TTC 1.581 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 3 uur geleden zei Barnabas: Korte fractie van een interview met de verklaring dat een arabische vrouw uit een naburig land zich heel goed behandeld voelde in Israël. Verklaring van een arabier dat Iran gevraagd heeft aan Hamas om baby's en vrouwen in plaats van soldaten te kidnappen omdat dan de reactie van Israël sterker zou zijn. Van kwaad naar erger gaat het, wat een wereld! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 18 uur geleden zei Barnabas: Korte fractie van een interview met de verklaring dat een arabische vrouw uit een naburig land zich heel goed behandeld voelde in Israël. Verklaring van een arabier dat Iran gevraagd heeft aan Hamas om baby's en vrouwen in plaats van soldaten te kidnappen omdat dan de reactie van Israël sterker zou zijn. Man man, wat poog jij toch steeds om de schuld niet bij Israel te leggen maar bij de ander.. Een persoon zegt iets.. Nou nou, dan MOET het wel waar zijn. Iran heeft niks te maken met 7 oktober, sterker nog, Hamas heeft zowel aan Hezbollah als aan Iran gevraagt om mee te doen, maar Hezbollah was nog niet klaar EN Iran wilde geen oorlog met Israel. Citaat Gesprek in AI-modus: wilde Iran meedoen aan de terreuraanslag op 7 oktober wilde Iran meedoen aan de terreuraanslag op 7 oktober Nee, Iran wilde niet direct meedoen aan de terreuraanslag op 7 oktober 2023 en was vooraf niet op de hoogte van de exacte datum. Hoewel Hamas hun Iraanse bondgenoten vooraf expliciet heeft gevraagd om mee te vechten, wees Iran dit verzoek af. [1, 2] Uit buitgemaakte geheime documenten en inlichtingenrapporten blijkt het volgende over de rol en de intenties van Iran: Afwijzing van directe deelname Verzoek van Hamas: In de aanloop naar de aanslag zocht Hamas-leider Yahya Sinwar contact met Iran en Hezbollah. Hij vroeg hen om gelijktijdig met een grote aanval op Israël te komen. Hamas stelde de aanval hier zelfs speciaal voor uit. [1, 2, 3] Iraanse reactie: Iran en Hezbollah gaven aan de plannen in principe te steunen, maar zeiden dat ze meer tijd nodig hadden om zich voor te bereiden. [1] Verrassing: Hamas besloot daarop om de aanval alleen uit te voeren, zonder Iran vooraf te informeren over de exacte datum. Dit deed Hamas om te voorkomen dat het plan zou uitlekken. Zowel de Amerikaanse inlichtingendiensten als Israëlische analyses bevestigen dat de Iraanse leiders verrast waren toen de aanslag daadwerkelijk plaatsvond. Wel structurele en ideologische steun Financiering en wapens: Hoewel Iran niet meedeed aan de planning en uitvoering van deze specifieke actie, is het land al decennialang de belangrijkste geldschieter en wapenleverancier van Hamas. Zonder de jarenlange Iraanse steun had Hamas de aanslag nooit op deze schaal kunnen uitvoeren. [1, 2] Retoriek: Na de aanslag prees de Iraanse politieke en religieuze top de actie van Hamas. De Iraanse ayatollah Khamenei noemde de massamoord onder andere "volkomen logisch en legaal", hoewel hij tegelijkertijd publiekelijk ontkende dat Iran er direct bij betrokken was. [1, 2] Dus dat Iran aan Hamas vroeg om kinderen en ouderen te ontvoeren is gewoon een leugen. De reden voor Hamas om kinderen en ouderen te ontvoeren kwam omdat in de IDF gevangenissen al voor 7 oktober 2023 kinderen en ouderen van dagen zaten. Citaat Er zitten momenteel ongeveer 350 Palestijnse minderjarigen (kinderen onder de 18 jaar) vast in Israëlische gevangenschap. Dit blijkt uit officiële cijfers van de Israëlische gevangenisdienst (IPS) en rapportages van mensenrechtenorganisaties zoals B'Tselem en Save the Children. [1, 2, 3, 4] Belangrijke details over hun detentie Administratieve detentie: Ongeveer de helft van deze kinderen (ruim 180 tot 191 minderjarigen) zit vast in zogeheten administratieve detentie. Dit betekent dat zij voor onbepaalde tijd worden vastgehouden zonder formele aanklacht, proces of toegang tot het bewijsmateriaal tegen hen. Het aantal kinderen in deze specifieke vorm van detentie is de afgelopen tijd scherp gestegen. [, 2, 3, 4] Locaties: De minderjarigen worden door Israël voornamelijk vastgehouden in de streng beveiligde volwassenengevangenissen Megiddo en Ofer. [1, 2] Redenen voor arrestatie: De meest voorkomende officiële reden voor de arrestatie van Palestijnse minderjarigen is verdenking van het plegen van veiligheidsmisdrijven, zoals het gooien van stenen naar Israëlische militairen of voertuigen. [1, 2] Zorgen over de omstandigheden Internationale hulporganisaties en VN-rapporteurs uiten grote zorgen over de situatie. Sinds de escalatie van het conflict na 7 oktober 2023 zijn de omstandigheden in de cellen ernstig verslechterd. Volgens een uitgebreid onderzoeksrapport van Save the Children dat via media zoals de NOS en NRC naar buiten kwam, rapporteren ex-gedetineerde kinderen op grote schaal systematische uithongering, mishandeling, overbevolking en het onthouden van medische zorg. [1, 2, 3, 4, 5, 6] Als je wilt, kan ik je meer informatie geven over: De werking van het Israëlische militaire rechtssysteem voor minderjarigen Wat de internationale reacties of VN-standpunten zijn over deze detenties Meer details uit het recente rapport van Save the Children Laat maar weten waarin je geïnteresseerd bent. Citaat Ja, de opsluiting van Palestijnse kinderen was ook voor 7 oktober 2023 al structureel het geval, maar de schaal en de ernst van de situatie zijn sindsdien drastisch toegenomen. Het opsluiten van Palestijnse minderjarigen via het militaire rechtssysteem is een decennialange praktijk. Sinds de escalatie na 7 oktober zijn er echter ingrijpende verschillen te zien in de aantallen, de juridische methoden en de leefomstandigheden in de cellen. [1, 2] 1. De aantallen (Stijging van circa 150 naar 350) Voor 7 oktober 2023: In de maanden vlak voor de aanslagen zaten er gemiddeld tussen de 150 en 170 Palestijnse minderjarigen vast in Israëlische gevangenissen. Na 7 oktober 2023: Dit aantal is meer dan verdubbeld naar ongeveer 350 minderjarigen. Door de hevige spanningen en intensievere militaire invallen op de Westelijke Jordaanoever voert het Israëlische leger sindsdien op veel grotere schaal arrestaties uit. [1, 2] 2. Administratieve detentie (Explosieve toename) Voor 7 oktober 2023: Het vasthouden van kinderen zonder aanklacht of proces (administratieve detentie) was destijds een uitzondering. Er zaten toen doorgaans minder dan een handvol kinderen op deze manier vast. Na 7 oktober 2023: Het gebruik van deze maatregel is geëscaleerd. Tegenwoordig zit ongeveer de helft (ruim 180 kinderen) vast zonder dat er een officiële aanklacht of rechtszaak tegen hen is ingediend. 3. De omstandigheden (Scherpe verslechtering) Voor 7 oktober 2023: Hoewel mensenrechtenorganisaties zoals Save the Children en Defense for Children International toen ook al misstanden rapporteerden (zoals isolatie en fysieke mishandeling tijdens verhoren), was er destijds nog sprake van vaste procedures, regelmatige bezoeken van advocaten en contact met familie. [1, 2] Na 7 oktober 2023: De Israëlische autoriteiten hebben de noodtoestand in de gevangenissen uitgeroepen, waardoor de omstandigheden direct zijn gecrasht. Sinds die datum is het bezoek van familieleden grotendeels stopgezet, is de toegang voor onafhankelijke advocaten en het Rode Kruis zwaar ingeperkt, en rapporteren vrijgelaten kinderen structurele uithongering en extreme overbevolking in de cellen. [1] Als je wilt, kan ik je meer vertellen over: Welke specifieke misstanden Save the Children concludeerde in hun onderzoeken van vóór versus ná de escalatie Hoe het Israëlische militaire rechtssysteem wettelijk verschilt van het civiele rechtssysteem voor Israëlische kinderen Hier Barabas, dit zijn bewijzen. Niet dat je een figuur hebt die dan iets roept, op een pro israelische youtube kanaal nota bene. www.savethechildren.nl/nieuws/omstandigheden-palestijnse-kinderen-israelische-militaire-detentie-verslechteren hrw.org/news/2023/11/29/why-does-israel-have-so-many-palestinians-detention-and-available-swap In afwachting van je verdere negeren van dit topic schrijf ik dit. groetjes Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Interssante video met redenaties, een uitdaging voor pro-palestijnen om deze vragen te beantwoorden: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 3 minuten geleden zei Barnabas: Interssante video met redenaties, een uitdaging voor pro-palestijnen om deze vragen te beantwoorden: Kan je ook iets anders doen dan filmpjes posten van anderen? En dan hopen dat wij dit bekijken en antwoorden. Of je hoopt juist dat wij het niet kijken en dan kan je doen alsof jij gelijk hebt.. Wat is de redenatie van dit figuur wat jij zo interessant vindt. En welke vragen moeten "wij" (ik spreek voor mezelf, zoals iedere volwassene) beantwoorden? Die travelisrael is overigens al zo vaak gedunked door pro palestijnse mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei najjreb86: Kan je ook iets anders doen dan filmpjes posten van anderen? En dan hopen dat wij dit bekijken en antwoorden. Of je hoopt juist dat wij het niet kijken en dan kan je doen alsof jij gelijk hebt.. Wat is de redenatie van dit figuur wat jij zo interessant vindt. En welke vragen moeten "wij" (ik spreek voor mezelf, zoals iedere volwassene) beantwoorden? Kunnen we afspreken dat persoonlijke zaken achterwege blijven? En: Wanneer je de redenaties wilt weten kun je het filmpje bekijken. 2 uur geleden bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei Barnabas: Kunnen we afspreken dat persoonlijke zaken achterwege blijven? En: Wanneer je de redenaties wilt weten kun je het filmpje bekijken. zo werkt het niet domoor. Je kan niet discussieren met filmpjes geven en het daar bij te laten. We hoeven jouw huiswerk niet te doen.. Welke vragen zijn zo goed, en kunnen pro palestijnse mensen niet beantwoorden.. in verwachting dat je dit weer gaat negeren of "niet zo gemeen doen miemiemie" gaat schrijven reageer ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Nog een video met weinig gedeelde informatie en interessante logica. 15 minuten geleden zei najjreb86: zo werkt het niet domoor. ...... in verwachting dat je dit weer gaat negeren .. Voorlopig zit je redelijk goed met je inschatting dat ik niet reageer. 2 uur geleden bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 8 minuten geleden zei Barnabas: Nog een video met weinig gedeelde informatie en interessante logica. Voorlopig zit je redelijk goed met je inschatting dat ik niet reageer. omdat je gewoon een domme idiJood (woordspeling, grappig he. Zelf bedacht, niet van internet gejat zoals jij) bent... Hier kan je horen hoe de Israeliers omgaan met de Westbank. En hoe zij kijken tegen Palestijnen en zichzelf (zij zijn de ubermenschen)... Door een man die leeft in Israel. Een van de weinig journalisten die links is en weet waar hij het over heeft. In plaats van die idioot van een travelingisrael... Of die ene Arabier die een goed leven heeft in Israel. Dit is het laatste wat ik er nog over ga zeggen. Volgende week ga ik naar Israel, naar de klaagmuur. Ik denk dat ik daar nog meer response van krijg dan van een narrowminded figuur zoals jij.. Echt, ik zou me kapot schamen als ik jou was. Gelukkig ben ik jou niet, daar zal ik God vanavond op mijn blote knietjes voor bedanken. Hoe ging het gebed van de farizeer ook alweer? Dank u God dat ik niet ben zoals die tollenaar? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Interview met een vrouw die getrouwd was met een Hamaslid en christen is geworden. Hierbij zegt ze een paar dingen over het karakter van Hamas. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 45 minuten geleden zei najjreb86: omdat je gewoon een domme idiJood (woordspeling, grappig he. Zelf bedacht, niet van internet gejat zoals jij) bent... Hier kan je horen hoe de Israeliers omgaan met de Westbank. En hoe zij kijken tegen Palestijnen en zichzelf (zij zijn de ubermenschen)... Door een man die leeft in Israel. Een van de weinig journalisten die links is en weet waar hij het over heeft. In plaats van die idioot van een travelingisrael... Of die ene Arabier die een goed leven heeft in Israel. Gelukkig ben ik jou niet, daar zal ik God vanavond op mijn blote knietjes voor bedanken. Hoe ging het gebed van de farizeer ook alweer? Dank u God dat ik niet ben zoals die tollenaar? Het verhaal over de Farizeër en de tollenaar komt er op neer dat het fout was om te zeggen: "Gelukkig ben ik niet zoals die tollenaar" en dat de tollenaar gerechtvaardigd naar huis ging omdat hij zichzelf als zondaar beschouwde, want hij vroeg om genade. Nu dan herinner ik je aan het volgende dat je tegen mij gezegd heb: Je liegt, je bent dom, het gebruik van het woord Barabas, idiJOOD, narrowminded figuur zoals jij en daarbij vele insinuaties, ook begon je de woorden "Je zus" te gebruiken in een andere discussie in verband met het beledigen van andermans standpunt. Het verhaal van de tollenaar was dat hij zijn zonden erkende en dat werd hem tot rechtvaardiging gerekend. Is dat een idee voor jou om te doen? Het verhaal waar je naar refereert, Lukas 18:9-14: "En Hij sprak ook met het oog op sommigen die van zichzelf overtuigd waren dat zij rechtvaardig waren en alle anderen minachtten, deze gelijkenis: Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden. De één was een Farizeeër en de ander een tollenaar. De Farizeeër stond daar en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U dat ik niet ben zoals de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers of ook als deze tollenaar. Ik vast tweemaal per week. Ik geef tienden van alles wat ik bezit. En de tollenaar bleef op een afstand staan en wilde ook zelfs zijn ogen niet naar de hemel opheffen, maar sloeg op zijn borst en zei: O God, wees mij, de zondaar, genadig. Ik zeg u: Deze man ging gerechtvaardigd terug naar zijn huis, in tegenstelling tot die andere. Want ieder die zichzelf verhoogt, zal vernederd worden en wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden." Merk op dat de gelijkenis gaat over hen die anderen minachten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei Barnabas: Het verhaal over de Farizeër en de tollenaar komt er op neer dat het fout was om te zeggen: "Gelukkig ben ik niet zoals die tollenaar" en dat de tollenaar gerechtvaardigd naar huis ging omdat hij zichzelf als zondaar beschouwde, want hij vroeg om genade. Nu dan herinner ik je aan het volgende dat je tegen mij gezegd heb: Je liegt, je bent dom, het gebruik van het woord Barabas, idiJOOD, narrowminded figuur zoals jij en daarbij vele insinuaties, ook begon je de woorden "Je zus" te gebruiken in een andere discussie in verband met het beledigen van andermans standpunt. Het verhaal van de tollenaar was dat hij zijn zonden erkende en dat werd hem tot rechtvaardiging gerekend. Is dat een idee voor jou om te doen? Het verhaal waar je naar refereert, Lukas 18:9-14: "En Hij sprak ook met het oog op sommigen die van zichzelf overtuigd waren dat zij rechtvaardig waren en alle anderen minachtten, deze gelijkenis: Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden. De één was een Farizeeër en de ander een tollenaar. De Farizeeër stond daar en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U dat ik niet ben zoals de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers of ook als deze tollenaar. Ik vast tweemaal per week. Ik geef tienden van alles wat ik bezit. En de tollenaar bleef op een afstand staan en wilde ook zelfs zijn ogen niet naar de hemel opheffen, maar sloeg op zijn borst en zei: O God, wees mij, de zondaar, genadig. Ik zeg u: Deze man ging gerechtvaardigd terug naar zijn huis, in tegenstelling tot die andere. Want ieder die zichzelf verhoogt, zal vernederd worden en wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden." Merk op dat de gelijkenis gaat over hen die anderen minachten. Ik heb geen vergeving nodig van een god die genocide heeft uitgevonden en bevolen... Je kan mensen beter tig keer uitmaken voor alles wat niet leuk is dan mensen laten vermoorden, zoals jouw god heeft gedaan in het OT. En door wie mensen in Palestina nu gegenodiceerd worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei najjreb86: Ik heb geen vergeving nodig van een god die genocide heeft uitgevonden en bevolen... Je kan mensen beter tig keer uitmaken voor alles wat niet leuk is dan mensen laten vermoorden, zoals jouw god heeft gedaan in het OT. En door wie mensen in Palestina nu gegenodiceerd worden. En je hebt ook geen vergeving nodig van iets of iemand anders? Niet vergeven worden betekent dat je aanstuurt op het ondergaan van de volle consequentie van je gedrag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Barnabas: En je hebt ook geen vergeving nodig van iets of iemand anders? Niet vergeven worden betekent dat je aanstuurt op het ondergaan van de volle consequentie van je gedrag. van mensen heb ik vergeving nodig. ALS ik iets verkeerds doe.. Voor de rest vergeven mensen anderen voor zichzelf, niet voor degene die ze vergeven. Vergeving vragen aan de joodse en dus christelijke god is hetzelfde als vergeving vragen aan Stalin. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei najjreb86: van mensen heb ik vergeving nodig. ALS ik iets verkeerds doe.. En je hebt niks verkeerd gedaan, ook niet tegen mij? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Barnabas: En je hebt niks verkeerd gedaan, ook niet tegen mij? als je mij wil vergeven, doe het dan voor jezelf.. ik merk er niks van.. Zelfde geld als je iemand vergeeft die iets erg verkeerds heeft gedaan. Dat vergeven doen slachtoffers voor zichzelf, zodat ze verder kunnen. De dader merkt er niks van. Vooral als de personen elkaar niet meer in reallife tegenkomen.. En ik ken jou niet, dus waarom zou je mij vergeven en ik jou om vergeving vragen? Het is ook heel hypocriet. Je kan niet de ene seconde iemand uitmaken voor rotte vis en dan zeggen "wil je mij vergeven". Dat is ongeloofwaardig. wat een gek die Ben Gvir, een strop voor die man Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 50 minuten geleden Zojuist zei najjreb86: als je mij wil vergeven, doe het dan voor jezelf.. ik merk er niks van.. Zelfde geld als je iemand vergeeft die iets erg verkeerds heeft gedaan. Dat vergeven doen slachtoffers voor zichzelf, zodat ze verder kunnen. De dader merkt er niks van. Vooral als de personen elkaar niet meer in reallife tegenkomen.. En ik ken jou niet, dus waarom zou je mij vergeven en ik jou om vergeving vragen? Het is ook heel hypocriet. Je kan niet de ene seconde iemand uitmaken voor rotte vis en dan zeggen "wil je mij vergeven". Dat is ongeloofwaardig. Ik hoop dat je in je hart toegeeft dat je niet goed zat en dat het mogelijk is in de toekomst zonder persoonlijke zaken te kunnen schrijven. Daarmee sluit ik af. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 45 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 45 minuten geleden 1 minuut geleden zei Barnabas: Ik hoop dat je in je hart toegeeft dat je niet goed zat en dat het mogelijk is in de toekomst zonder persoonlijke zaken te kunnen schrijven. Daarmee sluit ik af. Ik zat overal goed mee Barabas. Alleen mijn manier van spreken, maar goed ik ben een boerenjongen. En die praten nou eenmaal niet netjes met twee woorden. De inhoud van mijn "betogen" daar was niks mis mee. Altijd gebaseerd op feiten, geen PR van hamas, geen PR van landverraders, geen PR van het land dat zelf de criminele acties deed. Gewoon gesteund door objectieve feiten en organisaties.. Jij bent iemand die de Nazi's als bron zou geloven als je in 1940 zou leven.. "Maar Duitsland zegt dit, dus dat moet je ook in ogenschouw nemen"... Kijk eens naar die extreme figuur Ben Gvir, wat ik hierboven laat zien. ZO kijkt 80% van de Israeliers naar dit "conflict".. En jij komt voor die idioten op... Schaam je kapot.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 31 minuten geleden 5 minuten geleden zei najjreb86: Ik zat overal goed mee Barabas. Alleen mijn manier van spreken, maar goed ik ben een boerenjongen. En die praten nou eenmaal niet netjes met twee woorden. De inhoud van mijn "betogen" daar was niks mis mee. Altijd gebaseerd op feiten, geen PR van hamas, geen PR van landverraders, geen PR van het land dat zelf de criminele acties deed. Gewoon gesteund door objectieve feiten en organisaties.. Jij bent iemand die de Nazi's als bron zou geloven als je in 1940 zou leven.. "Maar Duitsland zegt dit, dus dat moet je ook in ogenschouw nemen"... Kijk eens naar die extreme figuur Ben Gvir, wat ik hierboven laat zien. ZO kijkt 80% van de Israeliers naar dit "conflict".. En jij komt voor die idioten op... Schaam je kapot.. Mooi dat je enigzins toegeeft maar die insinuaties die je doet zijn ook over de grens. Wanneer je een technische discussie voert dan is het helemaal niet nodig het woord "jij" te gebruiken. Insinuerende uitspraken zijn niet onderdeel van het onderwerp. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten