Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Flawless victory:

Het beste wat Israël zou kunnen en in mijn optiek zou moeten doen is het hele gebied in Gaza gewoon innemen en daar zelf regeren. Want nu laten ze de bevolking over aan Hamas. De Gazanen zijn in nood omdat Hamas alle ambulances in Zuid-Gaza heeft geconfisqueerd voor hun operaties tegen de IDF om zich tussen verschillende locaties te kunnen verplaatsen onder de dekmantel van medische noodhulpdiensten. Hierdoor zit de bevolking zonder medisch transport en worden de burgers gedwongen particuliere auto’s, trucks en zelfs karren met een ezeltje ervoor te gebruiken om de gewonden en zieken naar ziekenhuizen te vervoeren.  Hamas steelt ook alle medicijnen, burgers sterven in ziekenhuisbedden aan behandelbare ziektes.  De terroristen hebben de meeste medicijnen en medische hulpmiddelen uit de ziekenhuizen gestolen en elke keer als er nieuwe hulpmiddelen arriveren steelt Hamas alles.  Een jongetje stierf aan meningitis omdat er geen antibiotica waren. Wat voor een “regering” doet zoiets tegen hun eigen bevolking in oorlogstijd? Alleen criminelen, misdadigers en terroristen zoals Hamas en Islamitische Jihad.  Ze kunnen zich overgeven en de gijzelaars vrijlaten en daarmee vandaag nog de oorlog beëindigen maar ze denken niet rationeel na en hebben geen moraal. Ze zijn een doodscultus die geen regels volgt, enkel hun bloeddorst.

 Ze kunnen zich overgeven en de gijzelaars vrijlaten 😂

Denk je dat ze dan een eerlijk proces krijgen? Als ze zich overgeven dan worden ze koud afgemaakt door de IDF. Wat je ook zag toen men vocht rondom een ziekenhuis. Toen de IDF zich terugtrok vond men daar massagraven. Met mannen erin die met gebonden handen door hun hoofd geschoten waren.

Israel kan ook een staakt het vuren accepteren en dan de gijzelaars ruilen voor de gijzelaars die de IDF heeft gemaakt (die men dan "gevangenen" noemt, alsof al die mensen zich aan oorlogshandelingen hebben vergrepen)...

De rest van je betoog heb je eenzijdig van de IDF. Die zichzelf altijd als onschuldig ziet. Helaas voor hen is dit de eerste genocide die live op YT te zien is. Waardoor iedereen de waarheid kan zien. Tenminste, als je niet door religieuze denkbeelden al een slecht beeld hebt van de 1 en een heilig beeld van de ander.

29 minuten geleden zei Figulus:

Iemand die dergelijke opmerkingen maakt en vervolgens tegenover een Israëlische soldaat komt te staan, zou waarschijnlijk merken dat de soldaat goed getraind, ervaren, en effectief is. Dit kan leiden tot een ernstige onderschatting van de tegenstander en onverwachte consequenties in een confrontatie. Je denigrerende retoriek is precies de reden waarom de terroristen zich steeds weer stuk lopen op Israël: een grote mond en simplistische opmerkingen zeggen vaak weinig over de werkelijke capaciteiten of situatie, en verhult vaak enkel onkunde.

Grote woorden en denigrerende opmerkingen missen vaak een feitelijke basis. Ze zijn meestal gebaseerd op vooroordelen, misverstanden of een gebrek aan kennis over de situatie of het onderwerp.

Daar heb je helemaal gelijk in... Maar wat is precies je punt?

Gaat de IDF niet tekeer met tanks, met vliegtuigen, met drones? 

De terroristen maken niet die opmerking, maar ik maak die opmerking. Dus wat is nogmaals je punt? En de terroristen onderschatten de IDF-ers niet. Andersom wel trouwens, ik hoor veel Israellovers al maanden zeggen "nog even naar die en die plek en Hamas is kapot".. Nou, ze vechten nog. Niet meer in bataljons maar in kleine groepen van vier tot tien strijders. Moeilijk te pakken, wendbaar etc.

Als je eerlijk bent kan je  "Grote woorden en denigrerende opmerkingen missen vaak een feitelijke basis" ook andersom plaatsen. Hoeveel Israelische politici hebben geen grote woorden en denigrerende opmerkingen over andere volkeren geplaatst? Zowel over Palestijnen als over Hezbollah en Libanon? "We kunnen Libanon naar de Stenentijdperk schieten". "We roeien Palestijnen uit, zoals Amalek".. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Ik ben het met je eens dat het autonome karakter en de geavanceerde functionaliteiten van deze drones de kwestie complexer maken dan het pistool op tafel. Hoewel ik van mening ben dat er niets zo onvo

Posted Images

58 minuten geleden zei Bekeerling14:

De terroristen maken niet die opmerking, maar ik maak die opmerking. Dus wat is nogmaals je punt? En de terroristen onderschatten de IDF-ers niet. Andersom wel trouwens, ik hoor veel Israellovers al maanden zeggen "nog even naar die en die plek en Hamas is kapot".. Nou, ze vechten nog. Niet meer in bataljons maar in kleine groepen van vier tot tien strijders. Moeilijk te pakken, wendbaar etc.

Als je eerlijk bent kan je  "Grote woorden en denigrerende opmerkingen missen vaak een feitelijke basis" ook andersom plaatsen. Hoeveel Israelische politici hebben geen grote woorden en denigrerende opmerkingen over andere volkeren geplaatst? Zowel over Palestijnen als over Hezbollah en Libanon? "We kunnen Libanon naar de Stenentijdperk schieten". "We roeien Palestijnen uit, zoals Amalek".. 

Mijn punt is dat je met een zeer agressieve toon praat, wat compenserend gedrag kan vertonen. Het lijkt bijna irrationeel, zoals de vieringen die plaatsvinden na een zware nederlaag, alsof er een overwinning is behaald. Dit gedrag kan te maken hebben met diepgewortelde overtuigingen en verwachtingen. Zoals maagden die in het vooruitzicht worden gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Figulus:

Mijn punt is dat je met een zeer agressieve toon praat, wat compenserend gedrag kan vertonen. Het lijkt bijna irrationeel, zoals de vieringen die plaatsvinden na een zware nederlaag, alsof er een overwinning is behaald. Dit gedrag kan te maken hebben met diepgewortelde overtuigingen en verwachtingen. Zoals maagden die in het vooruitzicht worden gesteld.

Ik heb dit nou een paar keer gelezen en ik weet niet waar je het over hebt.. Je hebt het hiervoor ook niet over agressieve toon gehad. Je stelde dat ik naief zou zijn, of onwetend. Of denigrerend. Maar niet agressief..

over agressief gesproken overigens. Wie noemt de ander nou ratten die je kan uitroken? Was jij dat niet? Dus misschien praat je wel over jezelf? 

Die maagden die in het vooruitzicht worden gesteld? Echt, waar heb je het over? Pilletjes vergeten in te nemen of zo? Ik ben geen moslim (wat je met die opmerking insinueert) en zal het ook nooit worden ook. Ik heb ooit eens de koran proberen te lezen, maar ik kwam niet voorbij het eerste hoofdstuk. 

Dus alsjeblieft, get yourself together. Anders maak je jezelf alleen maar meer belachelijk met je opmerkingen en insinuaties. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Bekeerling14:

Ik heb dit nou een paar keer gelezen en ik weet niet waar je het over hebt.. Je hebt het hiervoor ook niet over agressieve toon gehad. Je stelde dat ik naief zou zijn, of onwetend. Of denigrerend. Maar niet agressief..

over agressief gesproken overigens. Wie noemt de ander nou ratten die je kan uitroken? Was jij dat niet? Dus misschien praat je wel over jezelf? 

Die maagden die in het vooruitzicht worden gesteld? Echt, waar heb je het over? Pilletjes vergeten in te nemen of zo? Ik ben geen moslim (wat je met die opmerking insinueert) en zal het ook nooit worden ook. Ik heb ooit eens de koran proberen te lezen, maar ik kwam niet voorbij het eerste hoofdstuk. 

Dus alsjeblieft, get yourself together. Anders maak je jezelf alleen maar meer belachelijk met je opmerkingen en insinuaties. 

Uiteraard, je bent de onschuld zelf en een grote mond past niet in je hoofd. Maar wat mij betreft, ben je gewoon een grote praatjesmaker en een zwakke discussant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Figulus:

Uiteraard, je bent de onschuld zelf en een grote mond past niet in je hoofd. Maar wat mij betreft, ben je gewoon een grote praatjesmaker en een zwakke discussant.

Ik zeg niet dat ik de onschuld zelve ben.. Waarom zeg je dit soort dingen eigenlijk? 

En wie heeft er eigenlijk een grote mond? Je hebt het over ratten die uitgeroeid moeten worden. Je hebt het over "ik stuur mijn hond er wel heen met bommen aan zijn lijf". Snap je niet dat je voor een groot deel over jezelf praat?

Ik heb erkend dat zeven oktober een oorlogsmisdaad is van een grootst allooi (al ben ik het er niet mee eens dat het het ergste was wat ooit sinds de holocaust is gebeurd). Dus als jullie als Israellovers nou toegeven dat ook Israel/IDF zich aan oorlogsmisdaden bezondigd dan zijn we al een stukje verder. En dat de IDF het vooral van platgooien van huizen waarin Hamas mensen zich bevinden plus tig onschuldigen...

Eigenlijk snap ik jullie Israellovers niet zo. Jullie ontkennen wat de Israelische politici trots erkennen. Omdat jullie het idee van "moreelste leger sinds ever" hoog moeten houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

 

Zeker tien Israëliërs omgekomen bij raketaanval op Golanhoogten

Op de door Israël bezette Golanhoogvlakte zijn bij een raketaanval zeker tien Israëliërs omgekomen, onder wie kinderen. Tientallen mensen raakten gewond, melden Israëlische media. Volgens het Israëlische leger kwam de raket neer op een voetbalveld waar op dat moment kinderen aan het spelen waren.

De aanval volgde na een Israëlische aanval op doelen in Libanon, eerder op de dag. Daarbij zouden vier militanten zijn omgekomen, onder wie minstens een Hezbollah-strijder.

Het Israëlische leger zegt dat het in de avond meer dan veertig raketten vanuit Libanon heeft onderschept. Er wordt nog onderzocht waarom de neergekomen raket niet is neergeschoten.

Hezbollah ontkent betrokkenheid

Een hoge functionaris van Hezbollah zegt tegen persbureau Reuters dat de groep niet verantwoordelijk is voor de aanval. Volgens de Israëlische premier Netanyahu zit de terreurgroep uit Libanon wel achter de actie.

Ook volgens de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Katz bestaat er geen twijfel dat de raket van Hezbollah afkomstig is. "Ze hebben hiermee alle rode lijnen overschreden. We worden geconfronteerd met een totale oorlog", zei hij kort na de aanval.

De aanval was in het noorden van de Golanhoogten, dicht bij de grens met Libanon en Syrië. Sinds de aanval van Hamas op Israël, van 7 oktober vorig jaar, bestoken Israël en Hezbollah elkaar geregeld.

 

 

Zijn die Israëliërs echt helemaal gek of zo? En dan vooral de politici, aangezien ik niemand over 1 kam wil scheren. De mensen sturen zelf de ene raket na de andere op Libanon af. Hebben inmiddels al meer dan 400 doden op hun geweten (waaronder ook strijders uiteraard) maar dan reageren op 1 raket welke tien mensen dood "ze hebben alle rode lijnen overschreden"..

Dan ben je echt van het padje af als politicus 🤣

hoe erg het ook is voor de individuen die gedood zijn.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/waarom-vergeldt-israel-kwaad-met-kwaad

Geen weldenkend mens zal vinden dat wat in Israël woonachtige Joden en hun familieleden in WO II is overkomen, de moord op circa 6 miljoen Joden, rechtvaardigt om vandaag de dag in Gaza duizenden burgers te doden. Toch gebeurt dat laatste wel en te veel mensen lijken dat acceptabel te vinden. Ik niet.

De feiten over Gaza. Op 7oktober 2023 voerde Hamas onder de naam ‘Operatie Al-Aksa-storm’ een verrassingsaanval uit, waarbij ongeveer 1.200 Israëli’s gedood werden. Naar schatting 200-250 personen werden als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. De aanval van Hamas is vooral een reactie op het geweld van Israëlische kolonisten, de 16 jaar durende blokkade van de Gazastrook en de doorgaande uitbreiding van illegale Israëlische nederzettingen. De aanval van Hamas werd door veel landen en politici scherp veroordeeld.

Als reactie op deze daad van Hamas is Israël uit op de totale overwinning op Hamas en het opsporen en bevrijden van de Israëlische gijzelaars. Inmiddels is Gaza enorm gebombardeerd; werd eind juni 2024 duidelijk dat er in het gebied sprake is van minstens 37 duizend doden en 86 duizend gewonden; een groot deel van de bevolking is op de vlucht geslagen; er is een gebrek aan voedsel en water en deze week werd bekend dat er polio is uitgebroken.

Deze illegale oorlog van Israel steunen -zoals sommige forumleden doen-  gaat geheel in tegen de Bijbel. en wel hierom:

Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.  

Romeinen 12:18-19

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hopper:

Deze illegale oorlog van Israel steunen -zoals sommige forumleden doen-  gaat geheel in tegen de Bijbel. en wel hierom:

Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.  

Romeinen 12:18-19

Het oudtestamentische 'oog om oog, tand om tand' is springlevend, zoals we elke dag kunnen zien. De memo over 'de andere wang toekeren' hebben ze niet ontvangen of niet gelezen of naast zich neergelegd. Geen wraak nemen is veel moeilijker, zo blijkt.

"An eye for an eye makes the whole world blind."

Gandhi

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/waarom-vergeldt-israel-kwaad-met-kwaad

Geen weldenkend mens zal vinden dat wat in Israël woonachtige Joden en hun familieleden in WO II is overkomen, de moord op circa 6 miljoen Joden, rechtvaardigt om vandaag de dag in Gaza duizenden burgers te doden. Toch gebeurt dat laatste wel en te veel mensen lijken dat acceptabel te vinden. Ik niet.

De feiten over Gaza. Op 7oktober 2023 voerde Hamas onder de naam ‘Operatie Al-Aksa-storm’ een verrassingsaanval uit, waarbij ongeveer 1.200 Israëli’s gedood werden. Naar schatting 200-250 personen werden als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. De aanval van Hamas is vooral een reactie op het geweld van Israëlische kolonisten, de 16 jaar durende blokkade van de Gazastrook en de doorgaande uitbreiding van illegale Israëlische nederzettingen. De aanval van Hamas werd door veel landen en politici scherp veroordeeld.

Als reactie op deze daad van Hamas is Israël uit op de totale overwinning op Hamas en het opsporen en bevrijden van de Israëlische gijzelaars. Inmiddels is Gaza enorm gebombardeerd; werd eind juni 2024 duidelijk dat er in het gebied sprake is van minstens 37 duizend doden en 86 duizend gewonden; een groot deel van de bevolking is op de vlucht geslagen; er is een gebrek aan voedsel en water en deze week werd bekend dat er polio is uitgebroken.

Deze illegale oorlog van Israel steunen -zoals sommige forumleden doen-  gaat geheel in tegen de Bijbel. en wel hierom:

Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.  

Romeinen 12:18-19


Je kunt heel goed de wraak aan God overlaten en toch achter Israël staan doordat je kennis hebt genomen van het profetisch Woord en beseft dat Israël een rol te vervullen heeft, dat God met dat volk tot Zijn Doel komt en Zijn Plan voltrekt. Op dit moment begint de oorlog uit Ezechiël 38 zich af te tekenen. Iran, Turkije en Rusland die gezamenlijk Israël zullen aanvallen. Israël zal deze oorlog winnen,  waarna er een valse vrede zal worden gesticht door de Antichrist die dan ten tonele verschijnt.

@Hopper, jij vindt dat Israël geen bestaansrecht heeft, maar God denkt daar  anders over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:


Je kunt heel goed de wraak aan God overlaten en toch achter Israël staan doordat je kennis hebt genomen van het profetisch Woord en beseft dat Israël een rol te vervullen heeft, dat God met dat volk tot Zijn Doel komt en Zijn Plan voltrekt. Op dit moment begint de oorlog uit Ezechiël 38 zich af te tekenen. Iran, Turkije en Rusland die gezamenlijk Israël zullen aanvallen. Israël zal deze oorlog winnen,  waarna er een valse vrede zal worden gesticht door de Antichrist die dan ten tonele verschijnt.

@Hopper, jij vindt dat Israël geen bestaansrecht heeft, maar God denkt daar  anders over.

Ik vind de Bijbel van een hoger belang dan jouw mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Hopper:

Ik vind de Bijbel van een hoger belang dan jouw mening.


Je leest de Bijbel niet eens. Je slaat zo alle profetieën over Israël over. Wat God zegt in zijn Woord over Israël, daar heb jij geen boodschap aan. Wat je volgt is je eigen mening,dat Israël geen bestaansrecht heeft, en niet de Bijbel, en vervolgens projecteer je dat op de ander.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het huidige Israël niet het echte Israël.

Romeinen 9:

6 Maar het is niet mogelijk, dat het woord Gods zou vervallen zijn. Want niet allen, die van Israel afstammen, zijn Israel,

7 En zij zijn ook niet allen kinderen, omdat zij nageslacht van Abraham zijn, maar: Door Isaak zal men van nageslacht van u spreken.

8 Dat wil zeggen: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen Gods, maar de kinderen der beloften gelden voor nageslacht.

Romeinen 2:

28 Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt,

29 Maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de [ware] besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het huidige Israel is niet het echte Israel.  De huidige Joden zijn niet de Bijbelse Joden, maar een mengeling van Europeanen en Arabieren.   Verder laat ik het aan God over welk oordeel de oorlogsmisdadigers krijgen, zowel de Joodse oorlogsmisdadigers als de Palestijnse oorlogsmisdadigers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Misschien is het huidige Israël niet het echte Israël.

 

 

1 uur geleden zei Hopper:

Het huidige Israel is niet het echte Israel. 


Dat is een van de vele misverstanden rondom Israël.  God heeft het Joodse volk uit alle windstreken teruggebracht in hun land, Israël. 
 

Misverstand 4: Het huidige Israël (de staat) heeft niks met het Bijbelse Israël te maken

Weer een groot misverstand. Wat is het huidige Israël? Dat is een rechtstreekse voortzetting van het Joodse volk dat bij Abraham begint, 2000 jaar voor Christus. Dat zich ontwikkeld heeft, dat het land gekregen heeft van de Allerhoogste. Dat de stad Jeruzalem en de tempel had. Die tempel werd vernietigd, twee keer is dat Joodse volk uit het land Israël verdreven. De eerste keer tussen 500 en 600 voor Christus, dat noemen we de Babylonische ballingschap. Toen hebben de Babyloniërs de stad en de tempel met de grond gelijk gemaakt en de Joden weggevoerd. Ze mochten later weer terugkomen.

Toen kwam de tweede tempel. Die is vervolgens verwoest door de Romeinen, de stad en de tempel zijn met de grond gelijk gemaakt, en de Joden werden voor de tweede keer in ballingschap weggevoerd. Hoewel in de loop van de afgelopen 2000 jaar er altijd Joden in israel zijn blijven wonen. Het was hun land. Ze zijn dus gewoon afstammelingen van dat Joodse volk dat je in de Bijbel tegenkomt.

Maar de huidige staat israel is een seculiere staat? Terwijl het Bijbelse Israël toch dichterbij God leefde? Dan moet je je Bijbel maar eens goed lezen. De boeken van de Koningen en de Kronieken. Dan zie je hoe ‘dicht’ dat volk bij God leefde. Het was een hardnekkig volk, zegt de Bijbel zelf. Ze gingen altijd de andere goden achterna, en ze lieten altijd God links liggen. En ze zochten het altijd in politieke verbonden met de machten van hun dagen. Telkens gingen daar de striemende woorden van de profeten overheen, en werd de ongehoorzame zoon getuchtigd door de Allerhoogste. Dus Israël is nooit een vroom volk geweest. Ja, wel ten diepste verbonden met de Allerhoogste, dat wel. Ze beseften wel degelijk wie hun Vader was. Zoals je zelf misschien als kind ook de kop in de wind gooit... je weet best wie je vader is, maar je weet het zelf altijd beter.

Maar dat ze nog steeds hetzelfde volk zijn, in hetzelfde land, wil niet zeggen dat je daarmee voor alles wat de staat Israël uitvoert applaudisseert. Daar gaat het helemaal niet om. Het betekent ook dat (Jesaja 43:5) toen God ze weer bijeen ging verzamelen van de vier hoeken van de aarde, van noord, zuid, oost, west terug naar het land, en ze weer in dat land groeiden als volk, dan moet je op een gegeven moment kiezen: we wonen hier nu als volk in een land, wat voor staatsvorm kiezen we? Een dictatuur, of een oligarchie, of een democratie, of een theocratie? Ze hebben gekozen naar Westers model voor een democratie. Is dat de absoluut beste staatsvorm volgens de Bijbel? Nee, dat is de Theocratie. Dat je door God geleid wordt, en Hem gehoorzaamt. Dus dat Israël nog een lange weg te gaan heeft, om te groeien naar wat ze uiteindelijk moeten worden, namelijk een licht voor de volkeren onder de leiding van de Messias van Israël, dat is duidelijk.

Wat de Bijbel je leert en wat ook Israël moet leren, is dat je moet luisteren naar hoe God er tegen aan kijkt, en dat je dat probeert te doen. Dat is ook ten diepste de betekenis van de Thora. Dat je je gaat realiseren, ook in je volksbestaan, hoe je een rechtvaardige, vreedzame en veilige samenleving kunt tot stand brengen, onder Zijn leiding en met bestuurders die heel diep beseffen dat ze Hem verantwoording verschuldigd zijn.

https://www.christenenvoorisrael.nl/kennisbank/jezus-en-israel-7609/zeven-misverstanden-over-israel-en-de-bijbel

God gebruikt het huidige Israël om aan de wereld te gaan laten zien dat Hij, de God van Israël, Heer is.  Dat is niet omdat dat volk zo goed is, maar omdat hun God, de God van Israël en de Bijbel, Heer is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Het huidige Israel is niet het echte Israel.

Ja hoor, het echte Israel ligt in Limburg...... 🙃

1 uur geleden zei Flawless victory:

God heeft het Joodse volk uit alle windstreken teruggebracht in hun land, Israël. 

Dat denk ik niet. Dat heeft het Joodse volk zelf gedaan.

1 uur geleden zei Flawless victory:

twee keer is dat Joodse volk uit het land Israël verdreven. De eerste keer tussen 500 en 600 voor Christus, dat noemen we de Babylonische ballingschap. Toen hebben de Babyloniërs de stad en de tempel met de grond gelijk gemaakt en de Joden weggevoerd. Ze mochten later weer terugkomen.

Grappig, christenen die volledig voorbijgaan aan het verhaal van de Mozes , Jozef het het volk van Israël in Egypte. Terwijl dat nu juist is waar binnen het Jodendom hele veel tradities op terugvoeren. Een dominee nota bene; en niet zomaar eentje, het gaat hier om Willem Glashouwer. Weet die man überhaupt wel waar hij het over heeft? Want wat hij hier schrijft, is totale nonsens. 

1 uur geleden zei Flawless victory:

Wat de Bijbel je leert en wat ook Israël moet leren, is dat je moet luisteren naar hoe God er tegen aan kijkt, en dat je dat probeert te doen.

Ik denk niet dat Joden heel erg van plan zijn om dergelijke adviezen van christenen serieus te nemen. En al helemaal niet van iemand die niet weet waar hij het over heeft.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

 


Dat is een van de vele misverstanden rondom Israël.  God heeft het Joodse volk uit alle windstreken teruggebracht in hun land, Israël. 
 

Misverstand 4: Het huidige Israël (de staat) heeft niks met het Bijbelse Israël te maken

Weer een groot misverstand. Wat is het huidige Israël? Dat is een rechtstreekse voortzetting van het Joodse volk dat bij Abraham begint, 2000 jaar voor Christus. Dat zich ontwikkeld heeft, dat het land gekregen heeft van de Allerhoogste. Dat de stad Jeruzalem en de tempel had. Die tempel werd vernietigd, twee keer is dat Joodse volk uit het land Israël verdreven. De eerste keer tussen 500 en 600 voor Christus, dat noemen we de Babylonische ballingschap. Toen hebben de Babyloniërs de stad en de tempel met de grond gelijk gemaakt en de Joden weggevoerd. Ze mochten later weer terugkomen.

Toen kwam de tweede tempel. Die is vervolgens verwoest door de Romeinen, de stad en de tempel zijn met de grond gelijk gemaakt, en de Joden werden voor de tweede keer in ballingschap weggevoerd. Hoewel in de loop van de afgelopen 2000 jaar er altijd Joden in israel zijn blijven wonen. Het was hun land. Ze zijn dus gewoon afstammelingen van dat Joodse volk dat je in de Bijbel tegenkomt.

Maar de huidige staat israel is een seculiere staat? Terwijl het Bijbelse Israël toch dichterbij God leefde? Dan moet je je Bijbel maar eens goed lezen. De boeken van de Koningen en de Kronieken. Dan zie je hoe ‘dicht’ dat volk bij God leefde. Het was een hardnekkig volk, zegt de Bijbel zelf. Ze gingen altijd de andere goden achterna, en ze lieten altijd God links liggen. En ze zochten het altijd in politieke verbonden met de machten van hun dagen. Telkens gingen daar de striemende woorden van de profeten overheen, en werd de ongehoorzame zoon getuchtigd door de Allerhoogste. Dus Israël is nooit een vroom volk geweest. Ja, wel ten diepste verbonden met de Allerhoogste, dat wel. Ze beseften wel degelijk wie hun Vader was. Zoals je zelf misschien als kind ook de kop in de wind gooit... je weet best wie je vader is, maar je weet het zelf altijd beter.

Maar dat ze nog steeds hetzelfde volk zijn, in hetzelfde land, wil niet zeggen dat je daarmee voor alles wat de staat Israël uitvoert applaudisseert. Daar gaat het helemaal niet om. Het betekent ook dat (Jesaja 43:5) toen God ze weer bijeen ging verzamelen van de vier hoeken van de aarde, van noord, zuid, oost, west terug naar het land, en ze weer in dat land groeiden als volk, dan moet je op een gegeven moment kiezen: we wonen hier nu als volk in een land, wat voor staatsvorm kiezen we? Een dictatuur, of een oligarchie, of een democratie, of een theocratie? Ze hebben gekozen naar Westers model voor een democratie. Is dat de absoluut beste staatsvorm volgens de Bijbel? Nee, dat is de Theocratie. Dat je door God geleid wordt, en Hem gehoorzaamt. Dus dat Israël nog een lange weg te gaan heeft, om te groeien naar wat ze uiteindelijk moeten worden, namelijk een licht voor de volkeren onder de leiding van de Messias van Israël, dat is duidelijk.

Wat de Bijbel je leert en wat ook Israël moet leren, is dat je moet luisteren naar hoe God er tegen aan kijkt, en dat je dat probeert te doen. Dat is ook ten diepste de betekenis van de Thora. Dat je je gaat realiseren, ook in je volksbestaan, hoe je een rechtvaardige, vreedzame en veilige samenleving kunt tot stand brengen, onder Zijn leiding en met bestuurders die heel diep beseffen dat ze Hem verantwoording verschuldigd zijn.

https://www.christenenvoorisrael.nl/kennisbank/jezus-en-israel-7609/zeven-misverstanden-over-israel-en-de-bijbel

God gebruikt het huidige Israël om aan de wereld te gaan laten zien dat Hij, de God van Israël, Heer is.  Dat is niet omdat dat volk zo goed is, maar omdat hun God, de God van Israël en de Bijbel, Heer is. 

Bla ende bla bla. Geen uren durende YouTube linkjes dit keer om je verhaal kracht bij te zetten?

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Citaat

Op sociale media gaat een clip viral van Two Nice Jewish Boys, een engelstalige podcast van twee Israëlische mannen, Naor Meningher en Eytan Weinstein. Daarin bespreken ze op bizar luchtige wijze de totale vernietiging van het Palestijnse volk. Weinstein zegt, met een glimlach op zijn lippen, dat als er een knop zou bestaan om in één keer alle Palestijnen van de aardbodem te vegen, hij er zonder aarzeling nu meteen op zou drukken. Ook beweert hij dat de meeste Israëliërs die genocidale mening met hem delen, al durven ze dat niet hardop te zeggen. 

Weinstein zegt ook dat Israëliërs een "totale oorlog" willen: 

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/populaire-israelische-podcasters-fantaseren-openlijk-over-de-totale-vernietiging-van-het-palestijnse-volk

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/09/hoe-eensgezind-de-demonstranten-in-tel-aviv-ook-zijn-israel-blijft-een-intens-verdeeld-land-a4865008

 

Citaat

De woede van de betogers richt zich vooral op de regering, met name op premier Benjamin Netanyahu. Een man met een Netanyahu-masker op zit naast een metgezel die op de grond onder een laken ligt. De nep-Netanyahu houdt een bord omhoog: „Ik voegde voorwaarden (aan de bestandsonderhandelingen, red) toe, gijzelaars stierven, sorry”. Een geëmotioneerd familielid van een van de zes gedode gijzelaars maakt de premier tijdens een toespraak ook precies dat verwijt. „De gijzelaars konden vrijkomen. Netanyahu zei: ‘nee’.”

Netanyahu wordt steeds meer gezien als de man die een overeenkomst met Hamas tegen houdt.

Citaat

Toch kunnen dergelijke maatregelen en de omvang van de menigte niet verhullen dat Israël een intens verdeeld land is. Dat bleek vorige week ook tijdens een staking die Histradut, de grootste vakbond van het land, uitriep om een wapenstilstand met Hamas af te dwingen en de gijzelaars vrij te krijgen. In Tel Aviv, Haifa en andere kuststeden, waar meer progressieven wonen, werd op grote schaal gehoor gegeven aan die oproep. In Jeruzalem en andere conservatieve steden veel minder.

Het schisma loopt grosso modo tussen seculier/progressief  en conservatief/religieus/nationalistisch.

Citaat

Israël is de laatste jaren steeds dieper verdeeld geraakt. „Het land is de laatste decennia onmiskenbaar naar rechts opgeschoven, mede door demografische factoren”, zegt Sergio della Pergola, emeritus hoogleraar aan de Hebrew University in Jeruzalem, via de telefoon. „Vooral de orthodoxen en ultra-orthodoxen hebben veel kinderen en hun aandeel in de bevolking neemt snel toe. Dat zal de komende jaren niet verminderen.”

Citaat

„In feite houdt Hamas niet alleen de ontvoerde Israëliërs in Gaza in gijzeling maar de hele Israëlische bevolking”, meent Noam Warman (36), die met een vriend in een park in Tel Aviv zit te praten. Hij is reservist bij de luchtmacht en voert soms zelf missies uit boven Gaza. Met militair ingrijpen zo snel mogelijk een eind maken aan deze impasse is volgens hem de beste oplossing, zelfs als de gijzelaars daarbij zouden sterven.

Sommige mensen weten ook niet wat ze zeggen, Israel is al een jaar aan het militair ingrijpen, maar veel bereikt is er niet.

Citaat

Opiniepeilingen wijzen uit dat ruwweg de helft van de bevolking Netanyahu’s opstelling steunt. Veel tegenstanders verdenken hem er echter van vooral uit eigenbelang te handelen. Hoe langer de oorlog duurt, hoe langer hij kan aanblijven als premier. Daardoor behoudt hij immuniteit voor strafvervolging in de corruptiezaken tegen hem.

Netanyahu blijft uit de gevangenis door oorlog te voeren, een bestand is niet in zijn belang.  Ieder volk krijgt de leiders die zij verdienen.....

En Hamas heeft ook geen belang bij een overeenkomst.    

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ziet ernaar uit dat de psalm 83 oorlog binnen enkele uren tot dagen van start gaat.  De proxies van Iran zijn er klaar voor en hebben de aanvallen op Israël de afgelopen dagen sterk uitgebreid.  De “Palestijnen” bekleden inmiddels een zetel in de VN ook al hebben ze nog geen volledig lidmaatschap.  De Algemene Vergadering van de VN dringt bij de Veiligheidsraad aan op een volledig Palestijns lidmaatschap. 

Al maanden neemt het aantal Joodse bezoekers van de Tempelberg toe en activisten van de Tempelberg verspreidden een met A.I. gemaakte video waarin de Al Aqsai in brand staat.  Ik denk dat de Al Aqsa wordt vernietigd in de psalm 83 oorlog en dat de Antichrist uit de as van deze oorlog opstaat en hij als onderdeel van het verdrag van Daniël 9:27 de Joden het recht geeft de derde tempel te bouwen.

Op het moment dat Israël een grondaanval uitvoert in Libanon zal Hezbollah duizenden raketten afvuren op Israël.   Israël heeft geen keus want er worden nu al dagelijks tientallen tot honderden raketten op hen afgevuurd door Hezbollah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Flawless victory:

Het ziet ernaar uit dat de psalm 83 oorlog binnen enkele uren tot dagen van start gaat.

We nemen hier notie van, wat de psalm 83 oorlog ook moge betekenen.  Over enkele dagen weten we meer.    Sowieso ligt het in de rede dat er binnenkort een (grootschalige) oorlog uitbreekt in de regio, dus een glazen bol is overbodig.    De facto is er al jarenlang een oorlog gaande natuurlijk.    Welke sedert 7 oktober is geïntensiveerd door Israel. Maar dat ter zijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid