Spring naar bijdragen

Israël - Bijbelse hoer van Babylon


Aanbevolen berichten

Tegen de achtergrond van ongekende genocide en hongersnood in Palestina, tegen de achtergrond van de militarisering van Afrika, de fascisatie van Latijns-Amerika, de vernietiging van de Slavische etnische groep, vond ik deze interessante eschatologische reflecties.  Wat denk je er van ?

https://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Topical.show/RTD/cgg/ID/3706/Israel-as-Great-Whore-.htm

argumentatie via een link is niet de bedoeling. Voor de volgende keer ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Doctorow:

Tegen de achtergrond van ongekende genocide en hongersnood in Palestina, tegen de achtergrond van de militarisering van Afrika, de fascisatie van Latijns-Amerika, de vernietiging van de Slavische etnische groep, vond ik deze interessante eschatologische reflecties.  Wat denk je er van ?

https://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Topical.show/RTD/cgg/ID/3706/Israel-as-Great-Whore-.htm

Argumentatie via een link is niet echt volgens de gebruiken. Misschien kun je aangeven wat daar staat en hoe je er zelf naar kijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Argumentatie via een link is niet echt volgens de gebruiken. Misschien kun je aangeven wat daar staat en hoe je er zelf naar kijkt.

Aan de ene kant denk ik dat de staat Israël ook een slachtoffer is, en dat er krachten zijn die deze staat om zoveel redenen willen slopen. Aan de andere kant zitten er onder de Joden veel invloedrijke en machtige mensen achter: the-scenes-webben die zelf hotspots op de planeet creëren en de draden van deze webben leiden tot op zekere hoogte naar de staat Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De staat Israël door zijn draconische maatregelen in de omgang met Palestijnen, waardoor moslimextremisten ertoe worden aangezet christenen in Afrika te vervolgen.  De Messiaanse verwachtingen van Israël (en de christelijke zionistische eschatologie) zijn uiterst moreel destructief en zelfs suïcidaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hedendaagse humanistische cultuur of ideologie van het Westen met zijn concept van de rechten van de mens is gebaseerd op de goede geboden van Christus in het Nieuwe Testament. Het is dus post-christelijke beschaving die zich steeds verder van haar christelijke bron verwijdert. Israel daarentegen handhaaft de normen en waarden van het Oude Testament. Toen ik naar Israel voor pelgrimage ging, moest ik bijvoorbeeld de voornamen van mijn vader en opa (en niet van moeder) opschrijven tijdens de controle in de Ben Gurion luchthaven. En toen moest ik direct denken aan al die saaie geslachtsregisters in sommige oudtestamentische boeken. Desalniettemin zullen ook de Joden zich tot Christus bekeren in de tijd van de komende grote verdrukking. 

Ik hoorde vandaag van Mar Mari Emmanuel dat "alle federale reservebanken ter wereld zijn eigendom van vijf vrijmetselaars-Joodse families." Hij noemde die families niet, maar misschien kent iemand van jullie die achternamen. En toch zouden we Joden moeten liefhebben en voor hen bidden dat ze hun Messias in Jezus mogen erkennen. Want zolang als ze dat niet doen, komt de Christus niet terug naar de aarde. Ze zijn nog steeds het centrum van de wereldgeschiedenis totdat alle bijbelse beloften omtrent Israel vervuld worden door onze lieve Heer.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een citaat: Wat Amerika ook kookt, Australië, Europa en andere landen eten. Dus zij koken en wij eten. Amerika introduceerde het homohuwelijk, iedereen introduceerde het. Amerika heeft de Bijbel uit de scholen en overal gehaald, iedereen heeft hetzelfde gedaan. Zij is de grote hoer.

https://youtu.be/WN8-qI3-1d8?t=3607

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Modestus:

Nog een citaat: Wat Amerika ook kookt, Australië, Europa en andere landen eten. Dus zij koken en wij eten. Amerika introduceerde het homohuwelijk, iedereen introduceerde het. Amerika heeft de Bijbel uit de scholen en overal gehaald, iedereen heeft hetzelfde gedaan. Zij is de grote hoer.

https://youtu.be/WN8-qI3-1d8?t=3607

 

Je hebt geen kennis. Nederland was het eerste land, in 2001. Pas sinds 2013 is het in Amerika mogelijk. 
Misschien zou je toch eens op inhoud moeten kijken in plaats van mensen uit te schelden als hoer.

De Amerikaanse Grondwet is voor een groot deel gebaseerd op de Nederlandse 'Akte van Verlatinghe'.
Die bestond al 200 jaar voor de Amerikaanse Grondwet.

Met wat voor onzin ga je hierna komen? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een hoer is iemand die vreemdgaat, de vrouw representeert de Kerk.

De grote afval in de laaste dagen, notie de laaste dagen zijn begonnen na het kruis.

Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon enkel dat de afval in intentisiteit toeneemt inclusief de chaos.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Thinkfree:

Een hoer is iemand die vreemdgaat, de vrouw representeert de Kerk.

De grote afval in de laaste dagen, notie de laaste dagen zijn begonnen na het kruis.

Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon enkel dat de afval in intentisiteit toeneemt inclusief de chaos.

Het lijkt mij dat de katholieke kerk van onze tijd geleidelijk steeds meer op de vroege kerk uit de apostolische periode gaat lijken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Scherp opgemerkt.

Er zijn staatsconstructies van derdewereldlanden die kunnen worden vergeleken met een hoer die sterft van de honger en zichzelf verkoopt voor een stuk oud brood, en de Hoer van Babylon is een imperiale entiteit die de wereld op zijn kop zet met zijn despotisme.

Op 30-4-2024 om 19:05 zei Robert Frans:

Volgens mij zijn er inmiddels zoveel Babylonische hoeren aangewezen door zoveel bijbeltijgers, dat je er een rosse buurt mee kunt beginnen.

Het lijkt mij dat je niet ondubbelzinnig over kwade rijken kunt spreken.  Elementen van autoritarisme bestaan tot op zekere hoogte in democratische westerse landen, en elementen van democratie bestaan tot op zekere hoogte in autoritaire landen.  Maar er zijn overal ter wereld webben, draden die zo destructief zijn dat het niet verrassend is dat ze op uitzaaiingen van een kankergezwel lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-4-2024 om 04:28 zei Doctorow:

Aan de ene kant denk ik dat de staat Israël ook een slachtoffer is, en dat er krachten zijn die deze staat om zoveel redenen willen slopen. Aan de andere kant zitten er onder de Joden veel invloedrijke en machtige mensen achter: the-scenes-webben die zelf hotspots op de planeet creëren en de draden van deze webben leiden tot op zekere hoogte naar de staat Israël.

Als je bedoelt dat in Israël de Joden de macht hebben, ja dat is zo. En weet je, in Nederland hebben Nederlanders de macht, en in Italië de Italianen. Maar wat is nu je punt?

Op 30-4-2024 om 06:17 zei Doctorow:

De staat Israël door zijn draconische maatregelen in de omgang met Palestijnen, waardoor moslimextremisten ertoe worden aangezet christenen in Afrika te vervolgen.  De Messiaanse verwachtingen van Israël (en de christelijke zionistische eschatologie) zijn uiterst moreel destructief en zelfs suïcidaal

Die zaken staan los van elkaar.

Op 2-5-2024 om 04:08 zei Doctorow:

Maar er zijn overal ter wereld webben, draden die zo destructief zijn dat het niet verrassend is dat ze op uitzaaiingen van een kankergezwel lijken.

Wazige tekst, zonder dat je duidelijk maakt wat je nu precies bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid