Barnabas 181 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) In de volgende video is ene Grant Hurst aan het woord, een Amerikaan, van "casual historian", aan het woord die spreekt over het vluchtelingenprobleem waarbij hij constateerd dat hij de traditionele visies van beide zijden niet kan ondersteunen maar dat één van de twee wel dichter bij de waarheid ligt dan de andere. Hij richt zich vooral op de betrekkingen tussen allerlei personen. Hij stelt dat bij het tot stand komen van resolutie 181 van de VN over de verdeling van het land in twee staten de arabische landen en de vertegenwoordigers van de palestijnse arabieren tegen het plan waren. Hier vermeldt hij ook Ilan Pappé die de houding van de arabieren verklaarde door te stellen dat de arabieren van plan waren de zaak te behandelen door meer tijd te nemen voor een diplomatieke oplossing. Hij stelt echter dat de arabieren in de tijd tussen het voorstellen en stemmen over de resolutie niet besteedden aan diplomatie en onderhandelingen maar aan het voorbereiden van gewapende acties. Dit is dus niet in lijn met de uitspraak van Pappe maar wel in lijn met het verkrijgen van tijd om militaire slagkracht op te bouwen. In de loop van het proces lieten de arabische leiders aan de Joden weten dat zij alleen een palestijnse staat onder de leiding van de groot-mufti (Amin al- husseini) zouden accepteren en dat de Joden gewoon hun lot dienden te aanvaarden.Amin al-Husseini had banden met Hitler. Gedurende de tweede wereldoorlog werkt hij samen met de nazi's door arabische propaganda voor hen te maken, het recruteren van moslims uit de balkan in de SS en het onder druk zetten van lagere "machten" om de Joden onder hun macht naar Auswitz te sturen waar vele Joden omgebracht zijn. De mufti was niet betrokken voor het idee van de "final solution" (het ombrengen van alle Joden) maar tijdens het Nurnbergproces bleek dat hij er wel de eer voor probeerde te krijgen. Hij stond dus op het standpunt dat het uitroeien van alle Joden een goede zaak was. Deze man zou dus aan het hoofd van een Palestijnse staat moeten staan waarbij alle Joden tot zijn onderdanen zouden behoren. Dat tekent de bedoeling van de arabische landen en werpt ligt op de betekenis van de woorden dat de Joden "hun lot dienden te aanvaarden". Zie: 18 uur geleden zei najjreb86: en dan reageer je gewoon niet meer op wat ik schrijf. Om vervolgens datgene wat ik heb gedebunked te herhalen.. Zoals dat de joden alles hebben opgekocht van arabieren (terwijl dit maar 7% is van het oorspronkelijke Israel) Nergens heb ik gesteld dat de Joden alle land hebben opgekocht van de Arabieren. Echter is er sprake van verschillende getallen, jij noemt 7% maar via chatgpt ben ik cijders tegengekomen van 10% en 13%. Daarbij heeft chatgpt een bezit van in de 30% berekend als bezit van de arabieren. het grotste deel was eigendom van de staat, eerst de Ottomanen en daarna de Britten. Waarbij geldt dat het niet uitmaakt hoe groot het land van de Joden was want de staat die zij uitgeroepen hebben noemde geen grenzen en dus betrof de staat alleen het gebied van hen die tot die staat wilden behoren. Dat waren de Joden en dus gold alleen het gebied dat zij in bezit hadden als Israëlisch grondgebied. De claim dat Israël gebied heeft afgenomen is dus onjuist. 13 uur geleden bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 18 uur geleden zei najjreb86: Omdat je steeds dingen zegt zonder bewijs... En als ik jou debunk dan reageer je gewoon niet op datgene wat jouw "mening" debunked.. Daarom word ik moe van je. Ik heb het volgende geschreven over het landbezit van de Joden: "Chat gpt bevestigd dat aankopen door Joden goed gedocumenteerd zijn: Chatgpt meldt: "Ja. Er zijn veel historische documenten die aantonen dat Joodse instellingen en particulieren vóór 1948 grond in Palestina hebben gekocht, en voor een aanzienlijk deel van die transacties zijn ook gegevens over oppervlakte, verkoper, koper en prijs beschikbaar." Over het bedrag meldt hij: Volgens een rapport van de Britten in 1930 (het Hpoe-Simson rapport) is de prijs van grond die voor Joodse organisaties aantrekkelijk was gestegen van £P3–4 per dunam in 1931 naar £P15–45 per dunam in 1933. Een dunam is 1000 m2. Ook stelt chatgpt: Sir John Hope Simpson concludeerde in 1930 expliciet dat de grondprijzen in Palestina tot een "exaggerated height" waren gestegen. Hij schreef dat verschillende Joodse aankooporganisaties bereid waren grond te kopen "at all hazards and at any price", waardoor verkopers wisten dat zij een hoge prijs konden vragen. Chatgpt bereknd dat ca 13% van het mandaatgebied door Joden opgekocht was." Hier wordt dus verwezen naar een rapport van de Britten: Het Hope-Simson rapport. Te vinden via: "Hope Simpson report. | Britain Palestine Project: Recognition is the Beginning" Ik constateer daarbij dat jij zelf degene bent die niet reageert op de inhoud van dit rapport. Verder beschuldig je mij van het harhalen van standpunten in reactie op "debunkingen" van jou. Maar ik zie aangaande deze zaak dat jij dat zelf doet. Wat betreft Plan D heb ik verwezen naar een internetlocatie waar plan D te vinden is. Maar ook daar ga jij niet op in. Beide beweringen van jou zijn dus niet juist. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Amin al-Husseini, grootmufti van Jeruzalem, door de arabieren aangewezen als toekomstig leider van de Palestijnse staat, heeft de volgende uitspraak gedaan (vertaald naar het Engels): “Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history, and religion.”. Zijn uitspraak heeft hij gedaan op 1 Maart 1944 in een Arabischtalige uitzending van Radio Berlin. In het artikel is spake van andere oproepen om tot moorddadige en gewelddaige actie tegen Joden. Voor wil het precies wil weten: De Amerikaanse historicus Jeffrey Herf schrijft in 2009 het volgende: On Berlin in Arabic on March 1, 1944 Haj Amin el-Husseini stated that the “wicked American intentions toward the Arabs are now clearer, and there remain no doubts that they are endeavoring to establish a Jewish empire in the Arab world. More than 400,000.000 Arabs oppose this criminal American movement...Arabs! Rise as one and fight for your sacred rights. Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history and religion. This serves your honor. God is with you .”(emphasis in original, JH).83 As in the broadcasts of July 1942, Husseini and other announcers on Nazi radio urged Arab and Muslim listeners to take matters into their own hands and engage in murderous violence against Jews “wherever you find them.” Hij verwijst als bron naar: Federal Communications Commission, Weekly Review of Foreign Broadcasts, No. 118, 4 March 1944, “Near and Middle East.” Uit 1944 dus. Deze publicatie is online moeilijk te vinden, mogelijk staat hij niet online. 10 uur geleden bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden De volgende video behandelt de relatie tussen Amin al-Husseini en Hitler. Vanaf 4:36 noemt de verteller citaten van Amin waarin hij er over spreekt dat de Duitsers de oplossing voor hun probleem met de Joden hebben gevonden en dat de Joden uit Palestina verdreven moeten worden. Ook zegt hij dat hun voorwaarde om met de Duitsers samen te werken was dat zijde vrije hand kregen om alle Joden uit Palestina uit te roeien. Hij vraagt Hitler om de mogelijkheid dezelfde methode toe te passen als de Duitsers. De mufti was dus van plan de Joden systematisch uit te roeien naar het voorbeeld van de holocaust. De verteller meldt dat hetgeen hij vertelt goed gedocumenteerd is. Verder meldt hij dat de mufti verantwoordelijk was voor eerder gewapende conflicten van de Arabieren tegen de Joden. Chatgpt meldt: Al-Husseini was voorzitter van het Arab Higher Committee (AHC), het belangrijkste Palestijns-Arabische politieke orgaan vanaf 1936. De commissie werd op 25 april 1936 opgericht op zijn initiatief en stond onder zijn voorzitterschap. Ook meldt de verteller bij 12:34 dat het duidelijk mag zijn dat Amin niet alleen handelde maar dat anderen meededen. Hij gaat daarna daar op in. Eén van hen doet gelijke uitspraken zoals eerder gemeld (15:00). Hij meldt enkele keren dat de samenwerking tussen Arabieren en Duitsers gebaseerd was op hun wederzijdse haat tegen Joden. Maar hij stelt dat niet alle arabieren de mufti volgen en dat sommige arabieren hun leven waagden om Joden te redden, met name in Albanië. Tenslotte zegt hij dat wat hij zegt goed gedocumenteerd is en dat dat makkelijk via google gevonden kan worden. Ook noemt hij verschillende boeken waarin informatie gevonden kan worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 4 uur geleden zei Barnabas: Ik heb het volgende geschreven over het landbezit van de Joden: "Chat gpt bevestigd dat aankopen door Joden goed gedocumenteerd zijn: Chatgpt meldt: "Ja. Er zijn veel historische documenten die aantonen dat Joodse instellingen en particulieren vóór 1948 grond in Palestina hebben gekocht, en voor een aanzienlijk deel van die transacties zijn ook gegevens over oppervlakte, verkoper, koper en prijs beschikbaar." Over het bedrag meldt hij: Volgens een rapport van de Britten in 1930 (het Hpoe-Simson rapport) is de prijs van grond die voor Joodse organisaties aantrekkelijk was gestegen van £P3–4 per dunam in 1931 naar £P15–45 per dunam in 1933. Een dunam is 1000 m2. Ook stelt chatgpt: Sir John Hope Simpson concludeerde in 1930 expliciet dat de grondprijzen in Palestina tot een "exaggerated height" waren gestegen. Hij schreef dat verschillende Joodse aankooporganisaties bereid waren grond te kopen "at all hazards and at any price", waardoor verkopers wisten dat zij een hoge prijs konden vragen. Chatgpt bereknd dat ca 13% van het mandaatgebied door Joden opgekocht was." Hier wordt dus verwezen naar een rapport van de Britten: Het Hope-Simson rapport. Te vinden via: "Hope Simpson report. | Britain Palestine Project: Recognition is the Beginning" Ik constateer daarbij dat jij zelf degene bent die niet reageert op de inhoud van dit rapport. Verder beschuldig je mij van het harhalen van standpunten in reactie op "debunkingen" van jou. Maar ik zie aangaande deze zaak dat jij dat zelf doet. Wat betreft Plan D heb ik verwezen naar een internetlocatie waar plan D te vinden is. Maar ook daar ga jij niet op in. Beide beweringen van jou zijn dus niet juist. Ik heb je toch al geschreven dat slechts 7% van het land Israel door Joodse organisaties is opgekocht? en dat de rest van de Britten is overgenomen (gewoon gratis, dit is van ons) en voor de rest ook niet is betaald? Kan je wel doen alsof het hier gaat om 13% maar andere AI zeggen dus 7%. en dat van wat legaal Israel is. Dus alles dat ze na 1967 hebben gejat hebben ze gejat. Voor de rest heb ik je nooit zoiets zien typen, enkel "volgens chatgpt blablabla".. Pas nu kom je met citaten.. Die verkopers waren overigens Arabieren die wel huizen en land hadden in Palestina, maar daar niet woonden. De mensen die er wel woonden hebben hun huizen en land niet verkocht (of maar heel beperkt) aan de Joden. Citaat Voor de stichting van de staat Israël in 1948 hadden Joodse organisaties en particulieren via aankopen tussen de 5,7% en 7% van de totale grond van het Britse Mandaatgebied Palestina in legaal bezit. [1, 2] Het overgrote deel van deze aankopen werd gecoördineerd en gefinancierd door grote Joodse corporaties en fondsen. Volgens Britse statistieken en historische documenten van onder andere het Jewish land purchase in Palestine - Wikipedia en het Nederlands Palestina Komitee was de verdeling van dit bezit als volgt: [] Het Joods Nationaal Fonds (JNF / Keren Kayemet LeIsrael): Deze organisatie was de absolute drijvende kracht en bezat eind 1944 ongeveer 44% tot 79% van alle Joodse grond. Het fonds kocht strategisch aaneengesloten stukken landbouwgrond. [, 2, 3] Overige Joodse corporaties: Organisaties zoals de Palestine Jewish Colonization Association (PICA) en de American Zion Commonwealth bezaten samen met particuliere Joodse investeerders het resterende deel van de Joodse grond. [, 2] Herkomst van de gekochte grond Uit documenten van de Britse mandaatoverheid blijkt dat de Joodse organisaties de grond niet direct van lokale kleine boeren kochten. De aankopen in de jaren '30 en '40 verliepen grotendeels via grotere partijen: [] 52,6% werd gekocht van grote, vaak afwezige niet-Palestijnse landeigenaren (zoals rijke Arabische families in Beiroet of Parijs). 24,6% werd gekocht van lokale Palestijnse landeigenaren. 13,4% werd overgenomen van de overheid, kerken of buitenlandse bedrijven. 9,4% werd rechtstreeks gekocht van lokale kleine boeren (fellahin). [, 2] De rest van de grond in 1948 De overige ~93% van het landoppervlak was destijds niet in Joods bezit. Dit was grofweg verdeeld in: [1, 2, 3] Privé- en gemeenschappelijk Arabisch bezit: Ongeveer 20% tot 30% van de grond (met name de dorpen, olijfgaarden en cultuurgrond) was wettelijk eigendom van Palestijnse Arabieren. [1, 2] Staatseigendom (State Domain😞 Ruim 45% tot 70% van de totale oppervlakte was geregistreerd als overheidsgrond. Dit omvatte grotendeels onvruchtbare gebieden, wegen, openbare gronden en de uitgestrekte, onbewoonde Negev-woestijn in het zuiden. Na de onafhankelijkheidsoorlog van 1948 ging deze staatsgrond over naar de nieuwe staat Israël. [1, 2, 3, 4] Wilt u meer weten over een specifieke aankoop, zoals de Sursock-aankopen in de Jizreël-vallei, of wilt u informatie over hoe het landbeheer in het huidige Israël is geregeld? [1] Citaat Nee, Joodse organisaties hebben de staatsgrond niet formeel gekocht of overgedragen gekregen van de Britten op het moment dat zij in mei 1948 vertrokken. [1, 2] De overgang van de Britse staatsgrond naar Israëlisch bezit verliep via automatische juridische opvolging en militaire overname na het uitroepen van de staat. Dit gebeurde als volgt: [1, 2] De wet van de staatsopvolging: Toen het Britse Mandaat op 14 mei 1948 officieel afliep, droegen de Britten de overheidsgebouwen en staatsgronden (State Domain) niet actief over aan één specifieke partij. Volgens het internationaal recht gaan alle eigendommen, infrastructuren en gronden van een vormalige overheid automatisch over op de nieuwe soevereine macht die het effectieve bestuur overneemt. [1, 2, 3] Juridische overname door Israël: Direct na de onafhankelijkheidsverklaring nam de voorlopige Israëlische regering wetgeving aan die bepaalde dat alle rechten en eigendommen van de Britse mandaatoverheid per direct eigendom werden van de nieuwe staat Israël. [1] Militaire realiteit: Omdat de Britten halsoverkop vertrokken zonder een ordelijk lokaal bestuur achter te laten, ontstond er een machtsvacuüm. Joodse (en later Israëlische) strijdkrachten namen tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 de controle over de Britse legerbases, vliegvelden, overheidsgebouwen en gronden die binnen hun linies lagen. [1] De Negev-woestijn: Het grootste deel van de Britse staatsgrond bestond uit de onherbergzame en destijds nagenoeg onbewoonde Negev-woestijn (ruim 45% van het totale mandaatgebied). Omdat dit gebied na de wapenstilstand van 1949 binnen de grenzen van Israël viel, werd deze enorme lap staatsgrond automatisch overgedragen aan het Israëlische staatsdomein. [1, 2, 3] Kortom: de grond is niet door Joodse organisaties gekocht van de Britten. De staat Israël heeft deze gronden geërfd en geconfisqueerd als de nieuwe juridische en militaire opvolger van het Britse bestuur in dat specifieke gebied Dit heb ik je dus al een paar keer geschreven.. Waarom kun je niet gewoon knippen en plakken HOE chatgpt jou beantwoord? Je schrijft het in citaten. De rest van je zogenaamde betoog laat ik maar voor wat het is. namelijk, het is de stront onder mijn schoenen niet waard. En weer doelpalen verschuiven. Wat hebben de uitspraken van een individu precies met dit onderwerp te maken? Je maakt weer slachtoffer van Israeliers. zoals steeds.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 7 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 7 minuten geleden 6 uur geleden zei najjreb86: Ik heb je toch al geschreven dat slechts 7% van het land Israel door Joodse organisaties is opgekocht? en dat de rest van de Britten is overgenomen (gewoon gratis, dit is van ons) en voor de rest ook niet is betaald? Kan je wel doen alsof het hier gaat om 13% maar andere AI zeggen dus 7%. en dat van wat legaal Israel is. Dus alles dat ze na 1967 hebben gejat hebben ze gejat. Ik doe niet alsof het gaat om 13% maar ik meldt wat ik vindt. Ik vindt zelfs een percentage van 14,04% in het Hope Simpson rapport van 1930. Zie: https://content.ecf.org.il/files/M00925_HopeSimpsonReport1930BodyEnglish.pdf?utm_source=chatgpt.com . Bronnen melden dus verchillende gegevens. Wat het juiste getal is is dus niet duidelijk. Maar reeds heb ik betoogd dat het niet uitmaakt hoe groot dat percentage is want toen de staat Israël werd uitgeroepen werden daarbij geen landsgrenzen vastgesteld. Zie: https://main.knesset.gov.il/en/about/pages/declaration.aspx?utm_source=chatgpt.com. Dus de staat Israël betrof hen die tot die staat wilden behoren en het gebied van de staat was het gebied dat aan deze personen behoorde, dat waren de Joden (plus het gebied dat inmiddels door de Arabieren verloren was ten gevolge van hun aanval op de Joden. Dit heb ik reeds eerder betoogd maar jij weigert daar op in te gaan. Wat betreft de situatie na 1967: De westelijke Jordaanoever behoorde tot 1967 tot Jordanië dat het in 1948 bezet had. In 1967 viel Jordanië Israël aan (de zesdaagse oorlog) waarbij zij het land aan Israël verloren. Het recht op de landsclaim ging daarbij verloren aan Israël. Immers verliest men het recht op land wanneer men het land van een ander wil veroveren en daarbij eigen land verliest. Het land is dus niet gejat. Overigens heeft Jordanië in lijn daarmee gehandeld en heeft haar claim over het gebied opgegeven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten