Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Monachos:

Misschien was het dan onder de naam die hij na Kaasjeskruid had: 'sandingisaskill'. Ja toch @Figulus, dat was toch je naam na Kaasjeskruid?

Dat account heeft ook een ban gehad, en daarna ben ik teruggekeerd als scoutmouse. Het is toch absurd om iemand die niet alleen verdacht wordt van dergelijk gedrag, maar ook openlijk beschuldigd is, weer toe te laten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Een getuigenis is geen wetenschappelijke onderbouwing. Onverholen discriminatie.

Posted Images

3 minuten geleden zei Figulus:

Dat account heeft ook een ban gehad, en daarna ben ik teruggekeerd als scoutmouse. Het is toch absurd om iemand die niet alleen verdacht wordt van dergelijk gedrag, maar ook openlijk beschuldigd is, weer toe te laten?

Dat is niet altijd te zien maar ik ben er van overtuigd dat jij Kaasjeskruid bent. Eigenlijk zou ik je direct moeten bannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Dat is niet altijd te zien maar ik ben er van overtuigd dat jij Kaasjeskruid bent. Eigenlijk zou ik je direct moeten bannen.

Je zou ook je excuses kunnen aanbieden vanwege het vals beschuldigen van iemand die daar niet debet aan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Je zou ook je excuses kunnen aanbieden vanwege het vals beschuldigen van iemand die daar niet debet aan is.

Denk er niet aan. Ik weet wat ik gezien heb  en nu ophouden of je vliegt er alsnog uit Kaasjeskruid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-7-2024 om 15:00 zei Figulus:

Excuses aanbieden aan mensen die psychiatrische ziektebeelden willen normaliseren... dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.


De mensen in dit filmpje zijn inderdaad behoorlijk doorgeslagen.  Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit iets te maken heeft met de in de OP genoemde excuses.  In de regenboogverklaring maken christenen excuses voor hoe ze lhnti-mensen hebben behandeld.   Het gaat daarin niet over de uitwassen in jouw filmpje.  Maar ik deel je zorgen omtrent de ontwikkelingen in de samenleving ten aanzien van genderdysforie.   Wat Amerika betreft vind ik dat Trump (in een ander filmpje dat ik even op ga zoeken)  het wel goed zegt.  Hij is vlijmscherp maar wel heel juist.

Filmpje gevonden. Wat hij zegt over mannen in vrouwensport is waar en ik vind hem ook erg komisch.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Een mooi interview in het ND 

https://www.nd.nl/geloof/geloof/1236322/een-christelijke-dragqueen-aanstootgevend-ik-wilde-niets-liev

Een christelijke dragqueen aanstootgevend? ‘Ik wilde niets liever dan hetero worden’

 

35 jaar lang onderdrukte Flamy haar diepste behoeften, vertelt ze. ‘Ik paste niet in het plaatje, ik was anders dan jongens in mijn klas. Ik wist niet precies wat het was, omdat ik niet wist dat ‘homo of queer zijn’ bestond. Pas toen ik 12 was, ontdekte ik het bestaan van homoseksualiteit en dat het iets heel ergs was. Ik wist meteen: het gaat over mij.’

‘Ik had geen idee wat homo zijn inhield, wist alleen dat het een zonde was, een verkeerd pad dat zou leiden tot een eenzaam leven. Dat werd mij verteld door de kerk. Dus dat geloofde ik en dat beangstigde mij enorm. Met als ultieme angst: de hel.’ 

‘Ik kon het niet eens over mijn lippen krijgen. Ik sloeg mijn bijbel open bij Romeinen 1, wees naar die bijbelverzen en zei: dit ben ik. De tweede persoon aan wie ik iets vertelde, was de universiteitstherapeut. Die zei wat ik al verwacht had: ‘God heeft je niet zo gemaakt. Je moet veranderen. Je kúnt veranderen.’ Dat geloofde ik toen ook echt. Ik heb nog nooit zo hard gewerkt aan iets in mijn leven als aan hetero worden’

Vijf jaar lang ging Flamy in conversietherapie bij Exodus International. Een organisatie die tot 2013 ondanks grote kritiek conversietherapie aanbood. ‘Ik was doodop. Mijn geloof was echt, en er was niets dat ik liever wilde dan hetero zijn. Ik wilde dit niet, het voelde echt als een vloek, een gewicht waar ik vanaf moest zien te komen. Maar na al die jaren therapie besefte ik dat ik dit niet kon veranderen en dat het gewoon is wie ik ben."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-8-2024 om 19:29 zei Fundamenteel:

 

videootje

Grappig,  door aan het begin snel even te bidden begint deze man al met Mattheus 6:6 volledig te negeren:
Mattheus 6:6: ‘Maar als jullie bidden, trek je dan terug in je huis, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is.’ 

Daarna haalt hij een tekst van Lucas aan die stelt: maak je niet druk om in het openbaar je geloof te verdedigen, de woorden zullen op dat moment tot je komen...... om vervolgens een volledig voorbereide speech af te steken.

Op zo'n moment is die man eigenlijk al niet meer serieus te nemen.

Maar hij gaat door, vervolgens gaat hij homo's discrimineren.
Opmerkelijk van iemand, die kennelijk is vergeten dat mensen met zijn huidskleur 200 jaar geleden door zijn kerk net werden verguisd als homo's nu.

Ben ik de enige die denkt dat deze man zelf homo is, met zijn gebaartjes en aanstellerige kapsel? 
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid