail is zo precies dat in veel reacties de vraag wordt gesteld of er niet geknoeid is met de datum van de video. Daar zijn verder wel nog geen aanwijzingen voor. Het gaat om een filmpje van 15 maart waarin de christelijke predikant Steve Cioccolanti, goed voor honderdduizenden volgers op sociale media, twee collega-predikanten ontvangt: Brandon Biggs en Amanda Grae. Ze dichten zichzelf profetische gaven toe, ze zijn radicaal rechts, aartsconservatief en fanatieke aanhangers van Trump, en ze beweren dat God rechtstreeks tot hen spreekt en onthullingen doet over de toekomst.

Buiksprekers van God dus.  God spreekt niet rechtstreeks en al helemaal niet tegen radicaal rechtsen.

 

 

“Trump viel op zijn knieën en op dat moment onderging hij een radicale wedergeboorte en hij begon de Heer te aanbidden. Hij wordt door sommigen al als een heilige gezien, maar nu schiet hij pas echt vol vuur voor Jezus”

Brandon Biggs

Profeet

Hier schiet ik toch spontaan van in de lach, Trump is de antichrist, dat ziet een kind nog wel. Vette hoax.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou God die het Universum gemaakt heeft aan een klein mensje op een klein planeetje zijn plannen duidelijk maken? Waarom zou die God uberhaupt plannen met dat planeetje hebben? Neem jezelf als dominee toch niet te serieus, dan krijg je dit soort dingen. Dat je je eigen denkbeelden ophangt aan "God gaf me dit als boodschap mee". Die proberen de Bijbel na te bootsen..

Tevens kan iedereen voorspellen dat Trump de verkiezingen wint, of dat er iemand is die een aanslag op hem wil plegen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

https://www.gva.be/cnt/dmf20240715_95157958

 

Maffe profeet deed griezelige voorspelling van aanslag op Trump

 

Dat detail is zo precies dat in veel reacties de vraag wordt gesteld of er niet geknoeid is met de datum van de video. Daar zijn verder wel nog geen aanwijzingen voor. Het gaat om een filmpje van 15 maart waarin de christelijke predikant Steve Cioccolanti, goed voor honderdduizenden volgers op sociale media, twee collega-predikanten ontvangt: Brandon Biggs en Amanda Grae. Ze dichten zichzelf profetische gaven toe, ze zijn radicaal rechts, aartsconservatief en fanatieke aanhangers van Trump, en ze beweren dat God rechtstreeks tot hen spreekt en onthullingen doet over de toekomst.

Buiksprekers van God dus.  God spreekt niet rechtstreeks en al helemaal niet tegen radicaal rechtsen.

 

 

“Trump viel op zijn knieën en op dat moment onderging hij een radicale wedergeboorte en hij begon de Heer te aanbidden. Hij wordt door sommigen al als een heilige gezien, maar nu schiet hij pas echt vol vuur voor Jezus”

Brandon Biggs

Profeet

Hier schiet ik toch spontaan van in de lach, Trump is de antichrist, dat ziet een kind nog wel. Vette hoax.


Trump kan prima de Antichrist zijn maar dan klopt nog steeds dat visioen dat die man heeft gehad.  Het klopt tot in de details. En daar gaat het mij om.  En dan kan die profeet nog steeds misleid zijn omdat hij gelooft dat Trump een zegen is. Maar zijn visioen was uitermate correct. Als de rest van zijn visioen ook uitkomt dan wordt Trump inderdaad opnieuw president en dan staat daarna het land een enorme ramp te wachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

De exacte aanslag, met precies de afloop zoals we die nu kennen

Het overgrote deel van wat de dikke in het Hawaii shirt schetst, moet nog gaan gebeuren. En van dat deel wat er wel is gebeurd, zit hij er naast want zijn trommelvlies is niet gescheurd.

6 uur geleden zei Flawless victory:

Trump kan prima de Antichrist zijn maar dan klopt nog steeds dat visioen dat die man heeft gehad.  Het klopt tot in de details. En daar gaat het mij om.

Het enige dat er van het verhaaltje klopt zijn 3 letters: "oor". Zo gek is dat niet met duizenden 'profeten' die elk jaar de toekomst voorspellen met een aanslag op de president. Daar zullen er ongetwijfeld een paar bij zijn die zijn oor hebben genoemd.  Dat maakt de rest van het verhaal daarmee niet tot iets wat in de details klopt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het overgrote deel van wat de dikke in het Hawaii shirt schetst, moet nog gaan gebeuren. En van dat deel wat er wel is gebeurd, zit hij er naast want zijn trommelvlies is niet gescheurd.

Het enige dat er van het verhaaltje klopt zijn 3 letters: "oor". Zo gek is dat niet met duizenden 'profeten' die elk jaar de toekomst voorspellen met een aanslag op de president. Daar zullen er ongetwijfeld een paar bij zijn die zijn oor hebben genoemd.  Dat maakt de rest van het verhaal daarmee niet tot iets wat in de details klopt.


Scherp opgemerkt @Dat beloof ik. Het klopt voor zover we nu weten inderdaad niet dat Trumps trommelvlies gescheurd is.  Verder geloof ik ook absoluut niet dat Trump nu “een wedergeboren christen” is.  Volgens een van de door mij gevolgde Telegramkanalen (Kenneth Johannes, Jezus Komt Spoedig Fellowship) heeft deze Brandon Biggs in het verleden al meerdere malen voorspellingen gedaan die niet uitkwamen. Het lijkt er dus op dat het een valse profeet is of beter gezegd helemaal geen profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Flawless victory:


Scherp opgemerkt @Dat beloof ik. Het klopt voor zover we nu weten inderdaad niet dat Trumps trommelvlies gescheurd is.  Verder geloof ik ook absoluut niet dat Trump nu “een wedergeboren christen” is.  Volgens een van de door mij gevolgde Telegramkanalen (Kenneth Johannes, Jezus Komt Spoedig Fellowship) heeft deze Brandon Biggs in het verleden al meerdere malen voorspellingen gedaan die niet uitkwamen. Het lijkt er dus op dat het een valse profeet is of beter gezegd helemaal geen profeet.

Een profeet is hij inderdaad niet, ik zou daarbij alleen niet uitgaan van wat zo'n Kenneth van een  "Fellowship"  daar van vindt.
Je hebt daar geen luchtfietserij voor nodig.
Normale argumenten die door ieder rationeel mens worden geaccepteerd zijn daarvoor voldoende.

 

@Figulus, leuk een link naar een video. Wat heb je te zeggen, wat is je punt? Dat de schutter eerst beter een schietcursus voor beginners had gevolgd, is wel duidelijk.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Robert Frans:

Waarom niet? Hij is er immers groot genoeg voor.

Zo ken ik er meer.. Waarom zou God een rond vierkantje uitvinden? Waarom niet, Hij is er immers groot genoeg voor?

Waarom zou God een band willen met de muggen, en de muggen voor altoos laten leven in de hemel terwijl de rest van de wezens gedoemd zijn te verdwijnen? Waarom niet, Hij is er immers groot genoeg voor?

Echt, de logica van jouw geloof is mijn logica niet. Tevens roep jij altoos dat God een Mysterie is, en toch praat je over Hem alsof Hij gisteren nog bij je op visite was. Tevens is het toevallig dat God wel een Mysterie is, maar dat alles wat we van Hem weten toevallig uit de Bijbel komt.. Daar zitten teveel toevalligheden in, en ik geloof toevallig niet in toeval. 

1 uur geleden zei Flawless victory:


Scherp opgemerkt @Dat beloof ik. Het klopt voor zover we nu weten inderdaad niet dat Trumps trommelvlies gescheurd is.  Verder geloof ik ook absoluut niet dat Trump nu “een wedergeboren christen” is.  Volgens een van de door mij gevolgde Telegramkanalen (Kenneth Johannes, Jezus Komt Spoedig Fellowship) heeft deze Brandon Biggs in het verleden al meerdere malen voorspellingen gedaan die niet uitkwamen. Het lijkt er dus op dat het een valse profeet is of beter gezegd helemaal geen profeet.

profeten bestaan ook niet..

Wel zelfverklaarde profeten die daarmee volgelingen proberen te krijgen en later geld aan hen proberen te verdienen. Straks gaat die dominee nog shirts verkopen en andere merchandise. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Zo ken ik er meer.. Waarom zou God een rond vierkantje uitvinden? Waarom niet, Hij is er immers groot genoeg voor?

In de wetenschap is het al zo dat hoe kleiner het deeltje is dat je wil onderzoeken, hoe groter de deeltjesversneller moet worden. In een verhaal als The Lord of the Rings bevinden we ons in een enorm grote, uitgestrekte wereld met eeuwen geschiedenis, maar volgen we toch slechts een paar hoofdpersonen. En zijn de grootste meesterwerken niet juist heel herkenbaar aan de aandacht voor zelfs de kleinste details? Soms zelfs details die de gemiddelde waarnemer nooit zal lezen, horen of zien? Om het kleine te zien moet je zelf dus al groot zijn.
Niet de grootte, maar het verhaal is immers van belang. In het universum is daarbij álles nu eenmaal betekenisloos klein, zelfs het grootste zwarte gat, waardoor het begrip kleinheid alsnog haar betekenis verliest. Het is dan volstrekt niet relevant of die ene planeet nu groot of klein is, maar alleen of er een verhaal gebeurt. Daar wij met onze intelligentie en inzicht het universum steeds meer weten te doorgronden en steeds verder in haar kunnen kijken, maakt dat onze reikwijdte alsnog heel groot. En wie zegt dat wij alleen zijn?

Je gelooft niet in het bestaan van God, maar je zult toch moeten toegeven dat áls er een entiteit zou bestaan die heel dit universum en wellicht nog meer heeft geschapen, zijn of haar intelligentie en bestaansniveau voor ons onvermijdelijk onbevattelijk en onbegrijpelijk zal zijn. Dat onze redeneringen nooit zullen kunnen voorzien wat zo'n entiteit wel of niet zou kunnen doen, binnen welke kaders en normen deze zou moeten opereren. Dat wat wij waarschijnlijk of onwaarschijnlijk zouden vinden dan volstrekt irrelevant zou zijn, want wat weten wij nou daarvan?
We zijn daarom voor meer begrip afhankelijk van wat zo'n entiteit ons zou openbaren. En dat is precies wat er gaande is met God. God is een mysterie inderdaad, dat zeg je correct, en we weten altijd oneindig meer niet dan wel van Hem. Maar Hij is wel een mysterie dat zich in Christus heeft geopenbaard en ook vandaag de dag door de sacramenten werkelijk tegenwoordig is op aarde. We kunnen dus alsnog het Mysterie leren kennen en beminnen aan de hand van wat Hij ons openbaart. Al onze redeneringen omtrent Hem zullen daarop gestoeld moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Robert Frans:

Je gelooft niet in het bestaan van God, maar je zult toch moeten toegeven dat áls er een entiteit zou bestaan die heel dit universum en wellicht nog meer heeft geschapen, zijn of haar intelligentie en bestaansniveau voor ons onvermijdelijk onbevattelijk en onbegrijpelijk zal zijn. Dat onze redeneringen nooit zullen kunnen voorzien wat zo'n entiteit wel of niet zou kunnen doen

Als dat jouw idee is, en dat is het, dan is je post hierdoor onzin:

Op 15-7-2024 om 22:33 zei Robert Frans:

Waarom niet? Hij is er immers groot genoeg voor.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als dat jouw idee is, en dat is het, dan is je post hierdoor onzin:

Nee hoor. Het was gewoon als antwoord bedoeld op de idee dat God iets niet zou kunnen of willen doen. Maar God is dus groot genoeg om geheel soeverein te handelen en juist het voor ons onvoorstelbare te doen. Dat is wat ik ermee bedoelde te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Robert Frans:

In de wetenschap is het al zo dat hoe kleiner het deeltje is dat je wil onderzoeken, hoe groter de deeltjesversneller moet worden. In een verhaal als The Lord of the Rings bevinden we ons in een enorm grote, uitgestrekte wereld met eeuwen geschiedenis, maar volgen we toch slechts een paar hoofdpersonen. En zijn de grootste meesterwerken niet juist heel herkenbaar aan de aandacht voor zelfs de kleinste details? Soms zelfs details die de gemiddelde waarnemer nooit zal lezen, horen of zien? Om het kleine te zien moet je zelf dus al groot zijn.
Niet de grootte, maar het verhaal is immers van belang. In het universum is daarbij álles nu eenmaal betekenisloos klein, zelfs het grootste zwarte gat, waardoor het begrip kleinheid alsnog haar betekenis verliest. Het is dan volstrekt niet relevant of die ene planeet nu groot of klein is, maar alleen of er een verhaal gebeurt. Daar wij met onze intelligentie en inzicht het universum steeds meer weten te doorgronden en steeds verder in haar kunnen kijken, maakt dat onze reikwijdte alsnog heel groot. En wie zegt dat wij alleen zijn?

Je gelooft niet in het bestaan van God, maar je zult toch moeten toegeven dat áls er een entiteit zou bestaan die heel dit universum en wellicht nog meer heeft geschapen, zijn of haar intelligentie en bestaansniveau voor ons onvermijdelijk onbevattelijk en onbegrijpelijk zal zijn. Dat onze redeneringen nooit zullen kunnen voorzien wat zo'n entiteit wel of niet zou kunnen doen, binnen welke kaders en normen deze zou moeten opereren. Dat wat wij waarschijnlijk of onwaarschijnlijk zouden vinden dan volstrekt irrelevant zou zijn, want wat weten wij nou daarvan?
We zijn daarom voor meer begrip afhankelijk van wat zo'n entiteit ons zou openbaren. En dat is precies wat er gaande is met God. God is een mysterie inderdaad, dat zeg je correct, en we weten altijd oneindig meer niet dan wel van Hem. Maar Hij is wel een mysterie dat zich in Christus heeft geopenbaard en ook vandaag de dag door de sacramenten werkelijk tegenwoordig is op aarde. We kunnen dus alsnog het Mysterie leren kennen en beminnen aan de hand van wat Hij ons openbaart. Al onze redeneringen omtrent Hem zullen daarop gestoeld moeten worden.

Je snapt volgens mij niet hoe ontzettend vast je je praat als je God een Mysterie noemt, maar dan vervolgens aan komt zetten met "wel een mysterie dat zich in Christus heeft geopenbaard en door sacramenten tegenwoordig is op Aarde"...Je wilt gewoon dat dat enorm grote Wezen zich op die manier heeft geopenbaard en dat jij en anderen toevallig net in de Bijbel geloven waarin dat Wezen zich op Aarde kenbaar maakt. Er zijn zoveel goden verzonnen, maar net die ene God die zich in de Bijbel laat zien is niet verzonnen..

Daarom kan ik ook weinig in een gesprek met jou, omdat je intellectueel aan het jokken bent. Je weet ook wel dat je jezelf aan het voorliegen bent. Zoals ik ook 30 jaar mijzelf aan het voorliegen was. En zoals theologen en rabbi's en monniken en imams zichzelf al eeuwen aan het voorliegen zijn.

Sacramenten zijn er voor mensen die nog in magie geloven. Het Westerse voodoo geloof als het ware.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bekeerling14:

Je snapt volgens mij niet hoe ontzettend vast je je praat als je God een Mysterie noemt, maar dan vervolgens aan komt zetten met "wel een mysterie dat zich in Christus heeft geopenbaard en door sacramenten tegenwoordig is op Aarde"...Je wilt gewoon dat dat enorm grote Wezen zich op die manier heeft geopenbaard en dat jij en anderen toevallig net in de Bijbel geloven waarin dat Wezen zich op Aarde kenbaar maakt. Er zijn zoveel goden verzonnen, maar net die ene God die zich in de Bijbel laat zien is niet verzonnen..

Daarom kan ik ook weinig in een gesprek met jou, omdat je intellectueel aan het jokken bent. Je weet ook wel dat je jezelf aan het voorliegen bent. Zoals ik ook 30 jaar mijzelf aan het voorliegen was. En zoals theologen en rabbi's en monniken en imams zichzelf al eeuwen aan het voorliegen zijn.

Sacramenten zijn er voor mensen die nog in magie geloven. Het Westerse voodoo geloof als het ware.

Er zijn duizenden goden verzonnen en er is maar één God waar.     De God van de Bijbel is dan ook niet waar, want woorden beschrijven God alleen maar.    Maar de Bijbel gaat dan weer wel over die éne God die waar is.    De bedachte God is nooit de werkelijke God.

Desondanks zal God altijd een Mysterie blijven, maar gedeeltelijk valt God wel te ontdoen van Zijn Mysterie.   Door de Weg te volgen: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.   Heel amusant is dat geen enkele mens zich kan onttrekken aan die waarheid.    Doch de meeste mensen hebben geen weet van die waarheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Er zijn duizenden goden verzonnen en er is maar één God waar.     De God van de Bijbel is dan ook niet waar, want woorden beschrijven God alleen maar.    Maar de Bijbel gaat dan weer wel over die éne God die waar is.    De bedachte God is nooit de werkelijke God.

Desondanks zal God altijd een Mysterie blijven, maar gedeeltelijk valt God wel te ontdoen van Zijn Mysterie.   Door de Weg te volgen: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.   Heel amusant is dat geen enkele mens zich kan onttrekken aan die waarheid.    Doch de meeste mensen hebben geen weet van die waarheid.

 

Jij bent al net zo godsdienstig als veel op dit forum..

Waarom zou er maar 1 God waar zijn? Is niet alles bedacht? 

Waarom citeer je overigens de Bijbel en dan ook nog de vermeende woorden van Jezus? Ik ben de Weg, De Waarheid en het Leven. Ook dit is immers maar geschreven en bedacht door iemand die dit geschreven heeft? Dus waarom hou je je hier zo aan vast als ware het DE  Waarheid? 

Heel amusant dat je net zo gelooft als de gelovigen waar je zo vaak tegenaan schopt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Je snapt volgens mij niet hoe ontzettend vast je je praat als je God een Mysterie noemt, maar dan vervolgens aan komt zetten met "wel een mysterie dat zich in Christus heeft geopenbaard en door sacramenten tegenwoordig is op Aarde"...Je wilt gewoon dat dat enorm grote Wezen zich op die manier heeft geopenbaard en dat jij en anderen toevallig net in de Bijbel geloven waarin dat Wezen zich op Aarde kenbaar maakt. Er zijn zoveel goden verzonnen, maar net die ene God die zich in de Bijbel laat zien is niet verzonnen..

Daarom kan ik ook weinig in een gesprek met jou, omdat je intellectueel aan het jokken bent. Je weet ook wel dat je jezelf aan het voorliegen bent. Zoals ik ook 30 jaar mijzelf aan het voorliegen was. En zoals theologen en rabbi's en monniken en imams zichzelf al eeuwen aan het voorliegen zijn.

Sacramenten zijn er voor mensen die nog in magie geloven. Het Westerse voodoo geloof als het ware.

De kwestie is dat je vooral een god bestrijdt waar ik zelf ook niet in geloof. Dat je een godsdienst bestrijdt die ik zelf ook bepaald niet aanhang. Wanneer ik dan iets schrijf waar jij het op zich prima eens mee zou kunnen zijn, meen je dat ik 'tussen de regels' iets totaal anders zou schrijven, zodat je alsnog het niet met mij eens hoeft te zijn. Zelfs zoiets heel logisch en vanzelfsprekends als het principe dat iets zowel kenbaar als toch ook mysterieus kan zijn, verwerp je om het maar niet met mij eens te hoeven zijn. Alsof je alleen maar óf honderd procent van iets of iemand kan kennen, óf honderd procent niets ervan kan weten.

Je kunt dus kiezen. Óf je gaat hier de discussie aan, maar wel op basis van wat daadwerkelijk geschreven en beleden wordt en dus niet je eigen invullingen, stropoppen en getroll daarover, óf je zit daar niet op te wachten en reageert hier dan ook niet meer. Even goede vrienden dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Jij bent al net zo godsdienstig als veel op dit forum..

Waarom zou er maar 1 God waar zijn? Is niet alles bedacht? 

Waarom citeer je overigens de Bijbel en dan ook nog de vermeende woorden van Jezus? Ik ben de Weg, De Waarheid en het Leven. Ook dit is immers maar geschreven en bedacht door iemand die dit geschreven heeft? Dus waarom hou je je hier zo aan vast als ware het DE  Waarheid? 

Heel amusant dat je net zo gelooft als de gelovigen waar je zo vaak tegenaan schopt.

 

Als een mens de liefde van de Vader ervaart, dan moet er ook wel een Vader zijn nietwaar?  Zo eenvoudig ligt dat.  En de liefde van de Vader kan niet gedacht of bedacht worden.  En als de Vader waar is, dan is de Zoon ook waar.

Dat is inderdaad DE Waarheid.   Slechts Een God is Waar en de bedachte God is onwaar.

Dat ik de Bijbel citeer komt omdat dat zo'n beetje 'het topic' is op dit forum.  Zou ik lid zijn van een biljartclub (wat niet het geval is) dan zou ik het over een keu hebben.  En niet over de Bijbel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Robert Frans:

De kwestie is dat je vooral een god bestrijdt waar ik zelf ook niet in geloof. Dat je een godsdienst bestrijdt die ik zelf ook bepaald niet aanhang. Wanneer ik dan iets schrijf waar jij het op zich prima eens mee zou kunnen zijn, meen je dat ik 'tussen de regels' iets totaal anders zou schrijven, zodat je alsnog het niet met mij eens hoeft te zijn. Zelfs zoiets heel logisch en vanzelfsprekends als het principe dat iets zowel kenbaar als toch ook mysterieus kan zijn, verwerp je om het maar niet met mij eens te hoeven zijn. Alsof je alleen maar óf honderd procent van iets of iemand kan kennen, óf honderd procent niets ervan kan weten.

Je kunt dus kiezen. Óf je gaat hier de discussie aan, maar wel op basis van wat daadwerkelijk geschreven en beleden wordt en dus niet je eigen invullingen, stropoppen en getroll daarover, óf je zit daar niet op te wachten en reageert hier dan ook niet meer. Even goede vrienden dan.

Dat van "tussen de regels" was niet zo tussen de regels. Dat ging over het homohuwelijk, dat jij vooral geen huwelijk wilde noemen. Want daar waren ooit bepaalde regels voor, zoals man/vrouw, in staat zijn voor nageslacht te zorgen etc. Terwijl de eerste huwelijken ook gingen over land vergroten, en mensen die uitgehuwelijkt worden. Dus waarom zou dat WEL geevolueerd zijn, maar man/vrouw en voor nageslacht zorgen niet? Vooral als je weet dat de mensheid nu in 100 jaar van 1 miljard naar 8 miljard ging?

Tevens is het heel TOEVALLIG dat alles wat je wel over het Mysterie kan weten in de Bijbel te vinden is. En ook heel toevallig dat jouw held Jezus degene is die God kan laten zien op Aarde.. Waarom niet andere boeken, waarom geen 1 boek.. Dan ben je gewoon intellectueel aan het liegen en vooral jezelf aan het bedriegen.

 

 

4 minuten geleden zei Hopper:

Als een mens de liefde van de Vader ervaart, dan moet er ook wel een Vader zijn nietwaar?  Zo eenvoudig ligt dat.  En de liefde van de Vader kan niet gedacht of bedacht worden.  En als de Vader waar is, dan is de Zoon ook waar.

Dat is inderdaad DE Waarheid.   Slechts Een God is Waar en de bedachte God is onwaar.

Dat ik de Bijbel citeer komt omdat dat zo'n beetje 'het topic' is op dit forum.  Zou ik lid zijn van een biljartclub (wat niet het geval is) dan zou ik het over een keu hebben.  En niet over de Bijbel. 

Dit is echt het meest sneue wat ik van jouw gelezen heb (en dat zegt veel).. Ten eerste, ervaring? Ervaring zegt mij niet zoveel. Mensen ervaren zoveel dingen die er niet zijn. 

Tevens is het natuurlijk lachwekkend en bedroevend dat "de liefde van de Vader niet gedacht of bedacht kan worden". Echt, wat zit ik hier te lezen? Je bent gegaan van een mysticus aandoend iemand naar een fundi. 

In een boek over biljarten zal waarschijnlijk ook niet staan "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven".. Welke wel in de Bijbel staat en die je letterlijk neemt. Ten eerste heeft Jezus dit waarschijnlijk niet gezegd maar is het aan hem toegeschreven. Als Dick Laan zegt "Pinkeltje zei dit en dat" zei Pinkeltje dan ook "dit en dat"? 

O ja, als de Vader waar is dan is de Zoon ook waar? Serieus? Zijn er geen Vaders zonder zonen, Vaders die een Dochter hebben?

ALLE Goden zijn bedacht, ook die jij in je hoofd hebt. Dus waarom zou jouw God toevallig niet bedacht zijn? Nogmaals, je klinkt steeds meer als een fundi die niet doorheeft dat zijn geloof weleens niet waar kan zijn. O ja, jij bent verheven boven geloof. Tenminste, dat beweer je zo vaak.. 🤣

Maar dit schrijven heeft die illusie (voor mij althans) wel doorgeprikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als die liberale babykilling democraten het zo gaan spelen, zullen ze snel berouwen dat ze misten. Mark my words :)


Menig Trumpaanhanger zal dit wellicht zelf ook nog berouwen.   De evangelicale wereld loopt blind achter Trump aan en verafgoodt hem bijkans.  Zelfs antivaxxers lopen achter Trump aan.  Alsof onder Trump Operation Warp Speed nooit heeft plaatsgevonden.   Ook was en is Trump een groot voorvechter van ID2020. Spoedig zal wellicht de vraag welk gender je kinderen “verkiezen” van veel minder belang zijn dan de vraag of ze een “digital device” in hun lichaam zullen laten plaatsen. Op dit moment is 11 procent van de jongeren daartoe bereid. (bron, Telegram).

Een gebed op de conventie van de Republikeinen. Trump zit erbij met een verbandje op zijn oor.

 

Er staan nu allemaal zogenaamde profeten op die allemaal “getuigen” dat Trump nu een wedergeboren christen is geworden. Daar verschijnen allemaal filmpjes van.  Blinde idioten lopen er allemaal achteraan. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Vriend en vijand van Trump hebben al gezegd dat als Trump president was geweest de oorlog met Rusland nooit was uitgebroken en dat de oorlog tussen Israël en Hamas allang was opgelost en dat onder zijn presidentschap de relatie met China niet zo was verslechterd.  De wereld ziet uit naar een redder. En voor velen, waaronder vele vele christenen, is die redder Trump. 

In het evangelicale wereldje lopen vele valse profeten rond, die beweren mensen massaal te genezen, en die zogezegd mensen doen vallen in de geest en die zogezegd in tongen spreken. Vele van deze evangelical lopen weg met Trump.  Doet me denken aan Mattheus 24:24.

Trump heeft veel cq grote “christelijke” dingen gedaan, zoals abortus verbieden. En daarmee heeft hij velen misleid. Ze lopen er met open ogen in.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid