Spring naar bijdragen

Van wie komt de geest?


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Breuk:

Het is wel heel erg als je een ander (of die nu in Israël of Gaza woont) niet meer als mens kunt zien. 
In hoeverre laten we ons dan leiden door de bijbelverhalen waar Jezus ook allerlei ontmoetingen heeft binnen en buiten Israël.  
Als je kijkt wat er gebeurde op 7 oktober maar ook daarna in Gaza dan is een discussie over wie of wat nu een echt volk is, buiten alle proporties.

Er worden mensen gevangen gehouden en er worden mensen afgeslacht. Kijk die mensen in de ogen en kijk de machthebbers in de ogen. En als je dan een kant wil kiezen, kies dan de kant van de slachtoffers.

Het bij elkaar geraapte zooitje Arabieren dat zich palestijnen noemt laat enkel krokodillentranen vloeien. Die mensen zijn niet uit op vrede, maar op vernietiging. Het zogenaamde slachtoffertje spelen, daar zijn ze goed in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hè, zoiets dacht ik vaak als ik jouw schrijfsels in sekse/gender topics las.  Zoiets dan, want schelden is mijn ding niet. 

Sommigen geloven dat geest belangrijker is dan fysiologie. Wetenschappelijk is er een eenheid lichaam en geest. Maar ik geloof dat de geest van God komt. Anderen denken weer dat de geest som

Zoals een discussie bijvoorbeeld. Iemand heeft het recht om te vinden dat Palestijnen bestaan, of ze daarmee de werkelijkheid juist interpreteren is een andere kwestie. Ik ben een paar maanden g

Zojuist zei Hopper:

Amusant, zelfs een draadje wat over de geest gaat ontspoort in flauwekul over dat vermaledijde landje in het Midden Oosten waar 2 honden vechten om een been.

Ook nonsens. Er is sprake van 1 jaloerse hond, de zogenaamde palestijnen, die zijn baasje niet uit kan staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-7-2024 om 09:10 zei Figulus:

Het zogenaamde slachtoffertje spelen,

“Het is wel heel erg als je een ander (of die nu in Israël of Gaza woont) niet meer als mens kunt zien.”


Je onderschrijft precies wat ik bedoelde. In ieder geval daarvoor bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2024 om 21:28 zei Figulus:

Zoals een discussie bijvoorbeeld. Iemand heeft het recht om te vinden dat Palestijnen bestaan, of ze daarmee de werkelijkheid juist interpreteren is een andere kwestie.

"De werkelijkheid interpreteren" is een wappie term; meestal komt dat neer op "de zaken verdraaien".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2024 om 23:02 zei Figulus:

Praatsessies? Wat een gelul man. Hehehe. Nee, je moet niet praten tijdens het vechten, dat werkt contraproductief. Je moet raak schieten. En niet gaan klagen als je zelf wordt geraakt. PTSS wordt enkel opgelopen door mensen die niet weten waar ze aan beginnen en daar vervolgens een ander de schuld van geven.

Je bent niet goed bij je paasei...

PTSS kan door iedereen worden opgelopen. Ook door mensen die eerst keihard vechten. In WOII noemden ze dit shock. Zelfs de hardste mannen konden ineens huilen als een klein kind en gekke dingen zeggen, of gewoon hun wapens weggooien en het vuur in lopen.

Je moet niet doen alsof je ergens verstand van hebt, want je blijkt nergens verstand van te hebben. Grote mond wel, verstand niet.

 

Op 13-7-2024 om 00:08 zei Barnabas:

Ja je hebt ongelijk. Deze teskst staat niet los van het evangelie. Daarom is de man van wie dit gezegd wordt waard alles onder zijn hoede te nemen. Want hij was de enige die waar maakte dat hij zichzelf overgaf tot redding van allen. Namelijk Jezus Christus, mijn Heer. De enige waarachtige humanist die zijn leven gaf voor de mensen en de enige echte natuurliefhebber die wil dat zijn schepping goed beheert wordt. Maar wij maken er een puinhoop van.

Sorry hoor, maar nu is mijn hoed afgewaaid van verwarring... Dus iets uit het OT zegt iets over iemand uit het NT? Waar haal je dit precies vandaan?

Ik lees het puur, zonder het een bepaalde kant op te sturen. En dan lees ik kolonialisme avant le lettre. En we weten allemaal welke geest het kolonialisme heeft  uitgevonden. De geest die denkt dat anderen minder zijn en dat ze even moeten worden beschaafd gemaakt. Of de gekerstend. 

Op 13-7-2024 om 01:40 zei Barnabas:

Er wordt heel veel gelogen. Palestijnen zijn geen volk. De naam komt van de Filistijnen omdat die ooit in Israël gewoond hebben maar inwoners van de Gazastrook stammen daar niet van af, zij zijn afstammelingen van andere volkeren, Syriërs en zo, al wat daar nog meer in de buurt was.

Gazanen zijn een volk. En Palestina is door 140 landen erkend. Enkel Israel en een paar van die Israelvolgertjes weigeren Palestina te erkennen.. Maar er was een tijd dat ik het eens wat met Netanyalul. Dat NU Palestina erkennen een beloning zou zijn voor de wandaden op 7 oktober. Maar nu zie ik het andersom. Het niet erkennen van Palestina is het belonen van 65 jaar aan bezetting. En daar zouden we niks mee te maken moeten willen hebben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

PTSS opdoen is in een fractie gebeurd; er van af komen.... dat lukt niet zo goed. Je herbeleeft bij de minste herinnering, wordt al roepende zwetend wakker, constant op je hoede. 

En die mensen worden te vaak aan hun lot overgelaten, bedenk overlevenden van een aanslag bijvoorbeeld. Buiten kruipen langs dode kinderen in plassen bloed vol ingewanden en losse ledematen gaat aan niemand voorbij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

PTSS opdoen is in een fractie gebeurd; er van af komen.... dat lukt niet zo goed. Je herbeleeft bij de minste herinnering, wordt al roepende zwetend wakker, constant op je hoede. 

En die mensen worden te vaak aan hun lot overgelaten, bedenk overlevenden van een aanslag bijvoorbeeld. Buiten kruipen langs dode kinderen in plassen bloed vol ingewanden en losse ledematen gaat aan niemand voorbij. 

Nooit van de zaligsprekingen gehoord?  Jezus helpt jou ook van PTSS af.     Wie zichzelf verloochent, verloochent daarmee ook de PTSS.  Probleem is echter dat weinig christenen aan zelfverloochening doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Nooit van de zaligsprekingen gehoord?  Jezus helpt jou ook van PTSS af.     Wie zichzelf verloochent, verloochent daarmee ook de PTSS.  Probleem is echter dat weinig christenen aan zelfverloochening doen.

Genadeloze zak.... zoiets zeg je niet tegen mensen die de dood op het netvlies gebrand hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Genadeloze zak.... zoiets zeg je niet tegen mensen die de dood op het netvlies gebrand hebben.

Ik schrijf het hier in algemene zin.   Omdat dit een christelijk forum is.  Of is het christendom nu weer passé?  Zit je weer in de atheïsten modus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

PTSS opdoen is in een fractie gebeurd; er van af komen.... dat lukt niet zo goed. Je herbeleeft bij de minste herinnering, wordt al roepende zwetend wakker, constant op je hoede. 

En die mensen worden te vaak aan hun lot overgelaten, bedenk overlevenden van een aanslag bijvoorbeeld. Buiten kruipen langs dode kinderen in plassen bloed vol ingewanden en losse ledematen gaat aan niemand voorbij. 

Precies! En dat is dus ook precies waar veel Hamas leden aan lijden..

Dus waarom niet een beetje meer compassie met hen?

Trouwens, ook veel IDF soldaten lijden eraan of gaan eraan lijden. Het is ook niet niks, een stadsguerrila te voeren waarbij iedere stap de laatste kan zijn..

Ik speelde laatst Hell let Loose, en toen kreeg ik al virtueel PTSS..

PTSS is trouwens wel inhoudelijk en gaat over de geest. Onze geest (en dan heb ik het niet onzichtbare entiteiten, of over een manier van leven geestelijk vs natuurlijk, maar over ons brein) is een zeer moeilijk in te schatten instrument.

Ik denk dat vooral egoistische mensen minder last van PTSS gaan krijgen dan mensen die anderen ook zien als mensen. Als je dan het bloedvergieten ziet dan gaat het aan je vreten. Trouwens, ook als je die films van 7 oktober hebt gezien. Daar kan je ook een vorm van PTSS door krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Ik schrijf het hier in algemene zin.   Omdat dit een christelijk forum is.  Of is het christendom nu weer passé?  Zit je weer in de atheïsten modus?

Je bent geen christen en past zelfverloochening foutief toe.  Je had het beter toegepast voor je u als genadeloze narcist profileerde.

1 minuut geleden zei Bekeerling14:

Precies! En dat is dus ook precies waar veel Hamas leden aan lijden..

Dus waarom niet een beetje meer compassie met hen?

Trouwens, ook veel IDF soldaten lijden eraan of gaan eraan lijden. Het is ook niet niks, een stadsguerrila te voeren waarbij iedere stap de laatste kan zijn..

Ik speelde laatst Hell let Loose, en toen kreeg ik al virtueel PTSS..

PTSS is trouwens wel inhoudelijk en gaat over de geest. Onze geest (en dan heb ik het niet onzichtbare entiteiten, of over een manier van leven geestelijk vs natuurlijk, maar over ons brein) is een zeer moeilijk in te schatten instrument.

Ik denk dat vooral egoistische mensen minder last van PTSS gaan krijgen dan mensen die anderen ook zien als mensen. Als je dan het bloedvergieten ziet dan gaat het aan je vreten. Trouwens, ook als je die films van 7 oktober hebt gezien. Daar kan je ook een vorm van PTSS door krijgen.

Zelfs corona veroorzaakte het bij velen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Nooit van de zaligsprekingen gehoord?  Jezus helpt jou ook van PTSS af.     Wie zichzelf verloochent, verloochent daarmee ook de PTSS.  Probleem is echter dat weinig christenen aan zelfverloochening doen.

Je kan wel dingen verloochenen maar die dingen verloochenen jou nooit.. 

Tevens zit jij enorm in de ontkenningsfase. Ga eens naar een psycholoog en praat erover of jezelf verloochenen wel een goed idee is. 9/10 psychologen zullen dat ontraden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

Hè, zoiets dacht ik vaak als ik jouw schrijfsels in sekse/gender topics las.  Zoiets dan, want schelden is mijn ding niet. 

Maar ik vroeg telkens voorbeelden om er uit te leren. Helaas is dat nooit gevolgd? Je kan niet van geslacht veranderen, wel van geaardheid. Dat mensen dat als beledigend ervaren maakt mij niet genadeloos. Die ideologie maakt slachtoffers en doet zelf aan massale discriminatie jegens verworven vrouwenrechten en -priveleges.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bekeerling14:

Je kan wel dingen verloochenen maar die dingen verloochenen jou nooit.. 

Tevens zit jij enorm in de ontkenningsfase. Ga eens naar een psycholoog en praat erover of jezelf verloochenen wel een goed idee is. 9/10 psychologen zullen dat ontraden.

Ik heb niks met psychologen, ik blijf uit de buurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik vroeg telkens voorbeelden om er uit te leren. Helaas is dat nooit gevolgd? Je kan niet van geslacht veranderen, wel van geaardheid. Dat mensen dat als beledigend ervaren maakt mij niet genadeloos. Die ideologie maakt slachtoffers en doet zelf aan massale discriminatie jegens verworven vrouwenrechten en -priveleges.

Onzin.. Weet je niet van de vissen die van mannetje naar vrouwtje kunnen veranderen en vissa (no pun intented) versa? 

eoswetenschap.eu/natuur-milieu/zo-verandert-nemo-van-geslacht#:~:text='Blauwhoofd%20lipvissen%20komen%20meestal%20ter,en%20vertoont%20ze%20mannelijk%20gedrag.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb niks met psychologen, ik blijf uit de buurt.

Bang dat ze u zouden diagnosticeren misschien?

6 minuten geleden zei Bekeerling14:

Onzin.. Weet je niet van de vissen die van mannetje naar vrouwtje kunnen veranderen en vissa (no pun intented) versa? 

eoswetenschap.eu/natuur-milieu/zo-verandert-nemo-van-geslacht#:~:text='Blauwhoofd%20lipvissen%20komen%20meestal%20ter,en%20vertoont%20ze%20mannelijk%20gedrag.

 

Mensen he! Je wordt geboren met XX of XY chromosomen. Ik zei "je" naartoe een mens.

Zelfs kikkers worden tweeslachtig door bepaalde insecticides. Maar als mens is uw geslacht bepaald bij conceptie en kan je dat niet meer veranderen. Wat ze doen is imiteren, maar je verandert daarmee geen mens van geslacht. Men heeft de sporten ook voor specifieke redenen gescheiden tussen de 2 geslachten.

En van wie is de imitatie nu weer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lon:

en dus op geestelijke forums posten

Het gaat over aanbidden. En in ons handelen/schrijven/spreken (eender waar) wordt dan duidelijk welke geest men aanbidt. Het is helaas vaker de wereldgeest, zelf worstel ik ook met slechte geesten waarvan ik blijkbaar nog niet ten volle verlost ben. 

Hoe aanbidden we God? Ik probeer dat te doen door gehoorzaamheid, dankbaarheid, gebed. Zijn Stem klinkt ook op dit forum. 

Hoe bouwen wij een relatie op met God? Door de Zoon overal en altijd eerst te plaatsen en daarin falen we allemaal grandioos. Allemaal. De wereldgeest is sterk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar ik vroeg telkens voorbeelden om er uit te leren. Helaas is dat nooit gevolgd? 

Het probleem niet dat er geen voorbeelden of info wordt verstrekt, maar dat je er niet van leert. 

En dus..blijf je herhalen en herhalen en herhalen. Ook al klopt het niet wat je zegt. 

Ook hier weer... 

11 uur geleden zei Fundamenteel:
12 uur geleden zei Bekeerling14:

Onzin.. Weet je niet van de vissen die van mannetje naar vrouwtje kunnen veranderen en vissa (no pun intented) versa

Expand  

Mensen he! Je wordt geboren met XX of XY chromosomen. Ik zei "je" naartoe een mens.

 

Voor de zoveelste keer: Neeeheeeeeeeeee. Er zijn meer variaties in chromosomen EN hormonen (I)

Op 6-7-2023 om 08:53 zei Petra.:

Sommige mensen hebben namelijk XX-chromosomen, maar ook een piemel. Anderen hebben XXY chromosomen, of alleen X. Soms hebben mensen iets wat niet duidelijk een piemel óf een vagina is. Anderen hebben wel XX-chromosomen en een baarmoeder, maar ook veel mannelijke hormonen. Er zijn zelfs mensen die een mozaïek zijn en deels XY, deels XX-chromosomen hebben.

Er zijn zoveel variaties dat het onmogelijk is ze hier allemaal te noemen, maar gelukkig heeft Scientific American een mooie * infographic gemaakt, die deze wereld van sekseverschillen verbeeldt – van hormonen en genen en chromosomen en geslachtsdelen"

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Petra.:

Het probleem niet dat er geen voorbeelden of info wordt verstrekt, maar dat je er niet van leert. 

En dus..blijf je herhalen en herhalen en herhalen. Ook al klopt het niet wat je zegt. 

Ook hier weer... 

Je kan ook gewoon andere meningen aanvaarden zonder die mensen te willen bijleren alsof je het beter weet? In christendom is homoseksualiteit een zonde, tijd dat u dat leert inzien ipv ons bij te leren. God weet het beter. ;)

Ik zie niets beledigend aan citeren wat gewoon de waarheid is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hopper:

Spreek voor jezelf en neem anderen niet mee in je extremistisch gedachtengoed.

Neen dat is wat traditionele christenen geloven.  Als jij denkt Hem eerst te plaatsen, dan heeft uw genadeloze reactie van gisteren (uw ware aard) helaas anders getoond. En uiteraard spreek ik voor mezelf: en ik zie het ook dagelijks gebeuren. Praatjesmakers als u denken Hem te kennen, maar uw narcisme toont toch anders.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid