Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Flawless victory:

Daar heb je ook gelijk in. God had Saulus niet nodig, maar Hij heeft Saulus wel gebruikt door hem radicaal om te keren en zo een getuigenis te worden voor de Israëlieten, de volkeren en koningen.  God verkoos dat te doen, en heeft Saulus daar dus voor uitgekozen

Daar was Jezus toch al voor? En daarna de Apostelen? Waarom Paulus, deden zij net niet goed genoeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Saul(us) = Paulus, Handelingen 9. Frappant hoe mensen die de Bijbel nooit lazen het altijd beter weten, he?

Plus Handelingen 8: 1 En Saulus stemde in met zijn terechtstelling. En er ontstond te dien dage een zware vervolging tegen de gemeente te Jeruzalem; en allen werden verstrooid over de streken van

Het gaat over de gemeenschap van Joden die de apostelen geloofden en zich lieten dopen. Deze ontstaat in Handelingen 2 en ontwikkelt zich vervolgens in de daaropvolgende hoofdstukken. Ook Handelingen

Zojuist zei Dat beloof ik:

Daar was Jezus toch al voor? En daarna de Apostelen? Waarom Paulus, deden zij net niet goed genoeg?

Omdat dat Gods Raadsbesluit is geweest. Door een fervent tegenstander als Saulus te veranderen in een fervent getuige van Christus heeft het God behaagd om dat wat we nu het christendom noemen over de gehele wereld te verspreiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Flawless victory:

Omdat dat Gods Raadsbesluit is geweest. Door een fervent tegenstander als Saulus te veranderen in een fervent getuige van Christus heeft het God behaagd om dat wat we nu het christendom noemen over de gehele wereld te verspreiden.

Maar daar was eerst Jezus voor. En toen de Apostelen, want het werkte niet goed genoeg.. En toen Paulus, want het werkte niet goed genoeg.. maar die was weer niet voorzien van de Heilige Geest. Hoe vaak veranderen voordat het eens werkt.....?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maar daar was eerst Jezus voor. En toen de Apostelen, want het werkte niet goed genoeg.. En toen Paulus, want het werkte niet goed genoeg.. maar die was weer niet voorzien van de Heilige Geest. Hoe vaak veranderen voordat het eens werkt.....?


Wat jij bedoelt  is waarom het zolang duurt eer de schepping wordt verlost van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid.  Dat weet ik ook niet DBI. Het standaard orthodoxe antwoord kennen we allebei (“God heeft geduld met ons”) maar dat houdt geen stand tegenover de rode draad in de Schrift dat God alles in Zijn hand heeft.  Ik weet alleen dat het allemaal bij Gods Plan hoort en dat dat een Meesterplan is en dat het met ieder mens ooit goed komt. Dan maakt Hij alles nieuw en wist Hij alle tranen van onze ogen en zullen we nooit meer sterven. Openbaring 21:4-5.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Figulus:

Jezus had meer vijanden dan vrienden.

Amen. Als men enkel gaat waar de "leer" als muziek in de oren klinkt, ...

Daarom heb ik meer respect voor mensen die standvast zijn en mij daarmee "uitdagen" (of zelfs beledigen) dan mensen die gaan waar ze zich aanvaard en zich enkel goed voelen en over-emotioneel op alles afwijkend reageren. Beter verworpen door de wereld dan door Hem.

We hebben ons geloof nu echt pragmatisch voor onze neus zien manifesteren, althans ik toch zeker. :D Loof de Heer.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Amen. Als men enkel gaat waar de "leer" als muziek in de oren klinkt, ...

Daarom heb ik meer respect voor mensen die standvast zijn en mij daarmee "uitdagen" (of zelfs beledigen) dan mensen die gaan waar ze zich aanvaard en zich enkel goed voelen en over-emotioneel op alles reageren. Beter verworpen door de wereld dan door Hem.

We hebben ons geloof nu echt pragmatisch voor onze neus zien manifesteren, althans ik toch zeker. :D Loof de Heer.

Dat over-emotionele reageren spreekt boekdelen over hoe standvastig men staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

Dat over-emotionele reageren spreekt boekdelen over hoe standvastig men staat.

En hun werken (debat op leugens/dwaalleren/misleidingen bouwen) maken bekend wie hun vader is.

2 Timotheüs 3:13 Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger gaan; zij misleiden en worden misleid. 14 Blijf u echter houden aan wat u geleerd hebt en waarvan u verzekerd bent, omdat u weet van wie u het geleerd hebt, 15 en u van jongs af de heilige Schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof dat in Christus Jezus is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

"Betrouwbaar is het Woord en alle verwelkoming waardig,
want hierom spannen wij ons in en worden wij beschimpt,
omdat wij onze verwachting gesteld hebben
op God, de Levende, Die Redder is van alle mensen,
allermeest van gelovigen."

1 Timoteüs 4: 9,10



 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

"Betrouwbaar is het Woord en alle verwelkoming waardig,
want hierom spannen wij ons in en worden wij beschimpt,
omdat wij onze verwachting gesteld hebben
op God, de Levende, Die Redder is van alle mensen,
allermeest van gelovigen."

1 Timoteüs 4: 9,10

Cherrypicking :) Waarom wordt de inleiding genegeerd? Omdat het een context schept!

1 Timoteüs 4:1 Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen, 2 door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten als met een brandijzer hebben dichtgeschroeid.

Wie de schoen past...

Dat is geschreven om te waarschuwen tegen dwaalleren en de hele leer te blijven vasthouden! Absurd dat mensen er dan nog  uit gaan cherrypicken om hun dwaalleren ermee te onderbouwen. :D

1 Timoteüs 4:1. Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen,
2. door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten als met een brandijzer hebben dichtgeschroeid.
3. Zij verbieden te trouwen en gebieden zich te onthouden van voedsel dat God geschapen heeft om met dankzegging gebruikt te worden door de gelovigen die de waarheid kennen.
4. Want alles wat God geschapen heeft, is goed, en niets is verwerpelijk, als het met dankzegging aangenomen wordt,
5. want het wordt geheiligd door het Woord van God en door het gebed.
6. Als u de broeders deze dingen voorhoudt, zult u een goed dienaar van Jezus Christus zijn, gevoed door de woorden van het geloof en van de goede leer, die u nagevolgd hebt.
7. Maar verwerp de onheilige en onzinnige verzinsels, en oefen uzelf in de godsvrucht.
8. Want de oefening van het lichaam is tot weinig nut, maar de godsvrucht is nuttig voor alle dingen, omdat zij de belofte heeft van het tegenwoordige en van het toekomende leven.
9. Dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard.
10. Want hiervoor spannen wij ons in en worden wij gesmaad, omdat wij onze hoop gevestigd hebben op de levende God, Die een Heiland is van alle mensen, vooral van de gelovigen.
11. Beveel en leer deze dingen.
12. Laat niemand u verachten vanwege uw jeugd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.
13. Houd aan met het voorlezen, met het vermanen, met het onderwijzen, totdat ik kom.
14. Verwaarloos de genadegave in u niet, die u gegeven is door profetie onder handoplegging van het ouderlingen.
15. Behartig deze dingen, leef erin, opdat uw vorderingen op elk gebied openbaar worden.
16. Let op uzelf en op de leer, volhard daarin, want door dat te doen zult u zowel uzelf als hen die u horen, zalig maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Flawless victory:

"Betrouwbaar is het Woord en alle verwelkoming waardig,
want hierom spannen wij ons in en worden wij beschimpt,
omdat wij onze verwachting gesteld hebben
op God, de Levende, Die Redder is van alle mensen,
allermeest van gelovigen."

1 Timoteüs 4: 9,10

De groot nieuws bijbel is een  valse bijbel met een valse leer. In de mijne staat daar niet dat God een Redder is van alle mensen, maar dat Hij zorgt voor alle mensen. Een significant verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Flawless victory:


Wat jij bedoelt  is waarom het zolang duurt eer de schepping wordt verlost van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid.  Dat weet ik ook niet DBI. Het standaard orthodoxe antwoord kennen we allebei (“God heeft geduld met ons”) maar dat houdt geen stand tegenover de rode draad in de Schrift dat God alles in Zijn hand heeft.  Ik weet alleen dat het allemaal bij Gods Plan hoort en dat dat een Meesterplan is en dat het met ieder mens ooit goed komt. Dan maakt Hij alles nieuw en wist Hij alle tranen van onze ogen en zullen we nooit meer sterven. Openbaring 21:4-5.

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel precies wat ik schreef.  Het is onbegrijpelijk dat je steeds maar weer zelf conclusies trekt die er niet staan, of op basis van 1 bijbelzinnetje. Nu schrijf je weer dat het met iedereen goed komt op basis van Openb 21:4-,5, terwijl een paar regels verderop, in vers 8 , precies het tegenovergestelde staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattheüs 5:10 Zalig zijn zij die vervolgd worden om de gerechtigheid, want van hen is het Koninkrijk der hemelen. 11 Zalig bent u als men u smaadt en vervolgt, en door te liegen allerlei kwaad tegen u spreekt, omwille van Mij. 12 Verblijd u en verheug u, want uw loon is groot in de hemelen; want zo hebben zij de profeten vervolgd die er vóór u geweest zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-7-2024 om 01:07 zei Figulus:

De groot nieuws bijbel is een  valse bijbel met een valse leer. In de mijne staat daar niet dat God een Redder is van alle mensen, maar dat Hij zorgt voor alle mensen. Een significant verschil.

En als je de grondtekst bestudeert zul je er niet onderuit komen dat er een Genitivus staat, tweede naamval. VAN alle mensen dus. Of jij dat nou leuk vindt of niet, ooit komt het met ieder mens een keer goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

En als je de grondtekst bestudeert zul je er niet onderuit komen dat er een Genitivus staat, tweede naamval. VAN alle mensen dus. Of jij dat nou leuk vindt of niet, ooit komt het met ieder mens een keer goed.

Of het is nooit fout gegaan, dat zou ook kunnen. En de zondeval is een misvatting omdat men ooit dacht dat alles perfect was. Maar nu met evolutie weten we dat perfectie niet bestaat of bestaan heeft.

Op 4-7-2024 om 00:57 zei Fundamenteel:

____________

De werking van de Heilige Geest toonde ons de genadegiften, maar men verwerpt ze om mensen van deze tijd daarboven te stellen. En spreken kwaad over degene die het openbaar maken.

Dat noemen ze nou indoctrinatie 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bekeerling14:

Of het is nooit fout gegaan, dat zou ook kunnen. En de zondeval is een misvatting omdat men ooit dacht dat alles perfect was. Maar nu met evolutie weten we dat perfectie niet bestaat of bestaan heeft.


Oh, maar het is ook nooit fout gegaan @Bekeerling14.  Dat is een misvatting die bij een deel van de christenen leeft.  Lees dit artikel maar eens: https://goedbericht.nl/opzet-of-ongeluk/    En https://goedbericht.nl/god-als-auteur-kwaad/

 JAHWEH heeft alles gemaakt voor zijn doel, ja, zelfs de goddeloze voor de dag des kwaads.
-Spreuken 16:4-

Van den beginne verkondigde God de afloop (Jes.46:10). Alles wat er gebeurd is stond in het script en Hij is daarvan de Auteur. Hij geeft alles een plaats. Geen mens, zelfs een goddeloze misdadiger niet, kan iets doen buiten Hem om. Geen voetstap, geen gedachte, geen ademhaling zonder Hem! En niets is zonder bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat is een misvatting die bij een deel van de christenen leeft.  Lees dit artikel maar

Dat is consensus bij de meeste christenen en alle traditionelen. Alleen cherrypickers lezen het niet en de Drie-eenheid ervaren ze ook niet; vaak omdat ze zich liever met onheilige geesten verbinden.

De HG ervaren is de HG ontvangen en geen enkele die Hem ontvangt zal zulke onwaarheden als u verkondigen. Dat is hallmark.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Flawless victory:

Oh, maar het is ook nooit fout gegaan @Bekeerling14.  Dat is een misvatting die bij een deel van de christenen leeft.  Lees dit artikel maar eens: https://goedbericht.nl/opzet-of-ongeluk/    En https://goedbericht.nl/god-als-auteur-kwaad/

 JAHWEH heeft alles gemaakt voor zijn doel, ja, zelfs de goddeloze voor de dag des kwaads.
-Spreuken 16:4-

Van den beginne verkondigde God de afloop (Jes.46:10). Alles wat er gebeurd is stond in het script en Hij is daarvan de Auteur. Hij geeft alles een plaats. Geen mens, zelfs een goddeloze misdadiger niet, kan iets doen buiten Hem om. Geen voetstap, geen gedachte, geen ademhaling zonder Hem! En niets is zonder bedoeling.

Dit doet mij teveel denken dat de mens geen vrije wil heeft en een soort puppet is. 

Tevens vind ik de Joodse profeten vooral veel propaganda. Vandaar hun "Onze God is alles, kan alles en weet alles". Mensen anno 2024 trappen niet meer in profeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Petrus 2:1 Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke afwijkingen zullen invoeren. Zij zullen zelfs de Heere Die hen gekocht heeft, verloochenen en daarmee een snel verderf over zichzelf brengen. 2 En velen zullen hun losbandigheden navolgen, waardoor de weg van de waarheid gelasterd zal worden. 3 En zij zullen u met verzonnen woorden uitbuiten. Het oordeel rust al lang op hen en hun verderf sluimert niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zij zullen zelfs de Heere Die hen gekocht heeft, verloochenen en daarmee een snel verderf over zichzelf brengen.

Dat is de schande. En gevolg van het negeren en ridiculiseren van het offer van Jezus Christus. Walgelijke mensen met een walgelijk lot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Dit doet mij teveel denken dat de mens geen vrije wil heeft en een soort puppet is. 



Ik begrijp dat je daar moeite mee hebt. Je bent geen puppet maar ik geloof dat God in jou - en in ieder mens - wel een groot werk aan het verrichten is.   
 

1 uur geleden zei Bekeerling14:

 

Tevens vind ik de Joodse profeten vooral veel propaganda. Vandaar hun "Onze God is alles, kan alles en weet alles". Mensen anno 2024 trappen niet meer in profeten.


Ik begrijp je standpunt en laat daarom teksten achterwege. De gulden regel kan ook zonder teksten begrepen worden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid